Στην Κύπρον επί Κατακλυσμού (Hot!)

Όποιος κάνει ένα ταξίδι έχει πολλές ιστορίες για τους φίλους του... Θέλουμε να τις ακούσουμε
Cyverius
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 253
Εγγραφή: 02 Ιουν 2006, 20:21

Στην Κύπρον επί Κατακλυσμού (Hot!)

Δημοσίευσηαπό Cyverius » 05 Ιουν 2006, 01:00

Cyprus / June 05

[SKG-LCA]


Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, οι κύπριοι γιορτάζουν το λεγόμενο "κατακλυσμό", τοπική γιορτή, με ποικιλία πολιτιστικών εκδηλώσεων, συναυλίες και πανηγύρια σε όλες τις παραλιακές πόλεις, που συναγωνίζονται η μια την άλλη για την καλύτερη διοργάνωση. Εμείς είχαμε βάση τη Λεμεσό. Με τέσσερις διανυκτερεύσεις στο Hotel Ajax (4*) και αεροπορικά από Θεσσαλονίκη με τη Cyprus, γύρω στα 400 ευρώ/άτομο σε δίκλινο. Τιμές πραγματικά LoCo θα πετύχετε στη low season αν κλείσετε νωρίς, είτε με A3 είτε με CY/OA (άνοιξη και φθινόπωρο πλην εορτών)

17/06/05 Ξεκινήσαμε από το φισκαρισμένο (λόγω τριημέρου) Μακεδονία, στην ώρα μας πάντως, με ένα γηραιό A319 της CY. Το πλήρωμα ήταν χαμογελαστό και εξυπηρετικό καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσεως, ενώ το snack που μας προσέφεραν στη συνέχεια δεν ήταν ακριβώς για αστέρι Michelin αλλά τρωγόταν άνετα. Το αεροσκάφος διέθετε drop-down LCDs με live GPS mapping της πορείας μας, αν και δε χρειαζόταν παρά βασικές γνώσεις γεωγραφίας για να καταλάβεις σε ποιά περιοχή του Αιγαίου ήμασταν, από το παράθυρο αφού οι ουρανοί ήταν καθαροί .

Εδώ έχω μια "ωραία" ιστοριούλα: πηγαίνοντας να καταλάβω τη θέση παραθύρου που είχα συγκεκριμένα ζητήσει και ανέγραφε το boarding-pass μου, βλέπω θρονιασμένη μια μελαχρινή κοκόνα, που μου λέει στο πολύ άνετο, με ύφος χιλίων καρδιναλίων και σε σπαστά ellinikos: "Ε, τι πειράζει, πήγαινε κάτσε αλλού"- όπου αλλού = η ενδιάμεση θέση της (Β) και πάνω σε φτερό! Τι λες καλή μου, έχει και άλλα έξυπνα παιδάκια η μαμάκα σου, ή είμαι εγώ τόσο θύμα για να σου δώσω την ωραία μου θεσούλα, που ήρθα δυό ώρες πριν για να την καπαρώσω? Δεν της το πα ακριβώς έτσι, πιο ευγενικά, καταλαβαίνετε. Άλλωστε για κάθε Airliner που σέβεται τον εαυτό του, η θέση στο παράθυρο είναι το ιερό δισκοπότηρο! Τεσπά, ρίχνει τα μούτρα της η μαμαζέλ και με πλάγια πηδηματάκια πάει εκεί που έπρεπε να ήταν από την αρχή. Και η φάση είναι ότι στη μεγαλύτερη διάρκεια της πτήσης έπεσε και κοιμότανε (δηλ. χαράμι θα πήγαινε το παράθυρο). Εγώ, αντίθετα, όσες φορές και να πετάξω με αεροπλάνο (και είναι ουκ ολίγες) με νύχια και με δόντια πιάνω παράθυρο. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις τη γη από ψηλά, ειδικά αν σου αρέσει και η γεωγραφία όπως στην αφεντιά μου. Και περνάει ευχάριστα η ώρα, (ειδικά αν δεν υπάρχει In Flight Entertainment). Το πιο συναρπαστικό ήταν ο εντοπισμός του Καστελόριζου, συγκινήθηκα (κλαψ!)

Anyway, φθάσαμε με το καλό στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, τον κύριο αερολιμένα της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην μετά την τουρκική εισβολή εποχή, που άφησε το Διεθνές Αεροδρόμιο της Λευκωσίας "φάντασμα" στην πράσινη γραμμή. Υπάρχει και το δευτερεύον στην Πάφο, πριν αποκλειστικά στρατιωτικό. Δύο τινά συνέβησαν με το που βγήκαμε από το αεροσκάφος (από σκάλα, αφού φυσούνες και άλλες τέτοιες πολυτέλειες δεν έχει) -Αφενός η θερμοκρασία ήταν αυτό που λέμε: καίγεται ο τζίτζικας, να μην πω όλα τα τζιτζίκια! Δεύτερον, το Αεροδρόμιο της Λάρνακας είναι α-π-ο-γ-ο-η-τ-ε-υ-τ-ι-κ-ό! Θεωρούσα ότι σαν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη και τουριστικά η Κύπρος, θα είχε τουλάχιστον ένα entry-point αξιώσεων. Αντίθετα, το αεροδρόμιο θυμίζει άθλιο αυθαίρετο όπου κάθε λίγο προσθέτουν και κάτι! Κρίμα... τι περιμένουν, δεν μπορώ να καταλάβω. Χτίστε έναν αεροσταθμό της προκοπής βρε παιδιά! Απ’ ότι κατάλαβα, οι τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν έχουν να κάνουν και με την κρατικοδίαιτη εταιρεία διαχείρισης, με τους υπαλλήλους να απεργούν όποτε δεν τους αρέσει κάτι κ.ο.κ. Ελλαδίτικα συστήματα δηλαδή και τα αδέρφια μας στην "Τσύπρον". Όσο για τις Κυπριακές Αερογραμμές και αυτές είναι μια άλλη θλιβερή ιστορία, συναγωνίζονται σε χρέη την Ολυμπιακή (δηλ. δεν μοιράζονται μόνο flight-codes αλλά και προβλήματα). Θέλω να δω πότε οι πολιτικοί και στις δύο χώρες θα αποφασίσουν να βάλουν τα πράγματα σε τάξη. Αλλά απ' ότι έμαθα και η Κύπρος έχει προβλήματα γραφειοκρατίας και νεποτισμού, οπότε μάλλον είναι οι ψήφοι στη μέση.... μη χάσουν κανένα κουκί οι πολιτικοί (σε βάρος πάντα του λαουτζίκου, που πληρώνει τα σπασμένα και τα δωρεάν εισιτήρια για τους έχοντες ανάλογο βύσμα).


Μέσα σε ένα τριήμερο τριγυρίσαμε σχεδόν όλο το ελεύθερο νησί (εκτός από τα βουνά - που λένε ότι αξίζουν, καθώς οι εγγλέζοι αποικιοκράτες είχαν την έμπνευση, εκτός από τις βάσεις που διατηρούν για πάρτη τους ακόμα - ως κράτος εν κράτει - να κάνουν μαζικές αναδασώσεις κατά τη δεκαετία του 50, εκεί που πριν είχε ξεραΐλα) Οι πόλεις των Κυπρίων μοιάζουν αρκετά με τις ελλαδίτικες, με εξαίρεση ότι δεν υπάρχουν αυθαίρετα, παρότι δέχτηκαν χιλιάδες πρόσφυγες από τα κατεχόμενα! Όλα έγιναν οργανωμένα (η αγγλική κληρονομιά γαρ). Όλα σχεδόν τα σπίτια/ πολυκατοικίες/ μονοκατοικίες έχουν α)κλιματιστικά, β)ηλιακό θερμοσίφωνα, γ)ντεπόζιτα νερού για περίπτωση λειψυδρίας και δ)-συνήθως- μεγάλες δορυφορικές κεραίες. Γενικά είναι καθαρές και γεμάτες από δένδρα στους δρόμους. Άξια αναφοράς είναι η Λεμεσός, το κύριο λιμάνι του νησιού, που πήρε τη θέση της πανέμορφης Αμμοχώστου όταν την τελευταία την κατέλαβαν οι φίλοι μας οι τούρκοι με το "έτσι θέλω". Η πόλη ανταποκρίθηκε στις αυξημένες ανάγκες επεκτεινόμενη κατά δύο σχεδόν φορές από το αρχικό της σχέδιο, γέμισε με πολυτελή ξενοδοχεία και απορρόφησε όχι μόνο τους πρόσφυγες, αλλά και μετανάστες από χώρες του τρίτου κόσμου. Έχει δε μια φοβερή παραλιακή ζώνη, που δημιουργήθηκε από προσχώσεις και είναι ό,τι πρέπει για χαλάρωση και περίπατο.

Παρόλο που ο κυπριακός οργανισμός τουρισμού διαφημίζει την μεγαλόνησο ως "το νησί για όλες τις εποχές", εγώ θα σας συμβούλευα σφόδρα να αποφύγετε τους καλοκαιρινούς μήνες, ιδίως αν δεν τα πάτε καλά με τον καύσωνα. Εννοώ τον κυπριακό καύσωνα, διότι ο ελλαδίτικος καύσωνας είναι για τους κύπριους κανονικός καιρός. Αν όμως σώνει και καλά θέλετε να πάτε κατακαλόκαιρο, μείνετε στην πανέμορφη Πάφο, που την πιάνουν ενίοτε δροσεροί άνεμοι. Αποφύγετε με νύχια και με δόντια τη μεσόγεια Λευκωσία, πάτε μόνο για να ρίξετε μια ματιά, το βραδάκι που δροσίζει. Η Λάρνακα, όπου και το αεροδρόμιο, δε μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ως πόλη (ωραίος ο Ναός του Αγίου Λαζάρου though). Για τους "young at heart" η Αγία Νάπα μάλλον θα είναι ο βασικός προορισμός, μια καθαρά τουριστική πολιτεία στην ανατολική εσχατιά της νήσου, που συναγωνίζεται σε δημοτικότητα την Ibiza. Οι υπόλοιποι, αν θέλετε κάντε βόλτα για να δείτε τι έφτιαξαν οι πολυμήχανοι Κύπριοι επιχειρηματίες, εκεί που πριν υπήρχε αέρας κοπανιστός. Και μην ξεχάσετε να επισκεφθείτε το ομώνυμο μοναστήρι, που είναι σαν κινηματογραφικό πλατό σε ομορφιά.

Πάντως, μετά τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, είναι πια υπόθεση ρουτίνας η διάβαση από τον ένα τομέα στον άλλο, στη Λευκωσία, από το Λήδρα Παλλάς. Η κατεχόμενη μεριά είναι πλεον μια κλασσική τουρκική επαρχιακή πόλη, όπου ανθούν, εκτός από τις τούρκικες σημαίες και τις απεικονίσεις του Κεμάλ, το εμπόριο "μαϊμού" ρούχων-παπουτσιών-dvd-cd, που τιμούν δεόντως οι ελληνοκύπριοι (α-λά Σαντάνσκι για όσους ξέρουν) καθώς και τα καζίνα του ψευδοκράτους, που ξεζουμίζουν ελληνοκύπριους παραλήδες τζογο-junkies που πετάνε τις ωραίες τους σκληρές κυπριακές λίρες χρηματοδοτώντας έτσι το παραπαίων τούρκικο προτεκτοράτο. (ας κάνουν επιτέλους ένα καζίνο και οι έλληνες!) Από την άλλη μεριά, οι τουρκοκύπριοι (οι περισσότεροι από αυτούς είναι έποικοι ανατολίτες- οι original τουρκοκύπριοι, απαυδισμένοι από την κατάσταση, την έκαναν μαζικώς για Αγγλία) πηγαίνουν για δουλεία σε οικοδομές ή αγροτικές εργασίες στην ελεύθερη νήσο και συνήθως επιστρέφουν αυθημερόν. Για μαζικές αγορές από τα ελληνοκυπριακά μαγαζιά ούτε για αστείο, οι τιμές θα σας φανούν ακόμα και σε σας τους μικρομεσαίους συμπατριώτες λιαν τσουχτερές. Πάτε λχ για την πλάκα σας να τσεκάρετε τα "duty-free" στο αεροδρόμιο πριν φύγετε. Όπως ο καιρός, έτσι και οι τιμές... φωτιά και λαύρα! Γι' αυτό και πολλοί Κύπριοι έρχονται Ελλάδα για τα ψώνια τους σε ρουχισμό.

Εγώ πάλι, σας προτείνω να πάτε Κύπρο για Πάσχα, ή το Μάη, ή αλλιώς μετά τα μέσα του Σεπτέμβρη, όταν οι θερμοκρασίες είναι πιο normal και η κοσμοσυρροή μικρότερη, ενώ μπορείτε άνετα να κάνετε μπανάκι στις (λιγοστές αξιόλογες, με τα ελληνικά στάνταρτ) παραλίες της ελεύθερης πλευράς. Eίπαμε άλλωστε πως (εκτός Πάσχα) την άνοιξη οι τιμές για τα αεροπορικά και τα ξενοδοχεία είναι πολύ πιο χαμηλές (από SKG λ.χ. είναι πιο φθηνά να πας Κύπρο παρά Ρόδο). Επίσης, για όσους δεν έχουν πρόβλημα με το αγγλικό σύστημα οδήγησης (από αριστερά) οι οδικές υποδομές είναι αρτιότατες (αυτοκινητόδρομοι χωρίς διόδια) αν και οι κύπριοι αδερφοί μάς ανταγωνίζονται στα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων και η ενοικίαση είναι πιο ακριβή κι από Ελλάδα. Όσοι πιστοί προσέλθετε επίσης σε τριήμερες οικονομικές κρουαζιέρες για τους κοντινούς Αγίους Τόπους ή/και τις Πυραμίδες. Με ένα σμπάρο, δύο-τρία τρυγόνια (φυσικά μόνο όταν είναι ομαλή η πολιτική κατάσταση στα πέριξ - προσέχουμε για να έχουμε)

Τέλος, η πτήση επιστροφής μας ήταν όπως και του ερχομού, μια χαρούλα (φυσικά πάλι παράθυρο και γαλανός ουρανός) αν και ο κλιματισμός στην αίθουσα αναμονής στην πύλη δεν είχε καλή απόδοση και η περιοχή άρχισε να θυμίζει επικίνδυνα τούρκικο χαμάμ! Με όλα της τα καλά και τα στραβά, μια επίσκεψη στην Κύπρο, είναι ένα προσκύνημα σε μια αδελφή χώρα, τη μοναδική άλλη άκρη ελληνικής γης πέρα από τη χώρα μας.


===================================

Ακολουθεί γενικότερη επισκόπηση της κατάστασης στο νησί καθώς και προσωπικές απόψεις.

Γενικά οι Κύπριοι είναι ένα επίπεδο παραπάνω από τους Ελλαδίτες, όχι μόνο οικονομικά (μέσος μισθός πάνω από 2.000 ευρώπουλα), αλλά και από άποψη πραγματικά εγκάρδιας φιλοξενίας, που είναι και η κύρια ενασχόλησή τους πλέον. Μετά την καταστροφή του 74 κατόρθωσαν να ανακάμψουν θεαματικά και να μετατρέψουν το κομμάτι του νησιού που τους απέμεινε σε έναν τουριστικό παράδεισο, παρόλο που υπολειπόταν και από πλευράς ανάπτυξης και φυσικής ομορφιάς. Όπως λένε, με μια δικαιολογημένη πικρία για την Ελλάδα: "μας αφήσατε μόνους στην ώρα ανάγκης" -αναφερόμενοι βασικά στην τραγελαφική στάση της χούντας, που έδωσε ερείσματα για την εισβολή, για να διοργανώσει στη συνέχεια επιστράτευση-φιάσκο, έχοντας ήδη αποσύρει την Ελληνική Δύναμη της Κύπρου. Δύσκολα κάποιος που δεν έχει ζήσει την προσφυγιά θα καταλάβει τον πόνο των ξενιτεμένων από τις γραφικές περιοχές της Κερύνειας και τις Αμμοχώστου, όταν για να επισκεφτούν τις ιδιαίτερες πατρίδες τους πρέπει να πάρουν άδεια από την Τουρκική διοίκηση-μαϊμού και υποχρεούνται να συνοδεύονται από τουρκάλα ξεναγό, που τους κάνει κήρυγμα σε σπαστά ελληνικά για την "Τουρκική δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου"... Με την ψευδοσημαία τους να μολύνει τον Πενταδάκτυλο και την "πράσινη γραμμή" να φυλάσσεται από εισαγόμενους τούρκους στρατιώτες, που δεν το 'χουν και πολύ να στην ανάψουν στα καλά του καθουμένου, έτσι για την πλάκα τους μέσα στην ίδια σου τη χώρα και τους κυανόκρανους και τους άγγλους να σφυρίζουν αδιάφορα (διαίρει και βασίλευε).... Όχι πως δεν έβαλαν και κάποιοι ελληνοκύπριοι το χεράκι τους για να φτάσει η κατάσταση στην πλήρη διχοτόμηση, για να λέμε και του στραβού το δίκαιο - θερμοκέφαλοι υπάρχουν και στις δύο πλευρές. Ας προσέχαμε εμείς περισσότερο όταν έπρεπε λέω εγώ, τώρα το σχέδιο Ανάν μας κακοφαίνεται και κατηγορούμε Αμερικάνους και λοιπούς- λες και πρόκειται μια ωραία πρωία οι τούρκοι να πάρουν τον ομμάτιο τους και να φύγουν. Εδώ ζητάνε και αναγνώριση από πάνω. Αν συνεχιστεί η εθελοτυφλία από κάποιους "Ελληναράδες" στην Κυπριακή κυβέρνηση, σε λίγα χρόνια θα υπάρχουν δύο αναγνωρισμένα ανεξάρτητα κράτη στο νησί και θα χωρίσουν επίσημα τα τσανάκια τους. Εκτός και αν αυτό θέλουν και οι δικοί μας και ντρέπονται να παραδεχτούν ότι θα 'ναι βαρύς ο λογαριασμός της επανένωσης - όταν θα κληθούν να παίξουν το ρόλο της Δυτικής Γερμανίας... Ιδού η Κύπρος, ιδού και το πήδημα! Εγώ λέω πως οι Κύπριοι, εκατέρωθεν της πράσινης γραμμής, θα πρέπει να το καλοσκεφτούν και να αποφασίσουν με ειλικρίνεια και σύνεση για το τι μέλει γενέσθαι στην πατρίδα τους, χωρίς να κρύβονται πίσω από το δακτυλάκι τους. Και οι ξένοι έχουν πια βαρεθεί να ακούνε τα δακρύβρεχτα περί "τελευταίας διχοτομημένης πρωτεύουσας" κ.α. Δεν μπορείς να παίζεις στη διπλωματική κονίστρα με συναισθηματικούς όρους μια ζωή (Ιστορία Δ'δέσμης, anyone?) Λίγος ορθολογισμός δε βλάπτει... το δίδασκαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι, που τόσο μας αρέσει να τους τσαμπουνάμε όταν μας συμφέρει.

===================================


Εδώ επιτέλους βάζω μια άνω τελεία˚ Σας ευχαριστώ σύντροφοι Airliners που με αφήσατε να μοιραστώ μαζί σας τις εναέριες εξορμήσεις μου και όχι μόνο. Μέχρι να επανέλθω δριμύτερος με πλήρες ρεπορτάζ των επόμενων ταξιδιών μου, σας εύχομαι ολόψυχα να θερίσετε τους αιθέρες θαρραλέα !!!

:wink: Godspeed guys!
Τελευταία επεξεργασία από Cyverius σε 26 Νοέμ 2006, 01:11, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
0 x


Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3530
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 627

Δημοσίευσηαπό aakunz » 05 Ιουν 2006, 09:22

Επιτρέψτε μου να προσθέσω και εγώ ορισμένες σκέψεις μου από ταξίδια στην Κύπρο. Επειδή έζησα σε μόνιμη βάση στο νησί, πρέπει να πω ότι το κόστος ζωής στο νησί ήταν αρκετά χαμηλό πριν από 4-5 χρόνια, απ' ό,τι είναι σημερα, αλλά μήπως και εδώ τα ίδια δε συμβαίνουν;

Συμφωνώ για τις παραλίες της Κύπρου, αν έχεις μεγαλώσει στην Ελλάδα, πολλές παραλίες της Κύπρου μοιάζουν με κακόγουστο αστείο. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τα παραλιακά ξενοδοχεία σε Πάφο και Λεμεσό, τα οποία είναι καταπληκτικά (Meridien Limassol κλπ. κλπ.)

Ο κυπριακός καύσωνας. Ένα πραγματικό μαρτυριο. Οι καύσωνες της Αθήνας δεν έχουν καμία σχέση με το ζεστό καιρό της Κύπρου, ειδικά αν είσαι και στη Λευκωσία, όπου φυσάει άνεμος μόνο κάθε φορά που έχουμε εκλογές!

Η Λευκωσία είναι η αγαπημένη μου πόλη, καθότι έζησα εκεί. Μοιάζει να ξεπροβάλλει μέσα ΄στην έρημο. Συνιστώ ανεπιφύλακτα βόλτα στην μεσαιωνική πόλη από την Πύλη της Πάφου μέχρι την Πύλη της Αμμοχώστου. Υπάρχουν καταπληκτικά κτήρια και μνημεία στην εντός των τειχών πόλη. Στον προμαχώνα Κωστάντζα θα βρείτε το Μπαϊρακτάρ Τζαμί (το Τέμενος του Σημαιοφόρου) που χτίστηκε στο σημείο που έπεσε ο πρώτος Οθωμανός που πέρασε τα τείχη, το 1570, ενώ από το παρατήριο του Πύργου Σιακόλλα μπορείτε να δείτε ολόκληρη την πόλη από ψηλά. Επίσης υπάρχουν καταπληκτικά μεζεδοπωλεία, αν και άκουσα για κάποιο, που ήταν το αγαπημένο μου, ότι δεν είναι και τόσο καλό.

Για παραδοσιακή κυπριακή ταβέρνα, θα πάτε στην Ειρηνιά (στο Στρόβολο) ενώ την εποχή που ήμουν εγώ εκεί (1997-2001) υπήρχε ένα φοβερά ατμοσφαιρικό ιταλικό εστιατόριο, ονόματι DOMUS, στην Πύλη της Αμμοχώστου.

Το όρος Τρόοδος δε λέει και πολλά, ακόμα και στην Πάρνηθα μπορείτε να δειτε περισσότερα, μοναδική εξαίρεση η Μονή του Κύκκου με τις εξαιρετικές τοιχογραφίες.

Τώρα, ερχόμενοι στο δια ταυτα, δηλαδή τις εμπειρίες μου από τις πτήσεις από και προς Κύπρο: όντως το αεροδρόμιο της Λάρνακας ήταν μια απογοήτευση τότε, εύχομαι τα πράγματα να έχουν αλλάξει. Δε μπορώ να πώ ότι υπήρχε κάποια ιδιαίτερη διαφορά ανάμεσα σε ΟΑ και Κ.Α. τότε. Η διαφορά ήταν ότι στις πρωινές πτήσεις οι Κ.Α. προσέφεραν ζεστό πρωινό (ομελέτα με μανιτάρια, πιπεριές και χαλλούμι). Επίσης οι απογευματινές πτήσεις της Παρασκευής των Κ.Α. από Κύπρο προς Αθηνα είχαν πληροτητα 100% λόγω των Κυπρίων εκδρομέων του Σαββατοκύριακου και των γκρουπ που πήγαιναν να δουν την Α.Ε.Σ. (Απόλυτη Ελληνίδα Σταρ) και τους λοιπούς εκπροσώπους του εγχώριου σταρ σύστεμ. Συνιστώ να τις αποφύγετε γιατί υπάρχουν και πολλά παιδάκια που τρέχουν πάνω-κάτω στους διαδρόμους και κανείς δεν τους λέει τίποτα. Εφ' όσον μπορείτε, προτιμήστε την ΟΑ με την πτήση των 03:50. Βάρβαρη ώρα, αλλά θα ταξιδέψετε αρκετά ήσυχα. Η εν λόγω πτήση ηταν η αγαπημένη μου γιατί γινόταν συνήθως με το 732.

Και τέλος, πιστεύω ότι αξίζει μια επίσκεψη στο NIC. Δεν ξέρω τί ακριβώς χρειάζεται να κάνετε για να πάτε αλλά πιστεύω ότι λογικά θα πρέπει να μιλήσετε με την UNFICYP. To αεροδρόμιο βρίσκεται στο δυτικό άκρο της πόλης, λίγο μετά τον κυκλικό κόμβο του Intercollege στην Έγκωμη. Το ενδιαφέρον είναι ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια η CYTA (Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου) συμπεριλάμβανε όλα τα τηλέφωνα του αεροδρομίου σε μία σελίδα του τηλεφωνικού καταλόγου Λευκωσίας και πάνω-πάνω είχε την ένδειξη "Τα τηλέφωνα δεν λειτουργούν προσωρινα"
Τελευταία επεξεργασία από aakunz σε 05 Ιουν 2006, 11:14, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x

captainjumbo
x 1

Δημοσίευσηαπό captainjumbo » 05 Ιουν 2006, 10:22

Όπως την περιγράψατε, έτσι είναι η Κύπρος. Ο καθένας θα προσθέσει λίγο από την εμπειρία του. Εγώ θα μέινω στην συγκλονιστική εμπειρία που έζησα εκεί το 1992, όπου είχα μείνει για 1 μήνα. Αυτό που ακόμα και σήμερα θυμάμαι με ρίγος, ήταν η εμπειρία της πράσινης γραμμής και των τάφων της Μακεδονίτισσας. Γενικά είμαι ένα άτομο που σπάνια φέρεται ακραία (sic) κοινωνικά και συναισθηματικά, αλλά η ψυχική ένταση που σου δημιουργούν τα μέρη αυτά είναι πράγματι τρελλά φορτισμένη. Μαζί με άλλα 2 άτομα συλληφθήκαμε από καναδούς κυανόκρανους (πράσινη γραμμή) στην προσπάθεια διάβασης της γραμμής με βίαιαη συμπεριφορά. Οι δε τάφοι της Μακεδονίτισσας ήταν φορτισμένοι από τον όγκο του ηρωισμού που κρύβουν ανάμεσα στους τοίχους τους. Πρόκειται για δύο μέρη που κάθε άνθρωπος (ελληνικής καταγωγής τουλάχιστον) πρέπει να επισκεπτεί στη ζωή του. Πέρα από την ήρεμη ζωή μιας σύγχρονης χώρας, υπάρχει η ιστορία που σε παρασέρνει σε τέτοια συναισθήματα που, για κάποιους, ίσως και νά 'ναι πρωτόγνωρα. Ε μετά, ξαναπέρνουμε και το αεροπλάνο της επιστροφής.

(Ο υπογράφων εκφράζει προσωπικές θέσεις και απόψεις που δεν εμπεριέχουν προσβλητικό περιεχόμενο για κανέναν. Επίσης δεν αποτελούν πολιτικές θέσεις προς σχολιασμό)
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3766
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 132

Re: LoCo Cyprus [SKG-LCA]

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 05 Ιουν 2006, 12:42

Cyverius έγραψε:Εμείς είχαμε βάση τη Λεμεσό. Με τέσσερις διανυκτερεύσεις στο Hotel Ajax (4*)

Κι εγώ το Ajax είχα μείνει το 2001!

Cyverius έγραψε:Anyway, φθάσαμε με το καλό στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, τον κύριο αερολιμένα της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην μετά την τουρκική εισβολή εποχή, που άφησε το Διεθνές Αεροδρόμιο της Λευκωσίας "φάντασμα" στην πράσινη γραμμή. Υπάρχει και το δευτερεύον στην Πάφο, πριν αποκλειστικά στρατιωτικό. Δύο τινά συνέβησαν με το που βγήκαμε από το αεροσκάφος (από σκάλα, αφού φυσούνες και άλλες τέτοιες πολυτέλειες δεν έχει) -Αφενός η θερμοκρασία ήταν αυτό που λέμε: καίγεται ο τζίτζικας, να μην πω όλα τα τζιτζίκια! Δεύτερον, το Αεροδρόμιο της Λάρνακας είναι α-π-ο-γ-ο-η-τ-ε-υ-τ-ι-κ-ό! Θεωρούσα ότι σαν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη και τουριστικά η Κύπρος, θα είχε τουλάχιστον ένα entry-point αξιώσεων. Αντίθετα, το αεροδρόμιο θυμίζει άθλιο αυθαίρετο όπου κάθε λίγο προσθέτουν και κάτι! Κρίμα... τι περιμένουν, δεν μπορώ να καταλάβω. Χτίστε έναν αεροσταθμό της προκοπής βρε παιδιά! Απ’ ότι κατάλαβα, οι τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν έχουν να κάνουν και με την κρατικοδίαιτη εταιρεία διαχείρισης, με τους υπαλλήλους να απεργούν όποτε δεν τους αρέσει κάτι κ.ο.κ. Ελλαδίτικα συστήματα δηλαδή και τα αδέρφια μας στην "Τσύπρον". Όσο για τις Κυπριακές Αερογραμμές και αυτές είναι μια άλλη θλιβερή ιστορία, συναγωνίζονται σε χρέη την Ολυμπιακή (δηλ. δεν μοιράζονται μόνο flight-codes αλλά και προβλήματα). Θέλω να δω πότε οι πολιτικοί και στις δύο χώρες θα αποφασίσουν να βάλουν τα πράγματα σε τάξη. Αλλά απ' ότι έμαθα και η Κύπρος έχει προβλήματα γραφειοκρατίας και νεποτισμού, οπότε μάλλον είναι οι ψήφοι στη μέση.... μη χάσουν κανένα κουκί οι πολιτικοί (σε βάρος πάντα του λαουτζίκου, που πληρώνει τα σπασμένα και τα δωρεάν εισιτήρια για τους έχοντες ανάλογο βύσμα).

Ναι το terminal σου αφήνει πολύ κακή εντύπωση... Το κτίριο (και το αεροδρόμιο γενικότερα) είναι αποτέλεσμα διαδοχικών προσθηκών από το 1975 μέχρι σήμερα, φυσικό επακόλουθο της αρχικής βιαστικής κατασκευής του αεροδρομίου, μετά το κλείσιμο αυτού της Λευκωσίας το 1974. Εκτός από το κτίριο, ανεπαρκές είναι και το δάπεδο στάθμευσης με μόνο 19 θέσεις στάθμευσης! Η όλη αυτή ανεπάρκεια σχεδιασμού φαίνεται και στον τρόπο που είναι χωροθετημένο το κτίριο σε σχέση με το δάπεδο. Το μόνο σύγχρονο κτίριο είναι ο νέος πύργος ελέγχου.
Στα γρήγορα να προσθέσω ότι έχουν γίνει μελέτες ανάπτυξης του αεροδρομίου, από γαλλική εταιρεία, με κατασκευή νέου σύγχρονου αεροσταθμού στα δυτικά του υπάρχοντος, προς το άκρο του 04. Το πρόβλημα είναι ότι η κυπριακή κυβερνήση δεν μπορεούσε από μόνη της να χρηματοδοτήσει ή να δανειοδοτηθεί για τα έργα, και θα έπρεπε να προχωρήσουν στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Η είσοδος στην Ε.Ε. καθώς οι αλλαγές στην κυβέρνηση έχουν καθυστερήσει την όλη διαδικασία.

Αναλυτική παρουσίαση του αεροδρομίου στο RBF No1.
0 x


Panos81
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 98
Εγγραφή: 28 Μαρ 2005, 18:42

Δημοσίευσηαπό Panos81 » 05 Ιουν 2006, 14:23

Αυτό περί "γηραιού" Α319 το προσέξατε; Από πότε θεωρείται γηραιό ένα αεροπλάνο 4 ετών;
0 x



Επιστροφή σε “Trip-Reports”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης