FCL.740 Validity and renewal of class and type ratings
(a) The period of validity of class and type ratings shall be 1 year, except for single-pilot single-engine class ratings, for which the period of validity shall be 2 years, unless otherwise determined by the operational suitability data, established in accordance with Part-21.
(b) Renewal. If a class or type rating has expired, the applicant shall: (1) take refresher training at an ATO, when necessary to reach the level of proficiency necessary to safely operate the relevant class or type of aircraft; and (2) pass a proficiency check in accordance with Appendix 9 to this Part.
Αρα, ανανεώνεται με θεωρητική και πρακτική επανεκπαίδευση (refresher training)* σε Approved Training Organisation (ATO) δηλ σε σχολή, ακολουθώντας το Refresher Training Syllabus της σχολής η οποία θα κρίνει εάν και πότε ο υποψήφιος είναι ικανός να περάσει το Renewal Skilltest. Κάθε σχολή έχει τα δικά της minimum standards τα οποία έχει εγκρίνει η ΥΠΑ. Συνήθως, πάνε με τα έτη δηλ έχει λήξει 1-12 μήνες 2 ώρες αεροπλάνου, έχει λήξει 1-3 χρόνια 4 ώρες αεροπλάνου κλπ. Η ανανέωση του CPL -είναι ικανότητα κι όχι ειδικότητα- μόνο, θέλει παράβολο 280 ευρώ (όχι 300. Το IR θέλει παράβολο 300).
Αρα για ανανέωση CPL SEP: 4 ώρες SEP x 220ευρω/ωρα=880 ευρώ + 300 theoretical refresher training + 1.5 ωρα SEP skilltest 330 ευρώ + 300 αμοιβή εξεταστού + 280 παράβολο + 50 παράβολο επανέκδοσης πτυχίου=2140
*Το Refresher training μπορεί να περιλαμβάνει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση συνδυασμένα ή μεμονωμένα πχ για ληγμένο πτυχίο μέχρι 1 χρόνο να παιτείται μόνο πτητική εκπαίδευση, για ληγμένο 1-2 χρόνια πτητική και θεωρητική, για ληγμένο πάνω από 5 χρόνια να απαιτείται όλη η εκπαίδευση του CPL απ την αρχή. Oλα βέβαια υπόκεινται στην κρίση της κάθε σχολής, τίποτε δεν είναι στανταρισμένο. Αυτά είναι τα βρεττανικά δωράκια στην EASA (βλ Νight Rating, MCC etc etc) ...