Η εμπειρία του Α350

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Παρ ολίγο να δημιουργηθεί πρόβλημα με το ταξίδι μου, εξ αιτίας της Α3.
Είχα κλείσει να ταξιδεύσω την Παρασκευή 23/10/15 το βράδυ με την Α3682 στις 20:30 για να μην πάρω άδεια από την εργασία μου. Με πληροφόρησαν ότι ακυρώνουν την πτήση και οι επιλογές μου ήταν ή να ταξιδεύσω με την Α3680 το πρωί ή να μου επιστραφούν τα χρήματα. Επειδή το εισιτήριο ήταν με εξαργύρωση μιλίων και οι επιλογές μου ήταν άθλιες, επέλεξα να ταξιδεύσω με την πρωινή και να πάρω κανονική άδεια από την εργασία μου.

Είναι η δεύτερη φορά που την πατάω από την Α3 (μου ακυρώνει τις πτήσεις) εύχομαι την 3η φορά να μην μου καταστρέψει και το ταξίδι. :mrgreen:

Ο ενθουσιασμός μου άρχισε με την ανακοίνωση των πτήσεων γνωριμίας του Α350 στην Ευρώπη από την Finnair. Προσπαθώντας να βρω φθηνή πτήση, μου προέκυψε η BCN, οι πτήσεις από LHR, CDG ήταν ιδιαίτερα ακριβές, έκπληξη μου έκανε ότι και η VIE ήταν ακριβή αν και τόσο κοντά.
Μέχρι 20 Νοεμβρίου θα γίνονται πτήσεις γνωριμίας από LHR και από 21 Νοεμβρίου 2015 ξεκινά η PVG. Τον Νοέμβριο θα γίνουν και πολλές πτήσεις στο εσωτερικό της Φιλανδίας για εξοικείωση των πληρωμάτων.

Έτσι λοιπόν με ένα εισιτήριο €208 για BCN-HEL-BCN ξεκίνησε και η εξαργύρωση από την Α3 του ATH-BCN-ATH.
Η διαδικασία αγοράς εισιτηρίου από την ιστοσελίδα της Finnair ευκολότατη και για να κρατήσεις την θέση σου χρειάζεται να πληρώσεις παραπάνω από €12 - €60. Γράφουν ότι στο Economy Comfort θα μπορείς να κλείνεις την θέση, αγοράζοντας εισιτήριο οικονομικής και πληρώνοντας επιπλέον €60, δεν διευκρινίζουν τι κατηγορίας εισιτήριο οικονομικής (φαντάζομαι το flex, το ακριβό).

Στο Α350 υπάρχουν 42 θέσεις business με 78¨ διάκενο και γίνονται κρεβάτι. 43 θέσεις Economy comfort στις 5 πρώτες σειρές της οικονομικής καμπίνας. Αυτές οι θέσεις έχουν μεγαλύτερο διάκενο για τα πόδια 35¨ και σου προσφέρουν και amenities kit. Επίσης υπάρχουν και 208 θέσεις οικονομικής με διάκενο 32¨.
Στην δεύτερη αίθουσα της οικονομικής, στην πρώτη σειρά υπάρχουν θέσεις που τις πωλούν ακριβά λόγω extra legroom αλλά είναι χωρίς παράθυρα. :thx:

Δική μου επιλογή ήταν να παραγγήλω φαγητό γιατί στις Ευρωπαϊκές πτήσεις η Finnair προσφέρει χυμό από μούρα και νερό καθώς και καφέ / τσάι.
Το φαγητό που μπορείς να αγοράσεις από το bistro είναι πανάκριβο και συσκευασμένο. Ενώ μπορείς να παραγγήλεις μαγειρευτό φαγητό με €12, επιλογές είναι κρέας ή Ινδικό ή χορτοφαγία. Βαλίτσα δεν χρέωσα, έτσι το αρχικό εισιτήριο των €208 +€12 θέση +€12 φαγητό, έφτασε τα €232.
Στην επιστροφή δεν χρέωσα τίποτα = οικονομία.

Μετά από την συνηθισμένη πτήση της Α3 φτάνω στην BCN αφού είχα κάνει web check-in.
Στην πύλη επιβίβασης ανακαλύπτω ότι είχαν δημιουργήσει μικρή εκδήλωση λόγω που α/φ.
Ο sales Manager Spain/France (κοινωνικότατος και δραστήριος) μας οδηγούσε στο χώρο του κτηρίου που μπορούσαμε να πάρουμε φωτογραφία του α/φ.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24551

Επίσης άτομα της εταιρείας μοίραζαν επετειακή τούρτα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24550

μας ενημέρωσε ότι θα γίνει η επιβίβαση με λεωφορεία λόγω φόβου ατυχήματος στο νέο α/φ.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24544

Δικαιολογήθηκε ότι υπάρχει <no hands policy> στο α/φ, προσωπική άποψη είναι ή ότι δεν υπάρχει διαγράμμιση για το Α350 στο δάπεδο των γεφυρών ή ότι η ασφαλιστική κάλυψη του α/φ είναι ακόμη της Airbus και γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Δεν με απασχόλησε που η επιβίβαση έγινε με λεωφορεία (αν και ήταν παμπάλαια) γιατί είχα ευκαιρία να φωτογραφήσω το αεροκινητήρα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24545

Με το που μπήκαμε στο α/φ τράβηξα φωτογραφία της καμπίνας των business θέσεων η οποία ήταν διαιρεμένη στα δύο από τον χώρο εστίασης και τις τουαλέτες.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24547

Οι θέσεις business είναι 1-2-1 σε ψαροκόκαλο διάταξη.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24546

Αυτή η διάταξη δεν σου παρέχει καλή θέα στα παράθυρα. :eek:
Ενώ στην οικονομική καμπίνα έχεις καλύτερη πρόσβαση στα παράθυρα, τα οποία δεν έχουν το Αμερικάνικο σκίαστρο αλλά το κλασσικό με την μεμβράνη.
Υπάρχει επιλογή στην business σε μερικά α/φ το σκίαστρο να είναι με περσίδες – αλλά αυτό είναι επιλογή των αεροπορικών εταιρειών (όχι της συγκεκριμένης).

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24548

Στην Finnair υπάρχει WC ειδικά για τις γυναίκες το οποίο θα είναι εφοδιασμένο με καλλυντικά και αρώματα. Επίσης θα έχει και φρέσκα λουλούδια. :great:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24549

Τις ημέρες πριν την πτήση μου έστελναν e-mail όπου θα μπορούσα να μετατρέψω την οικονομική κράτησή μου σε business με επιβάρυνση €89. Από ότι κατάλαβα 5 ημέρες πριν την κάθε πτήση, η Finnair δίνει την δυνατότητα να <bead> για upgrade και οι τιμές ξεκινούν από €90.
Φυσικά, όπως καταλάβατε δεν έκανα την διαδικασία και αφού φωτογράφησα την business class κατευθύνθηκα στην θέση μου 24L. Η οποία είναι Economy Comfort.

Λόγω της περίστασης υπήρχαν 70 δημοσιογράφοι στην πτήση και όπως καταλαβαίνετε οι περισσότεροι ήταν στην business, οι υπόλοιποι = άτυχοι στην Economy Comfort.
Η Finnair έδωσε μεγάλη σημασία στην εμπορική καμπάνια γιατί MAD, BCN, MRS είναι πόλεις που δεν έχουν καλή πρόσβαση για Ασία, επίσης BRU, GVA είναι εν δυνάμει πόλεις μετεπιβιβαζόμενων ταξιδιωτών προς Ασία και να την προτιμήσουν λόγω του νέου α/φ.
Γενικά η εταιρεία βασίζεται στο hub HEL προς Ασία και πετά προς PEK,PVG,CKG,XIY,HKG,ICN,KIX,NRT,NGO,BKK,SIN,DEL και από 7 Μαΐου 2016 θα πετά στις CAN,FUK.

Γενικά η πτήση ήταν γεμάτη (πλειοψηφία Ασιάτες τουρίστες), υπήρχε μόνον μία θέση άδεια.

Η BCN πάρα πολύ επιτυχημένος τουριστικός προορισμός. Τα λεωφορεία από την πόλη στο αεροδρόμιο μετά τις 7:30 π.μ. είναι κάθε 5 λεπτά, αλλά οι ουρές επιβίβασης είναι τεράστιες (μέχρι το τέλος του τετραγώνου).
Είχα ξαναπάει BCN, Αύγουστο μήνα και θεώρησα αναμενόμενο να έχει πολλούς τουρίστες, αλλά και τώρα στα hop on-off λεωφορεία γινόταν το αδιαχώρητο.
Μπράβο τους – αν και δεν το καταλαβαίνω. :!:

Στην συνέχεια θα σας παρουσιάσω την οικονομική καμπίνα και την ταξιδιωτική μου εμπειρία.

Υπομονή….
 
Διασχίζοντας το α/φ αντιλαμβάνεσαι ότι τα πάντα έχουν αποχρώσεις του χιονιού.
Τα φώτα έχουν λάμπες με ροζ και ανοιχτό πράσινο για να σε παραπέμπουν στο Βόρειο Σέλας. Ενώ τα παπλώματα της business και οι κουβέρτες της οικονομικής έχουν αποχρώσεις του πράσινου για να σε παραπέμπουν στην τούντρα και είναι σχεδίασης και κατασκευής Marimekko καθώς και τα μαξιλαράκια τα οποία είναι με υφασμάτινο κάλυμμα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24552

Ωραίοι χρωματισμοί που σου δίνουν την αίσθηση ότι το α/φ είναι ευρύχωρο αλλά και το Πρώτο μειονέκτημα, δύσκολα θα διατηρηθούν σε άψογη κατάσταση. Μέσα σε 1 μήνα χρήσης πολλές θέσεις τις οικονομικής είχαν λεκέδες. Θα πρέπει πολύ συχνότερα να πηγαίνουν για καθάρισμα.
Οι θέσεις της business δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα γιατί είναι από δέρμα.

Οι θέσεις της οικονομικής έχουν διάταξη 3-3-3. Σε κάθε θέση θα βρεις την κουβέρτα και το πράσινο μαξιλαράκι και τα ακουστικά για το IFE. Δεν θα υπάρχει amenities kit στην οικονομική.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24553

Αμέσως εντυπωσιάζεσαι με το μέγεθος της οθόνης του IFE.
Πάνω από τα καθίσματα που βρίσκεται ο αποθηκευτικός χώρος και εδώ εντυπωσιάζεσαι με το μέγεθός τους. Μπορούν να τοποθετηθούν οι βαλίτσες κάθετες. Αυτό δεν νομίζω ότι θα αυξήσει το βάρος που οι επιβάτες θα μπορούν να μεταφέρουν αλλά όλοι θα μπορούν να βρουν χώρο να τοποθετούν τις βαλίτσες τους όσο γεμάτο και να είναι το α/φ. Δεύτερο μειονέκτημα που εντόπισα είναι ότι ο χρωματισμός και η σχεδίαση στο εσωτερικό τους φθείρεται γρήγορα. Μέσα σε 1 μήνα χρήσης και έβλεπες χαρακιές και μαυρίλες από τα ροδάκια των βαλιτσών.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24555

Με το που κάθεσαι στο κάθισμα, αισθάνεσαι ευχάριστα και ευρύχωρα. ;)
Εγώ που ήμουν πολέμιος των καθισμάτων των Α330/340 γιατί σου έδιναν την αίσθηση ότι θα γλιστρήσεις προς τα εμπρός, τώρα τα καθίσματα έχουν την αίσθηση σταθερότητας και συγκράτησης που έχουν τα Β767/777. Μπράβο που και η Airbus άρχισε να διαλέγει υποκατασκευαστές καθισμάτων υψηλών προδιαγραφών.

Το διάκενο στην Economy Comfort αρκετά καλό, και εάν ισχύει η διαφορά των επιπλέον €60 είναι πολύ καλή επιλογή. :cool:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24554

Το in flight magazine ενδιαφέρον και περιεκτικό. Δεν έχει πάρα πολλές σελίδες και λεπτές σελίδες οπότε το βάρος του δεν είναι σημαντικό, εν αντιθέσει του blue της Α3 που είναι πολύ μεγάλο με πολλές και βαριές σελίδες. Είναι που σκέπτονται το βάρος του α/φ..?..!
Εντύπωση μου προκάλεσε στις σελίδες του fleet, ότι τα ΕΜΒ170/190 operated by FlyBe;
Ύστερα έμαθα ότι η παλιά FlyBe Nordic αγοράσθηκε από την Finnair και λέγεται ΝoRRA αλλά με χρωματισμό ΑΥ.

Το IFE δεν λειτουργούσε κατά την επιβίβαση, έδειχνε εικόνες από την Finnair. Η οθόνη είναι 11¨ και το σύστημα Nordic Sky σου δίνει την δυνατότητα να έχεις και internet. Στην business είναι τζάμπα ενώ στην οικονομική επί πληρωμή (ανά ώρα ή ανά πτήση).

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24556

Με το που έγινε το καλωσόρισμα από τον κυβερνήτη του α/φ και η επίδειξη σωστικών, τότε άρχισε να λειτουργεί και το IFE. Εντυπωσιακό.!.!. καμία σχέση με το σύστημα του Β787 της Lot.
Καλύτερη ευκρίνειας οθόνη, εύχρηστο, ανταποκρινόταν γρήγορα στις εντολές. Κατά την διάρκεια της τροχοδρόμησης μπορούσες να δεις από την κάμερα την διαδρομή του α/φ και ευθεία και από κάτω.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24557

Η επιλογή των ταινιών είναι περίπου 98. Καθώς πετά στο DEL έχει μόνο 2 ταινίες Bollywood και αυτές δυστυχώς κουλτουριάρικες. :( Μου αρέσουν οι κλασικές Bollywood ταινίες...!. :banana: Υπήρχαν και Ασιατικές παραγωγές αλλά για την ποσότητα των πτήσεων της ΑΥ, οι επιλογές είναι περιορισμένες. Αμερικάνικες ταινίες έχει και Ευρωπαϊκές κουλτουριάρικες παραγωγές. Οι παιδικές ταινίες είναι 8. Εντυπωσιακός και ο χάρτης πορείας, που είναι και διαδραστικός και μπορείς να τον γυρίσεις σε όλες τις ηπείρους και να χαράξεις διαδρομές.

Δεν υπάρχει κάτι εντυπωσιακό από επάνω σου με τα φώτα και το ταμπλό με τις ενδείξεις.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24558

Εντυπωσιακό βρήκα το πλήρωμα, ευχάριστο, μόλις επιβιβαστήκαμε πέρασαν με το καροτσάκι με τις εφημερίδες. Κατά την διάρκεια του ελέγχου των επιβατών, το πλήρωμα φορούσε μαύρα δερμάτινα γάντια..!.!.for safety reasons...!.!. Ο έλεγχος ήταν επισταμένος.

Εν αντιθέσει στην επιστροφή στο Α320, το πλήρωμα ήταν μεικτό Φιλανδοί και Ισπανοί.
Η διαφορά ήταν εμφανής. Οι Φιλανδοί επαγγελματίες φιλικοί και εξυπηρετικοί ενώ οι Ισπανοί τυπικοί και εξυπηρετούσαν αναλόγως των διαθέσεών τους. Ενώ το μισό πλήρωμα είχαν σερβίρει τους μισούς επιβάτες, τότε άρχιζαν να εξυπηρετούν οι Ισπανοί αφού είχαν τελειώσει την συζήτησή τους και τα γελάκια τους.

Στην συνέχεια η απογείωση και η άφιξη στο HEL.

Υπομονή….
 
Μετά την παρουσίαση των σωστικών από τις οθόνες και την φυσική παρουσία των αεροσυνοδών στο να δείχνουν τις εξόδους κινδύνου, άρχισε η τροχοδρόμηση.
Τροχοδρομούσαμε με το 7o παραδοθέν πλέον σύγχρονο τεχνολογικά αεροπλάνο στον κόσμο, της 5ης αρχαιότερης εταιρείας στον κόσμο ιδρυθείσας την 1 Νοεμβρίου 1923.
Με το απογειωθήκαμε, τότε καταλάβαμε την διαφορά του α/φ. Είναι αθόρυβο. :great: Αν και καθόμουν πολύ κοντά στον αεροκινητήρα, το επίπεδο θορύβου ήταν χαμηλό και η ατμόσφαιρα ευχάριστη. Λένε ότι έχει και 25% fuel efficiency αλλά με ποια α/φ γίνετε η σύγκριση;

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24561

Μετά την απογείωση άρχισε το σερβίρισμα. Αν και στις Ευρωπαϊκές διαδρομές η ΑΥ σερβίρει χυμό από μούρα, νερό και καφέ / τσάι, στην συγκεκριμένη πτήση έδωσαν και κέικ. Εγώ καθώς είχα προπληρωμένο φαγητό, μου έφεραν τα κεφτεδάκια μου. Αν και η παρουσίαση του φαγητού δεν ήταν και η καλύτερη, ήταν νοστιμότατο. Οι Βόρειοι φημίζονται για τα κεφτεδάκια τους. Λέτε να ήταν από Τάρανδο; ;)

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24559

Από ότι έβλεπα στην business έγινε full service. Φαγητό, κρασιά και στο τέλος σαμπάνια και φρούτα. Α… ρε δημοσιογράφοι, καλά περνάτε. Τσαμπατζίδες,… από την ζήλια μου τα λέω…. :evil:

Μετά το φαγητό και αφού χάζεψα ένα εργάκι, ώρα για βόλτα στον απόπατο της οικονομικής. Σταθερή αξία χωρίς κάποια διαφορά από τα άλλα α/φ.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24562

Διαπίστωσα όμως το τρίτο μειονέκτημα. Η επιφάνεια του κελύφους του α/φ δίπλα από την τουαλέτα είχε αρχίσει να ξεφλουδίζει. Φαινόταν η υπόστρωση, μέσα σε 1 μήνα χρήσης;..;..

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24568

Φτάσαμε στο HEL και η εμπειρία ήταν φανταστική.
Πάλι επιβιβαστήκαμε σε λεωφορεία και έξοδο στο κτήριο του αεροδρομίου.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24563

Το αεροδρόμιο συνδέεται με την πόλη με το λεωφορείο της Finnair, το δημοτικό λεωφορείο και με τρένο. Ακόμη ο σταθμός του τρένου δεν είναι έτοιμος (Δεκέμβριο 2015 θα παραδοθεί) οπότε το τρένο είναι μπελάς καθώς πρέπει να πάρεις λεωφορείο μέχρι ένα άλλο σταθμό. Η γρηγορότερη διασύνδεση με την πόλη είναι το λεωφορείο της Finnair όπου σε 35 λεπτά είσαι στο κέντρο της πόλης και έχεις και free WiFi. :great:

Στην επιστροφή την άλλη μέρα είχα αρκετό χρόνο να χαζέψω το κτήριο του αεροδρομίου. Οι ποιο πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το Terminal 2 ενώ το Terminal 1 χρησιμοποιείται από την SK, LH και από εταιρείες χαμηλού κόστους. Τα δύο κτήρια ενώνονται με διάδρομο και περπάτημα περίπου 10-15 λεπτών. Εδώ χάζεψα και τις φωτό με τις ενδυμασίες των συνοδών, οι οποίες διακρίθηκαν από το περιοδικό Bon Voyage Magazine ως 5th most Stylist Uniforms.
Για την δεκαετία του 1960

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24567

και για την δεκαετία του 1980

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24566

Η διαδικασία προς τις πύλες επιβίβασης είναι λίγο κουραστική καθώς όλοι συνωστίζονται για να περάσουν από μία περιοχή ελέγχου. Μετά τον έλεγχο βρίσκεσαι στο χώρο των duty free και των εστιατορίων.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24564

Στο τέλος αυτής της περιοχής, αρχίζει ο έλεγχος διαβατηρίων για επιβιβάσεις εκτός περιοχής Schengen. Σε αυτή την ενδιάμεση περιοχή βρίσκονται και οι κάψουλες ύπνου, όπου οι μετεπιβιβαζόμενοι ταξιδιώτες μπορούν να ξεκουραστούν ως την επόμενη πτήση τους.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24565

Η πτήση της επιστροφής ήταν με Α320. Τα Α320 της ΑΥ δεν είναι καλά γιατί κουνούσαν. Κούνησε πάνω από την Ρίγα και δεν το έφτιαξαν καλά γιατί ξανακούνησε και πάνω από την Γενεύη. Ενώ η επιστροφή με το Α320 της Α3 ήταν καλό γιατί δεν κούνησε καθόλου.

Τέλεια εμπειρία ταξιδεύοντας με το Α350 ας ελπίσουμε να βοηθήσει την ΑΥ να ορθοποδήσει οικονομικώς καθώς το 2014 είχε ζημιές €36.5εκατ. και να διατηρήσει να προσφέρει εργασία στους 4.981 εργαζόμενούς της. Πέρυσι η ΑΥ μετέφερε περί τους 10εκατ. επιβάτες με 80,2 load factor .

Έχετε υπ΄ όψιν σας, όποιος ενδιαφέρεται να δει το Βόρειο Σέλας να το κάνει φέτος. Λένε ότι την επόμενη 10ετία δεν θα έχει έντονη δραστηριότητα και θα είναι ποιο δύσκολο να το δεις. :great:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24569
 
Ωραίο trip report, Airzena! :thx: Είσαι πάρα πολύ τυχερός που πέταξες με αυτό το σύγχρονο αεροσκάφος της Airbus. :thx: Θα μου άρεσε κι εμένα να ήμουν εκεί! Ελπίζω να πετάξω με αυτό μια μέρα. (Οποιαδήποτε εταιρείας)
 
Πολύ ωραίο trip report ευχαριστούμε!
Μια διόρθωση μόνο δεν είναι αεροκινητήρας αλλά κινητήρας αεριώθησης ή στροβιλοκινητήρας :great:
 
Top