Με το ATR42-600 της Olympic Air στο ATH-SMI (+ VIDEOS +photos)

tasos-SMI

Business-Class-Member
Εγγραφή
17/01/2010
Μηνύματα
319
Likes
8
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Αρχικά θα ήθελα να ευχηθώ χρόνια πολλά και καλές γιορτές σε όλους.

Για όσους ανδρώθηκαν αεροπορικά με την παλαιά Ολυμπιακή, τα ATR 42/72 που όργωναν τους αιθέρες πάνω απ'το Αιγαίο είναι μνήμη που παραμένει ζωντανή. Πολλές φορές περιέχει και κάποια νοσταλγία. Κάπως έτσι η είδηση της έλευσης των σύγχρονων ATR42-600 ακούστηκε σαν τη συνέχιση ενός μικρού θρύλου. Το γεγονός από μόνου του δικαιολογεί το γράψιμο ενός (σύντομου) trip report.

Το αεροσκάφος αρχικά είναι πανέμορφο στα χρώματα της Olympic Air. (photo μετά την προσγείωση στη Σάμο)
Αμέσως μετά την είσοδο στην καμπίνα, η εξέλιξη είναι εμφανέστατη μέσω της σχεδίασης της καμπίνας και των καθισμάτων. Τη θέση του "Απαγορεύεται το κάπνισμα" έχει πάρει το "Απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών". - Λόγω των ημερών υπήρχε και ο ανάλογος στολισμός. -
Εντύπωση προκαλεί το αρκετά γενναιόδωρο seat-pitch όπου ακόμα και ψηλοί επιβάτες θα βολευτούν πολύ άνετα. Κάποιες επιβάτιδες μάλιστα καθόταν σταυροπόδι.
Ως αρνητικό, μπορεί να σημειωθεί η (φαινομενικά) κακή ποιότητα κατασκευής στο τραπεζάκι το οποίο δείχνει ιδιαίτερα ευπαθές κι αν είσαι λίγο απρόσεκτος νομίζεις οτι θα του προκαλέσεις ζημιά ως και σπάσιμο. Επίσης η περίεργη τοποθέτηση των αριθμών των θέσεων ψηλά στην καμπίνα, έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να ψάχνουν να βρούν τον αριθμό της θέσης τους στα κλασσικά σημεία αλλά να μην τον βλέπουν. Με οτι αυτό συνεπάγεται σε καθυστέρηση και εκνευρισμό.

Με το που ξυπνήσουν οι κινητήρες, ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί ο χαμηλός θόρυβος και η έλλειψη κραδασμών. Η εντύπωση αυτή μεγαλώνει κατά την σύντομη σε απόσταση απογείωση, αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όπου το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η απουσία κραδασμών δίνουν κλίμα ηρεμίας και άνεσης στην καμπίνα. Σε σχέση με τα παλαιά αεροσκάφη (ATR42-300) έχουν γίνει πραγματικά άλματα. Για του λόγου το αληθές, δείτε τα τρία βιντεάκια που ακολουθούν:

1) Aπογείωση από το "Ελευθέριος Βενιζέλος"
2) Inflight
3) Η πάντα ενδιαφέρουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σάμου.

Και κάποιες φωτογραφίες από το ψηλά: 1) , 2), 3), 4) , 5)

Υ.Γ. Το μενού περιελάμβανε υπέροχο καταϊφάκι από την Ηπείρο, το οποίο καταλώθηκε άνευ φωτογραφίας. :D
 
Πέταξα κι εγώ το SX-OAW χθες στο ΚΙΤΑΤΗ. Κι εγώ έψαχνα να βρω τον αριθμό της σειράς, ο οποίος είναι επάνω στα φωτιστικά της καμπίνας. Επίπεδα θορύβου χαμηλότερα από εκείνα του Q400 και σίγουρα του Dash8-100, το οποίο θα μας λείψει. Έχω την εντύπωση, ότι ανεβαίνει λίγο πιο αργά σε σχέση με το Q400. Ωραία εμπειρία, που με βάζει στον πειρασμό να πετάξω το αντίστοιχο της Sky Express για να κάνω τη σύγκριση.
 
Θα φύγουν όντως τα DH1?
 
Κάποια στιγμή, ναι. Είναι αρκετά παλιά και με υψηλό κόστος συντήρησης.
 
aakunz":a8jtigw8 said:
Πέταξα κι εγώ το SX-OAW χθες στο ΚΙΤΑΤΗ. Κι εγώ έψαχνα να βρω τον αριθμό της σειράς, ο οποίος είναι επάνω στα φωτιστικά της καμπίνας.

Σκεφτόμουν μήπως είμαι περίεργος που το σχολιάζω, αλλά απ'την άλλη ήμουν σίγουρος οτι θα την έχουν πατήσει κι άλλοι.

aakunz":a8jtigw8 said:
Έχω την εντύπωση, ότι ανεβαίνει λίγο πιο αργά σε σχέση με το Q400.

Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροσκαφών, αν θυμάμαι σωστά το Q400 έχει αρκετά μεγαλύτερη γωνία ανόδου. Είναι και αρκετά ταχύτερο να προσθέσω.

aakunz":a8jtigw8 said:
Ωραία εμπειρία, που με βάζει στον πειρασμό να πετάξω το αντίστοιχο της Sky Express για να κάνω τη σύγκριση.

Aκριβώς αυτό σκεφτόμουν να κάνω κι εγώ με το αντίστοιχο της ASTRA. Ώστε να είναι ολοκληρωμένο το trip report. Παρόλα αυτά οι διαφορές στην τιμή των εισητηρίων ήταν περιέργως υπερ της OAir κι έτσι το συγκριτικό δεν έγινε. Θα υπάρχει όμως ως πλάνο για το μέλλον.
 
Top