SAA μουσείο και Καταρράκτες Βικτώριας

AirNamibia

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
1.282
Likes
240
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTT
Από πολύ καιρό ήταν όνειρό μου να επισκεφτώ την Νότια Αφρική, όταν έμαθα και για το South African Aviation Museum

http://www.saamuseum.co.za

έγινε η επιθυμία μου εντονότερη, σε συνδυασμό με την επίσκεψη και στους καταρράκτες της Βικτώριας, αυτό το ταξίδι είναι ένα όνειρο ζωής.

Η πρώτη απόπειρα να ταξιδεύσω στο Γιοχάνεσμπουργκ ήταν τον Ιούνιο του 2011 όταν η LH ξεκίνησε να στέλνει το Α380 εκεί και είχε βγάλει προσφορά €499 από Αθήνα με επιστροφή. Αλλά τότε η φίλη μου, δεν μπορούσε να κάνει το ταξίδι… ελλείψει χρημάτων. Η ευκαιρία ήλθε με την προσφορά της ΤΚ με κόστος εισιτηρίου €700 επιστρέφοντας από το Κέιπ Τάουν. Και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ανταγωνιστικά εισιτήρια προς/από JNB αλλά όταν επιθυμείς επιστροφή από CPT εκτοξεύουν το κόστος εισιτηρίου. Έτσι πολλούς μήνες πριν το ταξίδι αγόρασα το εισιτήριο από την ιστοσελίδα της ΤΚ. Η διαδικασία αναμενόμενη και αναλόγως του εισιτηρίου σου δίνει δυνατότητα και επιλογή θέσης κατά την διαδικασία αγοράς. Εμάς επειδή ήταν πολλοί μήνες πριν μας ανέφερε ότι η δυνατότητα θα δινόταν τον Σεπτέμβριο για ταξίδι του Δεκεμβρίου. Με το που έγραψα τον αριθμό των miles & bonus στην κράτηση της ΤΚ αμέσως εμφανίσθηκαν οι προτιμήσεις μου.
Κατά την διάρκεια τόσο μηνών έγιναν αρκετές αλλαγές 5λέπτου στις αναχωρήσεις με σημαντικότερη ανακοίνωση ότι λόγω του Σουλτάνου, δεν θα γίνουν αλλαγές στην Θερινή / χειμερινή ώρα.
24 ώρες πριν την πτήση μπορείς να κάνεις e- check in στην ιστοσελίδα της ΤΚ, μια διαδικασία αρκετά επίπονη γιατί πρέπει να συμπληρώσεις στοιχεία από το διαβατηρίου (ημερ. Έκδοσης, ...) , λεπτομέρειες μόνιμης διαμονής, κλπ.
Η διαδικασία επιβίβασης στην Αθήνα η αναμενόμενη, δεν μπορούσαμε να επισκεφθούμε το Lounge της Α3 λόγω ελλείψει χρόνου. Μετά την επιβίβαση έκλεισαν οι μπουκαπόρτες στην ώρα τους. Περιμέναμε πάνω από 20 λεπτά να τους δώσουν άδεια απογείωσης. Το Β737-800 της ΤΚ1844 ήταν σε άψογη κατάσταση με 20 θέσεις διακεκριμένης και 135 θέσεις οικονομικής - η πληρότητα της πτήσης ικανοποιητικότατη = 90%. Ευχάριστο ήταν ότι τα καθίσματα είχαν προσωπικές οθόνες και το σύστημα IFE λειτουργούσε κατά την διάρκεια της επιβίβασης. Δυσάρεστο ήταν το διάκενο μεταξύ των σειρών των καθισμάτων, λένε από 30-31 in. Αρκετοί φίλοι με είχαν προειδοποιήσει αλλά δεν τους είχα δώσει σημασία. :( Μετά την διαδικασία παρουσίασης σωστικών από οθόνες έγινε η αναχώρηση. Αρκετά σύντομα άρχισε και η εξυπηρέτηση των επιβατών, αν και βραδινή πτήση μας προσέφερα κουτάκι φαγητού που περισσότερο έμοιαζε με lunch box :mad: συνοδευόμενο με κόκκινο Γαλλικό κρασί.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24816

το α/φ διέθετε και flying cook στην διακεκριμένη θέση, ο οποίος μόλις τελείωσε τις υποχρεώσεις του, άρχισε να βοηθά στην εξυπηρέτηση των επιβατών οικονομικής θέσης.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24814

με το που φτάσαμε στο IST αρχίσαμε να τροχοδρομούμε για αρκετή ώρα, περάσαμε από ατελείωτη περιοχή με εμπορευματοκιβώτια, και σταθμεύσαμε σε κάποιο απόμακρο σημείο. Μας παρέλαβαν τα πούλμαν - οι επιβάτες διακεκριμένης θέσης εξυπηρετήθηκαν από το ίδιο λεωφορείο. Μας αποβίβασαν στο τέλος του terminal, ευτυχώς δεν έγινε έλεγχος χειραποσκευών, αλλά έπρεπε να περπατήσουμε πάνω από 15 λεπτά για να κατευθυνθούμε στην πύλη επιβίβασης της ΤΚ038 στο κεντρικό terminal. Τρέξαμε να κάνουμε το τελευταίο τσιγάρο στην ταράτσα του κτηρίου, γιατί μας περίμεναν 11 ώρες χωρίς τσιγάρο. :arrow: O χρόνος μετεπιβίβασης ήταν 1 ώρα και 50 λεπτά αλλά με τις καθυστερήσεις και το περπάτημα φτάσαμε στην πύλη επιβίβασης, στον καθορισμένο χρόνο έναρξης της επιβίβασης. Λαοπλημύρα στην πύλη επιβίβασης. Άρχισα να αγχώνομαι ότι θα είχαμε καθυστέρηση και έπρεπε να προλάβουμε το Μουσείο γιατί στις 23 Δεκεμβρίου έκλεινε στις 15:00 όταν η καθορισμένη ώρα άφιξής μας στο JNB ήταν στις 11:20 (η πτήση 038 συνεχίζει για Μαπούτο, ενώ η 042 συνεχίζει για Ντούρμπαν). Βλέπετε Χριστούγεννα και ο κόσμος έχει άδειες, όπως και εμείς. Είχα ελέγξει την πτήση ΤΚ038 στο flightstats και δεν έχει και την καλύτερη ιστορικότητα με μόνο 2,2 αστέρια στα 5. :? Στις 21 Δεκεμβρίου είχε 1 ώρα καθυστέρηση. :oops: Με το που πήγε 2 η ώρα χαράματα, άρχισε η επιβίβαση από 3 σειρές, και ο έλεγχος διαβατηρίων σχολαστικότατος. Παρόλα αυτά μέσα σε 40 λεπτά είχαν φορτώσει το α/φ και δεν υπήρχε ούτε μία θέση άδεια στην οικονομική θέση. Η καμπίνα του Α330 ευχάριστη

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24815

αλλά με το που φτάνω στην θέση μου 28Α -δίπλα από παράθυρο - παθαίνω σοκ, :mrgreen: το διάκενο μεταξύ των σειρών, αδιανόητο. Για πιθηκάκια θα ήταν μια χαρά αλλά όλο το α/φ ήταν γεμάτο με Ευρωπαϊκά ντερέκια μέχρι το ταβάνι.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24813

Το Α330-300 έχει 28 flat beds για business και 261 θέσεις οικονομικής με διάκενο (έτσι λένε..!) 31-33 in. Αυτό που έβλεπα μάλλον ήταν 30,999 in. .. σκέφτηκα και έβγαλα τα περιοδικά και τα πέταξα στο πάτωμα για να εξοικονομήσω χώρο για τα γόνατά μου. Το υποπόδιο μας μάρανε… :mrgreen: που και σηκωμένο που το είχα, με κτύπαγε στο καλάμι των ποδιών.
Σε όλα αυτά όμως ήμουν και κ@λ@φαρδος, δίπλα μου καθότανε ένας πολύ ψιλός κύριος, με το που έκλεισαν οι μπουκαπόρτες ήλθε η αεροσυνοδός και του έγραψε την θέση που θα μετακινιόταν. Κατά την διάρκεια της πτήσης τον έψαξα αλλά νομίζω ότι τον μετακίνησαν στην business. Εγώ όμως ήμουν τέλειος, σε όλη την οικονομική ήμουν ο μόνος με άδεια την διπλανή μου θέση. Θα μπορούσα να κοιμηθώ διαγώνια. :idea:
Στα Α330-200 (λένε..?) ότι υπάρχει ευρυχωρία καθώς υπάρχουν 22 θέσεις (όχι flat beds) business και 259 θέσεις οικονομικής με διάκενο 32-33 in.
Η μόνη ευρυχωρία που υπήρχε στο α/φ ήταν στις WC .. αυτές δίπλα από την άτρακτο πίσω από την σειρά 22

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24812

σε αυτό δεν μπορώ να παραπονεθώ.
Το πλήρωμα φιλικότατο και σε κάθε ομάδα υπήρχε και ένας φροντιστής. Λέτε να φοβούνται τρομοκράτες οπότε τα κοριτσάκια τι θα μπορούσαν να κάνουν.;.? Τα εύσημά μου στα πληρώματα, ευγενέστατα και φιλικότατα. :great:
Το IFE ήταν το ίδιο με το Β737 και οι επιλογές του ικανοποιητικές. Έλεγξα τα έργα από το Bollywood και υπήρχαν μόνο 4 σύγχρονα. Εμένα μου αρέσουν αυτά με τις στολές και τα χορευτικά. Υπήρχαν επιλογές και Ασιατικών ταινιών και φυσικά Τούρκικων ταινιών. Μετά την απογοήτευση από το Bollywood αρκέστηκα να βρω ταινίες επιστημονικής περιπέτειας, και αφού βρήκα 4 επιλογές, ικανοποιήθηκα,!,!... 2 στο πήγαινε και 2 στο έλα.
Τελικά απογειωθήκαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Μπράβο τους μας στοίβαξαν μέσα στο α/φ …τόσο γρήγορα. :great:
Δεν θα είχαμε καθυστέρηση στο JNB…. SAA museum σου έρχομαι….

Μόλις οριζοντιώθηκε η πτήση, πέρασε το πλήρωμα μοιράζοντας εφημερίδες. Αγγλόφωνες δεν υπήρχαν οπότε αδιάφορο. Καπάκι, πέρασαν και μας μοίρασαν το amenities kit της Chopard, λίγο κακόγουστο για τα γούστα μου. Μόλις είχαν τελειώσει τα μπλε σκούρα και άρχισαν να μοιράζουν ασημογαλάζια. :shock: Με το που τελείωσε αυτό άρχισαν να μοιράζουν τις ζεστές πετσέτες, και εδώ με πλαστικές τσιμπίδες. .. ..
Αφού σκουπιστήκαμε και φρεσκαριστήκαμε, τώρα θα μπορούσαμε να διαβάσουμε το menu που μας μοίρασαν. Αυτό καλόγουστο με δύο επιλογές ή κοτόπουλο ή πάστα με μελιτζάνα. Δεν είχαν ακόμη φορτώσει τα περιζήτητα , νοστιμότατα κρέατα της Νοτίου Αφρικής,… :cool: . καλά μην βαράτε δεν περίμενα να μας δώσουν και στρουθοκάμηλο. :cool: Καλά λόγω θρησκείας δεν περίμενα χοιρινό αλλά λίγο μοσχαράκι ; πολύ ακριβό …βρε καρμοίρη με €700 που πλήρωσες … θες και μοσχαράκι.
Άρχισε και η τροφοδοσία, πείναγα οπότε το κοτοπουλάκι ήταν μια χαρά. Μπορούσες να έχεις κρασί αλλά εγώ επέλεξα Yeni raki. Η αεροσυνοδός με προειδοποίησε ότι βαράει και πρότεινε παγάκι ή νερό. Άντε να της εξηγήσεις ότι καθότι Βαλκάνιος το ήξερα και μου αρέσει πάρα πολύ. Σκέφτηκα ….ζαλισμένος και μετά την ταινία θα ξεραθώ στον ύπνο.
Ο δίσκος αξιοπρεπέστατος και το φαγητό νοστιμότατο. Μαχαιροπίρουνα μεταλλικά αλλά πολύ κακόγουστα και φτηνιάρικα.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24818

πάλι πέρασαν για ποτά η αναψυκτικά ή τσάι…μόλις πέρασαν και τα μάζεψαν…ώρα να επικεντρωθούμε στην ταινία και να νανουριστούμε.
Έτσι και έγινε με το που τελειώνει η ταινία, ανεβάζω το διαχωριστικό / ακουμπιστήρι των χεριών… αμολάω την ζώνη στο maximum και φέρνω το κορμί μου διαγώνια. Τι ευτυχία να έχεις χώρο. Ούτε που κατάλαβα πότε ήλθε η ώρα του πρωινού. Κατά τις 08:00 άρχισαν να σερβίρουν πρωινό.
Άνοιξα το σκιάδιο του παραθύρου και χάζευα την Αφρική, κούκλα με τις ζούγκλες της…σε λίγο έφτασε ο δίσκος και αυτός χορταστικότατος και εύγεστος.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24817

Έγιναν οι γνωστές … καλημέρες και ανακοινώσεις του πιλότου και αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για την άφιξή μας στο JNB. Το α/φ έκανε ένα γύρο πάνω από την πόλη και είχαμε ευκαιρία να χαζέψουμε την πόλη, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Οι οικίες κατά το πλείστον μονοκατοικίες και το πράσινο να κυριαρχεί παντού. Μόνο στο κέντρο της πόλης υπήρχαν ουρανοξύστες.
Προσγειωθήκαμε περίπου 20 λεπτά πριν την καθορισμένη ώρα άφιξης. :great:
Με το που προσγειωθήκαμε και τροχοδρομούσαμε, εμφανίσθηκε η ποιο πρόσφατη από τις 3 lowco αεροπορικές εταιρείες της Νοτίου Αφρικής.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24830

Οι άλλες 2 είναι η θυγατρική της SAA η Mango και η άλλη η θυγατρική της ΒΑ (παλαιά) Comair και τώρα κατά την γλώσσα Zulu η Kulula.
Φτάσαμε στην γέφυρα επιβίβασής και κατευθυνθήκαμε στον έλεγχο διαβατηρίων. Η διαδικασία πολύ χρονοβόρα και παρά τους αρκετούς υπαλλήλους, χρειασθήκαμε πάνω από 30 λεπτά για να περάσουμε τον έλεγχο και να μας υποδεχθούνε στο JNB.
Οι βαλίτσες μας περίμεναν και αφού τις παραλάβαμε κατευθυνθήκαμε στα ανταλλακτήρια νομισμάτων. Υπάρχουν 3 γραφεία αλλά και να διαβάσετε το ποσόν που ανταλλάσσουν τα νομίσματα σε Ράντ άδικος κόπος γιατί η κάθε εταιρεία έχει τις δικές της χρεώσεις σε commission, τέλη εξυπηρέτησης , οπότε στο τέλος ούτε ξέρεις ποια από τις 3 είναι η καλύτερη. Επισήμως το exchange rate είναι 14,5 στο 1 € αλλά δεν θα το βρείτε πάνω από 13,5. Καλύτερα όμως να έχετε δολάρια Αμερικής, είναι ευκολότερη η καθημερινότητά σας με αυτό το νόμισμα.
Αφού είμαστε έτοιμοι από όλες τις υποχρεώσεις μας, κατευθυνθήκαμε στο έλεγχο τελωνείου που ήταν διακριτικότατος, και μόνον κατ' επιλογή γινόταν έλεγχος. Εμάς μας κατάλαβαν ότι είμασταν Έλληνες και μας σταμάτησαν και μας ρώτησαν εάν μεταφέρουμε <Feta> ή <Salami> έτσι ακριβώς μας ρώτησαν. Φαίνεται έχουν αρκετούς Έλληνες από τα χωριά που μεταφέρουν αυτά τα προϊόντα στην ομογένεια τα οποία όμως απαγορεύονται να εισαχθούν στην χώρα. Εμείς δεν είχαμε αυτό το πρόβλημα και μας ευχαρίστησαν και συνεχίσαμε την πορεία μας.

Πριν περάσουμε στην κεντρική αίθουσα υπάρχει γραφείο του νέου Gautrain που μπορείς να παραδόσεις τις βαλίτσες σου. Το τρένο ενώνει το αεροδρόμιο με το προάστειο Sandton και το κέντρο της πόλης. Είναι όμως ακριβούτσικο και δεν έχει πολύ συχνά δρομολόγια. Εάν είστε 2 άτομα σας συμφέρει να πάρετε ταξί.
Περνάμε τις πόρτες και βγαίνουμε στην αίθουσα υποδοχής

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24849

Στο κέντρο της αίθουσας υπάρχουν πληροφορίες και εκπρόσωποι εταιρειών ταξί. Φορούν κονκάρδες με την σημαία της Νοτίου Αφρικής και το όνομά τους. Είναι εξουσιοδοτημένοι να κάνουν αυτή την δουλειά και δεν είναι ακριβότεροι από το transfer του ξενοδοχείου. Μην πάρετε απλό ταξί, μπορεί να είναι επικίνδυνο και από πλευράς υγιεινής. :rant:
Εμείς είχαμε κανονίσει transfer από το ξενοδοχείο που θα μας πήγαινε στο Μουσείο και ύστερα στο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης. Δικό μου λάθος,.., κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του ταξιδιού, έβλεπα το Sandton στο Streetview και φαινόταν ερημικό και δεν ήξερα πόσο ασφαλές θα ήταν, έτσι αποφάσισα να πάμε στο κέντρο της πόλης που θεώρησα μες στον οργανωμένο ιστό θα ήταν ασφαλέστερα. Λάθος μου στην πόλη δεν κυκλοφορείς πεζός μετά τις 17:ΟΟ ενώ στο Sanders όπου βρίσκετε όλη η τουριστική τους βιομηχανία, περιπολείται και είναι ασφαλές για περπάτημα. Αυτά δεν τα ήξερα όμως….

Τώρα…. πάμε στο Μουσείο που βρίσκεται στο παλαιό αεροδρόμιο της πόλης και το πρώτο αεροδρόμιο της Νοτίου Αφρικής το Rand airport, το οποίο τώρα χρησιμοποιείται από ιδιωτικά αεροπλάνα, charters και από σχολές πιλότων. Είναι θαυμάσιο για να αισθανθείς τους χώρους της δεκαετίας 1920.
... :cool:
 
Μπράβο σου πού κάνεις τέτοια ταξίδια.Μού θυμίζεις ένα ταξίδι πού είχα κάνει πριν από δέκα χρόνια,τον Δεκέμβρη τού 2006 στο Ντένβερ,Κολοράντο και απο εκει με υπεραστικό λεωφορείο στο Φορτ Κόλλινς για να βρω τα απομεινάρια τού Λιμπερέιτορ τής ΕΛΛ.Α.Σ στην αυλή ενός υποστέγου επισκευών.Παρά την επιτυχή έκβαση τού εγχειρήματος,η όλη περιπέτεια ήταν σαν την "τελευταία τρέλα τού Μελ Μπρούκς" και δεν τη συνιστώ σε κανέναν. Ο συνεταίρος τού επισκευαστή κατηγορήθηκε στο ιντερνέτ ότι είναι δολοφόνος και εδώ και 3-4 χρόνια έχει καταφύγει στο Μεξικό.Και με πήγε με το αυτοκίνητό του σε στάση να πάρω ένα "βανάκι" πού με πήγε στο λεωφορείο για το Ντένβερ. Όταν επέστρεψα στη Νέα Υόρκη ένοιωσα σαν την...Αμέλια Έρχαρτ πού επέστρεψε στον πολιτισμό. (Μιάμιση μέρα αργότερα έκλεισε το Ντένβερ για 4 μέρες λόγω τού χιονιού και οι ταξιδιώτες έκλαιγαν τη μοίρα τους.) Σού εύχομαι να πάς στη Γουατεμάλα α/δ Aurora να μού φωτογραφήσεις το DC-6 τής Ολυμπιακής. Μόνο εσύ μπορείς να το κάνεις αυτό καθότι κοσμοταξιδεμένος. ΥΓ. Τι ζώδιο είσαι,Ταύρος; Γιατί ξέρω κάποιον!
 
Με το βγήκαμε στην αίθουσα αφίξεων, μας περίμενε ο οδηγός με την πινακίδα και το όνομα μας. Φιλικότατος και εξυπηρετικότατος μας οδήγησε στο πολυώροφο κτήριο στάθμευσης όπου μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Δεν ήξερε ακριβώς που ήταν το μουσείο. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να πάμε στο παλαιό κτήριο 1920 του αεροδρομίου Ραντ και να ρωτήσουμε. Το μουσείο βρίσκετε δίπλα από το παλαιό αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας ένα βοηθητικό κτήριο. Αν περιμένετε μουσείο κατασκευασμένο με επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, ξέπλυμα μαύρου χρήματος, μίζες θα απογοητευθείτε. Είναι μια αξιέπαινη προσπάθεια, χρησιμοποιώντας παλαιά εγκατάσταση, δωρεές, όπου καταφέρνουν να αναδείξουν την ιστορία της αεροπορίας στην Νότια Αφρική.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24854

Στην είσοδο υπάρχει το παλαιό σήμα της SAL

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24859

Μέσα στο κτήριο υπάρχουν μοντέλα α/φ

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24861

και στολές πληρωμάτων της SAL

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24860

σκευή και ποτήρια και μαχαιροπήρουνα για την εξυπηρέτηση επιβατών

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24858

καθώς και φωτογραφίες από την ιστορία της SAL

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24855

το θρυλικό Β707

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24856

την εξυπηρέτηση που παρείχαν

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24857

στον υπαίθριο χώρο, το παλαιότερο α/φ είναι το L18-08 Lodestar της Lockheed που χρησιμοποιήθηκε το 1941 για να κάνει το shuttle της Αιγύπτου

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24863

έπεται το deHavilland DH104 Dove που χρησιμοποιήθηκε στα δρομολόγια εσωτερικού από το 1945 έως το 1951

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24862

το καμάρι τους είναι το DC-4 που ακόμη κάνει εκδρομές

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24853

έχουν και μία Dakota DC-3 που και αυτή κάνει εκδρομές, αλλά εγώ δεν την είδα.

Συνεχίζουμε με το Douglas C-540 Skymaster του 1945 της USAAF, που το 1991 την αγόρασε η Interocean Airways και ύστερα η Phoebus Apollo Aviation

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24864

Τα α/φ όμως που με συγκίνησαν ήταν το Β747SP :great:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24872

Που μικρός το έβλεπα και στο Ελληνικό :oops:

http://www.airpics.net/photo/ZS-SPE-Boe ... ways/24522

αλλά και το θρυλικό Lebombo B747 :great:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24873

που και αυτό το καμαρώναμε στην Αθήνα :oops:

http://www.airpics.net/photo/ZS-SAR-Boe ... ways/22208

στο Β747 μπορείς να επιβιβαστείς και να χαζέψεις τις θέσεις της οικονομικής

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24867

αλλά και να εντυπωσιασθείς με το διάκενο των σειρών καθισμάτων, κάποτε ταξιδεύαμε σαν άνθρωποι …!…!.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24874

να χαζέψεις τις θέσεις της διακεκριμένης με το τεράστιο διάκενο, και τις κούνιες
των μωρών

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24868

το ωραίο σαλονάκι στο ρηνιαίο τμήμα

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24871

αλλά και να ανέβεις και στον άνω όροφο

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24870

εγώ συγκινήθηκα πολύ γιατί δεν είχα καταφέρει να ανέβω στο Β747 της πΟΑ καθότι δεν υπήρξα πρασινοφρουρός, όταν πήγαινα JFK αλλά ούτε είχα την οικονομική άνεση για εισιτήριο διακεκριμένης θέσης

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24869

δεν το περίμενα ότι στον άνω όροφο υπήρχε και δωματιάκι με 2 κρεβάτια για τους πιλότους

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24866

όπως και στο κάτω όροφο στο πίσω μέρος υπήρχαν κουκέτες για το πλήρωμα

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24865

λόγω απαρτχάιντ, η SAA δεν μπορούσε να πετάξει πάνω από την Αφρική και πήγαινε στο Πράσινο Ακρωτήρι και ύστερα Ευρώπη. Έτσι και η πτήση που έφτανε Αθήνα προσγειωνόταν πρώτα στην Πράια και στην Λισσαβόνα, αυτό έκανε πάρα πολύ κουραστικό το ταξίδι.
Η πΟΑ είχε αυτό το πλεονέκτημα και για αυτό την προτιμούσαν (παρά τις καθυστερήσεις στην άφιξη / αναχώρηση).

Η εμπειρία του μουσείου, η εκδρομή μας στο Πάρκο Κρούγκερ ήταν συγκλονιστικές και ήλθε η ώρα να επιστρέψουμε στο JNB για την πτήση μας στους Καταρράκτες Βικτώριας.

Παρά το πάθος μου να χρησιμοποιώ διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες, αποφάσισα να αγοράσω εισιτήριο από την SAA. Τις ημέρες που αγόραζα τα εισιτήρια υπήρχε η επιλογή να πετάξουμε στην VFA με SA και στην επιστροφή με Air Zimbabwe και ύστερα με SA για το Κέιπ Τάουν. Οι πειρασμοί ήταν πολλοί: €38 φτηνότερο εισιτήριο και η UM303 που πετούσε με νοικιασμένο E145. Οι ανησυχίες όμως ήταν ότι αν γίνει καθυστέρηση στην UM303 ή αν χάναμε κάποια βαλίτσα στην επιστροφή, άντε να την βρεις στο CPT ούτε είχα διάθεση τις ημέρες στο Κέιπ να τις χάσω ψάχνοντας την βαλίτσα. Καλά που επικράτησε η λογική γιατί την ημέρα της επιστροφής από VFA είδα τον πίνακα αναχωρήσεων του αεροδρομίου :evil:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24846

ότι η πτήση είχε αντικατασταθεί με την UM405 αναχώρηση στις 11:00 η οποία είχε καθυστέρηση ?.?.και όταν φεύγαμε (με καθυστέρηση και εμείς) από την VFA στις 14:30 τότε προσγειώθηκε η Air Zimbabwe …. και ποιος ξέρει πότε θα έφευγε. :rant:
Οπότε αν είχα κάνει αυτό το λάθος θα χάναμε μια μέρα από το Κέιπ.

Φτάνουμε λοιπόν στο αεροδρόμιο του Γιοχάνεσμπουργκ, του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας όπου πετούν και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες. Αυτές που χρησιμοποιούν το JNB αλλά όχι και το CPT είναι οι: CA, CX, DL, EY, FN, HM, JJ, LY, MD, MS, QF, SV, UM, UU, VS, W3.
Οι AF και η BA στέλνουν εκεί τα Α380 τους

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24848

ενώ η LH στέλνει το Β747-800
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24828

είδα και το B777 της TAAG αλλά δεν μπόρεσα να το φωτογραφήσω. :cry: :cry:

Ξεκινάμε τώρα την εμπειρία μας με την SA. Όπως οι περισσότερες αεροπορικές εμπειρίες έτσι και αυτή 24 ώρες πριν την πτήση, μπορείς να κάνεις e- check in. Με το που έβαλα τον αριθμό του miles & bonus και αυτή ήξερε τις προτιμήσεις μου.
Το ευχάριστο επίσης ήταν ότι με το τέλος του ταξιδιού είχαν πιστωθεί στην κάρτα μου 2,184 μίλια για τις 3 πτήσεις που έκανα μαζί τους.

Στο e- check in για τις διεθνείς πτήσεις μπορείς να κάνεις επιλογή θέσεων ενώ για την εσωτερική πτήση δεν μπορείς αλλά ο υπολογιστής σου προσδιορίζει την θέση σου.

Η SA έχει το δικό της terminal που εξυπηρετεί τις πτήσεις της, η παράδοση των αποσκευών γίνετε από περίπου 10 θέσεις για όλες τις πτήσεις της εταιρείας και 2 θέσεις για τις αποσκευές των πληρωμάτων. Η παράδοση των αποσκευών της διακεκριμένης θέσης γίνεται σε άλλη αίθουσα του κτηρίου.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24831

Μετά την παράδοση των αποσκευών έχει αρκετό περπάτημα μέχρι την άκρη του κτηρίου όπου στον κάτω όροφο γίνετε ο έλεγχος των διαβατηρίων. Αυτή η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα, παρόλο που είχαμε 2 ώρες μπροστά μας, ο κόσμος που περίμενε ήταν πάρα πολύς. Κατά τακτά χρονικά διαστήματα περνούσαν υπάλληλοι και ρώταγαν ποιοι ήταν οι ταξιδιώτες που οι πτήσεις του αναχωρούσαν εντός 45 λεπτών και τους οδηγούσαν σε άλλες 2 θέσεις ελέγχου. Η αλήθεια ήταν ότι εκείνη την ώρα αναχωρούσαν α/φ προς παράξενες χώρες οπότε η διαδικασία ελέγχου των διαβατηρίων και των εγγράφων ήταν σχολαστικότερος. Με το που περάσαμε τον έλεγχο υπήρχε ακόμη χρόνος για να ψωνίσουμε στα αφορολόγητα.

Μέχρι και χρόνο να φωτογραφήσουμε την kulula είχαμε :D

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24850

αλλά και το νέο απόκτημα της Kenya Airways… το Β787

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24829

Η επιβίβαση στο Α320 της SA έγινε με λεωφορείο και σκάλα

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24834

Η διάταξη του α/φ μου έκανε εντύπωση γιατί η business class ήταν αρκετά μεγάλη με 24 θέσεις :great:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24839

οι 114 θέσεις της οικονομικής θέσης είχαν και αυτές δερμάτινη επένδυση και 32in. Διάκενο..!.!. :thx:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24838

αν και η πτήση ήταν σχεδόν γεμάτη, η επιβίβαση ήταν σύντομη και η επίδειξη σωστικών άρχισε με το που έκλεισαν οι πόρτες. Αρχίσαμε την τροχοδρόμηση και η κίνηση στο αεροδρόμιο ήταν αυξημένη, με την ωραία φωτό της AirLink μπροστά μας

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24833

Με το που απογειωθήκαμε άρχισαν οι ανακοινώσεις του κυβερνήτη που εκτός από την διαδρομή και τον καιρό μας ενημέρωσε και τις γλώσσες που ομιλεί το πλήρωμα (εκτός των αγγλικών ήταν και αρκετές Ευρωπαϊκές και Αφρικανικές γλώσσες)
Το πλήρωμα συμπαθέστατο και φιλικότατο, Μπράβο τους. :great:
Από τις κριτικές που είχα διαβάσει, ήμουν πολύ διστακτικός με την εταιρεία. Η καθυστέρηση που είχαμε ήταν των 20 λεπτών αλλά από το Flightstats έβλεπα ότι σχεδόν κάθε ημέρα είχε αυτή την 20λεπτη καθυστέρηση. Τώρα όμως έβλεπα μια πεντακάθαρη καμπίνα, επιλογή κουβέρτας και μαξιλαριού αν το ζητούσες από το πλήρωμα που ευχαρίστως στο προσέφεραν.
Ήλθε η ώρα της απογείωσης. Αντίο JNB.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24832

Καθώς η πτήση είναι μόνο 1 ώρα και 55 λεπτά, με το που ανεβήκαμε στο σωστό ύψος, άρχισε η εξυπηρέτηση των επιβατών. Πρώτα σερβίρισαν τα ποτά, κρασιά, χυμούς, αναψυκτικά

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24836

Πολύ καλή κίνηση ότι προσέφεραν νερό σε μπουκαλάκι αντί σε ποτήρι. Λόγω της ώρας προτίμησα να πάρω χυμό μήλου (στην επιστροφή θα κτύπαγα το φημισμένο κόκκινο κρασί Νοτίου Αφρικής) απογοητεύθηκα ολίγον με το φαγητό που λόγω της ώρας και της επιλογής μου στο miles & bonus, ήταν ένα σάντουιτς γαλοπούλας με τυρί.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24837

Φτάσαμε στον προορισμό μας VFA που για μένα ήταν έκπληξη, καθώς αντίκριζα ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. :great:

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24842
 
Μπορεί να αντικρίζεις ένα σύγχρονο αεροδρόμιο αλλά οι νοοτροπίες ανθρώπων αργούν να αλλάξουν. Τροχοδρομούσαμε και βλέπουμε ένα από τα 2 Β767 της Air Zimbabwe.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24847

φτάσαμε στο σημείο στάθμευσης δίπλα από την γέφυρα αποβίβασης αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε η γέφυρα (μάλλον είχαν μόνον ένα χειριστή της γέφυρας) εκείνη την ώρα ήλθε και η ΒΑ/Comair η οποία χρησιμοποίησε την άλλη γέφυρα αποβίβασης του αεροδρομίου.

Οι μικρές λεπτομέρειες μπορούν να αποβούν χρήσιμες. Καλά που είχαμε θέσεις στην 3 σειρά της οικονομικής. Με το που κατεβήκαμε την σκάλα τρέξαμε στην αίθουσα αφίξεων. Εκεί υπήρχαν 2 γκισέ για την visa εισόδου. Μπορείς να αγοράσεις visa μονής εισόδου $30 ή πολλαπλής εισόδου $45. Όπως ήταν φυσικό στο γκισέ μονής εισόδου κατευθύνθηκαν οι περισσότεροι επιβάτες. Είμαστε το 3 ζευγάρι που περιμέναμε να πληρώσουμε για την visa, σύντομα έφτασαν και οι επιβάτες της ΒΑ, δημιουργήθηκε μια τεράστια σειρά η οποία εξυπηρετείτο με πολύ αργούς ρυθμούς. Έως ότου περάσουμε τον έλεγχο διαβατηρίων, είχαν φτάσει οι βαλίτσες μας. Μας περίμενε το transfer και μετά από 18 χλμ. φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο χωριό.
Σύντομα θα πηγαίναμε να δούμε τους καταρράκτες με ελικόπτερο.
Νέος είχα δουλέψει σε συντήρηση ελικοπτέρου, αλλά ποτέ δεν είχα πετάξει με ελικόπτερο. Η εμπειρία ανεπανάληπτη. :great:

https://youtu.be/G3TFn1wPwck

Μετά την ωραία διαμονή μας στο χωριό Victoria Falls, ήλθε η ώρα της επιστροφής. Επιστροφή στο εκπληκτικό αεροδρόμιο του τουριστικού χωριού.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24844

είμασταν οι πρώτοι που παραδώσαμε τις βαλίτσες και προχωρήσαμε στον έλεγχο διαβατηρίων, τώρα η διαδικασία ήταν πολύ σύντομη.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24843

Η περιοχή αναχωρήσεων ευχάριστη και τα μαγαζιά ελάχιστα. 4 καταστήματα με τουριστικά είδη και 1 κατάστημα αφορολογήτων, στο οποίο υπήρχαν ελαχιστότατες μάρκες τσιγάρων (εγώ αγόρασα τις τελευταίες 2 κούτες της επιλογής μου) και οινοπνευματώδη ποτά.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24845

Καθώς πέρναγε η ώρα ανακαλύπτουμε ότι η πτήση μας θα είχα καθυστέρηση. Δεν εξεπλάγην, ίσα ίσα χάρηκα γιατί θα είχα την ευκαιρία να δω την Air Namibia η οποία και αυτή έφτασε με καθυστέρηση.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24819

καθώς είχαμε χρόνο περιμένοντας την πτήση μας παρατηρούσα την κίνηση του αεροδρομίου, με εξέπληξε ότι αφού έγινε η αποβίβαση επιβατών της Air Namibia, έγινε η επιβίβαση των επιβατών της επιστροφής και ύστερα το α/φ περίμενε 25 λεπτά να τους φέρουν 2 κανάτες με καφέ για την εξυπηρέτηση της πτήσης επιστροφής.

Αλλά το ποιο τραγελαφικό ήταν η εξυπηρέτηση της πτήσης της SA. :wall: Αφού έφτασε το α/φ με καθυστέρηση, τροχοδρόμησε στο σημείο στάθμευσης. Εν τω μεταξύ είχε φτάσει η ΒΑ/Comair και είχε χρησιμοποιήσει την μοναδική σκάλα αποβίβασης του διεθνές αεροδρομίου.
(Σήμερα κανένα α/φ δεν χρησιμοποίησε γέφυρα αποβίβασης, φαίνεται ότι ο χειριστής είχα ρεπό.)
Καθώς η μοναδική σκάλα ήταν σε χρήση, η SA περίμενε πάνω από 20 λεπτά να φέρουν την άλλη σκάλα από το κτήριο των εσωτερικών πτήσεων που είχε εξυπηρετήσει την άλλη τους lowco εταιρεία Fastjet

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24841

Ευτυχώς που το αεροδρόμιο εξυπηρετεί μόνον 6 εταιρείες, φανταστείτε τι θα γίνει όταν ξεκινήσει τις πτήσεις και η Ethiopian στις 26 Μαρτίου 2017.
Δυστυχώς την Air Botswana δεν την είδα για να την φωτογραφήσω.
Ήλθε η ώρα να επιβιβαστούμε στην πτήση μας. Σήμερα είχαμε Β737 που και αυτό είχε 24 θέσεις business. Φυσικά με το που έκλεισαν οι πόρτες ο καπετάνιος μας ζήτησε συγγνώμη για την καθυστέρηση, ενώ το πλήρωμα μοίραζε εφημερίδες.
Επίσης το πλήρωμα ενημέρωνε όσους επιβάτες θα έχαναν τις πτήσεις τους, που θα πήγαιναν για να τους επιβιβάσουν σε άλλες πτήσεις. Ευτυχώς που είχα διαλέξει την SA359 που έφευγε για Cape στις 17:45, όσοι είχαν διαλέξει την SA349 στις 15:40 μάλλον θα την έχαναν.
Η ώρα της πτήσης ήταν μεσημέρι οπότε και το γεύμα ήταν ανάλογο.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24835

Το κρέας γευστικότατο :great: και το κόκκινο κρασί καλό …. αν και κτύπαγε στο κεφάλι.
Με το που φτάσαμε στο JNB πάλι θα έπρεπε να περάσουμε από έλεγχο διαβατηρίων, πολύ κουραστική διαδικασία. Με το που περάσαμε τον έλεγχο, παραλάβαμε τις βαλίτσες και μετά την έξοδο, υπήρχε γκισέ της SAA όπου μπορούσες να παραδόσεις τις βαλίτσες για την μετεπιβίβαση. Ένα ζευγάρι είχε χάσει την SA349 για 10 λεπτά της ώρας. Η ταλαιπωρία με αυτούς ήταν ότι δεν μπορούσαν να παραδώσουν τις βαλίτσες τους αλλά έπρεπε να πάνε σε άλλο σημείο όπου θα τους έδιναν τις κάρτες επιβίβασης για επόμενη διαθέσιμη πτήση. Η περιέργειά μου ήταν αν θα τους επιβίβαζαν στην δική μας πτήση. Όταν επιβιβαστήκαμε στην δική μας πτήση τους έψαξα αλλά μάλλον τους είχαν βάλει σε επόμενη πτήση. Με το που παραδώσαμε τις βαλίτσες στην αριστερή πτέρυγα του terminal έπρεπε να ανεβούμε ένα όροφο και να κατευθυνθούμε στην δεξιά πτέρυγα του terminal όπου ήταν οι πτήσεις εσωτερικού. Εδώ ήταν όλες οι Νότιο Αφρικάνικες εταιρείες. Η διαδικασία ελέγχου χειραποσκευών σύντομη παρά το πλήθος των επιβατών. Άρχισε η επιβίβαση της πτήσης μας στην ώρα της και πάλι αυτή την φορά με λεωφορείο. Και η εσωτερική πτήση του Β737 είχε 24 θέσεις στην business. Στην οικονομική θέση καθώς οι επιβάτες δεν είχαν επιλογή θέσης στο e-check in, ρωτούσε ο ένας τον άλλο εάν μπορούσαν να αλλάξουν θέσεις ώστε να είναι μαζί με τους οικείους τους. Δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί η SAA δεν δίνει επιλογή θέσης στα δρομολόγια εσωτερικού;
Η εξυπηρέτηση επιβατών από το πλήρωμα ήταν ακριβώς η ίδια με την διεθνή πτήση. Το γεύμα που μας προσέφεραν ήταν ακριβώς το ίδιο. Αν και εσωτερική πτήση είχαμε κανονικό δίσκο με κρέας το ίδιο νόστιμο όπως προηγουμένως.
Με το που προσγειωθήκαμε στο CPT άρχισε το δειλινό το οποίο είχε ασορτί αποχρώσεις με την Mango

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24851

Το Κέιπ Τάουν εκπληκτική πόλη και περιοχή. :cool: Δεν είναι τυχαίο ότι την εποχή των Χριστουγέννων κατακλύζεται από Ευρωπαίους. Ένας παράδεισος στην γη, :cool: δεν μου έφτασαν οι μέρες που είμασταν εκεί, άλλες δύο μέρες δεν θα με χάλαγαν.
Η επιστροφή μας στο αεροδρόμιο για την TK045 έφτασε. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο στην ώρα μας. Επειδή όταν είχαμε αγοράσει το εισιτήριο επιλέξαμε την βραδινή πτήση ΤΚ1843 για ΑΤΗ μετά από 13 ώρες (καθώς η φίλη μου ήθελε να περάσουμε τον χρόνο μας στην Πόλη). Τώρα που τα πράγματα είχαν αλλάξει και δεν θέλαμε να περάσουμε χρόνο στην Πόλη, κατευθυνθήκαμε στο γραφείο της ΤΚ μήπως μπορούσαμε να μετεπιβιβαστούμε στην πρωινή πτήση για Αθήνα. Η κυρία φιλικότατη μας είπε γίνεται αλλά θα έπρεπε να πληρώσουμε €200/άτομο. Επειδή η απάντηση μας ήταν αρνητική μας πρότεινε με το που θα φτάναμε στο IST να αγοράζαμε από εκεί one-way ticket καθώς εκεί θα ήταν φτηνότερα. Εάν θα αγοράζαμε στο CPT one-way ticket θα μας κόστιζε €138/άτομο. Την ευχαριστήσαμε και κατευθυνθήκαμε να παραδώσουμε τις αποσκευές μας. Καλά λέει η παροιμία < Όσο ζεις μαθαίνεις…> ζήτησα στο γκισέ οι αποσκευές μας να πήγαιναν μέχρι IST και εκεί να τις παραλαμβάναμε και αν βρίσκαμε φτηνό εισιτήριο για νωρίτερη πτήση για ΑΤΗ να μπορούσαμε να έχουμε τις αποσκευές μας. Μας αρνήθηκαν να κάνουν αυτό, καθώς είχαμε ενιαίο εισιτήριο μέχρι ΑΤΗ έπρεπε οι βαλίτσες να ακολουθήσουν τις πτήσεις του εισιτηρίου. Άρα οι επιλογές μας περιορίσθηκαν.
Περάσαμε τον έλεγχο διαβατηρίων και κατευθυνθήκαμε στην πύλη επιβίβασης. Το α/φ της ΤΚ μας περίμενε, επίσης μας περίμενε και καθυστέρηση.
Καλό αυτό, είχαμε χρόνο να διαλέξουμε διαμάντια με την ησυχία μας από το Shimansky, αν σας ενδιαφέρει το είδος, μην αγοράσετε από την πόλη. Στο αεροδρόμιο είναι κατά 30% φτηνότερα. Οι τιμές, δεν είναι φτηνές αλλά η ποιότητα σε ανώτερο επίπεδο.

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24852

Μας ανακοίνωσαν ότι λόγω τεχνικού προβλήματος θα είχαμε 1 ώρα καθυστέρηση. Που το βρήκαν το τεχνικό πρόβλημα; δεν έβλεπα κανένα τεχνικό στο α/φ. Ούτε άλλαζαν ρεζέρβα ούτε λαστιχάκια στους κινητήρες. Μάλλον ο πιλότος θα κοιμήθηκε γιατί θα είχε δύσκολη βραδιά. Ευτυχώς υπήρχε στο αεροδρόμιο αίθουσα / μπαρ καπνίσματος οπότε μπορούσαμε να περάσουμε την ώρα μας. Έφτασε η ώρα της επιστροφής. Κατά την τροχοδρόμηση από το Cape μας ακολουθούσε και η Air Namibia με το A319

https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=24820

Επειδή δεν ήθελα να περάσω τα ίδια με το διάκενο των θέσεων, είχα την φαεινή ιδέα :idea: να διαλέξω στο e- check-in θέση διαδρόμου για να τεντώνω τα πόδια μου.
Δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή. :mrgreen: Όλο το βράδυ μου κτύπαγαν στα πόδια οι αεροσυνοδοί με τα καροτσάκια εξυπηρέτησης. Ζητώ συγνώμη από μια κοπέλα πληρώματος, που την έβρισα, γιατί καθώς κοιμόμουν το βράδυ μου δίνει μια καλαμιά στο πόδι με το καρότσι της που με πόναγε ώσπου να πάμε στην Πόλη. Αυτό όμως, μου έδωσε την ευκαιρία να δω τι προσφέρουν στο μπαρ κατά την διάρκεια της νυχτερινής πτήσης. Στο πίσω μέρος της κουζίνας είχαν πολύ περιορισμένη επιλογή από φαγώσιμα. Όλα συσκευασμένα, υπήρχε μια αεροσυνοδός που σε εξυπηρετούσε σε ποτά, χυμούς. Δεν υπήρχαν ούτε σάντουιτς ούτε φρούτα.
Με το που φτάσαμε στην πόλη, είχαμε την τελευταία ευκαιρία / επιλογή να καταφέρουμε να επιβιβαστούμε στην πρωινή πτήση για ΑΤΗ. Με το που περνάς την γέφυρα αποβίβασης και περπατάς τον διάδρομο, στα δεξιά σου υπάρχει ο χώρος εξυπηρέτησης μετεπιβιβαζόμενων επιβατών. Ρωτήσαμε την κοπέλα αν μπορούσαμε να αλλάξουμε την κάρτα επιβίβασης από την βραδινή πτήση για ΑΤΗ στην πρωινή. Δεν ήξερε να μας απαντήσει και κατευθύνθηκε σε άλλο χώρο για να ρωτήσει. Επέστρεψε και μας είπε ότι με €63/άτομο θα μπορούσε να γίνει. Αυτό και κάναμε. Έτσι και αλλιώς τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε; Η αλήθεια όμως είναι ότι μας εξυπηρέτησαν, μετά την πληρωμή αμέσως τηλεφώνησαν για τις αποσκευές μας και μας διαβεβαίωσαν ότι θα έφταναν με την πτήση μας ΤΚ1845 στην ΑΤΗ.
Η αλήθεια είναι τι ωραίο πράγμα μέσα σε 2 ώρες να φεύγεις για το σπίτι σου…θα φεύγαμε στις 08:45 .. Η επιβίβαση στην πτήση της ΑΤΗ έγινε με λεωφορεία. Τα οποία έφτασαν στο α/φ μετά από πολύ ώρα, μας πήγαιναν γύρο γύρο από το αεροδρόμιο σε μια απομακρυσμένη περιοχή όπου περίμεναν μερικά α/φ. Δεν με ένοιαζε τίποτα ήθελα να γυρίσω σπίτι μου. Μας είχαν επιλέξει θέσεις στην έξοδο κινδύνου. Η πτήση ήταν σχεδόν άδεια. Η κοπέλα του πληρώματος μας ρώτησε εάν σε περίπτωση κινδύνου θα μπορούσαμε να ανοίξουμε την έξοδο και μας έδωσε ένα φυλλάδιο να ενημερωθούμε.
Φτάσαμε στην ΑΤΗ και οι βαλίτσες μας στην θέση τους.

Γενικό συμπέρασμα,

Η SAA πολύ καλή εμπειρία. Γιατί έχει τόσο κακές κριτικές δεν μπορώ να καταλάβω. Τόσο τυχεροί ήμασταν που και οι 3 πτήσεις μας να είναι πολύ ικανοποιητικές;
Η Turkish Airlines είναι επιπέδου Etihad όπου η εξυπηρέτηση καμπίνας και το φαγητό τέλειο αλλά το διάκενο των σειρών των καθισμάτων στις 31 in. Φυσικά είναι πολύ καλύτερη από τις Iberia, SAS, Virgin Atlantic όπου εκεί έχουν το ίδιο διάκενο αλλά χαμηλότερου επιπέδου εξυπηρέτηση καμπίνας. Το καλό με την Turkish Airlines είναι ότι έλαβα και 5,528 μίλια στην miles & bonus παρά του ότι το εισιτήριο ήταν φτηνό αλλά ήταν κατηγορίας V. Εν αντιθέσει με standard κόστους εισιτήρια από την Swiss ή την Austrian σου δίνουν κατηγορία Κ οπότε λαμβάνεις 0 μίλια στην miles & bonus.
Αυτές οι λεπτομέρειες είναι που κερδίζει επιβάτες οι Turkish Airlines. Ας μείνουν με την τσιγκουνιά τους οι Ευρωπαϊκές εταιρείες, αλλά μην παραπονιούνται εάν οι επιβάτες κατευθύνονται στον IST έναντι των δικών τους hub.
Μετά από μία εβδομάδα από την ημερομηνία επιστροφής λαμβάνω από την Aegean αυτό το Survey για την πτήση CPT-IST.

ttp://survey.marketmind.at/cgi-bin/ciwweb.pl

Τι να τους γράψω; Για την 1 ώρα καθυστέρηση; Για την κοπέλα με το καροτσάκι που μου έσπασε τα πόδια; Για το διάκενο των θέσεων που πονούσαν τα γόνατα μου;
Τα έγραψα και τι θα γίνει; Τίποτα.

Καλά ταξίδια να έχουμε και οι προορισμοί είναι που αξίζουν.
Παρά το γνωμικό που λέει: < Δεν έχει αξία ο προορισμό, αλλά η διάρκεια του ταξιδιού και οι εμπειρίες >
 
Εξαιρετικό ταξίδι, καθώς και η αφήγηση/φωτογραφίες.

Μια μικρή παρατήρηση επειδη δουλευω χρόνια πλήρωμα καμπίνας σε wide-body αεροπλάνα. Στις νυχτερινές πτήσεις ειναι γενικός κανόνας να χαμηλώνουμε τα φώτα εντελώς για να μπορούν να ξεκουραστουν οι επιβάτες. Συνεπώς, είναι υποχρέωση του κάθε επιβάτη, για τη δική του ασφάλεια, την ασφάλεια των υπόλοιπων επιβατών και την ασφάλεια του πληρώματος , να μην απλώνει τα πόδια του στο διάδρομο. Ο διάδρομος πρέπει να είναι πάντα ελευθερος για την ασφαλή μετακινηση των επιβατών, οπως και για την εξυπηρετηση σε κατάσταση ανάγκης. Το πλήρωμα ακολουθεί κάποιες συγκεκριμένες πρακτικές στο σέρβις μέσα στη νύχτα (πχ στο small bites οπου σερβίρεις μόνο οσους ειναι ξύπνιοι) με το βγάζει τα trolleys στην κάμπινα απο το πίσω galley προχωρώντας με όπισθεν στην καμπίνα για να βεβαιώνονται οτι οι διάδρομοι είναι καθαροί. Η περίπτωση αυτή ειναι πολύ συχνό περιστατικό σε νυχτερινές πτήσεις.

Προφανώς οταν κοιμάσαι δεν μπορείς να εχεις τον έλεγχο για τα πόδια σου. Παρόλα αυτά δεν είναι κάτι για το οποίο μπορείς μετέπειτα να κατηγορήσεις την εταιρεία, το πλήρωμα ή να βαθμολογήσεις την εταιρία με χαμηλό βαθμό.

Φιλικά.
 
Η SAA άρχισε την ανανέωση των Α330-300 με νέα πολυτελή Διακεκριμένη θέση. H SAA έχει 6 Α330-200 και 2 Α330-300 (+ 5 νέα) τα οποία πετούν καθημερινά για IAD = SA208, GRU = SA222 & SA224, και μία από τις δύο πτήσεις για LHR = SA234
5 Α330 θα πετούν με τις νέες θέσεις εντός του 2017. Η SAA 2 εβδομάδες πριν την ημερομηνία της πτήσης μας, ενημέρωσε ότι θα μπορούσαμε να λάβουμε μέρος σε action και να κάνουμε αναβάθμιση στην Διακεκριμένη θέση. Επειδή οι τιμές ξεκίναγαν από €65 για κάθε σκέλος, δεν ενδιαφερθήκαμε. Φυσικά αν πετούσαμε από LHR/FRA/MUC-JNB μπορεί και να το σκεπτόμασταν. Είναι πολύ καλή ιδέα να μπορείς να αναβαθμίζεις την κράτησή σου.
Μία εβδομάδα πριν την πτήση η εταιρεία ξέρει το ποσοστό των αδιάθετων Διακεκριμένων θέσεων, οπότε μπορεί να αυξήσει την πληρότητα.

https://www.ausbt.com.au/south-african- ... ness-class
 
Top