Iberia: Η πρώτη επαφή (ATH-BCN-MAD-ATH, MAR2006)

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Μάρτιος. Η φύση αρχίζει να ξυπνάει. Ζεσταίνεται, χρωματίζεται και αρωματίζεται. Οι επόμενες διακοπές αργούν. Και οι αεροπορικές κάνουν προσφορές. Ε, είναι έγκλημα να αγνοήσεις το ένστικτο που σε τυραννάει: «Θέλω να πετάξω τώρα». Και τώρα και αύριο και μεθαύριο!

Αυτές οι σκέψεις με οδήγησαν αβίαστα στα σκαλιά της...Πλάθα Καταλούνια. Και για μια ολοκληρωμένη ισπανική εμπειρία, νωρίτερα είχα κάνει την επίσκεψή μου στο ηλεκτρονικό σπίτι της Iberia. Τα 217 ευρώ τελική μού χτύπησαν συναγερμό. "To fly or not to be" είπα και πάτησα Continue to Reservation για επιβεβαίωση.

Λίγες μέρες μετά (που πέρασαν βασανιστικά και (σ)κοπιαστικά), οι συρόμενες πόρτες του υπερσύγχρονου αθηναϊκού terminal άνοιγαν διάπλατα για άλλη μια αεροπορική εμπειρία, αυτή τη φορά λίγο πιο ηλεκτρονική από τις άλλες.

IB4803, ATH 18:00 - BCN 20:00, A320 EC-ILS, seat 7A

Η ιστορία του check-in για μένα και τις χειραποσκευές μου είχε λήξει από το προηγούμενο βράδυ μετά από μερικά ιντερνετικά κλικ στο iberia.gr. Οι της παρέας μου αντιθέτως κατέφθασαν μετά Βαΐων και πολλών αποσκευών. Δε σας κρύβω ότι είχα μια ανησυχία αν οι θέσεις που είχα κρατήσει ήταν όντως εκεί να μας περιμένουν, αλλά μετά την παράδοση των αποσκευών των υπολοίπων στο γκισέ και την παραλαβή των σχετικών καρτών επιβίβασης, ηρέμησα. Μπορούσα πλέον να είμαι όντως...cool και ψύχραιμος ως προς τις ηλεκτρονικές επιλογές μου και όχι να προσποιούμαι ότι όλα είναι under control. :cool:

Μετά πήγαμε στο gate και επιβιβαστήκαμε. Μετά κάναμε push-back, μετά start-up και μετά απογειωθήκαμε. Στις 17:58 ο 21L ανακουφίστηκε από τα 63.300Kg βάρους ενός ακόμα λευκο-πορτοκαλο-κόκκινου ιβηρικού Α320 που άγγιζε τα 157KTS. Από τον ίδιο διάδρομο ένα χρόνο πριν έφευγα για Ιαπωνία, αλλά δεν πολυπιστεύω στα...σημάδια. Αυτή τη φορά η κατεύθυνσή μας θα ήταν η αντίθετη άλλωστε.

Το Α320 συνέχιζε την άνοδό του και υποστήριζε την ψυχολογική άνοδό μας, ο ήλιος στα δεξιά μας συνέχιζε την κάθοδό του και το bar άνοιξε, για να ακολουθήσει ευθύς αμέσως και η κουζίνα.

Η Iberia έχει κόψει τα δωρεάν γεύματα στην Ευρώπη, όπου όλα διατίθενται μόνο επί πληρωμή. Σε όλη την Ευρώπη.

Σε όλη; Όχι όχι. Ακόμη υπάρχει ένα μικρό χωριό που αντιστέκεται με σθένος και γενναιότητα στην κατάργηση του δωρεάν γεύματος. Εμείς τρώμε και πίνουμε και λογαριασμό δε δίνουμε και στα πάτρια εδάφη και στους αιθέρες. Γι' αυτό και η Iberia στην Αθήνα προσφέρει κανονικό φαγάκι όπως παλιά. Καμιά φορά όμως αποφασίζει να τιμωρήσει το απείθαρχο και πεισματάρικο ελληνικό κοινό της και, έτσι, του σερβίρει αυτό που έδωσε σε μας.

Ξεχάστε την περίφημη πατατοσαλάτα της Αιγαίου. Το παιχνίδι εδώ παίζεται με το κυρίως πιάτο. «Πού είναι το κρέας ο-ε-ο;», τραγουδούσε μελωδικά όλη η καμπίνα και ρυθμικά κάρφωνε το μεταλλικό πηρουνάκι στο πιατάκι, ψάχνοντας τα κομματάκια του χοιρινού. Μετά οι ρυθμοί έγιναν πιο gospel. «Searching for the meat, oooooohhh yeeaah», με παλαμάκια και λοιπές επικλήσεις για να αποφύγουμε τη δηλητηρίαση...

Όχι όχι, μην ανησυχείτε όμως. Απλώς υπερβάλω λίγο. Κανείς δεν παραπονέθηκε για παρενέργειες άλλωστε. Αλλά και να ήθελε, το πλήρωμα αποσύρθηκε στα διαμερίσματά του μετά το μάζεμα των δίσκων και παρέμεινε εκεί. Opos Olympiaki. Μόνο η κυρία ηγουμένη με την καινούργια στολή της μας θυμήθηκε και πέρασε με κάποιες in-flight sales.

Όλα εν τω μεταξύ κυλούσαν ομαλά. Η πτήση υποδειγματικά ήρεμη, οι θέσειςκάπως σκληρές αλλά αρκετά άνετες και η καμπίνακαθαρή παντού (και όταν λέμε παντού, ξέρετε ότι εγώ δεν αστειεύομαι, βγάζω φωτογραφίες και τσεκάρω τα πάντα...). Το δε seat pitch ήταν όπως άρμοζε στη σειρά 7: προσομοίωση business (τα καλά του e-check-in που διαλέγεις μόνος σου πού και πώς θα οριοθετήσεις την παρουσία σου εν πτήσει).

Καταπίνοντας τα μίλια και χαράζοντας contrails στα 34000ft, μέσα σε 2:50' περάσαμε από Κέρκυρα, Brindisi, Sorrento, Ponza, Alghero και όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, εμφανίστηκε και το ανθρώπινο πλήρωμα να προετοιμάσει την καμπίνα. Η νύχτα είχε πέσει, τα flaps εκτάθηκαν, οι τροχοί κατέβηκαν, οι κινητήρες μπήκαν σε idle και η βαρύτητα νίκησε την άντωση. Κοινώς, προσγειωθήκαμε!

Τροχοδρομήσαμε, σταθμεύσαμε, αποχαιρετήσαμε τον κάπταιν Φερνάντεθ :great: , αποβιβαστήκαμε, περπατήσαμε-περπατήσαμε-περπατήσαμε και μετά από επιπλέον περπάτημα πήραμε βαλίτσες και ψάχναμε το τρενάκι -που είχε κοπεί για εργασίες- για να πάμε στο κέντρο. Με κάποιον τρόπο που δεν πολυκατάλαβα, φτάσαμε.

__________________________________

Iberia: Η πρώτη επαφή (ATH-BCN)

Άνεση: 4-/5 (κάπως σκληρά αλλά όχι άσχημα καθίσματα, καλό seat pitch, μαξιλαράκι για το κεφάλι σταθερό και μη ρυθμιζόμενο)
Catering: 2/5 (άνοστο και λίγο. Καλύτερα να πλήρωνα και να ήταν αξιοπρεπές. Η επιλογή ποτών/αναψυκτικών καλή)
On-time performance: 5/5 (Push-back από LGAV και προσγείωση στο El Prat δέκα λεπτά πριν το προγραμματισμένο :!: )
IFE: -/- (ακουστικά δε μοιράστηκαν και οι οθόνες δεν κατέβηκαν ποτέ (ούτε για safety demo). Δηλαδή, ανύπαρκτο. Μόνο το Ronda της Iberia μας κρατούσε συντροφιά.)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους: 4/5 (καθαρό και σε καλή κατάσταση)
Πλήρωμα καμπίνας: 3+/5 Κανένα ουσιαστικό παράπονο. Κινούνταν στο μέσο όρο. Χαμογελούσαν διακριτικά και έκαναν τη δουλειά τους χωρίς κάτι το ιδιαίτερο βέβαια. Η default ρύθμιση είναι να σου μιλάνε στα Ισπανικά. Τα αγγλικά δεν είναι πάντα διαθέσιμη επιλογή, όπως και σε όλη την Ισπανία μάλλον.
e-υπηρεσίες (νέα κατηγορία): 4/5 (όλα γίνονται ηλεκτρονικά και εύκολα, μόνο που αν έχεις αποσκευές πρέπει να περιμένεις στην ουρά του check-in, γιατί δεν υπάρχει ξεχωριστό γκισέ παράδοσης αποσκευών στα περισσότερα αεροδρόμια)
__________________________________

Οι επόμενες πέντε μέρες πέρασαν με αέρα βαρκελονέζικο και γνήσια αύρα μεσογειακή, τρώγοντας tapas :1: αλλά και...cargoles :bash:, μιλώντας ένα μίγμα από διάφορες γλώσσες :3: και, γενικώς, περιδιαβαίνοντας :hello?: κάθε ενδιαφέρον κομμάτι της πόλης.
 
Το φαγητό πραγματικά αποκρουστικό...Σαν νοσοκομείου.. :D
Ποτέ δεν με ενέπνευσε αυτή η εταιρία για να την δοκιμάσω. Μα τελείως αδιάφορη να πω... :rolleyes: Βέβαια το δέλεαρ της τιμής δεν θα εμπόδιζε ούτε εμένβα στο να την επιλέξω... ;)
 
sto thema tou faghtou einai mia xara h iberia apo oti eida

pali kala pou den eixe lunch box
ego an tyxei pote tha protimousa iberia ...etsi gia allagh
 
captainjumbo":25rgu8gg said:
Το φαγητό πραγματικά αποκρουστικό...Σαν νοσοκομείου.. :D
Ναι, αυτός είναι ο σωστός χαρακτηρισμός τελικά! Μη σου πω ότι είσαι επιεικής...

Και για να σας δώσω να καταλάβετε καλύτερα:
σαλάτα: κόκκινο λάχανο και διάφορα πράσινα λαχανικά με καλαμπόκι (στεγνό, αλλά με το λαδόξυδο τρωγόταν)
κυρίως πιάτο: ρύζι. Συνοδευόταν από καροτάκι και κολοκυθάκι. Στο βάθος υπήρχαν 2-3 κομματάκια κρέας (τελικά μάλλον κοτόπουλο ήταν, όχι χοιρινό) με ενάμισι μανιτάρι. Το σύνολο ήθελε επειγόντως αλάτι (θα μπορούσε να σερβιριστεί άνετα ως Low Sodium Meal - LSML σε υπερτασικούς)
γλυκό: αυτό ήταν καλό
ψωμάκι (ψυγείου!) - χυμός - καφές
Και το απίστευτο: το ποτηράκι του καφέ ήταν λερωμένο!!! Στο εσωτερικό του είχε μια πορτοκαλοκαφέ λιγδιασμένη επίστρωση! Άπλυτο!!!

captainjumbo":25rgu8gg said:
Ποτέ δεν με ενέπνευσε αυτή η εταιρία για να την δοκιμάσω. Μα τελείως αδιάφορη να πω... :rolleyes: Βέβαια το δέλεαρ της τιμής δεν θα εμπόδιζε ούτε εμένβα στο να την επιλέξω... ;)
Αδιάφορη μεν η ΙΒ, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα όμως η Βαρκελώνη. Και επειδή ήθελα από χρόνια να πάω και οι τιμές ήταν πάντα σκαρφαλωμένες στα...υψίπεδα των Πυρηναίων, μόλις είδα τις προσφορές το θέμα είχε ήδη λήξει για μένα. Θα πήγαινα με Iberia.
 
Η κατά George περιήγηση στη Βαρκελώνη

Ας αρχίσουμε με κάτι βασικό: ισπανικά δε μιλάω. Όταν ήμουν μικρός είχα γνωρίσει κάτι ισπανάκια της ηλικίας μου, με τα οποία είχα τσακωθεί. Έκτοτε, ασυναίσθητα σνομπάρω τη γλώσσα τους και ντρέπομαι που το ομολογώ δημόσια. Αλλά με τα βασικά ιταλικά μου δε θα μπορούσα να συνεννοηθώ χωρίς τα ισπανικά που ήξεραν οι υπόλοιποι της παρέας. Με ένα «γκράσιας» (κι αυτό λανθασμένο) το μόνο που κατάφερα να αγοράσω ήταν τρία pins της Iberia, από ένα υπαίθριο παζάρι κοντά στο Port Veil.

Από την άλλη, ως οπαδός της μεσογειακής κουζίνας ήθελα να δοκιμάσω την καταλονική έκδοσή της. Βρίσκουμε το παραδοσιακό εστιατόριο που ψάχναμε, διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι πελάτες είναι ισπανοί, το θεωρούμε καλό σημάδι γνησιότητας, παραγγέλνουμε την καταλονική εκδοχή της Sangria (με λευκό αφρώδη οίνο) και μου έρχεται η έμπνευση :idea: . «Ποιες είναι οι σπεσιαλιτέ σας;» ή κάπως έτσι το έθεσα σε κάποια γλώσσα που δε θυμάμαι. Ο συμπαθέστατος σερβιτόρος μου αραδιάζει πέντε-έξι πιάτα και διαλέγω αυτό που μου ακουγόταν καλύτερο (μα τι σκεφτόμουν :?: ). Λίγη ώρα αργότερα, εν μέσω διαβεβαιώσεων από τους ισπανόφωνους της παρέας ότι μάλλον έχω παραγγείλει κάτι καλό, έρχεται ένα τεράστιο χορταστικό πιάτο με...cargoles (σαλιγκάρια δηλαδή). Νοστιμότατο... :rolleyes:

Στη Βαρκελώνη, βέβαια, βρίσκει κανείς εξαιρετικό φαγητό. Αρκεί να εξοικειωθεί με μερικές χρήσιμες καταλονικές λέξεις του μενού...

Πέρα από αυτά, υπάρχουν πολλά να δει κανείς, από το καλοδιατηρημένο μεσαιωνικό κομμάτι μέχρι το σύγχρονο πρόσωπο της παραθαλάσσιας ζώνης, από την τουριστική Rambla (όπου οι Άγγλοι ήταν περισσότεροι από τους ντόπιους) μέχρι τα κοσμοπολίτικα τετράγωνα της Passeig de Gracia και από τα τεράστια πάρκα μέχρι τα στενά δρομάκια του Ραβάλ με τα κρυμμένα μικρά -και μάλλον παρεΐστικα- μπαρ. Και βέβαια υπάρχει πάντα ένας Gaudi, που αν μη τι άλλο αξίζει την προσοχή μας.

Από αεροπορικής πλευράς, όμως, η Βαρκελώνη δεν προσφέρει περισσότερες συγκινήσεις από το διεθνές mega-hub μας. Οπότε, όταν οι μέρες πέρασαν, πεταχτήκαμε για μερικές αγορές στη συμπαθέστατη κυρία Κάρμεν (η οποία έχει την αξιοθαύμαστη ικανότητα να καταλαβαίνει κάθε γλώσσα της Ευρώπης και στη συνέχεια να σου απαντάει φυσικά στα ισπανικά). Μετά πήραμε ένα ταξί (με τιμές Αθήνας) και βουρρρρρ για El Prat.

Είχε έρθει η ώρα της πτήσης με MD-80.
 
Το πρώτο βήμα για μια καλή πτήση είναι ένα καλό check-in. Με αυτή τη βασική αρχή κατά νου, κατευθύνθηκα προς το pc με τη δωρεάν πρόσβαση στο internet που προσέφερε το ξενοδοχείο (πολιτισμός). Εκεί βρήκα τη σύζυγο του ρεσεψιονίστ με το μικρό γιο τους, να χαζεύουν στο pc ασταμάτητα. Οι προθέσεις μας ήταν καλές, αλλά παρά τα αμοιβαία χαμόγελα δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε (ισπανικός πολιτισμός). Έφυγα, τακτοποίησα μια εκκρεμότητα στη ρεσεψιόν και, όταν ο εκεί υπάλληλος κατάλαβε ότι ήθελα τον υπολογιστή, πήρε τηλέφωνο τη σύζυγο και της έδωσε...ρητές εντολές απομάκρυνσης (μεσογειακός πολιτισμός με τα ανατολίτικα στοιχεία εμφανή). Παρόλα αυτά, τη δουλειά μου δεν την έκανα, γιατί ο browser δεν άνοιγε το σχετικό παράθυρο... Αδυναμία του συστήματος...

Στο αεροδρόμιο μόλις είχε καταφτάσει ένα τεράστιο γκρουπ "τρίτης ηλικίας". Όπως καταλαβαίνετε, οι κινήσεις τους ήταν αργές και οι ουρέςμεγάλες! Εμείς, ευτυχώς, ταξιδεύαμε προς Μαδρίτη (και μετά για Αθήνα), οπότε μας περιέλαβαν στα domestic counters (που ήταν απολύτως άδεια). Τα μηχανήματα self check-inδε μας έβρισκαν... Έτσι, η μάλλον άχρωμη υπάλληλος μάς τύπωσε boarding passes για MAD & ATH, στις θέσεις όμως που είχα ήδη επιλέξει κατά το (κατά τα άλλα αποτυχημένο) e-check-in.

Εν τω μεταξύ, η SEAT διαφήμιζε το νέο μοντέλο της, που καθόταν δίπλα σε ένα LEON. Πώς να μη γίνεις Λέων... Αλλά η επιβίβαση περίμενε. Και οι διάδρομοι είναι μεγάλοι! Ο OveLix μας είχε πρειδοποιήσει φωτογραφικώς άλλωστε.

Στην περιοχή των καταστημάτων οι διάδρομοι είναι και φωτεινοί, για να βλέπεις να διαλέξεις το καλό το μπουτάκι χαμόν... Μην και βρεθείς με κανένα μπαγιάτικο μέσα στο αεροπλάνο. Θα σε λένε και άσχετο...

Και μετά από όλα αυτά, πήγαμε στο gate 16 του Terminal 2 και περιμέναμε το λεωφορειάκι για το MD-80.

IB2605, BCN 16:00 - MAD 17:10, MD-87 EC-EXR, seat 09F

Φτάνοντας στο "Ciudad de Oveido", για κάποιον μυστήριο λόγο όλοι στριμώχνονταν μπροστά. Αλλά επειδή εγώ είμαι από το Long Beach και ξέρω από καλά MD, κοίταξα αμέσως πίσω. Κανείς! Ανέβηκα μεγαλοπρεπώς τη σκάλα, χάζεψα τις γειτονικές Ιμπέριεςκαι μπήκα. Συνάντησα το γνωστό χάος μιας τυπικής μεσογειακής επιβίβασης. Τους διέσχισα όλους και έφτασα στη σειρά 9 πολύ πριν την παρέα μου που είχε μπει από μπροστά!

Όταν μπήκαν και οι υπόλοιποι 105, οι JT8D επανήλθαν στη ζωή. Λίγο αργότερα και σε πλήρη λειτουργία, νικώντας τους 53 τόνους μας, θα μας έφταναν μέχρι τους 129 κόμβους, οπότε και ο 07L θα έμενε μακριά πίσω μας.

Η δεξιά στροφή και η πορεία μας για Μαδρίτη μάς αποκάλυψε όλη τη χάρη του El Prat από ψηλά, ενώ είχαμε σηκώσει μύτη για τα 29000 πόδια.

Σε μια ήσυχη πτήση εσωτερικού, βέβαια, δεν περιμένεις και πολλά. Το ifeπαρέμεινε ανενεργό, το πλήρωμα πέρασε κανά-δυο φορές, αλλά κανείς δε συγκινήθηκε να αγοράσει κάτι από το Tu-menu (όπως λέμε "Εγώ μενού", "εσύ μενού" κλπ) της Iberia και η μία ώρα της πτήσης περνούσε με...τις απλές καθημερινές χαρές μιας πτήσης.

Η διπλανή μου ήταν -μάλλον- ισπανίδα. Αφού, λοιπόν, κατευθύνθηκα προς το πίσω μέρος της καμπίναςγια τις γνωστές φωτογραφίες και, κυρίως, για να νιώσω καλύτερα τον ήχο του MD, αρχίσαμε τις..."τουριστικές ανταλλαγές".
-Ααααα ωραία η Βαρκελώνη που πήγατε, αλλά που να δείτε τη Μαδρίτη.
-Έχω πάει, αλλά δυστυχώς μόνο για λίγο
(δεν της είπα ότι περάσαμε όλο το ΣΚ με spotting)
-Να ξαναπάτε. Άλλη χάρη, άλλη ζωντάνια. Για Αθήνα, τι λέτε; Ποια είναι η καλύτερη περίοδος;
-Όλες οι εποχές καλές είναι
(ξύπνησε ο ΕΟΤ μέσα μου), αλλά ...μπλα μπλα μπλα...

Στη διπλανή σειρά το θέαμαέβαζε τα γυαλιά σε όσους αμφισβητούν τις νέες γενιές! Ο επιχειρηματίας κύριος κοιμόταν του καλού καιρού. Η ισπανίδα μάνα διάβαζε περιοδικό και μάλλον βαριόταν. Το μικρό ισπανάκι, όμως, δεν άφηνε το χρόνο να περνά άσκοπα. Πήρε μια ωραιότατη οικονομική εφημερίδα από αυτές που το πλήρωμα μοίρασε pre-flight και...αντί να ρουφάει φρουτόκρεμα, ρουφούσε τη γνώση. Μια μέρα αυτό το παιδί θα γίνει διάσημο.

Τα 276nm της διαδρομής περνούσαν γρήγορα, λοιπόν, και ο 18R μας περίμενε πώς και πώς. Στα παράθυρα λίγος πάγος, ο δε καιρός συννεφιασμένος, broken στα 3000 και πάνω και overcast πάνω από τα 6500, αλλά η ορατότητα στο έδαφος απεριόριστη.

Έτσι, στις 17:14, τρεις τόνους ελαφρύτεροι από καύσιμα και μετά από ακριβώς μία ώρα στον αέρα, τα κύρια σκέλη του -EXR άγγιξαν ξανά έδαφος. Ο κάπταιν Alberto B. και ο F/O Manuel B. είχαν ολοκληρώσει άλλη μια πτήση ρουτίνας, ενώ εμείς σε περίπου μία ώρα θα απογειωνόμασταν ξανά για Αθήνα.

___________________________________

Iberia: Η domestic εμπειρία (BCN-MAD)

Άνεση: 3/5 (συμπαθητικό seat pitch στις μπροστινές σειρές, καθίσματα παλαιού τύπουστο MD-87)
Catering: -/5 (επί πληρωμή. Δεν το δοκίμασα γιατί μια ώρα πτήσης είναι λίγη. Δωρεάν, ούτε νερό)
On-time performance: 4/5 (Άφιξη δέκα λεπτάκια μετά το προγραμματισμένο)
IFE: -/-
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους: 4/5 (καθαρό και σε καλή κατάσταση, παρά τα σχεδόν 16 χρονάκια του)
Πλήρωμα καμπίνας: 3+/5 (στο μέσο όρο)
e-υπηρεσίες: 3/5 (1.γιατί δεν μπορούσα να τυπώσω boarding pass τελικά λόγω ρυθμίσεων του browser και 2.γιατί δεν μπορούσα να επιλέξω θέση στο MAD-ATH)
____________________________________
 
George":10abjjt8 said:
Έτσι, η μάλλον άχρωμη υπάλληλος μάς τύπωσε boarding passes για MAD & ATH, στις θέσεις όμως που είχα ήδη επιλέξει κατά το (κατά τα άλλα αποτυχημένο) e-check-in.
Νομίζω ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες αυτές...
https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=2988
Στην αντίστοιχη εμπειρία που είχαμε στο baltic sea trip (που ακόμη να τελειώσουμε βασικά...) και η ΣΑΣ απέτυχε... Έπρεπε να το κάνω θέμα της διπλωματικής μου τελικά :rolleyes:

Κατά τα άλλα καλή η Iberia απλά μου βγάζει και μένα μια αδιαφορία βρε παιδί μου... Αυτό φυσικά δεν έχει να κάνει με τη γλαφυρή περιγραφή του report, φταίει καθαρά η εταιρεία...

Αναμένουμε και την επάνοδο στην Αθήνα...
Αλήθεια το Barajas το εξερεύνησες ξανά :?:
 
Εύγε, εύγε. Αεροπορικότατο το ριπόρτ. :D

Βλέπω η κλασική φωτό επιβίβασης στα MD αρχίζει να δημιουργεί σχολή. ;)
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=4029

Δεν μπορώ όμως παρά να επισημάνω ότι το δικό μου...asspotting στο BCN ήταν αποτελεσματικότερο :evil:
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=4088

Άντε, περιμένουμε το επόμενο leg

Y.Γ. Μην νομίζεις ότι δεν πρόσεξα ότι η μία φωτό στο LEBL (η χειρότερη, η κουνημένη και θολη) ειναι δική μου. Φωτοκλόπε φωτοχάλια, θα σου στείλω τιμολόγιο :D
 
@ΟveLix: πάντα θαύμαζα το φωτογραφικό σου πολυεπίπεδο ταλέντο! :D

Το επόμενο λεγκ ετοιμάζεται. Προς το παρόν, γράφω το επόμενο κεφάλαιο του μυθιστορήματος, αυτή τη φορά για το Μπαράχας. Για να πάρετε μια ιδέα, υπάρχει και σχετικό κατατοπιστικότατο τόπικ: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=3325
 
Καλωσήρθαμε στο νέο Barajas, λοιπόν. Η πρώτη εικόνα ανανέωσης ήρθε από το νέο πύργο ελέγχου. Πίσω του, το terminal 4S. Εκεί έπρεπε να πάμε και το εγχείρημα έδειχνε εκ πρώτης όψεως τολμηρό. Το πλήρωμα της προηγούμενης πτήσης μάς είχε ενημερώσει για το gate αναχώρησης της πτήσης μας για Αθήνα μέσω ανακοίνωσης. Είμασταν οι μόνοι που θα παίρναμε αυτή την πτήση και μου άρεσε η αίσθηση ότι αυτή η ανακοίνωση απευθυνόταν αποκλειστικά σε εμάς τους τρεις, Αυτό που δε μου άρεσε ήταν η συζήτηση που ακολούθησε με την ισπανίδα συνεπιβάτιδα που προανέφερα.
-Κοιτάξτε, είναι τρομερή η κατάσταση στο Μπαράχας.
-Μα, γιατί;
-Το νέο τέρμιναλ: δε φτάνει που καθυστέρησαν να το φτιάξουν, δεν έχει και πρόσβαση με τρένο. Αφήστε δε που είναι και υπερβολικά μεγάλο.
-Τι μου λέτε...
-Πριν λίγες μέρες άνοιξε και έγινε χαμός. Χιλιάδες χαμένες βαλίτσες, τρομερές καθυστερήσεις, τι να σας λέω...
-Ε, αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες αεροπορικές οικογένειες,
είπα αθώα, και ανέφερα το παράδειγμα της Σεούλ, μη θέλωντας να θίξω την υπόθεση Ελ Βενιζέλος. Είχα εκθειάσει και την Αθήνα γενικότερα, άλλωστε...
-Α, μα δεν είναι μόνο αυτά. Χρειάζονται πάνω από 40 λεπτά περπάτημα από το νέο τέρμιναλ μέχρι το δορυφορικό αεροσταθμό του.

Κάπου εκεί άρχισα να μετανιώνω που δεν ταξίδευα με φόρμα και αθλητικά παπούτσια του τζόκινγκ.

Αλλά τελικά το υπόγειο τρενάκι (που για κάποιο λόγο μου θύμησε ιδιαίτερα το αντίστοιχο στο Ναρίτα), αποδείχθηκε σωτήριο.

Barajas Terminal 4 & 4S
Το τέρμιναλ, μέχρι να κληθεί να εξυπηρετήσει τα 70 εκατομμύρια που φιλοδοξεί να φτάσει, μπορεί να χαρακτηριστεί με δύο λέξεις: όμορφα καινούργιο και (τουλάχιστον στα σημεία μακριά από τα gates) χαρακτηριστικά άδειο! Η οροφή με τα μπαμπούείναι εντυπωσιακή, τα μεταβλητά ανοίγματα για το φυσικό φωςπροχωρημένα και η παρουσία της Iberia και των υπηρεσιών της (βλέπε π.χ. puente aereo) εμφανέστατη.

Αυτό που δεν είδα πουθενά ήταν...οι επιβάτες της! Χάνονταν στο τεράστιο τέρμιναλ. Το μέγεθος μάλιστα άρχισε να μου δημιουργεί παραισθήσεις και προς στιγμήν νόμισα ότι είδα μπροστά μου ένα τεράστιο playmobil ντυμένο...υπάλληλος της Aegean! Συνήλθα γρήγορα και συνέχισα να χαζεύω το όμορφο κτίριο, που, ιδίως στα σημεία με τις κυλιόμενες σκάλες, και τα τεράστια κάθετα led displays μου θύμιζε λίγο εμπορικό κέντρο.

Ειδικός χώρος για spotting, βέβαια, δεν υπάρχει, τουλάχιστον στην περιοχή μετά το check-in που κινούμασταν εμείς. Τα μεγάλα παράθυρα βοηθάνε, αλλά δεν μπόρεσα να τσεκάρω αν υπάρχει σημείο αντίστοιχο αυτού που είχαμε βρει στο παλιό τέρμιναλ. Το spotting στο Barajas μάλλον είναι πια λίγο πιο δύσκολο, αλλά σίγουρα όχι απαγορευτικό.

Στο μεταξύ, είχαμε ήδη φτάσει στο ζητούμενο: Terminal 4 South, gate M37. Άλλο ένα Α320 ήταν εκεί και μας περίμενε.
 
Top