Funchal ,Madeira

  • Thread starter TAKIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν βλέπω κάτι το "επικίνδυνο" εκτός αν εννοείς τον αέρα που φυσάει :rolleyes: . Αν μάλιστα το συγκρίνουμε με ΄παρόμοια ελληνικά αεροδρόμια πχ Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο (για να μην αναφέρω Καστελόριζο :oops: ), το συγκεκριμένο φαίνεται πολύ πιο ακίνδυνο...
 
Το αεροδρόμιο αυτό το έχω επισκευτεί παμπολλές φορές τα τελευταία 15 χρόνια. Είναι ωραίο το θέμα που ανοίγει ο Τάκης, κυρίως λόγω των αναπόφευκτων αναγωγών που μπορύμε να κάνουμε.

Καταρχάς το Funchal είναι στο νησί Μαδέρα (Madeira), το μεγαλύτερο των νησιών του ομώνυμου αρχιπελάγους. Απέχει περίπου 350 ναυτικά μίλια από τις ακτές της Αφρικής. Οι Αζόρες είναι άλλο σύμπλεγμα νησιών που είναι πολύ πιό "μέσα" στον Ατλαντικό.

Τα νησιά ανοίκουν διοικητικά στην Πορτογαλία.

Το αεροδρόμιο του Funchal, είχε την φήμη του πιό απαιτητικού και δύσκολου αεροδρομίου στην ευρύτερη γειτονιά μας (μιλάμε για αεροδρόμια στα οποία πιάνουν επιβατικά τζέτ). Και όχι άδικα. Κοντός διάδρομος με πολύ παράξενη γωνία, απίστευτα φαινόμεμα ανέμου και αναταράξεων, λόγω των πάρα πολύ ψηλών και εγγύς ορεινών όγκων.

Το νησί λόγω της άγριας ομορφιάς του, είναι πολύ δημοφιλές στους Ευρωπαίους και οι πτήσεις προς εκεί ήταν πάντα πολλές από την δεκαετία του 80.

Ένα άλλο πρόβλημα που είχε (και έχει) το Funchal, είναι η έλλειψη "καλού" εναλλακτικού αεροδρομίου. Υπάρχει το Porto Santo (άλλο νησάκι), το οποίο όμως έχει πολύ μικρή πίστα. Έτσι το πλησιέστερο εναλλακτικό είναι η Τενερίφη (στα κανάρια), που είναι όμως περίπου 50 λεπτά μακρυά.

Οι Πορτογάλοι, πρίν περίπου 10 χρόνια, ολοκλήρωσαν ένα καταπληκτικό project στο αεροδρόμιο του Funchal. Λόγω της γεωμετρίας του διαδρόμου και του αναγλύφου του εδάφους, δεν μπορούσαν αρχικώς να επιμηκύνουν τον διάδρομο. Αποφάσισαν λοιπόν, να "στρίψουν" τον διάδρομο περίπου 15 μοίρες, και να βγάλουν τον μισό ...στόν αέρα, πάνω σε κολώνες.
http://www.airliners.net/open.file/0475545/L/
http://www.airliners.net/open.file/0617885/L/

Έτσι, καί τον διάδρομο μεγάλωσαν, και την παράξενη γωνία προσέγγισης έφτιαξαν (ήταν παρόμοια της Σάμου).

Παρόλο που ο βαθμός δυσκολίας του αεροδρομίου βελτιώθηκε αισθητά, εξακολουθεί και αντιμετωπίζεται με ...σεβασμό. Και αυτοί που φροντίζουν γι'αυτό , είναι η Πορτογαλική ΥΠΑ (αρχίζουν οι αναγωγές).

Πέραν των όποιων γραπτών briefing που έχει κάθε εταιρεία για τα δύσκολα αεροδρόμια, η Πορτορτογαλική ΥΠΑ και οι αρχές του αεροδρομίου του Funchal, έχουν εκδόσει ένα πολυσέλιδο briefing το οποίο είναι κορυφαίο.

Έχουν αυτοί βάλει τα όρια του αεροδρομίου και είναι οι ίδιοι που τα επιβάλλουν. Εξηγούμαι. Σε μία γωνίτσα των χαρτών του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Σάμου κ.ά. γίνεται αναφορά για ισχυρές αναταράξεις, σε περίπτωση που ο άνεμος είναι από κάποια συγκεκριμένη διέυθυνση. Δεν απαγορέυουν σε κανέναν όμως να προσγειωθεί. Το αφήνουν ...στην μαγκιά του καθενός. Οι Πορτογάλοι, κλείνουν το αεροδρόμιο όταν ο άνεμος περάσει κάποιο όριο που αυτοί έχουν θέσει. Τέλος.

Προφανώς, όταν το αεροδρόμιο ενός τουριστικού προορισμού θεωρεται επικύνδυνο, δεν βοηθάει τον τουρισμό του τόπου. Οι Πορτογάλοι έχουν την θεωρεία ότι η επικινδυνότητα δεν επηρρεάζει τον τουρισμό. Το ατύχημα επηρρεάζει! Έτσι κάνουν τα πάντα για να το αποφύγουν.

Επίσης, έχουν θεσπίσει το μίνιμουμ εκπαίδευσης που απαιτείται κάποιο πλήρωμα για να επισκευτεί το Funchal. Kαi to επιβάλλουν σε όλες τις εταιρέιες που επισκέπτονται το νησί, από όποια χώρα και να είναι. Η εκπαίδευση δεν είναι μονοήμερη. Αποτελείται από αρκετές ώρες στο simulator και από αρκετές πτήσεις εθισμού στο νησί.

Όσο αφορά το φοβερό έργο του διαδρόμου, (με κοινοτικά κεφάλαια βεβαίως βεβαίως) και τα έργα που κάναμε εμείς στο πιό επικίνδυνο αεροδρόμιό μας (Σάμος), τα λόγια περιτεύουν.

ΚΑι να φανταστείς ότι τους Πορτογάλους ψάράδες τους ανεβάζαμε, βαρκάρηδες τους κατεβάζαμε !
 
Φίλε gonso εύγε!! :thx:

Από τις σοβαρότερες,ωραιότερες και κατατοπιστικότερες περιγραφές που έχουν γραφεί στο forum. Kαι πάλι μπράβο, πάντα τέτοια.
 
Το 737 της British Airways στο πρώτο βιντεάκι δεν σας μοιάζει για «οχτακοσαράκι» (Β 737-800); Που το βρήκε;
 
GP707":1y8jacet said:
Δεν βλέπω κάτι το "επικίνδυνο" εκτός αν εννοείς τον αέρα που φυσάει :rolleyes: . Αν μάλιστα το συγκρίνουμε με ΄παρόμοια ελληνικά αεροδρόμια πχ Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο (για να μην αναφέρω Καστελόριζο :oops: ), το συγκεκριμένο φαίνεται πολύ πιο ακίνδυνο...

δεν θα συμφωνήσω για τα Χανιά. Είναι από τα πλέον ασφαλή αεροδρόμιο σε κακές καιρικές συνθήκες.
Μόνο ο νοτιοανατολικός άνεμος τα πειράζει, που είναι έτσι κι αλλιώς πολύ σπάνιος άνεμος για τα Χανιά.
 
Να συμπληρώσω ότι το Funchal από σποτερικής/φωτογραφικής απόψεως αγγίζει την τελειότητα (που λέει και ο Τόκος). Οι απόλυτα προσβάσιμοι λόφοι που βρίσκονται πάρα πολύ κοντά και από πάνω από τον διάδρομο και την προσέγγιση, είναι στην κυριολεξία σαν κερκίδα. Ένα εκτενές search σe databases φωτογραφιών θα σας πείσει !

OFF TOPIC SWITCH .....ON

Τα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια θεωρούνται δύσκολα όχι από απόψεως μορφολογίας του εδάφους (στα περισσότερα, τα βουνά δεν είναι "κολλητά" στον διάδρομο). Ο κυριότερος λόγος που τα καθιστά "φόβητρο" στους Ευρωπαίους πιλότους, είναι η έλλειψη σύγχρονων και αξιόπιστων ραδιοβοηθημάτων και αξιοπρεπούς φωτισμού, η κατάσταση των διαδρόμων/τροχοδρόμων και οι διαγραμμίσεις, και η στενότητα στις πίστες. Επίσης, οι κουτσουρεμένες υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Οι ελεγκτές μας είναι αρκετά καλοί, αλλά είναι λίγοι στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να κάνει ένας την δουλειά τριών.
Ευτυχώς που τις περισσότερες φορές έχουμε καλό καιρό το καλοκαίρι και τα τσάρτερ δεν έρχονται χειμώνα!

OFF TOPIC SWITCH .....OFF
 
gonso":9sttaqcz said:
Να συμπληρώσω ότι το Funchal από σποτερικής/φωτογραφικής απόψεως αγγίζει την τελειότητα (που λέει και ο Τόκος). Οι απόλυτα προσβάσιμοι λόφοι που βρίσκονται πάρα πολύ κοντά και από πάνω από τον διάδρομο και την προσέγγιση, είναι στην κυριολεξία σαν κερκίδα.
Και για να καλύψω τα παραπάνω σχόλια του gonso με φωτογραφικό υλικό μερικές φωτογραφίες από εκεί (μιας και χρωστάω ακόμη αρκετές...)

:arrow: Πριν την άφιξη ενός A330 της LTU
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12647

:arrow: Ο σποτερικός παράδεισος
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12648

:arrow: Ο σποτερικός παράδεισος με απογείωση της TAP
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12649

:arrow: Η απογείωση
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12650
 
off topic

Το 737 της British Airways στο πρώτο βιντεάκι δεν σας μοιάζει για «οχτακοσαράκι» (Β 737-800); Που το βρήκε;


είναι λίγο μπερδεμένη ιστορία φιλε Γιάννη :D

http://www.airliners.net/open.file/1211726/M/


πάντως πολύ ωραίο θέμα, πολύ ωραίες απάντησης, και ωραία φωτό και video
 
gonso":3qal6bx4 said:
...Όσο αφορά το φοβερό έργο του διαδρόμου, (με κοινοτικά κεφάλαια βεβαίως βεβαίως) και τα έργα που κάναμε εμείς στο πιό επικίνδυνο αεροδρόμιό μας (Σάμος), τα λόγια περιτεύουν.

ΚΑι να φανταστείς ότι τους Πορτογάλους ψάράδες τους ανεβάζαμε, βαρκάρηδες τους κατεβάζαμε !

Πολύ καλή παρουσίαση και περιγραφή του Funchal και δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω τη στιγμή που δε γνωρίζω λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, παρά μόνο το έχω δει σε φωτογραφίες.

Όσον αφορά τα ελληνικά αεροδρόμια επιδέχονται πολλών βελτιώσεων όπως είπες και στο επόμενο post αλλά σε ό,τι αφορά τη Σάμο, και χωρίς να ξέρω τι συμβαίνει από τεχνικής απόψεως, παρά μόνο γνωρίζω την περιοχή του αεροδρομίου, μπορώ να πω ότι δύσκολα μπορούν να γίνουν θεαματικές αλλαγές. Από τη μεριά του 09 υπάρχει μεγάλος ορεινός όγκος, επομένως η επέκταση προς τα εκεί είναι μάλλον απαγορευτική. Από τη μεριά του 27 θα μπορούσε, πιθανόν, να γίνει επέκταση μέσα στη θάλασσα αλλά έτσι θα κατέστρεφε μια όμορφη και εξαιρετικά δημοφιλή και τουριστική παραλία. Εδώ δεν φτιάχνουν ένα δρόμο 5-6km από το Καρλόβασι στους Δρακαίους, με αποτέλεσμα να πρέπει να διανύσεις το 1/3 σχεδόν του νησιού για να φτάσεις στο -πιο απομονωμένο- χωριό, μόνο και μόνο για να μην καταστρέψουν την περιοχή και τις παραλίες Μικρό και Μεγάλο Σεϊτάνι και θα φτιάξουν διάδρομο μέσα σε μια από τις πιο τουριστικές παραλίες? I don't think so και συμφωνώ μαζί τους. Βέβαια θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν ILS στον 27 αλλά συνήθως το καλοκαίρι χρησιμοποιείται ο 09 και από την άλλη -διορθώστε με όσοι ξέρετε καλύτερα- το ILS θέλει σχετικά long final για να κάνει establish και περίπου καμιά δεκαριά μίλια (ή περίπου) από το κατώφλι είναι τα βουνά της Τουρκίας!
 
Top