Διευκρινήσεις για την εκπαίδευση των τεχνικών

Panos1221

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
08/05/2015
Μηνύματα
8
Likes
0
Καλησπέρα, με λένε Πανο και είμαι 19 ετών. Σπουδάζω πληροφορικη αλλά ανέκαθεν ήθελα να γίνω πιλότος. Ωστόσο, στη παρούσα φάση το ποσό των 50.000 δεν είναι καθόλου προσιτό με αποτέλεσμα να εχω στραφεί προς το επάγγελμα του τεχνικού. Στόχος μου είναι τα πτυχία Α και Β1(ίσως και Β2 στο μέλλον). Έχω περάσει αρκετές ώρες στο φόρουμ διαβάζοντας τα διάφορα θέματα αλλά έχω κάποιες απορίες.

Σκέφτομαι να διαβάσω μόνος μου για το πτυχίο Α και να δώσω τις εξετάσεις στην ΥΠΑ (η σε άλλο οργανισμό πχ ΟΑ, ΕΑΒ κλπ). Αν δεν παρακολουθήσω μαθήματα αλλά περάσω όλα τα modules θα θεωρηθω unlicensed engineer; η πρέπει να έχω το Β1 για αυτό; Επίσης, πόσα χρόνια προϋπηρεσίας θα χρειαστώ για το πτυχίο Α αφού περάσω τα modules;

Για το Β1 τώρα. Αν διαβάσω μόνος θα χρειαστώ 5 χρόνια προϋπηρεσίας σωστά; Ενώ αν πάω σε κάποιον οργανισμό (part 147) θα χρειαστώ 2 ή 3; Ακόμα, πρέπει να έχω όλες τις κατηγορίες για το B1 πχ Β1.1, Β1.2 η μόνο για τις κατηγορίες που ενδιαφέρουν εμένα;Πχ δεν με ενδιαφέρουν τα ελικόπτερα οπότε το Β1.3 μου είναι αδιάφορο.

Πόσο εύκολο είναι να βρει κάποιος δουλειά στην Ελλάδα κυρίως για να κάνει την προϋπηρεσία του; Για εξωτερικό δεν το συζητώ καν γιατί ξέρω ότι θα είναι αρκετά πιο εύκολο.

Έχω δει κάποιες αγγελίας από αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα που ζητάνε unlicensed engineer. Παραθέτω μια βασική προϋπόθεση από την αγγελία.

Graduate by any aircraft maintenance organization( national or private), EPAL, TEI, Part 147

Αν είχα το πτυχίο Α θα μπορούσα να κάνω αίτηση για το συγκεκριμένο πόστο; Θα θεωρηθω unlicensed engineering και παράλληλα θα κάνω τη προϋπηρεσία μου για το πτυχίο;

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και συγνώμη αν σας κούρασα. Περιμένω τις απαντήσεις σας!
 
Panos1221":7ncpo8tm said:
Σκέφτομαι να διαβάσω μόνος μου για το πτυχίο Α και να δώσω τις εξετάσεις στην ΥΠΑ (η σε άλλο οργανισμό πχ ΟΑ, ΕΑΒ κλπ). Αν δεν παρακολουθήσω μαθήματα αλλά περάσω όλα τα modules θα θεωρηθω unlicensed engineer η πρέπει να έχω το Β1 για αυτό;
Χωρίς πτυχίο Β1, Α, Β2 κτλ θεωρείσαι unliscensed.

Panos1221":7ncpo8tm said:
Επίσης, πόσα χρόνια προϋπηρεσίας θα χρειαστώ για το πτυχίο Α αφού περάσω τα modules;
Από τη νομοθεσία ισχύουν τα παρακάτω για Cat A:
66.A.30 Basic experience requirements -> for category A, subcategories B1.2 and B1.4 and category B3:
(i) 3 years of practical maintenance experience on operating aircraft, if the applicant has no previous relevant technical training

Panos1221":7ncpo8tm said:
Για το Β1 τώρα. Αν διαβάσω μόνος θα χρειαστώ 5 χρόνια προϋπηρεσίας σωστά; Ενώ αν πάω σε κάποιον οργανισμό (part 147) θα χρειαστώ 2 ή 3; Ακόμα, πρέπει να έχω όλες τις κατηγορίες για το B1 πχ Β1.1, Β1.2 η μόνο για τις κατηγορίες που ενδιαφέρουν εμένα;Πχ δεν με ενδιαφέρουν τα ελικόπτερα οπότε το Β1.3 μου είναι αδιάφορο.
Αν πας και παρακολουθήσεις το πλήρες πρόγραμμα και όχι μεμονωμένα τα μαθήματα τότε θέλεις 2 χρόνια. Αν πας μεμονωμένα πάλι 5 θα χρειαστείς, διότι θα θεωρηθεί που είναι σαν να διάβαζες μόνος σου. Κάνεις μόνο αυτό που σε ενδιαφέρει. Διαλέγεις πρώτα μία μόνο κατηγορία και αργότερα ή οποιαδήποτε στιγμή θέλεις εσύ μπορείς να δώσεις τα μαθήματα άλλης. Αίτηση όμως για πτυχίο κάνεις για μία κατηγορία αρχικά.

Panos1221":7ncpo8tm said:
Πόσο εύκολο είναι να βρει κάποιος δουλειά στην Ελλάδα κυρίως για να κάνει την προϋπηρεσία του; Για εξωτερικό δεν το συζητώ καν γιατί ξέρω ότι θα είναι αρκετά πιο εύκολο.
Δεν είναι ακατόρθοτο αλλά όχι και εύκολο. Υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες που έχουν δικούς τους μηχανικούς, όπως και εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες συντήρησης προς τρίτους που οι ίδιες δεν έχουν αεροσκάφη. Τέτοιες εταιρείες στην Ελλάδα είναι η Aerocandia, Kosmos & Athens Aeroservices.

Panos1221":7ncpo8tm said:
Έχω δει κάποιες αγγελίας από αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα που ζητάνε unlicensed engineer. Παραθέτω μια βασική προϋπόθεση από την αγγελία. Graduate by any aircraft maintenance organization( national or private), EPAL, TEI, Part 147 Αν είχα το πτυχίο Α θα μπορούσα να κάνω αίτηση για το συγκεκριμένο πόστο; Θα θεωρηθω unlicensed engineering και παράλληλα θα κάνω τη προϋπηρεσία μου για το πτυχίο;
Ο συγκεκριμένος όρος της αγγελίας λέει πως πρέπει να είσαι απόφοιτος κάποιας σχολής. Εσύ αφού έχεις επιλέξει να διαβάσεις μόνος σου δεν είσαι.
Αν τώρα είχες το CatA, θα σήμαινε πως είχες ήδη δουλειά σε οργανισμό συντήρησης. Πώς αλλιώς θα έπαιρνες το CatA;

Αν δεν το έχεις διαβάσει ήδη, ρίξε μια ματιά στο θέμα: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=63&t=9838

Καλή συνέχεια
 
Panos1221":1ssd0cpt said:
Panos1221":1ssd0cpt said:
Επίσης, πόσα χρόνια προϋπηρεσίας θα χρειαστώ για το πτυχίο Α αφού περάσω τα modules;
Από τη νομοθεσία ισχύουν τα παρακάτω για Cat A:
66.A.30 Basic experience requirements -> for category A, subcategories B1.2 and B1.4 and category B3:
(i) 3 years of practical maintenance experience on operating aircraft, if the applicant has no previous relevant technical training
Μια σημείωση: Δεν χρειάζεται να περάσεις πρώτα όλα τα modules για να αρχίσει να μετράει η προϋπηρεσία. Μπορεί να αρχίσει κανείς να δουλεύει σε εταιρεία συντήρησης αεροσκαφών και να συμπληρώνει τις δουλειές του, δίνοντας παράλληλα όποτε μπορεί τα modules. Όταν μαζέψει τα τρία χρόνια και περάσει και όλα τα modules τότε μπορεί να καταθέσει στην ΥΠΑ για να εκδώσει το CatA.
 
Πρώτα από όλα καλή ανάσταση να έχουμε! Δεύτερον χίλια συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση. Σε υπέρ ευχαριστώ για τις απαντήσεις μου έλυσες αρκετές από τις απορίες μου!

Μία μικρή ερώτηση. Θα μπορέσω να αρχίσω να δουλεύω εφόσον δώσω το πρώτο module σωστά;
 
Οχι δεν είναι απαραίτητο. Το θέμα είναι αν δεν έχεις κανενός είδους τεχνική εκπαίδευση ποιος θα σε προσλάβει ως βοηθό?
 
Ήθελα να στο γράψω αυτό που είπε ο Bladerunner.
 
Top