Αριθμος Εργαζομενων????

aggelosk1990

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
10/06/2007
Μηνύματα
4
Likes
0
Παιδια θα ηθελα μα μαθω ποιος ειναι ο αριθμος των ιπταμενων σε μια μεγαλη
εταιρια οπως η Αιγαιου και η Ολυμπιακη που πανω κατω εχουν τον ιδιο στολο????
Τα ρωταω αυτα γιατι ειμαι 20 και θα ξεκινησω το ATPL και προσπαθω να αποκτισω
μια εικονα για την αγορα στην ελλαδα.

Ευχαριστω
 
Μια παρόμοια ερώτηση είχα κάνει και εγώ σε διευθυντή σχολής και ξέρεις τι μου απάντησε?

"Θέλεις να γίνεις ΠΙΛΟΤΟΣ ή θέλεις να δουλέψεις σε Ολυμπιακή και Aegean"?
 
Χοντρικά να υπολογίζεις ότι μία εταιρεία τέτοιου μεγέθους και τέτοιου δικτύου, χρειάζεται τουλάχιστον 5 πληρώματα ανά αεροπλάνο. Αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και 6. Οτιδήποτε πάνω από αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία είναι "παχιά" . Οτιδήποτε κάτω από αυτό, σημαίνει ότι είναι "στριμωγμένη". Ας πάρουμε λοιπόν σαν μέσο όρο το 5,5.

Άρα για μιά εταιρεία (πχ) 25 αεροσκαφών, χρειάζονται 25 χ 5,5 = 137 πληρώματα. Αν το πολλαπλασιάσεις επί 2 (2 πιλότοι ανά πλήρωμα), μιλάμε για 274 πιλότους σύνολο. Δεν γνωρίζω πόσους έχει η ΟΑ ή η Α3, αλλά αυτός είναι ο υπολογισμός.

Προφανώς, όσο περισσότερους διαφορετικούς τύπους α/φών έχει μιά εταιρεία, ή όταν υπάρχουν και υπερπόντιες πτήσεις, ο αριθμός πληρωμάτων ανά αεροσκάφος, αυξάνεται. Η ΒΑ για παράδειγμα μπορεί να έχει και 8 ίσως και 9 πληρώματα ανά αεροσκάφος (αν δηλαδή έχει 150 αεροπλάνα, μπορεί να έχει και 2500 πιλότους)
 
gonso":2aug2tcr said:
Χοντρικά μία εταιρεία χρειάζεται τουλάχιστον 5 πληρώματα ανά αεροπλάνο. Οτιδήποτε κάτω από αυτό, σημαίνει ότι είναι "στριμωγμένη".

Off-topic μεν, αλλά τώρα καταλαβαίνω γιατί η δικιά μου "εταιρία" που διατηρεί 2 πληρώματα ανά αεροσκάφος, μας έχει βγάλει τον πάτο στο εκτός έδρας και στις βάρδιες :wall:
 
Βασίλη με μία πρώτη ανάγνωση έτσι φαίνεται, αλλά δεν είναι έτσι. Αφενός το αεροπλάνο δεν κάνει μόνο ένα δρομολόγιο την ημέρα. Δηλαδή δεν πετάει ένας και οι υπόλοιποι τέσσερεις κάθονται.
Αφετέρου να υπολογίσεις ότι ο κάθε χειριστής απαγορεύεται δια νόμου να εργαστεί πάνω από 50-55 ώρες την εβδομάδα (ώρες εργασίας, όχι πτήσης), και έχει και άλλους περιορισμούς (7-8 ρεπό τον μήνα, 100 ώρες πτήσης τον μήνα, όχι παραπάνω από 3 ολονύκτια δρομολόγια στην σειρά και άλλα πολλά τα οποία μάλιστα ποικίλλουν από χώρα σε χώρα και γι'αυτό μιλάω γενικά).

Την σήμερον ημέρα, σπάνια θα βρείς σε εταιρεία να πηγαίνει ο πιλότος στην δουλειά και να γυρίζει σε λιγότερο από 10 ώρες (αν κάνει μικρά δρομολόγια, θα κάνει πολλά, αν κάνει ένα θα είναι "βαρβάτο"). Πολλές φορές μάλιστα φτάνει και τις 12 ώρες την ημέρα, ακόμα και τις 13. Αν βάλεις λοιπόν 10 ώρες την ημέρα επί 5 μέρες, φτάνει το εβδομαδιαίο όριο και αναγκαστικά κάθεται δύο μέρες. Μπορεί να φτάσει το όριο σε 4 μέρες και να κάθεται 3. Αν δείς όλο αυτό το "γαιτανάκι" ξεδιπλωμένο, τα 5 πληρώματα ανά αεροπλάνο είναι το απόλυτο ελάχιστο στην πραγματικότητα και οι πιλότοι που πετάνε σε τέτοια σμήνη, καίνε μπιέλες στην κυριολεξία. (Βλέπε Ryanair για παράδειγμα, που βάζουν 900 ώρες πτήσης και χαλαρά πάνω από 600 προσγειώσεις τον χρόνο :? )

Το θέμα είναι αν θεωρούνται οι 55 ώρες την εβομάδα πολλές ή λίγες. Ένας υπάλληλος δουλεύει 40 χωρίς υπερωρίες και προφανώς ο χειριστής όπως καταλαβαίνεις, στην 55η ώρα θα πρέπει να είναι σε ασφαλή επίπεδα διαύγειας.

ΥΓ Και στο κάτω κάτω, εσείς παίρνετε και .....πτητικό ! (που λέει ο λόγος :mrgreen: )
 
Φαίνεται όμως πως οι "αρμόδιοι" τών εταιρειών δέν λαμβάνουν υπ'όψιν τους τά τόσα accident reports που λένε ότι "crew fatigue was a contributory factor" σέ δυστυχήματα που οι πιλότοι είχαν εργαστεί 13 ώρες,ακόμα κι'άν την προηγούμενη μέρα κάθονταν.Προφανώς δέν υπάρχει μόνο η απλή κούραση τών 13 ωρών αλλά και η συσσωρευόμενη τών π.χ.39 (άν έχη δουλέψει το πλήρωμα επί 3 μέρες σερί) κλπ κλπ.

Θυμάμαι πολύ παλιά σέ συζητήσεις μέ φίλους πιλότους τής πΟΑ και υιούς πιλότων,ότι πολλά δρομολόγια που τώρα τά κάνουν "σκέλη" κάποτε ήταν πτήσεις,με την ολοκλήρωση τών οποίων τό πλήρωμα "άραζε".Καί ναί μέν το να κάνης π.χ. ένα ATH-LGW καί να πάς μετά στο ξενοδοχείο είναι λίγο "ραχάτι",αλλά τό να κάνης πέντε-έξι τέτοια και δή σέ διαφορετικούς προορισμούς σε μιά μέρα είναι "ξεθέωμα".Η γκαμήλα κάτι ήξερε που έλεγε στόν γκαμηλιέρη περί "ίσιου δρόμου"...

@vassdel:είχα την εντύπωση ότι στην δική σου "εταιρεία" έκαστος χειριστής (ή κυβερνήτης,άν πρόκειται γιά πολυμελές πλήρωμα) "χρεώνεται" ένα αεροπλάνο (ή ελικόπτερο) με το οποίο πετά σ'όλη την διάρκεια τής παρουσίας του στην συγκεκριμένη μονάδα (δηλ.μέχρι να μετατεθή) και δέν χρησιμοποιεί διαφορετικό κάθε φορά.Οσο γιά τό "βγάλσιμο τού πάτου",ισχύει και εδώ το σχόλιό μου περί κούρασης.

ΥΓ.Πτητικές ουσίες λέγονται οι ουσίες εκείνες που εξατμίζονται εύκολα,όπως π.χ. ο αιθέρας.Πιθανώς λοιπόν,μέ τά νέα οικονομικά μέτρα,ο όρος "πτητικό επίδομα" έχει αυτήν την έννοια,ότι δηλαδή το επίδομα εξατμίστηκε....
 
Η αλήθεια είναι πως - φυσικά - μίλησα αστειευόμενος, μιας και στη δουλειά μου, αυτό που μετράει είναι οι ώρες αναμονής και όχι οι ώρες πτήσεως. Εμείς περιμένουμε να πετάξουμε αν χρειαστεί, ενώ οι χειριστές των αερογραμμών έχουν συγκεκριμένο πτητικό έργο που πρέπει να καλύψουν. Έτσι, ενώ πραγματικά παραπονιέμαι για τον υψηλό αριθμό υπηρεσιών και τον χαμηλό αριθμό πληρωμάτων, στην ουσία γνωρίζω πως αν αυξηθούν τα πληρώματα στη μοίρα μου, θα έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα λόγω χαμηλής διαθεσιμότητας ελικοπτέρων για πτήσης εκπαίδευσης και συντήρησης.

Hastaroth, αυτό με τα αεροπλάνα που τα "χρεώνονταν" οι χειριστές, μόνο στις ταινίες τις αμερικάνικες το έχω δει. Ούτε εκεί ξέρω αν αληθεύει, μιας και το να αγοράσεις πανάκριβα πτητικά μέσα και να μην τα πετάς όλα όποτε θελήσεις (λόγω crew rest, κόπωσης, αδειών, κλπ), ενώ μπορείς να αποκτήσεις πάμφθηνους και αναλώσιμους χειριστές για αυτά, ακούγεται πολύ large, ακόμα και για τους Αμερικάνους :mrgreen:
ΥΓ: Αυτό με τις "πτητικές" ουσίες, είναι τόσο ακριβές, τόσο αληθινό και τόσο κορυφαίο.... :thx:
 
vassdel":rz3ai9cw said:
...ενώ μπορείς να αποκτήσεις πάμφθηνους και αναλώσιμους χειριστές για αυτά, ακούγεται πολύ large, ακόμα και για τους Αμερικάνους...
Ένσταση!
Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, το θέμα "απώλεια ανθρώπινου δυναμικού" τους απασχολεί περισσότερο απ' όσο το "απώλεια πτητικού εργαλείου".
Είναι πολύ δύσκολο να αντικατασταθεί μία ανθρώπινη απώλεια στην Πολεμική Αεροπορία.
Τα παραπάνω δεν τα λέω με το σκεπτικό ότι λυπούνται οι ιθύνοντες. Σαφώς και λυπούνται, αλλά για λίγο.
Το λέω με το εξής σκεπτικό: Αν χάσεις έναν ιπτάμενο, δε γίνεται να προσλάβεις έναν άλλο όπως θα γινόταν σε μια αεροπορική εταιρεία. Θα πρέπει να περάσουν 4 χρόνια (όσα τα χρόνια φοίτησης στη σχολή Ικάρων), να περάσει ο χρόνος της εκπαίδευσης στον τύπο του αεροσκάφους και να γίνει και η τοποθέτηση/μετάθεση του Ίκαρου, πλέον, στη μονάδα που έχει τα αεροσκάφη.
 
Το ότι μόνο στην ελληνική αεροπορία διαρκεί η εκπαίδευση των Ικάρων 4 χρόνια το έχει σκεφτεί κανείς?
 
Δεν διαρκεί μόνο 4.Μετά περνάνε και εκπαίδευση επί τύπου.
 
Top