ενα ταξιδι-10 πτησεις-ευρωπη και ΗΠΑ

  • Thread starter bari
  • Ημερομηνία δημιουργίας

bari

First-Class-Member
Εγγραφή
12/06/2007
Μηνύματα
520
Likes
15
YAHOO
brge15
κλεινοντας 2 χρονια στο φορουμ σκεφτηκα οτι θα ηθελα να μοιραστω μαζι σας ενα trip report μιας και εχω απολαυσει ηδη τα δικα σας αλλα και επειδη ενα τελευταιο μου ταξιδι περιελαβε πολλους προορισμους και διαφορετικες εταιριες και εμπειριες και πιστευω θα σας φανει ενδιαφερον! παρακολουθηστε λοιπον τις περιπετειες μου σε ενα ταξιδi που περιλαμβανει:
-Αθηνα-Ρωμη και επιστροφη με Αθλιταλια
-Ρωμη-Λονδινο-Σικαγο και επιστροφη με British Airways
-Σικαγο-Νεα Υορκη και επιστροφη με United
-Σικαγο-Στ.Λουις με United και επιστροφη με Αmerican Airlines
το βασικο εισητηριο για αμερικη (αυτο με τη ΒΑ) κλειστηκε λογω μιας πολυ καλης προσφορας του ιταλικου Expedia στα 365 ευρω τελικη τιμη. οποτε με την αγορα ενος σκελους ATH-FCO-ATH ειχα την ευκαιρια να παω με περιπου 500 ευρω συνολικη τιμη, καθολου ασχημα. οι εσωτερικες πτησεις στις ΗΠΑ ηταν και οι δυο στα 120 δολλαρια με επιστροφη τελικη τιμη, παροτι τη μια την εκλεισα κυριολεκτικα τελευταια στιγμη, η κριση μαστιζει εκει και βρισκεις καλες τιμες οποιαδηποτε στιγμη πλεον. το θεμα βρισκεται στις πονηρες χρεωσεις (!) που καλεισαι να πληρωσεις με την United κατα τη διαρκεια του check in μαλιστα, αλλα για ολα αυτα θα μιλησουμε παρακατω.
θα προσπαθησω να μην ειμαι πολυ φλυαρος και παραλληλα θα σας δωσω και καποια tips που θεωρω χρησιμα για τα μερη που επισκευτηκα.

-παμε λοιπον στο 1ο μερος το οποιο ειναι: ATH-FCO με το Α321 της ΑΖ
το A321 της Αλιταλια με περιμενε εκεινο το πρωινο και προσπαθησα να παω προετοιμασμενος για να αποφυγω τις δυσαρεστες εκλπηξεις οσο το δυνατον. τι σημαινει αυτο? θεση Α5, η μονη διπλη θεση εκτος bussiness που προσπαθω να βρισκω παντα οταν πεταω με τη συγκεκριμενη εταιρια στο συγκεκριμενο τυπο αεροσκαφους, καθως και αρκετες ωρες παραμονης στη Ρωμη για να αποφυγω τα δυσαρεστα με τις βαλιτσες και να ειμαι ετοιμος για το βασικο σκελος του ταξιδιου το οποιο ξεκινουσε απο εκει. το συγκεκριμενο ταξιδι πηγε καλα και στην ωρα του εκτος απο το απιστευτα αβολο καθισμα που με εκανε να παρακαλαω να φτασουμε οσο το δυνατον γρηγοροτερα. η 5ωρη παραμονη τρανσιτ στη Ρωμη αποδειχτηκε δυστυχως απολυτα χρησιμη μιας και οι αποσκευες εκαναν ΔΥΟ περιπου ωρες να παραδωθουν στους περιπου 30 ανθρωπους που περιμεναμε απο ολοκληρο 321.
μετα απο αυτη την "εμπειρια" που συχνα επαναλαμβανεται στο FCO, ανεβηκα στις αναχωρησεις του Terminal C για drop off αποσκευων μονο και επιβιβαση. αμ δε.......τα συστηματα του αεροδρομιου ειχαν σταματησει εντελως, και εβλεπες μια λαοθαλασσα απο κοσμο να περιμενει να κανει check in. Οσο για μας τους δυστυχεις θνητους που ειχαμε κανει check in απο το σπιτι μας και απλα θελαμε drop off επρεπε να περιμενουμε να ξεκινησουν παλι να τρεχουν τα counter, να περιμενουμε να κανουν check in καμμια 2-3 πτησεις μπροστα στα ματια μας και ΜΕΤΑ να παραδωσουμε τις αποσκευες μας μιας και η πτηση μας δεν εφευγε σε 10 λεπτα, αλλα στο επομενο 2ωρο. με αυτα και με αυτα περασαν οι 5 ωρες που νομιζα οτι θα σκυλοβαρεθω στο FCO και ισα ισα που προλαβα να ειμαι στην ωρα μου στο gate.
βαθμολογια λεω να μη βαλω εδω. η ΑΖ ειναι σταθερη -κακη-αξια για παρα πολλους λογους που ολοι ξερουμε. περισσοτερα θα πω στο τελευταιο κομματι που αποτελουσε μια ακομα κακη εμπειρια μαζι τους...

-δευτερη πτηση FCO-LHR με το Α321 της ΒΑ
το Α321 της ΒΑ αναχωρησε και εφτασε στην ωρα του χωρις απολυτως καμμια εκπληξη. μας σερβιραν και ενα σαντουιτσακι με 2 διαφορετικες γευσεις και ξεγελασαμε λιγο την πεινα του 2ωρου ταξιδιου (αυτο για οσους γκρινιαζουν για το μενου με θρυλικο κεφτεδακι της ΟΑ) και φτασαμε με ακριβεια λεπτου στο Heathrow, στο ολοκαινουργιο Terminal 5 και ομολογω οτι θα χρειαζομουν ενα εξτρα 2ωρακι για να το γυρισω και να το απολαυσω, αλλα επρεπε να βιαστω γιατι η πτηση για Σικαγο θα ξεκινουσε επιβιβαση σε περιπου 40 λεπτα. το Τ5 ειναι φανταστικο για οσους δεν το εχουν γνωρισει ακομα, μιλαμε για πολλα μαγαζια, εστιατορια αλλα το κυριωτερο για μια εκπληκτικη θεα στην πιστα και στα αεροπλανα. ο τυπος που το σχεδιασε πρεπει να λατρευε τα αεροπλανα (σε αντιθεση με αυτον που σχεδιασε το Βενιζελο :mad: ).
Βαθμολογια:
αεροσκαφος: 9/10
συνεπεια ωρας: 10/10
φαγητο και ife: 5/10
συνολικη εμπειρια: 8/10

στα επομενα ακολουθει το κυριως πιατο του ταξιδιου, με φωτογραφιες και εντυπωσεις απο:
-το ταξιδι με την αυτου μεγαλειοτητα, το Boeing 747-400 και το περασμα του Ατλαντικου με ιδιαιτερες αναταραξεις.
-αφιξη στο Σικαγο, διαδικασια immigration στο 2ο πιο πολυσυχναστο αεροδρομιο της αμερικης
-μερικες πληροφοριες και φωτο που ολοκληρωνουν προηγουμενο trip report συναδελφων στο forum και θα κανουν τη ζως ενος επισκεπτη ευκολοτερη στη windy city
-Νεα Υορκη και Newark Liberty International. συγκριση με La Guardia και JFK.
-αλλη μια δυσαρεστη εμπειρια με τη United Airlines.
-St.Louis, συντομη παρουσιαση μιας πανεμορφης πολης καθως και του αεροδρομιου Lambert field.
 
-τριτη πτηση, LHR-ORD με το Boeing 747-400 της British Airways
η διαδικασια αλλαγης πτησης οταν εχεις στη διαθεση σου μονο 40 λεπτα και μαλιστα οταν βρισκεσαι σε ενα terminal για πρωτη φορα οπως εγω στο T5 του Heathrow το οποιο ειναι και τεραστιο, ειναι ενα θεμα που μπορει να σε αγχωσει! φτανοντας στον ελεγχο διαβατηριων ειναι τοσες πολλες οι ουρες (πολιτες ΕΕ-πολιτες ΕΕ που συνεχιζουν-πολιτες εκτος ΕΕ και διαφορα αλλα που δε θυμαμαι) που δεν ειναι πολυ δυσκολο να καθησεις σε λαθος ουρα αν δεν προσεξεις καλα και αν σε κυριευσει το αγχος. ετσι κι εγω χωρις να το καταλαβω αντι να ακολουθησω connection flights βρεθηκα στην εξοδο και επρεπε να περασω παλι security. η διαδικασια ηταν ταχυτατη κι αν δεν ηταν μπροστα μας ενας οχλος απο αγαπητους Ινδους με τις 30μελεις οικογενειες τους που πρεπει να ξεστολιστουν ολοι απο χρυσαφικα και διαφορα αλλα, η διαδικασια θα ηταν ακομα γρηγοροτερη. αυτο που μου εκανε εντυπωση για ευρωπαικο αεροδρομιο ειναι το οτι ζηταν απο τους επιβατες να βγαλουν και τα παπουτσια, πραγμα που νομιζα οτι συνεβαινε μονο στις ΗΠΑ.
αφου λοιπον περασε κι αυτο επρεπε να τρεξω στο gate που αναχωρουσε η πτηση μου. οι gates B βρισκονται σε ενα terminal απεναντι απο το κυριως Τ5 εξισου μεγαλο και ολοκαιρνουργιο. εκει φτανεις χρησιμοποιωντας ενα ταχυτατο τραινακι το οποιο βρισκεται υπογειως και η ολη διαδικασια παιρνει περιπου 5-10 λεπτα το πολυ. αφου φτασεις λοιπον στο κτιριο των B gates ανεβαινεις τις κυλιομενες προς τις θυρες επιβιβασης και το θεαμα σου κοβει την ανασα μιας και βρισκεσαι σε αμεση οπτικη επαφη με την πιστα. το πιθανοτερο ειναι να βρεθεις φατσα με μερικα Β747 η στη χειροτερη με καποια Β777 ολα της ΒΑ.
δυστυχως δεν ειχα χρονο να χαζεψω μιας και η διαδικασια επιβιβασης στο G-CIVJ που θα μας μετεφερε στο Σικαγο ειχε αρχισει και μαλιστα προχωρουσε ιδιαιτερα γρηγορα. σε λιγα λεπτα βρισκομουν μεσα στο αεροσκαφος. ο ηχος που εχει αυτο το αεροπλανο πριν την απογειωση με τους 4 κινητηρες να ειναι stand by ειναι μοναδικος -συχωρεστε με εδω αν δε χρησιμοποιω τον καταλληλο τεχνικο ορο- αλλα ειναι κατι που σε αφηνει μαγεμενο, νοιωθεις απο παντου την αισθηση οτι σημερα πετας με κατι μοναδικο. η θεση 52J στην οποια θα περνουσα τις επομενες 8 ωρες στο ταξιδι μου προς Σικαγο ηταν διαλεγμενη χρησιμοποιωντας το http://www.seatguru.com και παροτι βρισκοταν πολυ πισω στο αεροσκαφος μου εδινε τη δυνατοτητα να εχω μοναχα εναν επιβατη διπλα μου, καθως και παρα πολυ ελευθερο χωρο στα δεξια μου καθως και θεα απο 3 παραθυρα! εκτος της καθιερωμενης κουβερτας και μαξιλαριου, η ΒΑ προσφερει μια μικρη συσκευασια που περιλαμβανει οδοντοκρεμα-οδοντοβουρτσα και μασκα υπνου. επισης καθε θεση ειναι εφοδιασμενη με οθονη, πραγμα που δεν συναντας στα 747 αλλων μεγαλων εταιριων.
η πτηση αναχωρησε χωρις καμμια απολυτως καθυστερηση και λογω της απογευματινης ωρας δεν ειχαμε και μεγαλη αναμονη για απογειωση. παντα πιστευα οτι ειναι ομορφοτερο να βλεπεις την απογειωση του 747 σα θεατης κι οχι σαν επιβατης, μιας και σηκωνεται σχετικα αργα χρισημοποιωντας σχεδον ολο το διαδρομο.
η πτηση σχεδον αμεσως ξεκινησε με αναταραξεις. το φαγητο σερβιριστηκε μεσα στο 45λεπτο απο την απογειωση και δεν ηταν κατι ιδιαιτερο. ειχες επιλογη κοτοπουλο με ρυζι η μακαρονια με σαλτσα. κατα τη διαρκεια της πτησης μπορουσες να πας στα galleys οπου ειχε αναψυκτικα, χυμους και νερο. μεσα στο 2ωρο οι ελαφρεις αναταραξεις εγιναν ιδιαιτερα εντονες και παραμειναμε καθισμενοι ολο το επομενο 6ωρο, μιας και δε σταματησαν λεπτο. ειναι πρωτη φορα που πεταω υπερατλαντικο και εχει τοσο δυνατες και τετοιας διαρκειας αναταραξεις. λογικα το μυαλο παει στο θεμα του καλοκαιριου σχετικα με τη μοιραια πτηση της AF και τις ιδιαιτερα δυνατες αναταραξεις που ολο και συχνοτερα πλεον συναντουν τα αεροσκαφη πανω απο τον ατλαντικο. δε μπορω να πω οτι σε καποια φαση του ταξιδιου συνιθισα το κουνημα μιας και ηταν ιδιαιτερα εντονο και εκνευριστικο και δε σε αφηνε ουτε να αποκοιμηθεις. το in flight entertainment επαιζε τις ταινιουλες του, αλλα η θεα απο τα παραθυρα ηταν the real thing! τα παγοβουνα νοτια της Γροιλανδιας εκαναν αρκετο κοσμο να καρφωθει στα παραθυρα και να βγαζει φωτογραφιες. αλλο ενα καλο της θεσης μου ηταν το οτι μπορουσα να δω το contrail του αεροσκαφους και να βγαλω μια σειρα απο ομορφες φωτο.
κατα τη διαρκεια μιας πτησης για ΗΠΑ το πληρωμα δινει στους επιβατες τα απαραιτητα εντυπα που ζηταει η υπηρεσια homeland security των ΗΠΑ. τα εντυπα αυτα χωριζονται σε 3 κατηγοριες: πολιτες ΗΠΑ, πολιτες χωρων που ανηκουν στην κατηγορια Visa Waiver (δε χρειαζονται visa διοτι η χωρα τους εχει προβει σε ειδικη συμφωνια με τις ΗΠΑ) και τελος πολιτες ολων των υπολοιπων χωρων (συμπεριλαμβανομενης και της δικιας μας-ακομα) που ταξιδευουν με χρηση τουριστικης visa, η αποκτηση της οποιας γινεται απο την πρεσβεια των ΗΠΑ καθε χωρας. οποιοδηποτε λαθος στη συμπληρωση αυτων των εντυπων σημαινει μεγαλη καθυστερηση κατα την διαδικασια immigration που ακολουθει την αφιξη στη χωρα. αν παρουσιαστεις στον υπαλληλο με λαθος εντυπα, σου ζητειται να πας πισω και να συμπληρωσεις τα σωστα, πραγμα ου σημαινει ακομα και να πας 500-800 θεσεις πισω αν εχουν φτασει 2-3 πτησεις την ιδια ωρα. ο αεροσυνοδος της πτησης μου προφανως δεν ηταν ιδιαιτερα ενημερωμενος και μου εδωσε εντυπα visa waiver. χρειαστηκε να ψαξω και να παρω τα σωστα εντυπα και απεφυγα το μπλεξιμο κατα την αφιξη.
περιπου 45 λεπτα πριν την προσγειωση στο O'Hare μας σερβιραν ενα απλο σαντουιτς το οποιο δε σε αφηνε και ενθουσισμενο. μεχρι να το φας και να μαζεψουν, ηδη εβλεπες απο τα παραθυρα τη λιμνη Michighan και τα πρωτα φωτα του Σικαγο.
η προσγειωση στο O'Hare εγινε 10 λεπτα πριν την προγραμματισμενη ωρα αφιξης. το international terminal ηταν σχεδον αδειο μιας και οι περισσοτερες πτησεις για ευρωπη εχουν φυγει το πολυ στις 7 το βραδυ. ενα 767 της LOT και ενα 320 της Mexicana ηταν τα μονα σταθμευμενα αεροπλανα εκεινη την ωρα. ενα ακομα στοιχειο που μου εκανε πολυ καλη εντυπωση σε σχεση με αλλες εταιριες που πετανε long haul ηταν η ταχυτατη αποβιβαση. το Boeing μεσα σε ενα δεκαλεπτο ειχε αδειασει!
το immigration περασε πολυ γρηγορα (περιπου 15 λεπτα) και φυσικα σε αυτο βοηθησε οτι ειμασταν η μοναδικη αφιξη εκεινη την ωρα. σε κανονικους ρυθμους και σε πολλες ταυτοχρονες αφιξεις η αναμονη στην ουρα κραταει 20-40 λεπτα. ο υπαλληλος αφου σου παρει φωτογραφια και αριστερο και δεξι δακτυλικο αποτυπωμα σου κανει μερικες ερωτησεις του στυλ γιατι ηρθες εδω, ποιον θα συναντησεις, που εχεις σκοπο να πας και ποτε ειναι η πτηση της επιστροφης σου. ο κανονας των απαντησεων εδω ειναι του στυλ ηρθα για διακοπες και ψωνια. μετα απο αυτο καλεισαι να βρεις τις αποσκευες σου καθως ενα ολοκληρο τζαμπο ξεφορτωνει τις σχεδον ολοιδιες μπλε-μαυρες βαλιτσες σε μια κορδελλα που περιμενουν 200 τουλαχιστον ατομα. αφου περασει κι αυτο το σταδιο ακολουθει το τελευταιο που ειναι το Τελωνειο. εδω παραδινεις ενα ακομα εντυπο απο αυτα που σου εδωσαν στο αεροπλανο σχετικα με τι λεφτα εχεις μαζι σου και πλεον οι πορτες της Αμερικης ειναι ανοιχτες.
ο επιβατης που φτανει στο Σικαγο εχει τις εξης επιλογες για να παει downtown. τη Blue Line του Μετρο με τη διαδρομη να κοστιζει 2,5 δολαρια και ειναι περιπου 1 ωρα μακρυα η ταξι τα οποια ειναι πανακριβη και κακη επιλογη μιας και η πλειοψηφια των οδηγων ειναι ξενοι που σπανιως μιλανε καλα αγγλικα και συνηθως δεν ξερουν την πολη πολυ καλα και περιμενουν να τους καθοδηγησεις εσυ!

Βαθμολογια:
αεροσκαφος: 9/10 (παλιο μεν, σε αριστη κατασταση δε)
συνεπεια ωρας: 10/10
φαγητο και ife: 7/10 (μετριο φαγητο, τυπικοτατο ife)
συνολικη εμπειρια: 8.5/10


στην επομενη συνεχεια:
-μερικες πληροφοριες, φωτογραφιες καθως και τι να κανεις αλλα και τι να αποφυγεις στο Σικαγο.
-Σαββατοκυριακο στη Νεα Υορκη me United Airlines και Newark.
 
Κάθε φορά που διαβάζω trip reports από το Αμέρικα ζηλεύω και παραπάνω.. :p
Bari το δικό σου με κάνει να ζηλεύω λιιιιίγο παραπάνω,δεν ξέρω γιατί αλλά έχω ένα θέμα με το Σικάγο :cool: :cool:
Περιμένουμε τη συνέχεια :great:
 
Re: λιγα λογια για το Chicago

εχοντας αφησει τον dab4coins να ζηλευει τοσο καιρο και εχοντας δυστυχως μια τεραστια καθυστερηση στην ολοκληρωση του trip report αποφασισα να κανω μια γερη προσπαθειανα για το ολοκληρωσω μιας και νομιζω οτι αξιζει τον κοπο να το μοιραστω μαζι σας και ελπιζω να το βρειτε ενδιαφερον αλλα και να σας βοηθησει σε τυχον επισκεψεις σας στην πολη του ανεμου.
χωρις λοιπον παρεταιρω χρονοτριβες και αφου το report πλεον εχει επιτελους ολοκληρωθει συνεχιζω στο επομενο θεμα το οποιο αφορα την πολη του Chicago και καποια σημεια που εγω θεωρω ενδιαφεροντα αλλα και καποια που θα επρεπε να ξερει καποιος που πρωτοπαει εκει.

για αρχην , κατι που κατ εμενα πρεπει να εχει καποιος στο νου του οταν επισκεπτεται γενικα αμερικανικες πολεις εκτος Νεας Υορκης, ειναι οτι δεν εχουν καμμια σχεση με τις ευρωπαικες αλλα και γενικα με αυτο που εχουμε συνηθισει τοσο απο αποψη τουρισμου οσο και μεσων μαζικης μεταφορας. το δυκτιο μετρό ειναι παλιο, αργο και περιορισμενο για το μεγεθος της πολης, το extra συστημα ιδιωτικου πέριφερειακου σιδηροδρομου Metra ειναι κι αυτο περιορισμενο και αργο (εξυπηρετει κυριως τα suburbs) και επισης η κινηση που συναντας στους δρομους και τις μεγαλες οδικες αρτηριες τις καθημερινες ειναι απιστευτη. το ταξι ειναι επισης μια πολυ ακριβη επιλογη και οχι αναλογης ποιοτητας. οι ντοπιοι γενικα δε διανοουνται να κανουν βημα χωρις το αυτοκινητο τους, πραγμα που εχει αντικτυπο στην εικονα των μεσων μαζικης μεταφορας και στον τροπο ζωης. πρεπει λοιπον ο τουριστας να ειναι οπλισμενος με πολυ υπομονη και να ρωταει συνεχεια που και πως θα παει εκει που θελει. ειδικα στην πρωτη μου επισκεψη στην πολη με ειχε καπως εκνευρισει η ελλειψη πληροφοριων για αυτα τα θεματα.
θα ελεγα λοιπον οτι η προτιμοτερη επιλογη για μεταβαση απο το αεροδρομιο O Hare στο Κεντρο ειναι η Blue Line του μετρο, η οποια ομως ειναι πολυ αργη με πολλες στασεις και αλλες τοσες βλαβες. θα σας κανει πολυ εντυπωση το που περιμενουν το Μετρο οι κατοικοι της πολης το χειμωνα, παντελως εκτεθειμενοι στο πολικο κρυο! κατα τη διαρκεια του ταξιδιου μου αυτου παρατηρησα μια μεγαλη καμπανια σχετικα με τις μελλοντικες αναβαθμισεις του δυκτυου εν οψει της υποψηφιοτητας του Chicago για την Ολυμπιαδα του 2016, την οποια εχασε τελικα, οποτε ισως πλεον να εχουν βελτιωθει λιγο τα πραγματα ισως παλι και οχι... παντως οι υπερυψωμενες γραμμες σε ολο το κεντρο (loop) ειναι απο μονες τους ενα αξιοθεατο και αξιζει και να τις περπατησεις απο κατω, και να κανεις τη βολτα σου απολαμβανωντας την πολη μεσα σε ενα τραινο, ειναι πραγματικα πανεμορφο.
το loop ειναι η πιο κεντρικη περιοχη της πολης και βρεχεται απο το ποταμι της. ο συνδιασμος του ποταμιου και των πανεμορφων κτιριων-ουρανοξυστων που αρχιτεκτονικα ξεκινανε απο αρτ-ντεκο και φτανουν στον καινουργιο υπερσυγχρονο πυργο Trump ειναι ενα απο τα πραγματα για τα οποια καποιος λατρευει αυτη την πολη. σχεδον ολα τα κτιρια εχουν χαρακτηρα, ειναι πανεμορφα, μερα και νυχτα. αποτελει παραδεισο για τους λατρες της αρχιτεκτονικης αλλα και της φωτογραφιας. μεσα και γυρω απο το loop υπαρχουν παρα πολλα σημεια που αξιζουν το ενδιαφερον σας.

-ξεκιναμε απο το σημα κατατεθεν της πολης, τον Willis Tower, ή οπως ολοι οι ντοπιοι εξακολουθουν με πεισμα να τον αποκαλουν, με το ονομα που εγινε διασημος, Sears Tower. ειναι ακομα και σημερα το ψηλοτερο κτιριο στις ΗΠΑ και αποτελει ενα απο τα must σημεια προς επισκεψη. το observation deck δεν ειναι κατι το ιδιαιτερο αλλα εχει καταπληκτικη θεα σε ολη την πολη και τη λιμνη. απο το 2009 και μετα εχει και το Skyview ledge, το οποιο ειναι μια εμπειρια απο μονο του. tip για οποιον το δοκιμασει: κοιταμε ευθεια και προχωραμε, οχι κατω ειδικα σε οσους εχουν θεματακι με τον ιλλιγο οπως ο υπογραφων! καλυτερη ωρα επισκεψης νομιζω ειναι το δειλινο γιανα δουμε ηλιοβασιλεμα και φωτα της πολης και παρακαλαμε να μην εχει παρα πολυ κοσμο, σχολεια και παιδακια...

-επομενο σημειο ενδιαφεροντος στο loop: Boeing headquarters!
περπατωντας βορεια παραλληλα στο ποταμι θα συναντησεις το κτηριο των Boeing Headquartersσε ενα απο τα ομορφοτερα σημεια της πολης διπλα απο κτιρια art deco και απεναντι απο την οπερα. προτεινω ανεπιφυλακτα επισκεψη στο Boeing store του ισογειου, εχει πολυ πραμα, αρκετα καλες τιμες και αρκετα ειδη σε εκπτωση. απο οτι θυμαμαι στο συγκεκριμενο ταξιδι πηγα εντελως βιαστικα απλα για να ριξω μια ματια και τελικα εμεινα μεσα καμμια ωρα και εφυγα και με δυο σακουλες καλουδια!

Περπατωντας το ποταμι ή ακομα διασχιζοντας το με καραβακι (που οι τιμες τους ηταν γυρω στα 5 δολλαρια) θα φτασεις στο σημειο που διασταυρωνεται με τη N.Michighan Ave. ή αλλιως the magnificent mile! το ιδιο το σημειο της διασταυρωσης ειναι ενα πανεμορφο κομματι της πολης οπου αναμεσα σε ενα κομματι νερου υψωνονται οι διδυμοι ουρανοξυστες Marina towers, τα headquarters της United Airlines αλλα και ο ολοκαινουργιος Trump Tower και τα γραφεια της Chicago Tribune. ολα αυτα τα κτιρια ειναι απιστευτης ομορφιας, εντυπωσιακα μερα και νυχτα.
οσον αφορα το περιβοητο mile, προκειται για το ουσιαστικο ΅κεντρο΅ της πολης, τη λεοφωρο που εχει τα παντα, καταστηματα, εστιατορια, τον ουρανοξυστη-landmark John Hanckock καθως και ισως το παλιοτερο κτιριο της πολης, το water tower. περιττο να σας πω ποσο καθαρος, ομορφος και λαμπερα διακοσμημενος ειναι αυτος ο δρομος, ο οποιος καταληγει στην N.Lake shore drive, αλλα για τη λιμνη θα σας πω πιο μετα.
πισω στη διασταυρωση ποταμιου και mile, αν περπατησεις προς τη λιμνη φτανεις στο Navy Pier, τη μεγαλη αποβαθρα που αποτελει μερος του σχεδιου του περασμενου αιωνα για την ανακαινιση της πολης μετα τη φωτια, η οποια ειναι γεματη καταστηματα, εστιατορια, λουνα παρκ, χωρους αναψυχης και φυσικα μαζευει παρα πολυ κοσμο και εχει πανεμορφη θεα στην πολη και στη λιμνη.
Οσον αφορα την ιδια τη λιμνη...ο καλυτερος τροπος να ζησεις την εμπειρια της Lake Michigan ειναι βεβαια καλοκαιρι. μπορεις να περπατησεις χιλιομετρα επι χλιομετρων στα τεραστια παρκα που ακολουθουν την ακτογραμμη της, μερα και νυχτα, να κανεις πικ νικ, ποδηλατο, η απλα να διαλεξεις μια απο τις τρομερα οργανωμενες παραλιεςτης για να κολημπησεις στα γλυκα νερα της! αν θες να το τολμησεις να πρεπει να θυμασαι οτι τα νερα ειναι παρα πολυ κρυα και επισης οτι δεν μπορεις να απομακρυνθεις σχεδον καθολου απο την ακτη. μετα απο 2-3 μετρα σε πλησιαζει βαρκα με ναυαγοσωστη που σου ζηταει να γυρισεις πισω.
αν σου αρεσουν τα σπορ το Σικαγο οχι μονο εχει απ ολα, αλλα και τα σταδια του αποτελουν ιδιαιτερα αξιοθεατα. απο το United Center των Bulls οπου ακομα πεταει ο Μαικλ, εως το δευτερο παλαιοτερο γηπεδο baseball, των Chicago Cubs. ιδιαιτερη μνεια χρειαζεται το Soldier Field, το γηπεδο που φιλοξενησε τον πρωτο αγωνα της εθνικης Ελλαδας σε μουντιαλ και η ανθρωποτητα εγινε μαρτυρας της μονομαχιας Μαραντονα-Τσαλουχιδη , με τα γνωστα αποτελεσματα...το γηπεδο ηταν ενα απιστευτα ομορφο κτιριο που δυστυχως για τις αναγκες του αμερικαν φουτμπολ του σημερα ανακαινιστηκε πριν λιγα χρονια με τραγικα αποτελεσματα. τωρα πλεον μοιαζει σαν να προσγειωθηκε UFO πανω στο παλιο σταδιο, αλλα αξιζει μια επισκεψη λογω και της περιοχης στην οποια βρισκεται.
η περιοχη αυτη παρουσιαζει πολλαπλο ενδιαφερον. απο μουσεια εχουμε Science Museum, Aquarium, Planetarium. απο περιπατους εχουμε εναν απο τους ωραιοτερους σε ολοκληρη την πολη με απιστευτη θεα αλλα εχουμε και αεροπορικο ενδιαφερον! διπλα ακριβως βρισκεται το παλιο business airport της πολης το Meigs field το οποιο με μια πραξικοπηματικη αποφαση του δημαρχου πριν περιπου δεκα χρονια, μετατραπηκε σε παρκο εν μια νυκτι. ακομα και σημερα μπορεις να επισκευτεις τον παλιο αεροσταθμο και να περπατησεις στην καταπρασινη εκταση που καποτε ηταν η πιστα του. στα βορεια αυτης της πολυ ενδιαφερουσας εκτασης της πολης βρισκεται το Millenium Park μια τεραστια καταπρασινη επισης εκταση που εχει επισης καποια μουσεια μοντερνας τεχνης, ανοιχτους συναυλιακους χωρους αλλα και μνημεια συγχρονης διακοσμησης παρκων οπως το "the Bean", ιδανικο για πειραματισμους στις φωτογραφιες και το Crown fountain, οπου προσωπα της πολης απεικονισμενα σε led video wall φτυνουν νερο πανω στην πλατεια. ολος ο χωρος του millenium park αποτελει αφορμη για περιπατο, εξερευνηση, ψυχαγωγια, απο μια πολη που αγαπαει τους πολιτες της ολο και περισσοτερο και φροντιζει να ομορφαινει συνεχεια.
αυτα τα ολιγα προς το παρον για το downtown η αλλιως the loop του Σικαγο.προσωπικα ειχα την τυχη να μεινω σε ενα απο τα προαστεια-towns που βρισκονται στην ευρυτερη περιοχη και εζησα την εμπειρια μιας πανεμορφης περιοχης με μονοκατοικιες και τρομερα οργανωμενη κοινωνια. Η πολη σε ολα τα σημεια της σου προσφερει πραγματικα απειρες επιλογες σε φαγητο, ποτο, διασκεδαση, shopping. για να μην ξεφυγει παρα πολυ το θεμα σταματω τις σημειωσεις μου για την πολη εδω και αν προκυψει κατι το συζηταμε στα πλαισια του θεματος.

θα συνεχισω με το επομενο σκελος του ταξιδιου που περιλαμβανει Chicago O Hare-Newark και επιστροφη με United.
επισης, επισκεψη στο Concorde της British Airways στο λιμανι της Νεας Υορκης.
 
Αναμόχλευσες τη μνήμη μου αγαπητέ. Το Σικάγο ήταν η πρώτη μου φορά στις ΗΠΑ κι από τότε το έδεσα σκοινί κορδόνι να πηγαίνω κάθε χρόνο. Πραγματικά όμορφη πόλη και καλός κόσμος. Αναμένομεν τη συνέχεια...
 
Re: ORD-EWR-ORD

-παμε λοιπον αισιως στην τεταρτη πτηση που ειναι ORD-EWR με το Airbus A319 της United.

απο αυτη την πτηση δεν εχω να θυμηθω πολλα, αλλα λιγα και ενδιαφεροντα. κατ αρχην το ταξιδι πραγματοποιηθηκε λιγο πριν τη συγχωνευση της United με την Continental. η United ειχε ξεκινησει την πολιτικη των περικοπων παντου και ηταν η σειρα μου να το διαπιστωσω. θυμαμαι το πρωι που εφτασα για το check in και μου ζητησαν να πληρωσω extra χρηματα για την αποσκευη μου λες και πετουσα σε low cost. ο υπαλληλος μαλιστα ηταν και αρκετα αγενης λεγοντας μου αν δε μου αρεσει η νεα χρεωση ας πετουσα με αλλους.
το Τερμιναλ της United στο OHare ειναι μακροστενο και δαιδαλωδες με πολλα μαγαζακια, εστιατορια κλπ
η πτηση ηταν στην ωρα της με τοΑ319 και ηταν η πρωτη και τελευταια πτηση μου με το παλιο battleship livery!
κατα τη διαρκεια της ειχαμε την ευκαιρια να απολαυσουμε 3 η 4 αλμυρα φυστικακια με ενα ποτηρακι χυμο. και παλι καλα να λεμε..

Βαθμολογια:
αεροσκαφος: 7/10
συνεπεια ωρας: 9/10
φαγητο και ife: 3/10 (οσα και τα φυστικια)
συνολικη εμπειρια: 4/10 και πολλα βαζω. το θεμα με τις βαλιτσες με ειχε χαλασει πολυ

-Αφιξη στο Newark
το αεροδρομιο προσφερεται για φωτογραφιες απο την αφιξη κιολας καθως προσφερει πολυ ομορφη θεα στο Manhattan. μεχρι να φτασουμε στο τερμιναλ ειχαμε προλαβει να βρεθουμε μουρη με μουρη με ενα EMB 135 Continental Express ενα 747-400 της Malaysian αλλα και να παρακολουθησω καποιες προσγειωσεις οπως αυτη απο πολυ κοντα λογω της διασταυρωσης με το διαδρομο προσγειωσης.
οφειλω επισης να πω οτι η προσβαση του Newark στο Manhattan ειναι σαφως η καλυτερη και ευκολοτερη απο τα τρια αεροδρομια που εξυπξηρετουν τη Νεα Υορκη καθως ο σταθμος ειναι μεσα στο αεροδρομιο και σε μιση ωρα μολις βρισκεσαι στο κεντρο του Μανχαταν.

-επισκεψη στο Concorde της British Airways
απο την επισκεψη στη Νεα Υορκη αξιζει να μοιραστω μαζι σας την εμπειρια του Concorde που βρισκεται στο χωρο του αεροπλανοφορου-μουσειου Intrepid.
το G-BOAD βρισκεται λοιπον σε ενα χωρο διπλα στο αεροπλανοφορο
το αεροσκαφος εξωτερικα βρισκοταν σε αψογη κατασταση. κατω απο τα φτερα του λειτουργει καφετερια (!!) ενω οταν βρισκεσαι πισω απο τους κινητηρες του σε πιανει κυριολεκτικα δεος!
η εισοδος γινεται μεσω σκαλας απο τη μεσαια πορτα του αεροσκαφους και περπατωντας το απο πισω προς τα εμπρος εξερχεσαι απο την μπροστινη πορτα, πισω απο το πιλοτηριο. εσωτερικα, το αεροπλανο φανταζε εγκαταλειμενο στην τυχη του. η ζεστη ηταν αποπνικτικη οχι μονο λογω καλοκαιριου αλλα και γιατι δεν εχουν προβλεψει κανενος ειδος κλιματισμου με επακολουθο η μυρωδια της κλεισουρας και αχρηστιας ειναι εντονη μεσα στην καμπινα. το πισω μερος της ηταν κλειστο για το κοινο και μπορουσες απλα να το φωτογραφησεις. οσον αφορα το μπροστινο μερος το οποιο διεσχιζες για να βρεθεις στο κοκπιτ, ειχαν καλυψει ολα τα καθισματα με μια πλαστικη πλαστικη θηκη σε ολο το μηκος της καμπινας. προχορωντας περνας απο ενα αρκετα μακρυ διαδρομο ωσπου να βρεθεις εξω απο το πιλοτηριο το οποιο ηταν μεν ανοιχτο αλλα απαγορευοταν η εισοδος σε αυτο. ολο αυτο το τμημα μπροστα απο την καμπινα επιβατων ειναι εντελως διαφορετικο απο οποιοδηποτε αλλο αεροσκαφος και ισως και το πιο ενδιαφερον κομματι της επισκεψης.
Τελικα, ακομα και σαν παροπλισμενο και ψιλοεγκαταλειμενο μουσειο το Concorde "φωναζει" απο ολες τις αποψεις οτι ηταν πολυ πιο μπροστα και απο την εποχη του και απο την εποχη μας. το αεροσκαφος αυτο ανηκει στο μελλον και χαιρομαι που καταφερα να το γνωρισω εστω κι ετσι.
μερικες ακομα φωτογραφιες απο την επισκεψη:
-το μπροστινο τμημα του αεροσκαφους οπως φαινεται απο τη σκαλα,
-το αεροσκαφος οπως φαινεται απο το καταστρωμα του αεροπλανοφορου Intrepid,
-μια ακομη εξωτερικη αποψη

-η πεμπτη πτηση ειναι αυτη της επιστροφης στο Σικαγο, EWR-ORD με το Airbus A319 της United
οπως σας ειπα και νωριτερα η μεταβαση απο το Μανχατταν στο αεροδρομιο του Newark ειναι ισως η ευκολοτερη απο ολα τα υπολοιπα αεροδρομια της Νεας Υορκης, με το Airtrain απο το Penn station βρισκεσαι στο αεροδρομιο σε περιπου 25-30 λεπτα.
κατα τη διαρκεια του συντομου αυτου "ταξιδιου" ειχα την ευκαιρια να συνομιλησω με μια συμπαθεστατη και γλυκυτατη συνοδο της Continental η οποια μου εξεφρασε τον ενθουσιασμο της για το ποσο καλα παει η νεα απ'ευθειας πτηση που ειχανε για Αθηνα και διαφορα τετοια. εκεινες τις μερες ολα φανταζαν ροδινα και δεν ειχαμε ιδεα για το τι θα επακολουθουσε στο αμεσο μελλον. πλεον, δεν υπαρχει ουτε η Continental, ουτε η γραμμη της Αθηνας διατηρηθηκε, ουτε ομως κι εμεις σα χωρα εχουμε προς ΗΠΑ κατι περισσοτερο απο ενα κακογερασμενο 767 της Delta κι αυτο οχι καθημερινα....
φτανοντας λοιπον στο σταθμο του αεροδρομιου, ο επιβατης παιρνει το εσωτερικο δωρεαν τραινακι για τα terminal. φυσικα η θεα μεσα απο το τραινακι ειναι εκπληκτικη. απο τις προχειρες φωτο που προλαβα και τραβηξα, σας εχω ενα Α320 της Northwest με το 744 της Malaysian στο βαθος αλλα και ενα 777 της British, ετοιμο για την επιστροφη του στο Λονδινο.
κατα τη διαρκεια της αναμονης για την πτηση μας -η οποια ειχε και μια ωριτσα καθυστερηση- απολαυσαμε πολλα και διαφορα. ενδεικτικα σας δινω
-το Α340 της Virgin κατα την αφιξη του
-ενα 738 της Alaska και ενα της Continental
-το Α320 της Air Canada
-και τελος ενα CRJ-200 παλι της Air Canada με special Jazz Air livery.
οσον αφορα την πτηση καθεαυτη, δεν ειχε κατι το ιδιαιτερο εκτος απο τα 3-4 γνωστα φυστικακια, πληροτητα πολυ μικρη και αφιξη μια ωρα αργοτερα λογω καθυστερησης.
ετσι λοιπον εχουμε
Βαθμολογια:
αεροσκαφος: 7/10
συνεπεια ωρας: 2/10
φαγητο και ife: 2/10
συνολικη εμπειρια: 4/10 και αυτο μονο λογω της ανεσης που μου προσεφερε το αδειο σχεδον αεροπλανο.

στο επομενο μερος σας εχω πτηση ORD-STL παλι με United και επιστροφη με American, καθως και ολιγη απο St.Louis.
 
Εδώ και μερικά χρόνια, οι ναύλου για πτήσεις εσωτερικού των ΗΠΑ -ακόμα και των legacy carriers- δεν περιλαμβάνουν τη δωρεάν μεταφορά αποσκευών, εφ' όσον τα εισιτήρια δεν περιλαμβάνουν διηπειρωτικές πτήσεις. Αν η πτήση εσωτερικού αποτελεί μέρος ενός εισιτηρίου από Ευρώπη, τότε -συνήθως- περιλαμβάνεται και η δωρεάν μεταφορά αποσκευών για όλο το δρομολόγιο.
 
Re: ORD-EWR-ORD

bari":lhyojxta said:
-και τελος ενα CRJ-200 παλι της Air Canada με special Jazz Air livery.
Δεν είναι special livery. H Jazz Airlines (Jazz Aviation LP πιο σωστά) είναι η regional εταιρεία που εκτελεί στο όνομα της Air Canada δρομολόγια προς ΗΠΑ και Καναδά.
 
βεβαιως και εχεις δικιο, προκειται βασικα για λαθος διατυπωση μου ;) , ηθελα να πω οτι προκειται για special livery της Jazz..
 
Και πάλι λάθος :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Δεν πρόκειται για special livery. Eίναι ένα από τα τρία χρώματα της Jazz: Κόκκινο, Πράσινο κι αυτό το πορτοκαλοκίτρινο. Εχει και 2 Star Alliance logojets με κόκκινο Jazz...
 
Top