Κάνουν όλοι οι πιλότοι το ίδιο επάγγελμα;

elvetosnauarxos

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
01/09/2010
Μηνύματα
7
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aee
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgav
Είμαι 28 χρονών, με μηδενική πτητική εμπειρία και ενδιαφέρομαι, όταν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, να βγάλω δίπλωμα Private, κυρίως για να ικανοποιήσω την επιθυμία που είχα από μικρός, να ασχοληθώ με την πτήση. Επειδή λοιπόν για την ώρα οι αναζητήσεις μου περιορίζονται σε θεωρητικό επίπεδο, διάβασα το Airplane Flying Handbook της FAA, για να μπω στο πνεύμα. Ομολογώ ότι πολλά πράγματα δεν τα φανταζόμουν καν και κατάλαβα την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Να αναφέρω απλώς ότι επειδή είμαι μηχανικός, τα βρήκα όλα αυτά πολύ ενδιαφέροντα και από επιστημονική άποψη.

Μου δημιουργήθηκε το ερώτημα, οι σημαντικές διαφορές στο χειρισμό διαφορετικών τύπων αεροσκαφών (από μικρά μονοκινητήρια μέχρι τζετ) οδηγούν τελικά σε χειριστές που τελικά κάνουν τελείως διαφορετική δουλειά; Όταν ξεκινάει κανείς από το Cessna και καταλήγει σε ένα αεροσκάφος με FBW, μπορεί να "γυρίσει" πίσω στα βασικά, ή στην πορεία συνηθίζει σε τόσο ριζικά διαφορετικές πρακτικές που είναι άλλο είδος πιλότου; Ένας πιλότος Piper Cub τι κοινό έχει με τον πιλότο ενός Α380; Ή στην Πολεμική Αεροπορία που ξεκινούν απο το Τ-41 και καταλήγουν σε F-16; Διαφωτίστε με!
 
Αγαπητέ elvetosnauarxos
Θα σου απαντήσω από εμπειρία δευτέρου βαθμού.Πρόσφατα συγγενής μου ξεπέρασε το όριο ηλικίας των 65 για να πετάει επιβατηκά μεγάλα jet.Με μερικούς μήνες αδράνειας αποφάσισε να επιστρέψει στις ρίζες και να ασχοληθεί με την αρχική εκπαίδευση πιλότων.Αυτό βεβαίως σήμαινε οτι έπρεπε να επιστρέψει στα Τσεσνάκια και άλλα μονοκινητήρια και δικινητήρια piston props.Τον ρώτησα ακριβώς το ίδιο ερώτημα και εγώ.Μου απάντησε οτι η μεγαλήτερη πρόκληση ήρθε από την διαφορά ύψους του καθίσματος του πιλότου, και το πώς επηρεάζει αυτό την διαδικασία προσγείωσης.Δηλαδή είχε την τάση να κάνει flair πολύ πολύ νωρίτερα απ'ότι έπρεπε, με αποτέλεσμα οι προσγειώσεις του να είναι άθλειες αρχικά.Μετά από λίγο καιρό βελτειώθηκε και τώρα πλέον είναι ομαλές.Σαν αεροπλάνο ναι μέν πετούσε πολύ πιο αργά αλλά οι βασικές αρχές παραμένουν ίδιες.
Ελπίζω να σε διεφώτησα κάπως, και ίσως κάποιοι συμφορουμίτες να έχουν καλύτερες εμπειρίες να μοιραστούν καζί σου.
Φιλικά πάντα
Ν.
 
Ολοι οι πιλότοι κάνουν το ίδιο επάγγελμα,δηλαδή τού χειριστή αεροπλάνων.

Ο τρόπος που το κάνουν είναι που διαφέρει.

Είναι ακριβώς το ίδιο με το να αναρωτιώμαστε άν όλοι οι γιατροί κάνουν το ίδιο επάγγελμα,ή οι πλοίαρχοι ή οι μηχανικοί.

ΥΓ.Πολύ έξυπνο το nickname σου,φίλε elvetosnauarxos.Αν και η Ελβετία,παρ'όλο που δέν διαθέτει πολεμικό ναυτικό,έχει όμως στόλο εμπορικών πλοίων (30 περίπου) και,συνεπώς,Ελβετούς πλοιάρχους και μηχανικούς.....
 
Χαχα, αυτό δεν το έψαξα τόσο πολύ!
 
Οχι, δεν κάνουν όλοι οι πιλότοι το ίδιο επάγγελμα.
Αλλος είναι στο ψεκαστικό και πετάει με 150χλμ στα 5 μέτρα ψεκάζοντας βαμβάκια στο δέλτα του Νείλου κι άλλος είναι εκπαιδευτής στο Β777 simulator στο Dubai. O ένας είναι λυώμα με 2 ώρες πτήση την ημέρα, ιδρωμένος πετώντας με 43 κελσίου, βρώμικος απ το φυλλοκτόνο, ρημαγμένος απ τη δυσεντερία και το κουνουποφάγωμα κι ο άλλος μένει στο Sheraton, τον πηγαινοφέρνει η Mercedes της CAE, δεν μπαίνει στο sim αν η θερμοκρασία χώρου είναι πάνω από 22, τελειώνει ατσαλάκωτος μετά από 4 ώρες, πάει για ψάρι στο Μπουρτζ Ελ Αραμπ και ουισκάκι στο Σάρζα...Και βέβαια παίρνει τα τριπλάσια απ τον ψεκαστή.
Καθένας με την τύχη του. Γιατί η πορεία του ψεκαστή πολύ πολύ πιθανόν να είναι μια αναγκαστική επιλογή. Ενώ του άλλου, να είναι μια επιλογή από πολλές επιλογές πολυτελείας: Τι να πάω? Κυβερνήτης Β777 στην Etihad, κυβερνήτης Β747 στην Japan, simulator instructor στη Boeing στο Κάνσας, στο Πεκίνο σε ιδιωτικό G V, ή εκπαιδευτής στο Ντουμπάι? Πάρε το τελευταίο που δένεις και πιο καλά τη γαιδούρα, φράγκα πολλά και δεν απολύεσαι με τίποτα...
Αυτά.
 
Λάθος,φίλτατε C421.

Αμφότεροι οι αναφερθέντες κάνουν το ίδιο επάγγελμα-είναι χειριστές αεροπλάνων.

Αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος που το κάνουν.

Είναι σάν να μού λές πως ο αγγειοχειρουργός και ο ορθοπεδικός είναι διαφορετικά επαγγέλματα-ενώ είναι δύο ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ τού ιδίου επαγγέλματος-τού ιατρικού.

Και όπως ο αγγειοχειρουργός και ο ορθοπεδικός θα τελειώσουν πρώτα ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ την ιατρική σχολή (όπου θα διδαχθούν τα ίδια ακριβώς μαθήματα και θα πάρουν το ίδιο ακριβώς πτυχίο) και μετά ο καθένας θα κάνη την ειδικότητά του,έτσι γίνεται και με τους πιλότους.

Απο εκεί και πέρα,ασφαλώς κάποιος που τελειώνει και παίρνει το atpl του μπορεί να μήν καταφέρη τελικά να προσληφθή σε καμμιά γκλαμουρεταιρία με A380 ή 787 -γιατί είτε δέν έχει λεφτά να συνεχίση κάποιο rating είτε δέν έχει μέσον,γνωριμίες κλπ- και να καταλήξη να πετάη το PZL ψεκάζοντας τίς ντομάτες και τα κρεμμύδια,όμως δέν παύει να είναι πιλότος.Οπως γιατρός είναι και αυτός που δουλεύει στο μικρό επαρχιακό κέντρο υγείας και οι ασθένειες που αντιμετωπίζει είναι γρίππες,συναχάκια και πονόλαιμοι,αντί να βρίσκεται στην Mayo Clinic και να κάνη εγχειρήσεις ανοικτής καρδιάς ή να είναι διευθυντής τής καρδιοχειρουργικής κλινικής τού Guy's Hospital στο Λονδίνο.....

Και κάτι άλλο:αυτός που είναι εκπαιδευτής στο B777 sim στο DXB έχει πολύ μεγαλύτερη ευθύνη απ'αυτόν που ψεκάζει τα μπαμπάκια στον Νείλο.Γιατί ο πρώτος εκπαιδεύει ανθρώπους που μετά θα κουβαλούν σε κάθε πτήση τους (και θα είναι υπεύθυνοι γιά) τριακόσιες ψυχές-κι'αλλοίμονο άν κάνουν κάποιο λάθος που θα οφείλεται στην ελλιπή εκπαίδευση που τους έκανε ο εκπαιδευτής επειδή εβιάζετο να τελειώση γρήγορα την session ώστε να πάη γιά ψάρι στο Μπουρτζ Ελ Αραμπ και ουισκάκι στο Σάρζα.......
 
Πάντως φίλοι μου, διαβάζοντας για τις τεράστιες διαφορές στο χειρισμό μεταξύ π.χ. μονοκινητήριων piston και jet, αναρωτήθηκα γιατί είναι απαραίτητο να ξεκινάει κανείς την εκπαίδευση από τα πρώτα για να φτάσει στα τελευταία, αφού σε αρκετές περιπτώσεις καταλήγει να κάνει εντελώς αντίθετα πράγματα για να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις. Χώρια που δεν έχω καταλήξει στο αν όντως τα jet απαιτούν μεγαλύτερες ικανότητες. Σίγουρα είναι μεγαλύτερη ευθύνη να μεταφέρεις 300 επιβάτες, αλλά ως προς τον καθαυτό χειρισμό του αεροσκάφους;
 
Φίλε Ναύαρχε,

Πρώτα μαθαίνουμε να περπατάμε και μετά να τρέχουμε.

Μπορεί ένας χειριστής single Engine Piston να περνάει τον περισσότερο καιρό να παλεύει να κρατά το α/φος απλά να πετά σε ευθεία γραμμή και να αναρωτιέται που στο καλό είναι, ενώ ο χειριστής ενός A320 τον περισσότερο καιρό να παρακολουθεί όργανα ώστε να βεβαιώνεται ότι τα Flight Management & Guidance Computers κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν. Στην τελική όμως εάν δεν γνωρίζεις τούς βασικούς νόμους της φυσικής και δεν ξέρεις πως πρέπει να συμπεριφέρεται το α/φος, πως θα το πετάξεις όταν όλα τα προαναφερόμενα συστήματα πάψουν να λειτουργούν; Διάβασε λίγο για την πτήση AF447 που έπεσε στον Ειρηνικό και θα καταλάβεις τι συμβαίνει όταν ένας χειριστής αναπαύεται στην ασφάλεια και "απλότητα" ενός FBW. Ξεχνάει τα βασικά. Γνωρίζω χειριστές αντίστοιχων α/φων που από μόνοι τους πετάνε κάποιες ώρες με μικρά μονό και μόνο για να μην ξεχνάνε τα "Raw Skills". Η τουλάχιστον το κάνουν στους εξομοιωτές των α/φων που πετάνε, καθώς οι περισσότερες εταιρίες απαγορεύουν να απενεργοποιηθεί ο αυτόματος εν πτήση εκτός περιστατικού καθώς έτσι γίνεται λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
 
elvetosnauarxos":25zwqeml said:
Πάντως φίλοι μου, διαβάζοντας για τις τεράστιες διαφορές στο χειρισμό μεταξύ π.χ. μονοκινητήριων piston και jet, αναρωτήθηκα γιατί είναι απαραίτητο να ξεκινάει κανείς την εκπαίδευση από τα πρώτα για να φτάσει στα τελευταία, αφού σε αρκετές περιπτώσεις καταλήγει να κάνει εντελώς αντίθετα πράγματα για να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις. Χώρια που δεν έχω καταλήξει στο αν όντως τα jet απαιτούν μεγαλύτερες ικανότητες. Σίγουρα είναι μεγαλύτερη ευθύνη να μεταφέρεις 300 επιβάτες, αλλά ως προς τον καθαυτό χειρισμό του αεροσκάφους;
Σε ποιές ακριβώς περιπτώσεις έχεις δεί έναν πιλότο να κάνη σ'ένα μεγάλο τζέτ εντελώς αντίθετα πράγματα από ό,τι θα έκανε σ'ένα μικρό ελικοφόρο γιά ν'αντιμετωπίση,π.χ. μιά απώλεια στήριξης;

Επίσης,δέν αντιλαμβάνομαι αυτό γιά τίς "μεγαλύτερες" ικανότητες-η ικανότητα δέν είναι μέγεθος που μετριέται ποσοτικά,αλλά ποιοτικά.Κάθε αεροπλάνο έχει τίς ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά του,που πρέπει να ξέρης σε βάθος γιά να μπορής να το χειριστής σωστά.Ακόμα και το μικρό single engine αεροπλανάκι τής αερολέσχης,άν δέν έχης κατανοήσει πώς συμπεριφέρεται στον αέρα (και συνεπώς άν δέν ξέρης τούς βασικούς νόμους τής Φυσικής και ιδιαίτερα τής αεροδυναμικής),ούτε κάν να το απογειώσης δέν θα καταφέρης-θα πάς κατ'ευθείαν στο χαντάκι.

Από εκεί και πέρα βέβαια,το ότι μπορεί κάποιος να πετάξη με ακρίβεια το μικρό αυτό αεροπλανάκι δέν σημαίνει ότι αυτομάτως θα μπή στο Space Shuttle και θα πετάξη σε τροχιά-αλλά πάντως,άν τού συμβή να είναι επιβάτης και όλο το πλήρωμα έχει λιποθυμήσει,το γεγονός ότι αυτός κατέχει τίς βασικές γνώσεις πάλι μπορεί να συμβάλη (με την απαραίτητη βοήθεια από το έδαφος και βέβαια με ωρισμένες προϋποθέσεις) στο να καταφέρη να το προσγειώση με ασφάλεια.
 
Καταρχάς, δεν έχω δει από πρώτο χέρι τίποτα, αλλά από ότι διαβάζω στο κεφάλαιο 15, υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές. Για το τελευταίο που αναφέρεις περί προσγείωσης, χωρίς auto-landing το θεωρώ απολύτως αδύνατο.
 
Top