Τα μίλια είναι πολλά, το μήλο όμως ένα (ATH-JFK-ATH με LH)

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Ο aakunz είχε σχέδιο, η Λουφτχάνσα είχε κέρδη και η Νέα Υόρκη είχε προγραμματισμένη πτήση με το Α380. Το κοκτέιλ προμηνυόταν ταξιδιωτικώς ενδιαφέρον.

LH 1285
ATH (06:05) - FRA (08:10), A321, D-AIRT, χειμώνας 2011


Ήταν πρωί, πάρα πολύ πρωί. Νύχτα. Δύσκολο πράγμα να διαλέξεις μια τόσο βάρβαρα πρωινή πτήση. Ακόμα κι ο κυβερνήτης -ίσως και με μια δόση ενοχής για τη δοκιμασία στην οποία μας έβαζε η εταιρία του- μας καλωσόρισε «at this very early morning flight to Frankfurt». Αλλά η LH1285 ήταν γεμάτη (και) εκείνη τη χειμωνιάτικη μέρα του Ελ Γκαβ.

Ελάτε, όμως, ας είμαστε ειλικρινείς. Στη Νέα Υόρκη πηγαίναμε. Ό,τι ώρα και να μου ζητούσε η Λουφτχάνσα να ξυπνήσω, δε θα μπορούσα να πω όχι. Άλλωστε, και η AF/KLM που ήταν η εναλλακτική μας, πάλι τέτοιες ώρες θα μας σήκωνε απ’ το πάπλωμα.

Είχαμε φτάσει στο hub γύρω στις 5 παρά. Check-in ηλεκτρονικό από την προηγούμενη και βουρ για το gate. Το D-AIRT (κατά κόσμον «Regensburg») περίμενε υπομονετικά τους υπνοβατούντες φιλοξενούμενούς του που είχαν κατακλύσει την B09. Στην είσοδό του μας περίμενε η ηγουμένη και ο πάπας Βενέδικτος. Για την ακρίβεια, η πινακίδα με το έμβλημά του.

Η ηγουμένη, λοιπόν, μας καλωσόρισε κι αυτή μετά τον κάπταιν απ’ το PA και δήλωσε ότι το πλήρωμα είναι εδώ για να μας κάνει να αισθανθούμε άνετα. Μπορώ να σας βεβαιώσω ότι η κατά το παρελθόν φιλοξενία του ποντίφικα στο συγκεκριμένο Α321 δεν είχε σε τίποτε να κάνει με το σιτ πιτς του αεροσκάφους, το οποίο παρέμενε φυσιολογικά μέτριο. Το μαξιλαράκι και η κουβερτούλα, όμως, που υπήρχαν σε κάθε θέση ήταν πολύ καλή κίνηση εκ μέρους της Λούφτι.

Ο κάπταιν κάτι μας είπε για ATC delay, αλλά 06:05 ακριβώς είχε σταλεί το ready message, είχαν κλείσει οι πόρτες, είχε έρθει η έγκριση από τας Βρυξέλλας και ξεκινούσε το pushback. Χαμός από αεροπλάνα κατά την τροχοδρόμηση, άγνωστα liveries, εξωτικές εταιρίες από μέρη μακρινά έκαναν ουρές για μια ένα «cleared for take-off» στο hub μας. Καταλαβαίνετε, με είχε πάρει ο βαθύς ύπνος... Κάπου στο βάθος είδα κι ένα C-17, αλλά μπορεί και να ήταν σύμπτωμα του σταδίου REM.

Στις 06:20 ακριβώς, το D-AIRT βρισκόταν πάνω στον 03L, αεροσκάφος και πλήρωμα ήταν πλήρως έτοιμοι και οι δύο ΙΑΕ ξύπνησαν για τα καλά για να μας απογειώσουν. Από κάτω άλλη μια μέρα κρίσης ξημέρωνε στην Αθήνα. Αλλά η Αθήνα και τα ακόμη αναμμένα φώτα της φαίνονταν όλο και χαμηλότερα όσο το Α321 μας περνούσε τα σύννεφα. Στο βάθος χάραζε. Αν πιστεύετε στα σημάδια, αυτή η πρωινή εικόνα ήταν το καλύτερο ξεκίνημα για το ταξίδι μας. Καλύτερη κι από ύπνο.

Αλλά ρομαντισμοί δε χωρούν όταν το στομάχι πεινάει για αεροπορική ομελέτα... Μισή ώρα αναμονής μετά την απογείωση ήταν ακριβώς όσο μπορούσα να αντέξω και τότε ακριβώς το πλήρωμα εμφανίστηκε με τους δίσκους.

(τώρα περιμένετε να σχολιάσω το φαγητό, ε; Ήταν αυτό ακριβώς που φαίνεται στο φωτο παρακάτω. Κλασική αεροπορική ομελέτα. Τρωγόταν.)

Ευχάριστο το πλήρωμα καμπίνας, από κάτω οι χιονισμένες Άλπεις, ο συγκυβερνήτης μάς ενημέρωσε για τη διαδρομή μας (Αθήνα-Τίρανα-Σπλιτ-Γκρατς-Σάλτσμπουργκ-Μόναχο και Φραγκφούρτη με -1 βαθμό Κελσίου) και γενικώς όλα κυλούσαν ομαλά. Η 25A μπορεί να είχε ένα πρόβλημα με την ανάκλιση, αλλά πρέπει να πω ότι η όλη εικόνα της καμπίνας ήταν κατά τα άλλα ικανοποιητικότατη, ιδίως δε όταν μιλάμε για ένα αεροπλάνο 14 ήδη ετών. Τίποτε από τα παραπάνω δε με εμπόδισε να αξιοποιήσω το μαξιλαράκι και να αναπληρώσω πολύτιμες ώρες ύπνου, ενώ ο aakunz δίπλα ανέλυε ενδελεχώς την πορεία της Ryanair στον παραδίπλα συνταξιδιώτη μας.

Η ώρα ήταν 08:05 τοπική, πίσω και από κάτω μας τα δάση δίπλα στο EDDF, μπροστά μας ο 07R, σκέλη και flaps στη θέση τους, οι κινητήρες μπήκαν σε idle και οι τροχοί του D-AIRT ακούμπησαν ξανά στο έδαφος.

Τροχοδρόμηση και πέντε λεπτάκια αργότερα είχαμε σταθμεύσει. «Doors to park» και αποβίβαση ακριβώς δίπλα από τρία Τζάμπο, δύο της LH κι ένα της United και αμέτρητα άλλα παραπέρα. Είπε κανείς τίποτα περί «hub»;

Photos:
Service
In-flight
__________________________________________________________________________________________

+++
Καμπίνα σε πολύ καλή κατάσταση, service ικανοποιητικό για τη διάρκεια της πτήσης, πλήρωμα καμπίνας έμπειρο, φιλικό και αποτελεσματικό, πτήση on-time, καλές ανταποκρίσεις από FRA. Catering συμπαθητικό.

---
Πολύ πρωινή ώρα δρομολογίου, αλλά καλή για ανταποκρίσεις στη FRA. IFE ανύπαρκτο, αλλά μάλλον όχι απαραίτητο για τη διάρκεια της συγκεκριμένη πτήσης.
__________________________________________________________________________________________

:idea: Tips για θέσεις στο Α321 της LH:
Η σειρά 24 είναι σε έξοδο κινδύνου. Άπλετος χώρος, αλλά χωρίς παράθυρο.
Η σειρά 23 είναι μπροστά από έξοδο κινδύνου. Τα καθίσματα πέφτουν μεν, αλλά με περιορισμένη κλίση.
Η σειρές 1-8 είναι σε ξεχωριστό τμήμα της καμπίνας. Όταν δε χρησιμοποιούνται όλες για Business Class, το σημείο είναι πιο ήσυχο. Η σειρά 8 δεν έχει παράθυρα.
Η 25D έχει άπλετο χώρο γιατί στην 24D υπάρχει jumpseat (που βλέπει μπροστά).
Γράφημα από το seat guru
 
Οι δικές μου εντυπώσεις από τη LH1285:

Η καμπίνα ήταν πεντακάθαρη, αλλά έχω την εντύπωση πως ήταν ένα "κλικ" υποδεέστερη από τις αντίστοιχες καμπίνες των A321 της Swiss, με πιο "τρανταχτή" διαφορά την έλλειψη IFE (όχι πως η Swiss έδειχνε τίποτα ιδιαίτερο). Στους δύσκολους αεροπορικούς καιρούς που ζούμε, το κάθισμα μου φάνηκε άνω του μετρίου. Τα μαξιλαράκια και οι κουβέρτες για όλους τους επιβάτες ήταν ένα ακόμα "συν" στην ιδιαίτερα θετική εικόνα της πτήσης. Ο συνεπιβάτης μας στο C απόρησε αφ' ενός από το γεγονός ότι το μέλος George φωτογράφησε το δίσκο, αφ' ετέρου από το ότι σε κάποιο σημείο πρέπει να δώσαμε την εντύπωση ότι είμασταν undercover αξιολογητές της Skytrax, της ΥΠΑ, της TSA και δε συμμαζεύεται.

Η ομελέτα ήταν καλή: με σάλτσα ντομάτας και πιπερίτσες Φυσικά, οφείλω να ομολογήσω ότι τα τελευταία χρόνια, στα αεροπορικά ταξίδια μου επιλέγω special γεύματα (συνήθως Western Vegetarian ή Vegetarian Ovo-Lacto) αρχικά γιατί είχα περάσει μία φάση που πίστευα στο αξίωμα "Κρέας=Φόνος", το οποίο και ξεπέρασα (το ξέρω, ντροπή μου) κι έπειτα γιατί σε ορισμένες εταιρείες, τα ειδικά γεύματα είναι ίσως πιο προσεγμένα και μεγαλύτερα σε ποσότητα. Εκείνο το πρωί, η Lufthansa είχε αποφασίσει ότι δε θα σέρβιρε VLML γεύμα, το οποίο και γνώριζα από το reject που είχε κάνει από την αρχή. Το αν θα άφηνα στην άκρη το λουκανικάκι ή θα το βάφτιζα vegetarian ήταν δικό μου θέμα. Με τύψεις προς τη γαλοπούλα, έκανα το δεύτερο. Γενικά, στα ενδοευρωπαϊκά δρομολόγια, η ποικιλία ειδικών γευμάτων είναι από περιορισμένη έως και ανύπαρκτη. Στη συνέχεια βέβαια, θα έπαιρνα τη δική μου εκδίκηση...

Πλήρωμα: παρά το αχάραγο, θυμάμαι πως δε με ενόχλησε τίποτα. Κάποια χαμόγελα εδώ κι εκεί, επαγγελματική περιποίηση, επαναλαμβανόμενα refills, διακριτικότητα και χωρίς τα δικά μας εγχώρια σύνδρομα ότι δουλεύουν σε καμία σουπερουάου εταιρεία. Η κλασική ελληνόφωνη αποφώνηση του "κυβεγνήτη της πτήζης που μας εφχαγιστούζε που πετάκζαμε με τη Λούφτανζα και σήμεγα" ήταν μία ενδιαφέρουσα αν και εν πολλοίς αναμενόμενη στιγμή της πλειοψηφίας των πτήσεων του γερμανικού αερομεταφορέα, με αφετηρία ή προορισμό την Ελλάδα.

Το T1 της Φρανκφούρτης δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις: Όμορφο δε θα το αποκαλούσες, ωστόσο είχε πολλές ομορφιές στα διάφορα gates του. Οι αποστάσεις ήταν μεγάλες, παρά το ότι χρησιμοποιήσαμε το SkyLine για τη μετάβασή μας στο άλλο pier, όπου και θα έπρεπε να περάσουμε ξανά από έλεγχο ασφαλείας, διαβατηρίων και δε συμμαζεύεται, προκειμένου να επιβιβαστούμε στη LH400, την πτήση του Μεγάλου Μήλου.

Η LH400, ήταν η πτήση των μεγάλων ανατροπών που -προς στιγμήν- έθεσε εν αμφιβόλω την εμπιστοσύνη μας προς τις υποσχέσεις της γερμανίδας φίλης μας... Κάθε εμπόδιο για καλό, όμως...

(λίγη υπομονή, η υπερπαραγωγή συνεχίζεται)
 
Πολύ ωραίο trip report, όπως πάντα από τα μέλη George και aakunz. Απολαυστική ανάγνωση. :great:

aakunz":1tk5pqi4 said:
...οφείλω να ομολογήσω ότι τα τελευταία χρόνια, στα αεροπορικά ταξίδια μου επιλέγω special γεύματα...γιατί σε ορισμένες εταιρείες, τα ειδικά γεύματα είναι ίσως πιο προσεγμένα και μεγαλύτερα σε ποσότητα...

εγώ πάλι, οφείλω να ομολογήσω ότι σκέφτομαι να παραγγείλω ειδικό γεύμα γιατί έχω παρατηρήσει ότι...σερβίρονται πρώτα!!! :mrgreen:
 
Παίδες το ξέρετε πως είστε καλοί και μας κρατάτε σε αναμονή ε;;; :D Περιμένουμε με αγωνία! :)
 
Αγαπητέ ΑΝΖ, και γώ κάτι τέτοια έκανα όπως ο σφος υπερπράκτωρας για να σερβίρομαι πρώτος όπως συμβαίνει σε κάθε πτήση. Η τελευταία φορά όμως ήταν τόσο δραματική (παραγγελία vegeterian με AC που κόντεψα να :puke: πανω στο δίσκο -σφε Νικαλάι το θυμάσαι πιστεύω-) που ικέτευα μια σαστισμένη αεροσυνοδό για λίγο ..κοτόπουλο. Πρέπει να τα είδε όλα η τύπισσα... Είχαμε ψοφήσει στα γέλια.. Ελλαδάρα.
Να υποθέσω ότι οι κουβερτούλες δίνονται μόνο στην πρωινή πτήση; Εμένα δεν με δώσανε μπάρμπα...

δικός σας
 
Πάντως ο διπλανός μου σε μια πτήση ATH-SKG-STR πριν δυο χρόνια είχε πάρει vegetarian και απλά τους είπε ότι ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ και φυσικά του έφεραν το κανονικό. Οπότε δεν είναι και μεγάλο το ρίσκο, έτσι κι αλλιώς και το replacement του το έφεραν πριν φέρουν το δικό μου :D (αλήθεια, μπας κι ήταν κανένας από εσάς; Πτήση της Aegean, φθινόπωρο, νομίζω Οκτώβριο και μου έλεγε μετά ότι το vegetarian δεν τρωγόταν).

BTW, ένα return για FRA που είχα κάνει με την LH, μας είχαν μαξιλαροκουβερτούλα και το πρωί και το βράδυ.
 
payneful_tales":2xiffy25 said:
Να υποθέσω ότι οι κουβερτούλες δίνονται μόνο στην πρωινή πτήση; Εμένα δεν με δώσανε μπάρμπα...

Καθαρή ατυχία σου.... έχω πάνω από 10 κουβερτούλες κ μαξιλαράκια. Η μάνα μου τις φοράει (τις κουβερτούλες) και έξω, στη λαϊκή, σαν σάλι ένα πράμα. Έχω κάνει απόσβεση με δαύτες. Σε κάθε πτήση παίρνω 2... Άσε που είναι και ωραίες για δώρο στις θείες... :mrgreen:
 
Αγαπητέ vassdel, πες της μαμάς ότι αν ξεμείνει από "συνολάκια" να χτυπήσει. Μεγάλη η συλλογή :mrgreen: Ίσως εκεί στα στερνά της Λούφτι τελευταίως δεν βρίσω τις κουβέρτες... :rolleyes: Τα μαξιλαράκια τα βρίσκουμε.
αγαπητέ μενέλαε, δεν ήμουν εγώ εκείνος ο συνατυχήσας.

δικός σας
 
menelaos":2lqhqdk6 said:
BTW, ένα return για FRA που είχα κάνει με την LH, μας είχαν μαξιλαροκουβερτούλα και το πρωί και το βράδυ.

Ισχύει, και στην βραδινή έχει.

George":2lqhqdk6 said:
(τώρα περιμένετε να σχολιάσω το φαγητό, ε; Ήταν αυτό ακριβώς που φαίνεται στο φωτο παρακάτω. Κλασική αεροπορική ομελέτα. Τρωγόταν.)

Έχω ένα ιδιαίτερο κόλλημα με την αεροπορική ομελέτα και δεν την τρώω για λόγους σουρεαλιστικούς...Κάθε φορά που επιστρέφω τον δίσκο άθικτο, ελπίζω ότι κάποιος που η δουλειά του είναι να μετράει τα αποφάγια να λάβει το μήνυμα... :cry: Και στους Γερμανούς και στην ανηψούλα των Σπάτων...μάταια όμως...Μια φορά μόνο σερβιρίστηκε ''ποικιλία'' ζαμπόν/τυριών και φρούτων και ευφράνθηκε η ψυχή μου...

Περιμένουμε την συνέχεια...!
 
LH 400
FRA (11:05) - JFK (13:35), A346, D-AIHQ (φωτο από το airpics.net)

Το Α321 από Αθήνα μας είχε αφήσει στο Α. Το Α346 για Νέα Υόρκη έφευγε από το C. Ο δρόμος ήταν μακρύς και ο χρόνος άπλετος. Κάναμε με τον aakunz κανά-δυο βόλτες στο Α, χαζέψαμε το Α330 της Sri Lankan, τα Τζάμπο της United, τα άλλα Α330 της US, τα 777 της Delta, και κάποια στιγμή πήραμε και το τρενάκι για το C. Όλη η Λουφτχάνσα για τα μάτια μας (και όχι) μόνο.

Στο C ξαναδείξαμε ποιοι είμαστε και που πάμε, ξαναπεράσαμε από έλεγχο, ξαναπερπατήσαμε και εν τέλει φτάσαμε κατάκοποι στο gate.

Εκεί, κανονικά, θα έπρεπε να μας περιμένει ένα ολοκαίνουργιο και απαστράπτον Α380. Αλλά αντί αυτού μας περίμεναν ορδές λαού που περίμεναν για μια θέση στο D-AIHQ, που η μαμά του το γέννησε Α346 και όχι διώροφο. Λίστες αναμονής με δεκαπέντε άτομα φαίνονταν στις πλάσμα οθόνες και κάθε λίγο και λιγάκι όλο και κάποιοι έβρισκαν θέση για μια πολυπόθητη υπερατλαντική διέλευση. Σα να πηγαίναμε μετανάστες μου φάνηκε.

Praise the Lord, George, μου απάντησε ο aakunz, και οι θέσεις που είχαμε κρατήσει θα είναι δικές μας. Στο σημείο αυτό να επαινέσω την υπομονή και την εργατικότητα του φίλου μας υπερπράκτορα, ο οποίος σε Α380 μας είχε καθίσει ωραιότατα αρχικά, πριν η Lufthansa αλλάξει το α/φος και μας τα κάνει μπάχαλο. Οι θέσεις παράθυρο έγιναν μεσαίες! Με ψυχραιμία και αντοχή που ξεπερνά τη γαϊδουρινή, ο aakunz εργατικά και συστηματικά έψαχνε ανάμεσα σε εκατομμύρια θέσεις για να βρει την καλύτερη θέση για εμάς. Και όταν ελευθερώθηκαν τα παράθυρα, μας προκάθισε στις 54 Η/Κ.

Κατέλαβα μεγαλοπρεπώς την 54H για αρχή, απομακρύνοντας μαξιλαράκι, ακουστικά και κουβέρτα που υπήρχαν στη θέση μου και δίνοντας στον aakunz το χειρισμό του παραθύρου για το σκέλος ως τη Γροιλανδία. Η πρώτη εντύπωση από τα καθίσματα ήταν μέτρια. Τα βρήκαμε και οι δύο κάπως πιο στενά. Ίσως να έφταιγε ότι στο σημείο εκείνο η καμπίνα μικραίνει σε διάμετρο, ίσως όμως και όχι. Βολευτήκαμε πάντως και το ίδιο και οι χειραποσκευές μας. Σε αυτό το Α346 δε σε αφήνει παραπονεμένο.

11:00 τοπική ήμασταν όλοι μέσα και ο ηγούμενος μας συστήθηκε, μας σύστησε τον προϊστάμενο καμπίνας της Οικονομικής και μας έδωσε να καταλάβουμε ότι τις επόμενες 07:45 ώρες θα προσπαθούσαν να μας φροντίσουν όσο το δυνατόν καλύτερα. Δεκαοκτώ λεπτάκια αργότερα άρχισε το push-back.

Το πόσο μακρύ είναι το Α346 το καταλαβαίνεις όταν το βλέπεις να καθρεφτίζεται στα παράθυρα του τέρμιναλ της Φρανκφούρτης. Τροχοδρομεί, τροχοδρομεί κι η ουρά δε φαίνεται ακόμα! Συγχρόνως, η επίδειξη σωστικών έπαιζε στις προσωπικές μας οθόνες.

11:37 τοπική ήμασταν στον 07L και πλήρως έτοιμοι, οι μανέτες μετακινήθηκαν εμπρός και πάνω από 200.000 λίβρες ώσης από τους τέσσερεις Rolls Royce ξεχύθηκαν ανελέητα στο διάδρομο. Το Α346 απογειώθηκε. Όχι αργά και βασανιστικά, αλλά κανονικά, όπως πρέπει να σηκώνεται ένα από τα μεγαλύτερα αεροσκάφη σε χρήση σήμερα, που εμπιστεύεσαι να σε πετάξει στο άλλο άκρο του κόσμου.

Και κάπου εκεί, ο πίθηκος μακάκας μετουσιωμένος σε μπροστινό επιβάτη, αποφάσισε να δοκιμάσει την ανάκλιση της 53H. Πλήρως! Αποφάσισα να μην τον αρχίσω αμέσως στις κλωτσιές, περιμένοντας ύπουλα τη στιγμή του γεύματος. Αν το ελβετικό του φιλότιμο δε λειτουργούσε, θα είχαμε μάχη.

Το πλήρωμα έδειξε κατανόηση και μοίρασε σε όλους μας ζεστές πετσέτες. Πλυθήκαμε, τις κάναμε κομπρέσες, τις επιστρέψαμε και ηρεμήσαμε κάπως. Μετά ήρθε το cart με τα ποτά για να ηρεμήσουμε κι άλλο. Πήρα αλκοόλ. Η επιλογή ήταν εξαιρετική: ουίσκι, τζιν, κρασιά, μπίρες και σαμπάνιες, εκτός από τα γνωστά αναψυκτικά που προσφέρουν όλοι και που έχουν σκοπό προφανώς να κάνουν όλους τους αεροπορικούς επιβάτες διαβητικούς. Καλύτερα αλκοολικός για σήμερα.

Στον προορισμό μας η ώρα ήταν 07:25 το πρωί, οι νεοϋορκέζοι ετοιμάζονταν να βγάλουν τα σκυλάκια τους για τζόκινγκ στα πάρκα κι ο aakunz απολάμβανε τις παπάγιες στο special γεύμα του που ήρθε από τα πρώτα. Εκείνη την ώρα τον ζήλευα. Όταν όμως ήρθε η ώρα να φάμε και οι υπόλοιποι, εκείνος είχε τελειώσει.

Η ζήλια μου μετατράπηκε σε γουργούρισμα κι αυτό αμέσως σε πηρουνομαχία, μιας και η μαμά-Λουφτχάνσα μας περιποιήθηκε κι εμάς δεόντως: επιλογή γεύματος ανάμεσα σε beef-κάτι και spaggeti-κάτι για κυρίως, σαλατίτσα με πρασινάδες και γαρίδες με σως μπαλσάμικο, ψωμάκι, βουτυράκι (στο διαβητικός προσθέστε και καρδιοπαθής) και τυράκι, συνοδευόμενα από εύγεστο γλυκό και μεταλλικά μαχαιροπήρουνα. Αν ο μπροστινός δεν είχε εξαντλήσει και την επιλογή γεύματος που είχα αποφασίσει, θα ήμουν ακόμη ευτυχέστερος. Αλλά άμα ο πίθηκος είναι μακάκας, τι περιμένεις. Το κάθισμά του ήταν όρθιο πάντως. Χυμοί και καφές/τσάι στα ποτήρια μας, το πλήρωμα πέρασε ξανά με μπουκάλια κρασιού για όποιον ήθελε κι άλλο, ενώ στο τέλος πέρασαν και με κονιάκ ή λικέρ για να χωνέψουμε και να πέσουμε για ύπνο. Αυτός ήταν και ο δικός μου στόχος για την ώρα.

Στο μεταξύ, οι οθόνες έπαιζαν audio ή video on demand, το πλήρωμα μάς μοίρασε κάρτες για το immigration και μας τόνισε επιτακτικά να μην κάνουμε το παραμικρό λάθος (εντάξει, φράου Χέλγκα, σας το ορκίζομαι, θα προσπαθήσω) κι ύστερα έπεσα για ύπνο.

Όταν ξύπνησα, ήταν πολλά τα μποφόρ στη θάλασσα των Λαμπραντόρ. Ο Ατλαντικός ήταν 38000 πόδια από κάτω μας για τις προηγούμενες ώρες και τώρα φαίνονταν οι πρώτες ακτές του Καναδά. Έμεναν σχεδόν τρεις ώρες πτήσης ακόμα.

Το Α346 είναι ένα ωραίο αεροπλάνο. Έχει κάτι. Εντάξει, τα καθίσματα που του έβαλε η Lufthansa είναι ελαφρώς στενότερα (περίπου 1 εκ. λέει το seatguru) από τα αντίστοιχα που έβαλε στο 747, όμως το 2-4-2 ό,τι και να λέμε είναι άπαιχτο. Άσε που στην καμπίνα έχεις την ησυχία σου όπου κι αν κάθεσαι, γιατί ο κόσμος που μαζεύεται στις τουαλέτες είναι όλος μαζεμένος στον κάτω όροφο. Ουρές και οσμές, τέλος (σαν αποσμητικό χώρου ακούγεται αυτό). Στο πακέτο βάζουμε νερά και χυμούς στα galleys πάντα διαθέσιμα και το όλο σύνολο δείχνει αναπτυγμένο αεροπορικό πολιτισμό.

Δύο ώρες πριν την αναμενόμενη προσγείωση, οι πάγοι έλιωναν ανάμεσα στο φιλόξενο Halifax και το γραφικό Τσικουτίμι. (Το ποιο; Τι να σας πω, οι οθόνες το έδειχναν συνεχώς... Ούτε Montreal ούτε Toronto, μόνο Chicoutimi!) Καινούργιες ζεστές πετσέτες μας έβγαλαν προς στιγμήν από τη ζωηρή και συνάμα αγωνιώδη συζήτηση «Μα τι μεγαλειώδες θέρετρο πρέπει να είναι πια αυτό το Τσικουτίμι;» και ετοιμαστήκαμε για επιπλέον φαϊ. Πετώντας κοντά στο Bangor, τρώγαμε διάφορα ζεστά σνακ που κυκλοφορούσαν στην καμπίνα σε διάφορα χρώματα και σχέδια. Προσωπικά, μου έλαχε κάτι νόστιμο αλλά άλλο τόσο περίεργο. Είχε λουκάνικο και ένα πολύ νόστιμο ψωμάκι να το περιβάλει, μόνο που ανάμεσα στα δύο υπήρχε μια στρώση από κάτι που μια πρόχειρη ανάλυση αποκάλυψε ότι ήταν κρόκος αυγού με λίγο κάρυ. Δεν ακούγεται και τόσο ελκυστικό, αλλά τρωγόταν άνετα.

Μέχρι να κατέβει κι η τελευταία μπουκιά, είχαμε περάσει τη Βοστώνη, είχαμε περάσει πάνω από αμέτρητα αεροδρόμια (όλα χιονισμένα) και πηγαίναμε ντουγρού για το JFK.

13:30 τοπική, χωρίς ίχνος holding, το D-AIHQ ακουμπούσε στον 22L του KJFK. Πλάγιος άνεμος και διορθώσεις για να μη βαρεθεί κανείς, ενώ για έξτρα αδρεναλίνη, στο διασταυρούμενο με το δικό μας διάδρομο ακουμπούσε μόλις το 744 της Air China. Όχι, δε γίναμε ένα. Όχι, κανείς δεν έπαθε τίποτε και δεν υπήρχε κανείς λόγος ανησυχίας. Αλλά μόλις το Α346 επιβράδυνε αρκετά και βγήκε από το διάδρομο, η καμπίνα ξέσπασε σε χειροκροτήματα.

Λίγα λεπτά αργότερα, περνώντας στο βάθος το αδελφό Α346 της VS, το Α345 της Arik (να το πάλι...), ένα 744 της SQ, μια ΤΑΜ, μια Virgin America, διάφορες AF (με 772 και Α343), καθώς και όλο το στόλο της Delta, σταθμεύσαμε στο τέρμιναλ 1. Δίπλα μας ακριβώς ήρθε να σταθμεύσει το 744 της Air China που λέγαμε. Ήταν ώρα να έρθουμε αντιμέτωποι με την αναμονή στο immigration.

Photos:
Service
In-flight
___________________________________________________________________________________

+++
Καμπίνα αεροσκάφους φωτεινή και υποδειγματικά καθαρή παντού, πλήρωμα καμπίνας έμπειρο και αποτελεσματικό, καλή ποιότητα και ποσότητα catering, IFE σύγχρονο, πτήση on-time, καμπίνα με ευχάριστη και βολική διαμόρφωση.

---
Καθίσματα πρακτικά μεν (με ξεχωριστή θήκη για ποτήρι και εύχρηστο coat hook), αλλά θα μπορούσαν και φαρδύτερα. Ώρα άφιξης που συμπίπτει με Air China και Alitalia.
__________________________________________________________________________________

:idea: Tips για θέσεις στο Α346 της LH:
Η σειρά 26 (έξοδος κινδύνου) δεν έχει παράθυρα.
Οι θέσεις σε παράθυρο (Α,Κ) και οι D,G έχουν κάτω από το μπροστινό κάθισμα το κουτί του IFE, που μειώνει το χώρο για τα πόδια σχεδόν κατά 1/3.
Γράφημα από το seat guru
 
Top