Τζιαι το Αγρινό (ξανα)επέτασεν (ATH-LCA με τη νέα CY)

Όποιος κάνει ένα ταξίδι έχει πολλές ιστορίες για τους φίλους του... Θέλουμε να τις ακούσουμε
Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3449
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 504

Τζιαι το Αγρινό (ξανα)επέτασεν (ATH-LCA με τη νέα CY)

Δημοσίευσηαπό aakunz » 16 Μάιος 2019, 10:10

Ένα ανοιξιάτικο απόγευμα στο LGAV

- Συγγνώμη, από δω φεύγει η Σάιπρους για τη Λάρνακα;

- Ναι από εδώ.

- Α, γιατί δεν κατάλαβα ποιο αεροπλάνο είναι αυτό. Κάθεται κανείς εδώ;

- Όχι, καθήστε ελεύθερα.

- Να καθήσω λοιπόν. Είχα μία αγωνία να προλάβω ξέρετε. Να ξυπνήσω, να κατέβω λίγο στο ατελιέ μου. Να ετοιμαστώ. Να έρθω από τη Φιλοθέη. Ξέρετε τι κίνηση έχει η Αττική Οδός τα Σάββατα; Απερίγραπτη σας λέω, α-πε-ρί-γραπ-τη. Ευτυχώς δηλαδή που η Σάιπρους φεύγει απόγευμα.



Το μονόλογο της Μαίρης Παναγιωταρά-Πλουσιάδου διέκοψε η γνώριμη μουσική από το soundtrack της Αμελί, που ακουγόταν από το κινητό της και αντηχούσε στο χώρο της Α11, ταξιδεύοντας τους επιβάτες της νέας CY στη μαγευτική Μονμάρτρη.

«Ναιιι; Έλα Μιμίκα μου. τι κάνεις; Εγώ εδώ, στο αεροδρόμιο… Όχι δε φεύγει ο Παύλος… Ούτε η Ροζίνα. Ναι, εγώ φεύγω. Πάω στη Λευκωσία. Όχι στη Λευκορωσία αγάπη μου. Στη ΛΕΥ-ΚΩ-ΣΙΑ. Γιατί πάω στη Λευκωσία; Για μια έκθεση. Ποια έκθεση; “Στην Εντατική” λέγεται. Όχι Μιμίκα μου, η έκθεση λέγεται έτσι, δεν αρρώστησε κανένας. Ναι, πού να σου τα λέω, θα είναι όλοι εκεί: ο Κλεόβουλος Κλεοβούλου, ο Βαρόγκας, ο Τάσος Καγιάρ. Συμμετέχω κι εγώ, με ένα δικό μου έργο. Ποιο έργο; Θα σου τα πω από κοντά. Σε αφήνω τώρα. Μας καλούν για επιβίβασηηηη»

Δεδομένου ότι η επιβίβαση αργούσε ακόμα, κατάλαβα ότι δεν ήθελε να πει πολλά στη Μιμίκα.

- Όλα κι όλα. Καλή, χρυσή η Μιμίκα, αλλά αν σου αρχίσει την κουβέντα, δε σε αφήνει σε ησυχία. Άσε που δε λέει να βάλει το ακουστικό της, γιατί λέει ότι βουίζει. Τα ακούσατε κι εσείς. Λωζάνη της λες ότι πας, Κοζάνη ακούει εκείνη. Τις προάλλες της έδειχνα φωτογραφίες από το Ινστιτούτο Kunst Werke και τη 10η Μπιενάλε του Βερολίνου κι αυτή αναρωτιόταν πώς κατάντησε έτσι το Μαυσωλείο του Λένιν στο Κρεμλίνο. Εσείς, μόνος σας ταξιδεύετε;

- Ναι, εεε, μόνος ταξιδεύω. Πάω για μία συνάντηση με φίλους.


Τι θέλατε δηλαδή να της πω; Ότι ο σκοπός του ταξιδιού ήταν να τσεκάρω τη νέα Cyprus Airways; Θα με περνούσε για πιο σαλεμένο από τη φίλη της, τη Μιμίκα.


-Ωραίο πράγμα οι φίλοι. Έτσι είμαι κι εγώ. Πού θα με χάσεις, πού θα με βρεις, με μια φίλη για καφέ θα είμαι. Την έχω ανάγκη την εξωστρέφεια. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι όλη μέρα σε ένα ατελιέ, προσπαθώντας να αποτυπώσεις τα βιώματα, τις αγωνίες, τους προβληματισμούς και το όραμά σου, μέσα από την τέχνη. Είναι μια διαρκής πάλη ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Να δεις πίσω από το κοσμοείδωλό σου και να αντιμετωπίσεις νέες αλήθειες και προοπτικές. Να σας ρωτήσω κάτι; Έτσι ήταν πάντα τα αεροπλάνα της Σάιπρους; Εγώ τα θυμάμαι πιο άσπρα, με μπλε ουρά κι εκείνο το κίτρινο ελαφάκι.

- Αγρινό το λένε και είναι είδος αγριοπροβάτου.

- Αγρινό, ελάφι, τάρανδος τι σημασία έχει; Όλα τους κέρατα έχουν, που λέει ο λόγος. Είχε μια αφαιρετικότητα εκείνο το σήμα. Αυτό εδώ πάλι, τι είναι; Κλαδί ελιάς; Αγριόχορτο; Και αυτό το αεροπλάνο γιατί είναι βαμμένο πράσινο;

- Εγώ το βρίσκω όμορφο. Είναι το αγαπημένο μου χρώμα.

- Περί ορέξεως ουδείς λόγος. Αλλά, είναι τόσο μα τόσο διαφορετικό από το άλλο… Δεν ξέρω αν μπορώ να διαχειριστώ μια τέτοια αλλαγή ως επιβάτης και εικαστικός. Δε νοιώθετε κι εσείς την ταραχή μου; Ξέρετε, εμείς οι καλλιτέχνες-εικαστικοί, έχουμε διαφορετικά αισθητήρια και κριτήρια στα οπτικά ερεθίσματα. Όταν από το πρακτορείο μου πρότειναν να επιλέξω Ολυμπιακή ή Σάιπρους, το δέχθηκα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Ξέρετε, ήταν πάντοτε η καλύτερη αεροπορική. Δεν είχε ποτέ καθυστερήσεις ή απεργίες. Όχι σαν την Ολυμπιακή, που τη χρυσοπληρώναμε για να μην πετάμε στην ώρα μας. Μα γιατί δεν πετάει και η Aegean στην Κύπρο.



Αυτά έλεγε η πενηντάρα κοσμική κυρία, καθώς έψαχνε εναγωνίως κάτι στην τσάντα της, μη γνωρίζοντας ότι η «Σάιπρους» δεν είχε τίποτα σχεδόν κοινό με τις αείμνηστες Κυπριακές Αερογραμμές, εκτός μάλλον από ένα μικρό αγρινό δίπλα από την πόρτα του αεροπλάνου και ότι η Aegean πετούσε στην Κύπρο ως ΟΑ. Είπα να μην την ταράξω περισσότερο, ενώ παράλληλα προσπαθούσα να δω επάνω στην κάρτα επιβίβασης που εκείνη τη στιγμή έβγαζε από την τσάντα της, τον αριθμό της θέσης της. Πόσες πιθανότητες έχει να πήρε με τυχαία εκχώρηση θέσης, τη διπλανή μου θέση; Προφανώς 1 στις εναπομείνασες 143, από τις 144 που παίρνει το 5B-DCX, με το οποίο θα πετούσαμε εκείνο το απόγευμα. Τι πιθανότητες είχα να της είχε κάτσει το 16Β, όταν εγώ είχα το 16C;

- Καλέ μιλάμε τόση ώρα και ξέχασα να συστηθώ: Ναρίτα Βαρδούση – Μπαρμπαλιά, εικαστικός.

- Χαίρω πολύ.





Μείνετε μαζί μας για να μάθετε:
- Κλαδί ελιάς εναντίον Ιπταμένου Αγρινού: ποιος θα κερδίσει;
- Τι είδε η Ναρίτα;
- Τι έφαγα εγώ;
- Τι μου άρεσε;
- Τι δε μου άρεσε;
8 x


giannis_oa
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 13 Αύγ 2009, 18:04
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGRP
x 26

Re: Τζιαι το Αγρινό (ξανα)επέτασεν (ATH-LCA με τη νέα CY)

Δημοσίευσηαπό giannis_oa » 16 Μάιος 2019, 12:36

Μπορώ πολύ εύκολα να φανταστώ την Άβα Γαλανοπούλου στο ρόλο της Μαίρης Παναγιωταρά!
0 x

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3449
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 504

Re: Τζιαι το Αγρινό (ξανα)επέτασεν (ATH-LCA με τη νέα CY)

Δημοσίευσηαπό aakunz » 20 Μάιος 2019, 17:33

To κόνσεπτ του ταξιδιού ήταν απλό: έπρεπε να εξερευνήσουμε το αναγεννημένο Ιπτάμενο Αγρινό, που ως άλλος φοίνικας αναδυόταν από τις στάχτες του. Το ταξίδι προέβλεπε πτήση με τη CY, κατανάλωση μπύρας στη μικροζυθοποιία «Πίβο» της Παλιάς Λευκωσίας, brunch το επόμενο πρωί στο DOT στην Πύλη Αμμοχώστου και επιστροφή με την ΟΑ907 το βράδυ.

Σαν γνήσιο τέκνο της S7, οι Κυπριακές Αερογραμμές άλλαξαν την πλατφόρμα εξυπηρέτησης επιβατών την ίδια ημέρα με τη μητρική εταιρεία και πέρασαν στο Amadeus Altea. Αυτό γενικά είναι καλό, όπως επίσης καλό είναι ότι η CY είναι πλέον μέλος της ΙΑΤΑ καθώς και ότι η πρώτη μεγάλη συνεργασία τους είναι το codeshare με την Blue Air. Η κράτηση έγινε ταχύτατα και το εισιτήριο εκδόθηκε 2 μήνες πριν από το ταξίδι. Κάπου όμως εδώ αρχίζουν οι παραφωνίες, γιατί φαίνεται πως οι Ρώσοι δε φάνηκε να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες του νέου συστήματος. Το “Manage My Booking” δε φαίνεται να λειτουργούσε σωστά. Δε μπορούσα να ενημερώσω τα στοιχεία επικοινωνίας μου και δεν είχα πρόσβαση στα ancillaries. To Amadeus λέει, ότι υπάρχει συμφωνία αποδοχής των μελών του S7 Priority από την CY, ωστόσο πουθενά στα sites της S7 ή της CY δε λέει ότι οι πτήσεις της CY δίνουν μίλια στο S7 Priority. Παρεμπιπτόντως, η εικόνα ήταν διαφορετική φυσικά, μέσα από το ίδιο το Amadeus, όπου ΚΑΙ ancillaries μπορείς να αγοράσεις ΚΑΙ τα στοιχεία επικοινωνίας να ενημερώσεις.

Εναρμονισμένη με τις τάσεις της αγοράς, η CY είναι μία hybrid εταιρεία, που βαδίζει στα βήματα της ένδοξης airBalticm αλλά και του πειραματόζωου Air Serbia: unbundled αλλά και bundled ναύλοι για όλα τα γούστα, pay-on-board μενού, hold my booking, προπληρωμένες θέσεις και άλλα πολλά. Με τη μετάβαση στο Amadeus, η CY άρχισε δειλά-δειλά το online check-in. Εάν μπείτε στην εφαρμογή πριν ανοίξει το check-in, μπορείτε να δώσετε το e-mail σας, για να ενημερωθείτε, όταν αυτό θα ανοίξει.

Μπήκα στο online check-in στις 24 ώρες πριν από την πτήση. Το σύστημα ζητάει τα λεγόμενα DOCS / APIS, δηλαδή τα στοιχεία των ταξιδιωτικών εγγράφων του επιβάτη. Για κάποιο άγνωστο λόγο, τα εν λόγω στοιχεία δε φαινόταν να γίνονται αποδεκτά από την εφαρμογή του check-in, με αποτέλεσμα να τρώω συνέχεια πόρτα. Κάποια στιγμή το βράδυ ξαναδοκίμασα, για να ανακαλύψω ότι όχι μόνο είχε περαστεί το διαβατήριο, αλλά μου είχε δοθεί ήδη και η θέση.

Η εφαρμογή του Check-In δε φαινόταν να ήταν από την Amadeus, αλλά από τη μητρική εταιρεία. Φαίνεται επίσης, ότι τα αγγλικά του ατόμου που ασχολήθηκε με αυτήν, να είναι επιπέδου lower: “You choosed seat 15C”, “Whats next” καθώς και το φανταστικό “If you checked baggage exceeds free baggage allowanse”.

Στην περίπτωση που δεν σας αρέσει η θέση, θεωρητικά μπορείτε να την αλλάξετε. Πρακτικά, κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό. Επίσης, κάπου είδα ότι αν είμαι “top tier” επιβάτης κάποιου απροσδιόριστου προγράμματος τακτικών επιβατών, πληρώνω λιγότερα ή και καθόλου για ancillaries. Δέχθηκα στωικά τη θέση που μου έδωσαν, τύπωσα την κάρτα επιβίβασης και το επόμενο μεσημέρι κίνησα για το αεροδρόμιο.

Φτάνω μιάμιση ώρα πριν την πτήση στο αεροδρόμιο και είπα να περάσω από τα γκισέ για δύο λόγους: α) γιατί το σακίδιο πλάτης ήταν μεγαλύτερο από τα επιτρεπόμενα όρια χειραποσκευής για τους basic ναύλους και β) για να πάρω τυπωμένη κάρτα επιβίβασης για τη συλλογή. Στα γκισέ, το προσωπικό έκανε tagging όλα τα trolleys των “Basic” ναύλων. Το σακίδιό μου ήταν ΟΚ για να το πάρω στην καμπίνα.

Γενικά, η ισχύουσα πολιτική για τις χειραποσκευές έχει ως εξής:
Basic Ναύλοι: επιτρέπεται να πάρετε 1 μικρή χειραποσκευή και να τσεκάρετε την κανονική χειραποσκευή σας χωρίς χρέωση (μέχρι 10 κιλά).

Flex Ναύλοι: επιτρέπεται να πάρετε μία χειραποσκευή μέχρι 10 κιλά + 1 μικρή χειραποσκευή στην καμπίνα και να τσεκάρετε 1 βαλίτσα 23 κιλά. Επιπλέον μπορείτε να προεπιλέξετε δωρεάν μία θέση (εξαιρούνται τα καθίσματα με legroom).

Σειρά είχε ο έλεγχος διαβατηρίων. Με διαβατήριο EE, η αναμονή ήταν μηδενική για τα e-gates. Αν έχετε και διαβατήριο και ταυτότητα, χρησιμοποιήστε το πρώτο.

Το σχεδόν 20χρονο5B-DCX είχε ήδη φτάσει στο gate.

(συνεχίζεται)
1 x



Επιστροφή σε “Trip-Reports”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης