το μελλον του επαγγελματος-συζητηση

decryal

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
09/12/2008
Μηνύματα
62
Likes
0
ο αεροπορικός κλάδος διερχεται κριση.
Ελλάδα: συγχώνευση Α3/ΟΑ------>μειωση συνολικόυ στόλου (ήδη άρχισαν απολύσεις)

Παγκοσμια: Air france 4000 λιγοτερο προσωπικο μεχρι το 2015
BA-KLM τεραστιες ζημιες,πρωτοφανης στην ιστορια τους-μειωση προσωπικου

αξιζει καποιος να επενδυσει ενα ποσο της ταξης των +/- 50-60 χιλιαδων ευρω για να ακολουθησει ενα επαγγελμα , σε μια βιομηχανια η οποια διερχεται τετοια κριση τη δεδομενη χρονικη στιγμη??οι τωρινοι αποφοιτοι εργαζονται καπου και αν ναι ποσο καιρο τους πηρε απο την αποκτηση του διπλωματος?

Ειναι δεδομενο επισης οτι οσο παραμενεις "ανενεργος" μετα το διπλωμα σου,επιβαρυνεσαι με συνεχως εξτρα κοστη οπως ανανεωσεις διπλωματων-εξετασεις-αποχη απο πτητικη εμπειρια.

ακουω αποψεις απο ολους.
 
και που εισαι ακομα.δεν εχουμε δει τιποτα.
 
Πολύ σωστό το thread που άνοιξες φίλε decryal και επειδή ως πρώτο σχόλιό σου είδα αυτό που έγραψα προχθές, είναι ακριβώς έτσι, άρχισαν ηλικιακές αποχωρήσεις /παραιτήσεις για contractual εργασία σε εταιρίες του Κόλπου & απολύσεις και πιθανώς θα ακολουθήσουν μειώσεις μισθών με το αίσχος του ΔΝΤκαι των εργατοπατέρων που κυβερνάνε τη χώρα μας μεταπολιτευτικά κλπ. Ο στόλος που προβλέπεται για την Α3/ΟΑ θα είναι ο συνολικός της Α3 ( εκτός avro+ μισθωμένα atr ) με πιθανή ακύρωση των optional και περίπου 6-9 της ΟΑ από τα υπάρχοντα 15-16 319/320 ( θα κρατήσουν μάλλον αυτά με τους όμοιους κινητήρες 2500 /όπως των α/φ της Α3 ) + τα καινούργια ιδιόκτητα Dash της ΟΑ. Ήδη το πρώτο από τα μισθωμένα της ΟΑ από flybe επεστράφη.
Επίσης συμφωνώ με όλα τα υπόλοιπα σχόλιά σου, ως προς την κρίση που διέρχεται ο χώρος και τις σκέψεις σου για το αν αξίζει στη παρούσα συγκυρία να διαθέσει κάποιος υποψήφιος ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.
Είναι το βασικότερο ζήτημα αυτή κρίση την τρέχουσα περίοδο, η οποία ίσως συνεχιστεί για τα επόμενα 4-5 χρόνια, σίγουρα όμως θα ανακάμψει.
Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των ανέργων έμπειρων πιλότων, καθώς και των «ανενεργών» νέων ( όπως τους χαρακτήρισες) , στην Ελλάδα είναι τριψήφιος.
Οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη και εμπεριστατωμένη έρευνα για τους υποψήφιους/νέους ενδιαφερόμενους για το αν θα ακολουθήσουν σπουδές στο κλάδο, με ο, τι αυτό σημαίνει για τον καθένα υποψήφιο χωριστά.
Κατά τη γνώμη μου σχεδόν ποτέ το συνολικό τελικό κόστος σπουδών δεν είναι των 40χιλ,50,60 ή 100 κλπ, όπως σε άλλο νήμα πολλά μέλη συμφωνούν ή διαφωνούν συνεχώς. Ως κόστος νοείται οποιαδήποτε δαπάνη αφορά τον νέο πιλότο, δηλαδή από τη πρώτη μέρα έναρξης σπουδών του, μέχρι την ημέρα που θα «πιάσει δουλειά» με τα πτυχία του σε ισχύ και μέχρι να βγει line, διότι σίγουρα τα 40 ή 60 μπορεί να έχουν γίνει 80,90 ή με κάποιες πιθανότητες να έχουν χαθεί πλήρως με επαγγελματική αποτυχία και αλλαγή επαγγέλματος/ και αυτό έχει συμβεί, σε καλύτερες εποχές/δυστυχώς!!
Επειδή έχω τοποθετηθεί σε άλλο thread περί επιλογών σπουδών/Σχολών κλπ, απλά επιθυμώ να επιβεβαιώσω τις απόψεις μου, ιδιαίτερα με τα δεδομένα που αναφέρει ο συμφορουμίτης decryal στο παρόν νήμα, ότι οι πιθανότητες εύρεσης εργασίας σε συντομότερο χρόνο ( εντός ή εκτός Ελλάδας ) μεγιστοποιούνται μόνο με την επιλογή καλών σπουδών/Σχολών και το «ΒΑΡΥ/ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΧΑΡΤΙ /ΠΤΥΧΙΟ» δηλαδή κατά το πλείστον,για τους έχοντες και κατέχοντες, καθώς και τους κατιόντες συγγενείς του χώρου/δυστυχώς!!!
 
Δεν βλέπω κανέναν να λέει "Ρε παιδιά, τι θα γίνει με τις κλειστές λέσχες των πολιτικών αεροσκαφών που λέγονται πυροσβεστικά αεροπλάνα CL-214 και 415, ελικόπτερα ΕΚΑΒ, PZL της ΜΑΕΔΥ, αεροπλάνα του Λιμενικού, ελικόπτερα SAR κλπ? Στην Ιταλία υπάρχουν ιδιωτικές πυροσβεστικές εταιρίες, εμείς εδώ θεωρούμε κατάλληλους για τα CL τους απόφοιτους της σχολής TOP GUN για να πετάνε συγκυβερνήτες τα CL και τα Augusta? Στην Αμερική οι χειριστές είναι αξιωματικοί καρριέρας ή warrant. Eμείς εδώ πώς την έχουμε δει καμπόϋδες?".

Aρα, το ίδιο το κράτος γουστάρει να συντηρεί την ανεργία των νέων χειριστών για πολλούς λόγους.
1) Κονομάνε οι σχολές (και οι εξεταστές) τα λεφτά της αρκούδας από τις ανανεώσεις
2) Το όνειρο παντός αποστράτου που δεν θέλει να μπει στην περιπέτεια της ελεύθερης αγοράς με την αποστρατεία, είναι τα CL, τα Augusta και τα PZL μαζί με ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ που τα ακολουθούν. Εκεί παίζεται το γλυψιματικό, πολιτικορουσφετολογικό παιχνίδι κλπ.
3) Οταν και εάν υπάρχει έλλειψη χειριστών στην αγορά πχ Αυστρία, τότε ο δημόσιος τομέας και οι μηχανισμοί του που εμπλέκονται στο όλο κύκλωμα, αδυνατίζουν και συρρικνώνονται. Αν υπήρχαν άλλες 5 μικροεταιρίες ή άνοιγε το κράτος τις πόρτες του στους χειριστές μπορείτε να φανταστείτε τι πλάκα θα πάθαιναν οι Αεροπορίες (πολεμική, στρατού, ναυτικού, πυροσβεστικής κλπ), ΥΠΑ, Υπουργείο Μεταφορών κλπ? Ενώ τώρα...σούζα όλοι.
Τα κεφάλια κάτω λοιπόν και αναμείνατε πεντέξι 5ετίες να βγούμε από την κρίση..
Κάποιοι πάντως, δεν καταλαβαίνουν Χριστό από κρίση. Τσίτα στο 500ευρω οι τσέπες της πράσινης φόρμας.Συνεχίστε να σηκώνεστε όρθιοι και να τους χειροκροτείτε όταν τους βλέπετε! Κορόιδα, ε, κορόιδα...
 
Ευτυχως ή δυστυχως θα συμφωνησω με τον 121.5 . Ως εμπλεκομενος με τα αεροπορικα εχω βρει παμπολες φορες μπροστα μου τους στραταιους και το κρατος να το στηριζει. Σεβομαι κι εκτιμω την εμπειρια τους κι οτι προσεφεραν αλλά ακόμα και τα τελευταια "μετεριζια" της πολιτικης αεροποριας περασαν στα χερια τους (πυροσβεστικα κλπ.) ... Κατι η κρηση, κατι οι θεσεις που καταλαμβανονται (απο κρατικο νταβατζιλικι) απο αποστρατους δυστυχως δεν μενει θεση να φανε και τα υπολοιπα παιδια λιγο ψωμακι. Και δεν λεω προσωπικα για μενα που δεν μου μενουν και πολλα χρονια για την καταθεση του επαγγελματικου και το τελος οποιασδηποτε επαγγελματικης δραστηριοτητας. Λεω για τα νεα παιδια που καταξοδετηκαν και ζουν για μια θεση στον ηλιο!
 
Παρόλο ότι προφανώς εδώ μιλάτε για το μέλλον του επαγγέλματος στην Ελλάδα, το μέλλον του επαγγέλματος παγκοσμίως έχει μιά τελείως διαφορετική εικόνα.

Οι αεροπορικές βρίσκονται ήδη σε τροχιά ανάκαμψης και τα καμπανάκια βαράνε πάρα πολύ δυνατά τους τελευταίους μήνες. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο συνδυασμός 1) ανάκαμψης 2) φυσικής αύξησης των απαιτήσεων σε πτήσεις και 3) αποχώρησης λόγω ηλικίας πολύ μεγάλου αριθμού χειριστών, έχει δημιουργήσει ένα τρομακτικό κοκτείλ το οποίο οι εταιρείες αρχίζουν να βλέπουν ότι θα τους λούσει.

Μέχρι το τέλος της δεκατίας που περνάμε (2020), μόνο στην Ευρώπη θα χρειαστούν ....90.000 πιλότοι. Η περσινή μελέτη μίλαγε για 70.000 χιλιάδες. Την στιγμή που οι σχολές βαράνε μύγες, δεν μπορεί κανείς να καταλάβει από πού θα προκύψουν αυτά τα νούμερα (Στην Αμερική οι ανάγκες θα ενέλθουν στις 120.000 πιλότους και επίσης πολλοί θα απαιτηθούν στην Ασία).

Δειλά-δειλά η Εμπραέρ, μιλάει για το καινούριο μοντέλο αεροσκάφους που σε συνδυασμό με ένα προηγμένο σύστημα ΕΕΚ, θα στοχεύσει στην κατάργηση του συγκυβερνήτη (single pilot airline operation). Φυσικά τόνισαν ότι μιλάνε για πέρα του 2020-2025, ότι θα χρειαστεί τεράστια "καμπάνια" ενημέρωσης για να "ψηθεί" το επιβατικό κοινό, αλλά το βλέπουν ώς λύση όχι (μόνο) για την μείωση του κόστους, αλλά κυρίως για την αντιμετώπιση της "ξεραίλας" που έρχεται σε ανθρώπινο δυναμικό.

Σύμφωνα με αυτά που βλέπω και διαβάζω, μέχρι το 2016 να αρχίσουμε να περιμένουμε επιστροφή σε προγράμματα αρχικής εκπαίδευσης από μεγάλες εταιρείεα, με διαφορετικό τρόπο όμως από ότι στο παρελθόν (οικονομικότερο και πιό στοχευμένο). Αυτό και σε συνδυασμό με το νέο "φρούτο" της εποχικής απασχόλησης (6 μήνες πιλότος-6 μήνες....μπάρμαν), θα είναι μιά κάποια λύση ! (το τελευταίο πολύ κακή λύση από πλευράς ασφάλειας αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση). Το θέμα είναι ότι στους καιρούς που ζούμε, άσχετα με το αν υπάρχει demand για πιλότους, οι εταιρείες θα δούν ότι δύσκολα ο άλλος θα πάει να σκάσει κατοστάρικα πιά.

Τώρα, πώς "μεταφράζονται" όλα αυτά σε ελληνικά δεδομένα, είναι πολύ δύσκολο να το πεί κανείς, μιάς και η δική μας βιομηχανία αερομεταφορών παίζει πάντα σε διαφορετικό ρυθμό από ότι ο υπόλοιπος κόσμος, ειδικά τώρα που η κρίση στην οικονομία στην Ελλάδα δεν θα είναι και απαραίτητα διεθνής κρίση.
 
Σιγουρα υπαρχει μεγαλο προβλημα στην Ελλαδα σε οτι αφορα την αποκατασταση των αποφοιτων των αεροπορικων σχολων
γιατι δε φτανει το γεγονος οτι δεν υπαρχει μεγαλος αριθμος εταιριων αλλα δυστυχως υπαρχει και ο παραγοντας βυσμα σε πολλες περιπτωσεις
εκτος και απο τις περιπτωσεις των αποστρατων σε εταιριες κι Αερολεσχες και οι οποιοι μαλιστα δεν ξερουν και να εκπαιδευσουν σωστα γιατι απλα
αλλο κομματι η πολιτικη Αεροπορια κι αλλο η Πολεμικη κι αυτο που λεω το ακουσα απο εν ενεργεια αξιωματικο της Πολεμικης Αεροποριας.Γι'αυτο το λογο
πολλα παιδια ξενιτευονται και καλα κανουν προκειμενου να βρουν την τυχη τους μακρια απο την πανεμορφη χωρα των απειρων προβληματων και των εγκεφαλικων αγκυλωσεων.
 
Φίλε gonso με τις πάντα άψογες και ακριβείς τοποθετήσεις/αναλύσεις σου, σε ο, τι έχει σχέση με τον αεροπορικό χώρο, τις οποίες με προσοχή διαβάζω, αφού γνωρίζεις άριστα το χώρο με εξειδικευμένη άποψη, όσοι εν δυνάμει υποψήφιοι σπουδαστές/χειριστές διαβάσουν το σημερινό σου πόστ, δίνοντας στοιχεία από μελέτες/έρευνες, όπου από τη μια εκφράζεται μια αισιόδοξη αχτίδα κι από την άλλη ένας κεραυνός απαισιοδοξίας, πιστεύω ότι θα βρεθούν σε μεγάλη σύγχυση, είτε τρέχοντας να εγγραφούν σε Σχολές είτε να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό!
Εγώ πάντως όχι ως ειδικός στο χώρο όπως εσύ και άλλοι, αλλά ως οικονομολόγος, παρατηρώ αντιφατικές ενδείξεις και συμπεράσματα, όταν έχουν ήδη αρχίσει και πιστεύω θα συνεχιστούν για τα επόμενα χρόνια..(??) , οι μεγαλύτεροι γνωστοί διεθνείς αεροπορικοί κολοσσοί κι όχι μόνο, να συγχωνεύονται και να συρρικνώνουν ανθρώπινο δυναμικό και ή άλλες εταιρίες να κλείνουν, αφήνοντας αντίστοιχα άνεργο ανθρώπινο δυναμικό. Σίγουρα θα έλθει ανάκαμψη, αυτό είναι βέβαιο, αλλά το πότε και πως θα έλθει , δεν το γνωρίζουμε ακόμα με σχετικά χρονικά δεδομένα. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο προβληματισμού όλων τα παιδιών που αγωνιούν και ρωτάνε στο φόρουμ για τις αποφάσεις που αφορούν το μέλλον τους, διότι αν διαβάζουν μελέτες όπου μετά λίγα χρόνια θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση για τους λόγους που αναφέρεις κι από την άλλη για single pilot airline operation και απασχόληση μεταξύ πτήσης και μπαρ, ζήτω που καήκανε.Εγώ πάντως θα σκεφτόμουν πάρα πολύ να στείλω σήμερα το υιό μου να γίνει πιλότος, εκτός μόνο εάν είχα άνετα διαθέσιμα 100 χιλ.
Αφού και στην Ελλάδα έγινε aviation career day, ποιος μου λέει π.χ ότι οι μελέτες που αναφέρεσαι δεν διοχετεύονται στην αγορά για να μην κλείσουν οι απανταχού Σχολές πάσης φύσεως που βαράνε μύγες, όπως εσύ λες, που είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις!! Ως επί το πλείστον και ιδιαίτερα στις μέρες μας δεν εμπιστεύομαι οποιεσδήποτε μελέτες και προγραμματισμούς επί χάρτου, χωρίς ενδελεχή τεκμηρίωση και αντίλογο.
(Off topic, κάπως έτσι με ισχυρές και θωρακισμένες μελέτες και προγραμματισμούς οι μεγάλοι εντολοδόχοι ηγέτες /ανθρωπάκια της ΕΕ κανα-2 χρόνια πριν ισχυρίζονταν, ότι η αμερικάνικη κρίση δεν θα άγγιζε την Ευρώπη (και κατ’ επέκταση το ίδιο ισχυρίζονταν και ηλίθιοι της δικής μας προηγούμενης κυβέρνησης και βάλε..) και μετά ένα μήνα από τότε που το έλεγαν, έπεσαν μαύρες πλερέζες στους λαούς σχεδόν όλης της ΕΕ, στης Ελλάδας δε ένα dancing with the stars /Αργεντίνικο ταγκό εις την (ν) /ΔΝΤ, που θα το χορεύουμε δεκαετίες)
Ως προς την Ελλάδα, πιστεύω ότι επίσης γνωρίζεις (αν και εξόσων έχω καταλάβει ζεις και εργάζεσαι στην Αγγλία), είναι γνωστά τα ζητήματα στο χώρο, όπως όλοι γνωρίζουν πλέον, η αγορά άλλωστε είναι μικρή κι αν δεν γινόταν ή δεν γίνει τελικά η συγχώνευση Α3/ΟΑ , σίγουρα άλλα ολιγοπωλιακά κοράκια της ΕΕ θα έρθουν εδώ, οπότε η ανεργία θα είναι ακόμα χειρότερη/μεγαλύτερη. Γι αυτό έστω κι έτσι ας είναι καλά οι όποιοι τυχεροί και προνομιούχοι εργαζόμενοι έχοντες και κατέχοντες ή μη , κατιόντες συγγενείς του χώρου και οι στρατάριοι ( που βέβαια δεν συμφωνώ, διότι πιστεύω στις αρχές των κατά το δυνατόν ίσων αντικειμενικά ευκαιριών για όλους )
 
δε μπορει ομως ο νεος υποψηφιος να επενδυσει αυτο το ποσο μεσα σε αυτην την ολη αβεβαιοτητα,να περιμενει να φτιαξει η κατασταση μεχρι το 2016.και αν δε φτιαξει τι γινεται? ηταν μια ωραια εμπειρια που κοστισε κατι...παραπανω??το κοστος επισης να μενεις ενεργος για 3-5 χρονια μεχρι να βρεις μια εργασια που το βαζεις?και σιγουρα τα πρωτα χρονια τουλαχιστον, οι αποδοχες ειναι μετριοτατες.

τελευταια βλεπουμε επισης και το εξης (τραγικο) μοντελο να υιοθετειται απο ολο κ περισσοτερες(μικροτερες επι το πλειστον) εταιριες:η αυτοχρηματοδοτηση του type rating(12-20 χιλ ανα περιπτωση). σε λιγο θα απαιτουν να τους αγορασουμε και το boeing για να μας δινουν 750 ευρω το μηνα.

οι συγχωνευσεις και οι εξαγορες επισης ειναι δεδομενες και ισχυει καθολικα σε ολους τους κλαδους.
και φυσικα για εργασια στην ελλαδα,αμεσα,ουτε λογος.
ευρωπη-μεση ανατολη λες κ ευχαριστω, αν σου τυχει.
πιο μεγαλες πιθανοτητες εχεις για βιετναμ και ινδοκινες. αλλα πας μεχρι εκει??
 
Συμπληρώνοντας τους προλαλήσαντες και παρακολουθώντας το σχετικό βιντεο/ομιλία «για το μέλλον του επαγγέλματος» της aviation career day, συγκρατώ και συμφωνώ από την συνολική ομιλία/σχόλια/γραφήματα/στατιστικές/προβλέψεις/μελέτες κλπ.του ομιλητή, πρώτον η ανάκαμψη μετά την ύφεση σταδιακά για την επόμενη 5/ετία + θα επανέλθει, δεύτερον συγκρατημένη αισιοδοξία και τρίτον η αεροπορία δεν είναι μόνο Ελλάδα αλλά η παγκόσμια αεροπορία ( μιλώντας πάντα για πιλότους ) και ο μελλοντικός πιλότος είναι ο παγκόσμιος πιλότος!
 
Top