SAS

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες
Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1196
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό vassdel » 13 Μαρ 2010, 15:11

Ξέρω πως το post μου θα καταλήξει στον κουβά, αλλά το γράφω για 2 λόγους:
:arrow: Δεν αντέχω να μην το γράψω, όσο off-topic και άσχετο κι αν είναι και
:arrow: δεν μπορεί η τελευταία καταχώρηση στο trash area να είναι 11 Μαρτίου. Οπότε βάζω και εγώ το λυχναράκι μου :mrgreen: για να διορθωθεί αυτό το σφάλμα.

OA701 έγραψε: οι ιπτάμενοι της SAS συμφώνησαν σε διάφορες περικοπές-ελαφρύνσεις που θα συμβάλουν στον περιορισμό του κόστους αλλά και θα ανοίξουν τον δρόμο για το "ζεστό" μετρητό απ' τους μετόχους της εταιρείας ώστε να προχωρήσει το σχέδιο αναδόμησης και (τελικώς) πώλησης ...

Ένα πράγμα σαν τους διοικούντες και τους μετόχους της ΕΡΤ δηλαδή, που ενώ το κράτος πάει για πτώχευση και προσπαθεί να βγάλει από τη μύγα ξύγγι (τη φτωχή μύγα όμως, μη ζορίσουμε την πλούσια μύγα που θα χρηματοδοτήσει την επόμενη προεκλογική μας καμπάνια), κάνουν διαγωνισμούς και φανφάρες τύπου Eurovision.

Ένα πράγμα εύχομαι ολόψυχα: Να μας τη δώσουν οι συμπολεμιστές μας ευρωπαίοι τη ρημάδα τη πρωτιά και να πρέπει να κάνουμε τη διοργάνωση της επόμενης Eurovision. Να δούμε πού θα τα βρούν μετά. Θα βάλουν φόρους και στο κλ@σιμο;
0 x


Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό OA701 » 25 Μαρ 2010, 12:23

Παρ' όλα τα προβλήματά τους, οι Σκανδιναβοί προγραμματιζούν συντόμως ανανέωση του στόλου τους μιάς και παρέλαβαν το τελευταίο α/φος τους απο παλαιότερη παραγγελία. Δείγματα υγιούς σκέψης καθώς δεν τους νοιάζει αν, πότε και που θα πουληθούν (δλδ δεν κλαίνε την μοίρα τους) αλλά προσπαθούν ήδη να επαναφέρουν την εταιρεία σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο απ' όλες τις πλευρές...

Για τα "μακρινά" εξετάζονται 787 και 350 ενώ για τα "κοντινά" 320, 737 και C Series με τις πρώτες παραδόσεις να υπολογίζονται απο την SAS για 2014-15.

Τέλος, εντύπωση μου προκάλεσε ο υπάρχων στόλος τους που είναι λίγο ότι κάτσει με το fleet commonality να αναζητείται κάπου στα φιόρδ...

:arrow: http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=19798

@vassdel
συμφωνώ μαζί σου 100%
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan

LXSKLH
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: 19 Αύγ 2008, 10:24
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): ENGM

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό LXSKLH » 25 Μαρ 2010, 14:30

Mακάρι να ήταν έτσι αγαπητέ ΟΑ701, όμως αναγκαστικά άρχισαν να περικόπτουν τον στόλο τον MD80 λόγω μεγάλου κόστους και δεν υπήρχε ούτε και υπάρχει μακροπρόθεσμο σχέδιο για τον στόλο της εταιρείας, κάτι που δημιούργησε προβλήματα στον σχεδιασμό των δρομολογίων της εταιρείας σε επίπεδο Ευρωπαϊκών και μακρινών δρομολογίων. Εκεί πόνταρε και η Νorwegian που με τα ολοκαίνουρια Β737-800 που παραλαμβάνει συνεχώς ξεκινά καινούρια δρομολόγια από Νορβηγία, Σουηδία και Δανία.

Ακόμα και τα τελευταία CRJ 900 που πήρε η SAS ήταν λόγω των προβληματικών D8-400Q ώς ανταλλαγή από την Βombardier.

Άρα μακάρι να είχαν μακροπρόθεσμα σχέδια στην κατά τα άλλα πολύ αγαπημένη μου εταιρεία που έχει καταντήσει πλέον φάντασμα σε σχέση με την υπόλοιπη Star Alliance Lufthansa φαμίλια.

Ελπίζω σύντομα να την αναλάβουν οι Γερμανοί για το καλό της...
0 x
http://www.twitter.com/skgflyer - flyers from and to SKG can now tweet here

Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 904
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 93
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό lewton » 25 Μαρ 2010, 15:57

Εγώ θα προτιμούσα να κλείσει η SAS παρά να την αναλάβει και αυτή η Lufthansa.

Όταν σκέφτομαι πόσα μέτωπα έχει παράλληλα ανοιχτά η DLH πελαγώνω. Προσπαθεί να δημιουργήσει έναν όμιλο από 4 brand-names (Lufthansa, Swiss, Brussels, Austrian και ίσως 5 αν τελικά κρατήσει την BMI), με 7-8 hubs και προοπτική να προσθέσει άλλο ένα αν αποφασίσει να υποστηρίξει το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, με την κοινή γνώμη σε Αυστρία-Ελβετία έτοιμη να αρχίσει να γκρινιάζει αν διαπιστώσει ότι τα τοπικά τους hubs υποβαθμίζονται σε σχέση με τη Φρανγκφούρτη και με τα συνδικάτα να καιροφυλακτούν για απεργίες.
Το προϊόν της δεν είναι σε καμία περίπτωση ομοιογενές (βλ. παροχές εν πτήσει της Brussels και της Austrian σε economy) και πρέπει να κάνει κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς επίσης να αρχίσει να χαράσσει κεντρικά τα δρομολόγια των θυγατρικών και όχι να τις έχει να δρουν η κάθε μια σαν αυτόνομη εταιρία.

Μέσα σε όλο αυτόν τον αχταρμά, καλύτερα να αφήσει την SAS να παραπέει, και απλά να κοιτάξει να επωφεληθεί ταΐζοντας όσο περισσότερους επιβάτες από τις σκανδιναβικές χώρες στα hubs της για long-haul flights, όπως η Aegean τόσα χρόνια επωφελήθηκε από την παραπέουσα κρατική Ολυμπιακή. Το ίδιο κάνει πολύ αποτελεσματικά η Norwegian.

Κατά τη γνώμη μου όποιος αγοράσει την SAS αγοράζει έναν εφιάλτη. Η Lufthansa και η Air France έχουν ήδη πολλά στο κεφάλι τους για να μπλέξουν.

Οι μόνες εταιρίες για τις οποίες θα είχε νόημα η αγορά της SAS είναι κατά τη γνώμη μου η Norwegian (αποκτά μεν έναν εφιάλτη αλλά χάνει τον σημαντικότερο -αν και εξασθενημένο- ανταγωνιστή της), η Ryanair ή η Easyjet (εντελώς τραβηγμένο από τα μαλλιά αλλά πιστεύω ότι μπορούν να την αλλάξουν σε lo-co και να ενσωματώσουν τα hubs της ως κερδοφόρες βάσεις), και ενδεχομένως η Finnair αν βαρεθεί να είναι η καλύτερη μεσαίου μεγέθους εταιρία στην Ευρώπη και αποφασίσει να δοκιμάσει την τύχη της στο club των μεγάλων.
0 x
no more FlyBaboo........ :(


Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό OA701 » 25 Μαρ 2010, 19:52

LXSKLH έγραψε:Mακάρι να ήταν έτσι αγαπητέ ΟΑ701, όμως αναγκαστικά άρχισαν να περικόπτουν τον στόλο τον MD80 λόγω μεγάλου κόστους και δεν υπήρχε ούτε και υπάρχει μακροπρόθεσμο σχέδιο για τον στόλο της εταιρείας, κάτι που δημιούργησε προβλήματα στον σχεδιασμό των δρομολογίων της εταιρείας σε επίπεδο Ευρωπαϊκών και μακρινών δρομολογίων...


Δεν μπορώ να έχω προσωπική άποψη, ωστόσο ο COO της SAS δήλωσε ότι μέχρι τέλος του επόμενου χρόνου θα έχουν καταλήξει. Ίσως μέχρι πρόσφατα να μην έκαναν τίποτα αλλά η ειλημμένη απόφαση των κυβερνήσεων-μετόχων να απεμπλακούν πουλώντας να τρέχει πλεόν τα πράγματα γρηγορότερα μιάς και πρέπει να εξυγιανθεί η εταιρεία πρίν αλλάξει χέρια...


lewton έγραψε:Εγώ θα προτιμούσα να κλείσει η SAS παρά να την αναλάβει και αυτή η Lufthansa...Όταν σκέφτομαι πόσα μέτωπα έχει παράλληλα ανοιχτά η DLH πελαγώνω...Το προϊόν της δεν είναι σε καμία περίπτωση ομοιογενές (βλ. παροχές εν πτήσει της Brussels και της Austrian σε economy) και πρέπει να κάνει κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς επίσης να αρχίσει να χαράσσει κεντρικά τα δρομολόγια των θυγατρικών και όχι να τις έχει να δρουν η κάθε μια σαν αυτόνομη εταιρία...


Σεβαστή η άποψη σου αλλά τι σε κάνει να πιστεύεις ότι οι Γερμανοί δεν ξέρουν τι κάνουν? Είναι προφανές ότι μαζεύουν slot για μελλοντική "συμμαχική" χρήση ενώ προς το παρόν για να μην τα χάσουν κρατάν αυτόνομες εταιρείες, οι οποίες και τους δίνουν περισσότερη ευελιξία σε πολλά μέτωπα... Κάποια στιγμή και όχι πολύ μακριά απο τώρα όλες αυτές θα πετάνε κάτω απο ένα κοινό brand...
Ακόμη αντηχούν στα αυτιά μου το "Welcome in a BMI-Star Alliance flight" και το "Thank you for flying with BMI-Star Alliance"...

lewton έγραψε:Κατά τη γνώμη μου όποιος αγοράσει την SAS αγοράζει έναν εφιάλτη. Η Lufthansa και η Air France έχουν ήδη πολλά στο κεφάλι τους για να μπλέξουν...Οι μόνες εταιρίες για τις οποίες θα είχε νόημα η αγορά της SAS είναι κατά τη γνώμη μου η Norwegian (αποκτά μεν έναν εφιάλτη αλλά χάνει τον σημαντικότερο -αν και εξασθενημένο- ανταγωνιστή της), η Ryanair ή η Easyjet (εντελώς τραβηγμένο από τα μαλλιά αλλά πιστεύω ότι μπορούν να την αλλάξουν σε lo-co και να ενσωματώσουν τα hubs της ως κερδοφόρες βάσεις), και ενδεχομένως η Finnair αν βαρεθεί να είναι η καλύτερη μεσαίου μεγέθους εταιρία στην Ευρώπη και αποφασίσει να δοκιμάσει την τύχη της στο club των μεγάλων.


Για την Norwegian δεν γνωρίζω. Η AF/KLM απέχει μέχρις στιγμής αλλά είναι ήδη δυνατή σε επιβατική κίνηση και σίγουρα όταν ανακοινωθεί και η συγχώνευση ΒΑ/ΙΒ θα κάνει τις κινήσεις της. FR και U2 ακολουθούν το δικό τους μονοπάτι, χωρίς βλέψεις για εξαγορές αν εξαιρέσουμε μόνο την FR που πήγε να βγάλει απ' την μέση την Aer Lingus. Μπορούν να πάνε και μόνες τους στη Σκανδιναβία όποτε το θελήσουν... H Finnair έχει κι αυτή προβλήματα με τα εργασιακά της...

Άποψη μου είναι ότι θα κινηθούν/κονταροχτυπηθούν για την SAS όλες οι συμμαχίες με την Star όπου συμμετέχει να έχει ένα μικρό προβάδισμα... Είναι τέτοιο το εκτόπισμα της SAS αλλά και η δομή της σκανδιναβικής αγοράς που πολλοί θα ήθελαν τρείς feeder βάσεις με τη μία...
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan

Άβαταρ μέλους
cavo_paradiso
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 25 Δεκ 2005, 15:40
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LHBP
Τοποθεσία: Budapest / Stockholm
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό cavo_paradiso » 25 Μαρ 2010, 19:59

Φιλε lewton, άμα το δεις εντελώς στρατηγικά k οικονομικά το θέμα τότε έχεις δίκαιο αλλα μην ξεχνάς ότι η ΣΑΣ είναι η ΟΑ της σκανδιναβίας. Το brand name της είναι βαθιά ριζωμένο στην ιστορία (k στον εγωισμό) των σκανδιναβών k κυρίως των σουηδών και δανών. Αυτό που προσπαθεί η λουφτχάνσα είναι ότι έκανε η MIG στην ελλάδα, να πάρει δηλαδή ένα brand name k να πλασάρει το προϊόν της μέσα από αυτό. Σίγουρα τον πρώτο καιρό θα είναι ζημιογόνο αλλα με τον καιρό (5 μπορεί 10 χρονια) ίσως αυτό να αλλάξει.Οι νορβηγοί είναι άλλο θέμα, πάντα έκαναν φασαρίες σε ότι είχε να κάνει με την συνεργασία μεταξύ νορβηγίας k των σκανδιναβικών χώρον (βλέπε Braathens - ΣΑΣ merge) "γιαφτο" k λανσάρουν τώρα πιο πολύ την norwegian.Η ΣΑΣ ότι k να γίνει το brand name της αποκλείεται να κοπεί k πιστεύω ότι είναι παρα πολύ έξυπνη κίνηση της LH γιατί πραγματικά η σκανδιναβική αγορά είναι ΠΑΡΑ πολύ εύπορη άμα διαχειριστεί σωστά από κάποιον. (2,000,000 souhdioi κάθε καλοκαίρι διαλέγουν τις διακοπές τους εκτος σουηδίας με τον πληθυσμό της σουηδίας να είναι τώρα γύρω στα 10.000.000)
0 x

LXSKLH
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: 19 Αύγ 2008, 10:24
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): ENGM

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό LXSKLH » 25 Μαρ 2010, 20:14

Νομίζω ότι και μόνο η κίνηση και οι αριθμοί επιβατών στα 3 κύρια αεροδρόμια της Σκανδιναβίας (Κοπεγχαγη, Οσλο και Στοκχόλμη Άρλαντα) λένε πολλά για την αγορά της περιοχής, ακόμα και τα πιο τοπικά (Μπέργκεν, Σταβάνγκερ, Τρόντχαϊμ, Γκετεμπόργκ) έχουν αρκετά σημαντική κίνηση. Είναι η πιο επικερδής περιοχή για την KLM από την εποχή Braathens και η Lufthansa αν βρει την ευκαιρεία θα την αναλάβει την SAS αν η προς πώληση τιμή αποδειχθεί συμφέρουσα. Το Όσλο έχει ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές και το ίδιο και η Στοκχόλμη, η Norwegian το έχει καταλάβει και επενδύει πολλά... τόσο σε πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, όσο και για διεθνή δρομολόγια προς Ασία και Β. Αμερική.

Πιστεύω ότι η Brussels, Austrian και εν μέρει SWISS δεν θα την ενδιέφεραν τόσο όσο το να αναλάβουν την SAS και την αγορά της. Ο καιρός όπως πάντα θα δείξει... η Finnair παραμονεύει, κάνει εξαιρετικές κινήσεις μαζί με την Norwegian, κάτι το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει την τελευταία να αναλαμβάνει πρωτεύοντα ρόλο στην περιοχή.

Προσωπική μου γνώμη, ότι η Νorwegian έχει ένα πολύ καλό και οργανωμένο προϊόν που προτιμούν εδώ πάνω σε σχέση με την SAS. Ιδιαίτερα όταν βλέπω τις "προσφορές" της τελευταίας από Αθήνα προς τις Σκανδιναβικές πρωτεύουσες στα €199 ο/w... :?:
0 x
http://www.twitter.com/skgflyer - flyers from and to SKG can now tweet here


Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 904
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 93
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό lewton » 25 Μαρ 2010, 22:50

Δεν πιστεύω ότι η DLH δεν ξέρει τι κάνει.
Πιστεύω ότι ξέρει πολύ καλά τι κάνει, άλλο αν προσωπικά διαφωνώ με αυτό και θα προτιμούσα να δω αποτελέσματα από τις υπόλοιπες εξαγορές της πριν κινηθεί για να αποκτήσει μια εταιρία με στόλο μεγέθους αντίστοιχου των Swiss/Brussells/Austrian μαζί.
Αν τελικά αποφασίσει να αποκτήσει την SAS, της εύχομαι να πετύχει. :wink:


ΥΓ. Αγνοούμε την Spanair μέχρι στιγμής με το 20% της να ελέγχεται από την SAS. Ελπίζω τουλάχιστον να μη μπει και σε αυτή η Lufthansa... :?
YΓ2. Άσχετο αλλά μου ήρθε, πόσοι από εσάς προφέρουν το Spanair ως "σπαν-έρ"; Όσοι το κάνετε είστε λάθος. 8)
0 x
no more FlyBaboo........ :(

Άβαταρ μέλους
ToSofoPaidi
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 456
Εγγραφή: 13 Οκτ 2007, 14:34
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: κόσμος
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό ToSofoPaidi » 25 Μαρ 2010, 23:53

lewton έγραψε:YΓ2. Άσχετο αλλά μου ήρθε, πόσοι από εσάς προφέρουν το Spanair ως "σπαν-έρ"; Όσοι το κάνετε είστε λάθος. 8)

:D Το έχουν οι Ισπανοί ένα πρόβλημα με το SP, ST στην αρχή της λέξης. Γι' αυτό προφέρουν και ένα Ε μπροστά, οπότε η λέξη Spanair προφέρεται ως Εσπάνεαρ. Το πιο περίεργο είναι ωστόσο η κατάληξη, έτσι όπως την προφέρουν οι Ισπανοί, η οποία ακολουθεί κατά γράμμα την αγγλική προφορά και όχι την ισπανική! (π.χ. αέρας=aire => προφέρεται: άϊρε)

Τέλος με το γλωσσικό OFF TOPIC :mrgreen:
0 x
ζωή σε πέντε κινήσεις: αξιοπρέπεια - αλληλεγγύη - έρωτας - ταξίδι - ελευθερία
My FlightMemory Statistics

LXSKLH
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 159
Εγγραφή: 19 Αύγ 2008, 10:24
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): ENGM

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό LXSKLH » 31 Μαρ 2010, 13:58

Χθες ανακοίνωσε η εταιρεία ζημιές για την περίοδο Ιαν - Φεβ 2010 στις 960 εκατομμύρια κορώνες, κάτι το οποίο ήταν αναμενόμενο και δεν επηρέασε τους μετόχους. Όμως περισσότερο τώρα από ποτέ οι 3 σκανδιναβικές χώρες θα πρέπει να δώσουν το φιλί της ζωής με την οικονομική υποστήριξη που είχαν ανακοινώσει από τις αρχές του 2010. Ενδιαφέρον είναι ότι η πλειοψηφία στην Δανία δεν συμφωνεί να χρησιμοποιηθούν λεφτά φορολογουμένων για την περαιτέρω στήριξη της εταιρείας.

http://e24.no/boers-og-finans/article3587220.ece

Δυστυχώς η SAS περνάει μια πολύ δύσκολο περίοδο μετά από αρκετές λανθασμένες επιλογές στην αεροπορική αγορά όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα μέσα του 90 και μετά, όμως δεν μπορώ να φανταστώ το αεροδρόμιο του OSL χωρίς line-up από αεροσκάφη της SAS στον μπλέ φόντο... είναι μέρος του σκηνικού! Τελεία και παύλα... χθές καθόμουν και τα χάζευα με τις ώρες. Κατα τη γνώμη μου τα καλύτερα χρώματα αεροπορικής στον ουρανό! :great: (φανατικός?!?! maybe...) :wink:
0 x
http://www.twitter.com/skgflyer - flyers from and to SKG can now tweet here


Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1196
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό vassdel » 31 Μαρ 2010, 14:08

Να συντηρήσω για λίγο το γλωσσικό offtopic, μιας και έχω περάσει κάμποσα φεγγάρια κατά Ισπανία μεριά: Οι Ισπανοί δεν μπορούν να προφέρουν το Σ μαζί με άλλο σύμφωνο στην αρχή της λέξης, όσο κι αν προσπαθήσουν. Δεν το έμαθαν ποτέ τους. Το ίδιο και το Β στην αρχή της λέξης (είτε Β, είτε V, το προφέρουν ΜΠ και όλοι οι ντόπιοι φίλοι μου με φώναζαν πάντα Μπασίλη). Το πρόβλημα με το ΣΠ, ΣΤ, ΣΚ κλπ, το έχουν ακόμα και όταν μιλάνε σε κάποια άλλη γλώσσα, π.χ. στα αγγλικά (οι ελάχιστοι που το κάνουν - η ντόπια άποψη είναι πως η Ισπανική είναι μητρική γλώσσα περισσότερων λαών από την Αγγλική, οπότε καλά θα κάνουν οι αγγλόφωνοι να μάθουν Ισπανικά και όχι το αντίθετο :banana: ).


Πιστεύω πως δύο ήταν οι πιο γελοίες εκφράσεις που άκουσα από Ισπανούς:
:arrow: Ο μεγάλος σκηνοθέτης, Εστίβεν Εσπίλμπεργκ και
:arrow: (συγνώμη Θανάση) το γνωστό ρόκ συγκρότημα, οι Ού-Δός (U-2 :mrgreen: ).


Άσχετα με το πώς επιλέγουν οι Ισπανοί να προφέρουν την εταιρία τους, πιστεύω πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αγγλική προφορά και να την αποκαλούμε Σπανέαρ. Δηλαδή, αυτοί την Ολυμπιακή και την Αιγαίου πώς τις φωνάζουν δηλαδή; Φανταστείτε δε τους Αμερικάνους, να προσπαθούν να πουν το Θ και να προφέρουν σωστά το Άθενς Έργουέηζ.................... :mrgreen:
0 x

LAN
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 12 Σεπ 2009, 13:25

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό LAN » 31 Μαρ 2010, 15:05

Γιατι οι Ελληνες καλυτεροι ειναι?
:arrow: αντι να πουν Ιβερια, λενε Ιμπερια? (μεχρι και Ιμπεριαλ εχω ακουσει :x )
:arrow: αντι να πουν Σπανέρ λενε Σπανέαρ? (το αγγλικο τους μαρανε...)
:arrow: αντι να πουν Βαρθελόνα λενε Μπαρτσελόνα? :shock:
:arrow: αντι να πουν Βαράχας το λενε Μπαράχας?
:arrow: αντι να πουν Σαντιάγο λενε Σαντιάγκο?

Ας κοιταμε τα μπουτια μας πρωτα... :D

Τον σκηνοθετη τον λεμε Εστίβεν Εσπίλβεργ παντως... :wink:
0 x

Άβαταρ μέλους
cavo_paradiso
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 25 Δεκ 2005, 15:40
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LHBP
Τοποθεσία: Budapest / Stockholm
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό cavo_paradiso » 31 Μαρ 2010, 16:57

Και προς μεγάλη έκπληξη μερικών Djurgården = Γιουργκόαρντεν και όχι τζουργκάρντεν! (= Ζωολογικός κήπος).

Πάντως όπως k να προφέρουν οι έλληνες τα σουηδικά η τα ισπανικά μια είναι η αλήθεια, καλύτερα loco παρα ΣΑΣ, έχει γίνει ρεζίλι πια η σκανδιναβική ακόμα k στον ίδιο της τον λαό. Εγώ για regional προτείνω Malmö Aviation (αν και δεν έχει πολλούς προορισμούς)
0 x


Άβαταρ μέλους
ToSofoPaidi
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 456
Εγγραφή: 13 Οκτ 2007, 14:34
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: κόσμος
Επικοινωνία:

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό ToSofoPaidi » 31 Μαρ 2010, 23:56

LAN έγραψε:Γιατι οι Ελληνες καλυτεροι ειναι?
:arrow: αντι να πουν Ιβερια, λενε Ιμπερια? (μεχρι και Ιμπεριαλ εχω ακουσει :x )
:arrow: αντι να πουν Σπανέρ λενε Σπανέαρ? (το αγγλικο τους μαρανε...)
:arrow: αντι να πουν Βαρθελόνα λενε Μπαρτσελόνα? :shock:
:arrow: αντι να πουν Βαράχας το λενε Μπαράχας?
:arrow: αντι να πουν Σαντιάγο λενε Σαντιάγκο?

Ας κοιταμε τα μπουτια μας πρωτα... :D

Τον σκηνοθετη τον λεμε Εστίβεν Εσπίλβεργ παντως... :wink:

Νομίζω πως σε λίγο θα μας διαγράψουν με τα οφφ τόπικ, ωστόσο τα σωστά φίλτατε LAN είναι:
Iberia= Ιμπέρια (το β διαβάζεται με ένα ελαφρύ μπ πάντα και ποτέ β)
Spanair= Εσπανέαρ (αν και πρόκειται για όνομα και μάλιστα όχι καθαρά ισπανικό, οπότε οι αναγνώσεις είναι πολλές και διαφορετικές)
Barcelona= Μπαρθελόνα (στα καστιλλιάνικα), Μπαρσαλόνα (με παχύ Λ, στα καταλανικά)
Barajas= Μπαράχας
Santiago= Σαντιάγο

Σε όλα τα παραπάνω το ρ διαβάζεται έντονα όπως πάντα στην ιβηρική χερσόνησο.

OFF TOPIC MODE OFF (ή ας μας μεταφέρουν σε άλλο σημείο για μαθήματα ισπανικής :mrgreen: )
0 x
ζωή σε πέντε κινήσεις: αξιοπρέπεια - αλληλεγγύη - έρωτας - ταξίδι - ελευθερία
My FlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3583
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 678

Re: SAS news

Δημοσίευσηαπό aakunz » 01 Απρ 2010, 00:18

Έχοντας πετάξει μερικές φορές με τη SAS, από την πλευρά του επιβάτη, το μόνο που μου έχει μείνει από όλες αυτές τις πτήσεις είναι το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού των πληρωμάτων, τα οποία όμως δε θα χαρακτήριζες σε όλες τις περιπτώσεις σαν ό,τι πιο χαμογελαστό ίπταται στους ευρωπαϊκούς ουρανούς. Έχοντας πετύχει τους χαμηλότερους διαθέσιμους ναύλους, δεν έχω λόγο να παραπονεθώ ούτε για τις τιμές, αλλά ούτε και για το μηδενικό service, ωστόσο καταλαβαίνω εκείνους που διαμαρτύρονται για το δεύτερο, όταν έχουν καταβάλει περισσότερα για το πρώτο. Γενικά, οι σκανδιναβοί προσπαθούν να προβάλλουν το μίνιμαλ σέρβις ως ένδειξη απλότητας, κάτι το οποίο υποτίθεται πως αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης κουλτούρας τους. Εμένα απλά μου φαίνεται απαράδεκτο να χρειαστείς ένα ποτήρι νερό (π.χ. για να πάρεις ένα Depon) και να πρέπει να ψάχνεις ψιλά για να πληρώσεις για αυτό, ειδικά όταν είναι γνωστό ότι ο ξηρός αέρας της καμπίνας επιτείνει την αφυδάτωση. Εγώ το θεωρώ ιδιαίτερα αρνητικό, πόσο μάλλον όταν σε ορισμένα αεροδρόμια, δεν μπορείς να αγοράσεις νερό μετά τον έλεγχο ασφαλείας, για να έχεις μαζί σου στην πτήση. Η απλότητα (read: περικοπές) τους έφαγε.

Το άλλο που θυμάμαι από τη SAS, είναι ότι με εξαίρεση την τραγωδία στο Μιλάνο, δεν τους έχει βρει κάποια κακοτοπιά τα τελευταία χρόνια, έτσι δεν είναι; Όπως και να το κάνεις, εξακολουθεί να είναι ένας λόγος να τους προτιμήσεις.
0 x



Επιστροφή σε “Αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης