Αεροδρόμιο Σαράγιεβου

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Το αεροδρόμιο αν και άκρως περιφερειακό, κάνει προσπάθειες να επεκταθεί.
Όπως είναι φυσικό η καλύτερη / πολυπληθέστερη διαδρομή είναι προς / από την Πόλη, όπου η ΤΚ έχει την πρωτοκαθεδρία αλλά και η Β&Η κάνει φιλότιμες προσπάθειες μήπως και πάρει μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας. Έτσι από 31 Μαρτίου θα συνδέει το SJJ-IST με νοικιασμένο F100. Θα έχει όμως να αντιμετωπίσει και άλλο ανταγωνισμό καθώς από 28 Φεβρουαρίου η Pegasus αρχίζει δρομολόγιο από Sabiha – Σαράγιεβο.
Μετά την αποτυχία της Flydubai (το δρομολόγιο ήταν μακρινό / αντιοικονομικό καθώς το πλήρωμα έπρεπε να διανυκτερεύσει στο Σαράγιεβο) να συνδέσει 2 φορές την εβδομάδα την πόλη με τον κόλπο, θα προσπαθήσει η Kuwait το καλοκαίρι δοκιμαστικά (7 Αυγ.-18 Σεπτ.) να συνδέσει 2 φορές την εβδομάδα (3.6) το Κουβέιτ με την Κωνσταντινούπολη και το Σαράγιεβο KU153 A306.
Το δρομολόγιο μπορεί να έχει επιτυχία λόγω των US στρατιωτών που από τον κόλπο κατευθύνονται προς ΑυστρΓερμανία. Το Σαράγιεβο έχει καλή σύνδεση με Βιέννη (Tyrolean) Μόναχο (Lufthansa City) Στουτγάρδη και Κολωνία (Germanwings).
Άλλη μια επέκταση που θα κάνει η Β&Η από 1 Απριλίου θα συνδέσει το SJJ με τα Σκόπια (1,3,5,7) και έχει προσφορά €98 (με επιστροφή και φόρους).
Έτσι το Σαράγιεβο θα συνδέεται με όλες τις πρωτεύουσες της Π. Γιουγκοσλαβίας. Βελιγράδι (Jat) Λιουμπλιάνα (Adria) Ζάγκρεμπ (Croatia)
Οι άλλες διασυνδέσεις της Β&Η είναι με την Κοπεγχάγη και την Ζυρίχη (ενδιάμεσο σταθμό την Μπάνια Λούκα)
 
Το δρομολόγιο της Kuwait (αν και με α/φ 20 ετών) πήγε πάρα πολύ καλά από πληρότητα φέτος έτσι και μια άλλη εταιρεία ενδιαφέρθηκε, η Eastern SkyJets έκανε και αυτή τσάρτερ άλλες 2 φορές την εβδομάδα.
Αυτό επηρέασε και την Adria που αύξησε τις συχνότητες των δρομολογίων.
Επίσης το καλοκαίρι δραστηριοποιήθηκαν και η Tunisair Express συνδέοντας την Τύνιδα και η ΜΕΑ συνδέοντας την Βυρηττό.
Η μόνη που πάει κουτσαίνοντας είναι ο εθνικός αερομεταφορέας Β&Η που το μόνο δρομολόγιο που κάνει με ακρίβεια είναι προς Ζυρίχη και κάθε Δευτέρα προς Κοπεγχάγη (3ώρες 15 λεπτά σε ATR72 . . ?.?),
ενώ βγαίνει εκτός συναγωνισμού προς Πόλη που θα σταματήσει στις 26 Οκτωβρίου.
 
Δεν γνωρίζω εάν και του χρόνου η Α3/νΟΑ θα συνεχίσει το δρομολόγιο προς SJJ :?:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25496

καθώς από ότι μαθαίνω έχει πληρότητα 50%.

Αυτό που γνωρίζω όμως είναι στον κεντρικό τους δρόμο Branilaca Sarajeva και στο Gazi Husrev-beg’s Bezistan όπου υπάρχουν αρκετά Τουριστικά πρακτορεία Δεν υπάρχει διαφήμιση ούτε πακέτα για Ελλάδα.
Εν αντιθέσει υπάρχουν διαφημίσεις για Εμιράτα, Κατάρ, Αλβανία.
Πάλι καλά χωρίς διαφημιστική εκστρατεία και το δρομολόγιο έχει πληρότητα 50%, αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι οι Βόσνιοι μας αγαπούν και επισκέπτονται την χώρα μας (παλιά με πούλμαν) και ενθουσιάζονται με το φαγητό μας.

Πάντως τα δρομολόγια για DXB της
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25495
και της QR, τις 2 ημέρες που ήμουν στο αεροδρόμιο είχαν αυξημένη πληρότητα (μπορεί και λόγω – καλοκαιριού).
 
Σήμερα πάντως απο Αθήνα είχαμε κάπου 20 θέσεις κενές. 15 με 20 άτομα ήταν γκρούπ Βόσνιων τουριστών που επέστρεφαν.
 
Όσον αφορά την επιστροφή χθες είμασταν το πολύ 30 άτομα στην πτήση. Δεν ξέρω αν έχει σημασία το οτι αυτή ήταν η τελευταία για φέτος. Στάθηκα λίγο στην άκρη κατα την διάρκεια της επιβίβασης για να έχω μια βασική εικόνα για την σύνθεση των επιβατών, και η αλήθεια είναι πως Έλληνες είδα μόνο άλλους 3. Σίγουρα και κάποιοι θα μου ξέφυγαν αλλά οι Βόσνιοι ήταν παραπάνω απο τους μισούς σίγουρα.

Φέτος το αεροδρόμιο κλείνει 50 χρόνια λειτουργίας, και με αφορμή αυτό έχουν προχωρήσει στην έκδοση ενός εκπληκτικού πραγματικά βιβλίου 100 σελίδων, που περιέχει τα πάντα σχετικά με το αεροδρόμιο αλλά και πολλές άλλες γενικές πληροφορίες, τυπωμένο στα αριστερά στα σερβοκροάτικα και δεξιά στα αγγλικά.

Περιέχει στοιχεία για: κατασκευή και ιστορία του αεροδρομίου, ανάπτυξη, Ολυμπιακούς, εμφύλιο, ανακατασκευή, λεπτομερή στατιστικά επιβατικής κίνησης ανα έτος / μήνα, παρουσίαση όλων των προορισμών και των εταιρειών που το χρησιμοποιούν, διάσημους επιβάτες, σχεδιασμό και έργα επέκτασης, προβλήματα, παρουσίαση βοσνιακής αεροπορίας, πρωτοπόρους, αεροσκάφη που πέρασαν απο το αεροδρόμιο, πληροφορίες για το πως μπορεί να γίνει κάποιος πιλότος, κλπκλπ. Όλο έγχρωμο και με πολύ καλή ποιότητα εκτύπωσης, μια έκδοση που ανάλογές της βρίσκεις σαν μέγεθος και ποιότητα με τιμή €10 σε βιβλιοπωλείο και δεν θεωρείς την τιμή τραβηγμένη.

Κάθησα σε ένα καφέ και το είδα πάνω στο τραπέζι. Το ξεφύλλησα εκεί αλλά νόμισα πως είχαν μόνο αρκετά για να διαβάζουν όσοι κάθονται στο καφέ και το άφησα εκεί. Περνώντας τα διαβατήρια όμως, είδα πως υπήρχαν ράφια με πολλά τέτοια βιβλία, ελεύθερα για να τα πάρουν οι επιβάτες. Ακόμα δεν έχω προλάβει να το διαβάσω όλο. Δεν ξέρω τι κόστος μπορεί να είχαν ειδικά για αεροδρόμιο τέτοιου μεγέθους αλλά σε καμία περίπτωση δεν το λες προχειροδουλειά, και σίγουρα φαίνεται πως πραγματικά όσοι ασχολήθηκαν αλλά και οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου αγαπούν αυτό που κάνουν, και μπράβο τους.
 

Attachments

  • image1-2.jpeg
    image1-2.jpeg
    57,4 KB · Προβολές: 827
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    109,5 KB · Προβολές: 827
Top