Boeing 737 MAX

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και θέματα αεροσκαφών, εξαρτημάτων κτλ.
Άβαταρ μέλους
AirNewZealand
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: 09 Απρ 2007, 08:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 141

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNewZealand » 28 Ιουν 2019, 09:22

Και πλέον υπάρχουν και πιλότοι που στρέφονται νομικά ενάντια στην Boeing ζητώντας αποζημίωση για διαφυγόντα εισοδήματα και ψυχικό άλγος από την καθήλωση του 737ΜΑΧ

https://www.abc.net.au/news/2019-06-23/ ... x/11238282

Μόνο η Icelandair έχει απολύσει 45 πιλότους εξαιτίας της καθήλωσης του αεροσκάφους.

https://thepointsguy.com/news/icelandai ... certainty/
0 x
Aircraft flown : AT4/AT7/DH4/DH8/D28/SH3/S20
AR1/100/142/CRJ/CR9/CRK/ER4/ERD/E75/E90
M11/M83/M90
CS3/318/319/320/321/AB3/AB6/313/333/343/346
717/727/732/733/734/73G/738/742/744/748/757/763/77W/788

MyFlightMemory Statistics


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Nontas » 28 Ιουν 2019, 13:29

mrk έγραψε:Ακόμα ένα πρόβλημα για το MAX σύμφωνα με το BBC:

https://www.bbc.com/news/business-48752932

Θεωρώ εξαιρετικά αμφίβολο το αεροπλάνο να πετάξει εκ νέου πριν το τέλος του έτους.


Συμβαίνουν τα 2 που είχα γράψει στο προηγούμενο ποστ μου.

1)Αφου έκαναν την "αναβάθμιση" του λογισμικού τώρα "ανακαλύπτουν" ότι το electric trim είναι απαράδεκτα αργό, και δήθεν φταίει ένας microproccesor ενώ όλοι ξέρουν ότι το stabilizer έχει μεγαλώσει πολύ για να είναι αποτελεσματικό μετά από τόσες επιμηκύνσεις της ατράκτου, σε βαθμό που τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν επαρκούν. Θέλει επανασχεδίαση όλη η δομή του horizontal stabilizer και αντικατάσταση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με υδραυλικό. Ακόμη και αν "λυθεί" το πρόβλημα με νέο microproccesor, όταν αρχίσουν τα manual test θα "διαπιστώσουν" ότι εκεί τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα σε χρόνο και δύναμη. (το ξέρουν ήδη, αλλά προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο, και ο σώζων εαυτόν σωθήτω).
Η πραγματική λύση είναι χρόνια μακριά...

2)Κίνα, Ρωσία, Γερμανία τους την έχουν στημένη, δεν πρόκειται να επιτρέψουν στο max να πετάξει με αυτά τα παπατζηλίκια και χωρίς πιθανόν πρόσθετα "ανταλλάγματα".
Ειναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του διευθυντή της ΙΑΤΑ ο οποίος προσπαθεί να αμβλύνει τη στάση τους και να συμβιβάσει τα πράγματα:
"We trust the Federal Aviation Administration, in its role as the certifying regulator, to ensure the aircraft's safe return to service. And we respect the duty of regulators around the world to make independent decisions on FAA's recommendations.

"At the same time, aviation is a globally integrated system that relies on global standards, including mutual recognition, trust, and reciprocity among safety regulators.

"Aviation cannot function efficiently without this co-ordinated effort, and restoring public confidence demands it."
7 x

Άβαταρ μέλους
AirNewZealand
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: 09 Απρ 2007, 08:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 141

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNewZealand » 08 Ιούλ 2019, 10:20

Ενδιαφέρον άρθρο των Seattle Times, σύμφωνα με το οποίο η Boeing ήξερε από τις πρώτες δοκιμές τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε με το MCAS, το οποίο στην αρχική του μορφή ήταν πολύ πιο περιορισμένης εφαρμογής, αλλά στην πορεία επεκτάθηκε. Αλλά οι "αναλύσεις" έδειχναν απειροελάχιστη πιθανότητα να συμβεί αυτό που τελικά συνέβη...

The revised design allowed MCAS to trigger on the inputs of a single sensor, instead of two factors considered in the original plan. Boeing engineers considered that lack of redundancy acceptable, according to proprietary information reviewed by The Seattle Times, because they calculated the probability of a “hazardous” MCAS malfunction to be virtually inconceivable


https://www.seattletimes.com/seattle-ne ... afeguards/
1 x
Aircraft flown : AT4/AT7/DH4/DH8/D28/SH3/S20
AR1/100/142/CRJ/CR9/CRK/ER4/ERD/E75/E90
M11/M83/M90
CS3/318/319/320/321/AB3/AB6/313/333/343/346
717/727/732/733/734/73G/738/742/744/748/757/763/77W/788

MyFlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Nontas » 09 Ιούλ 2019, 13:55

Απο άρθρο του Bloomberg:
Europe’s aviation regulator has outlined five major requirements it wants Boeing Co. to address before it will allow the planemaker’s 737 Max to return to service

EASA’s checklist includes a number of issues that have been disclosed: the potential difficulty pilots have in turning the jet’s manual trim wheel, the unreliability of the Max’s angle of attack sensors, inadequate training procedures, and a software issue flagged just last week by the FAA pertaining to a lagging microprocessor. But the agency also listed a previously unreported concern: the autopilot failing to disengage in certain emergencies.

Αναμενόμενο... Καλά κρασιά...

Πόσο χρόνο θα αντέξουν οι εταιρείες να έχουν ακριβά ολοκαίνουργια αεροπλάνα καθηλωμένα;
Πόσο χρόνο μπορεί να αντέξει η Boeing να είναι έξω απο την αγορά σε αυτή την κατηγορία μεγέθους πολιτικών αεροσκαφών;
Τελευταία επεξεργασία από Nontas σε 10 Ιούλ 2019, 01:20, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x


Άβαταρ μέλους
AirNewZealand
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: 09 Απρ 2007, 08:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 141

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNewZealand » 09 Ιούλ 2019, 15:00

Και ήδη έχει κοστίσει τουλάχιστον $100 εκατομμύρια στην Boeing ως αρχική υποστήριξη των οικογενειών των θυμάτων, με την εταιρία να τονίζει ότι αποδοχή χρημάτων από αυτό το fund δεν τους αποκλείει από την αξίωση και άλλων αποζημιώσεων δια της δικαστικής οδού.
Βάλε και τις αποζημιώσεις στις αεροπορικές και τις επιπλέον αποζημιώσεις σε όσους κινηθούν δικαστικά...και τελικά θα τους κοστίσει (και δικαίως) πολύ ακριβά η όλη ιστορία με το MCAS.

https://edition.cnn.com/2019/07/03/busi ... index.html
0 x
Aircraft flown : AT4/AT7/DH4/DH8/D28/SH3/S20
AR1/100/142/CRJ/CR9/CRK/ER4/ERD/E75/E90
M11/M83/M90
CS3/318/319/320/321/AB3/AB6/313/333/343/346
717/727/732/733/734/73G/738/742/744/748/757/763/77W/788

MyFlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
AirNamibia
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 189

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 25 Ιούλ 2019, 08:03

Μείωση της παραγωγής σε 47 α/φ ΜΑΧ ανά μήνα, η Boeing σχεδιάζει να υποβάλει ένα τελικό πακέτο αναβαθμίσεων λογισμικού, για την ικανοποίηση των νέων απαιτήσεων της FAA που δεν σχετίζονται με το σύστημα αύξησης των χαρακτηριστικών ελιγμών (MCAS) μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Εάν καταφέρει να υποβάλει την απαιτούμενη τεκμηρίωση τον Σεπτέμβριο και η FAA επικυρώσει και εγκρίνει εγκαίρως τις διορθώσεις για την επανέναρξη λειτουργίας του, η εταιρεία αναμένει να αυξήσει την παραγωγή σε 57 μηνιαίως μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

https://www.ainonline.com/aviation-news ... e-shutdown
0 x

Άβαταρ μέλους
mrk
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 335
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Αθήνα
x 95

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό mrk » 29 Ιούλ 2019, 11:20

Τα πράγματα πάνε καταπληκτικά για την Boeing - πρώην μηχανικός με 30 χρόνια προϋπηρεσία, λέει ότι το βασικό μέλημα στη γραμμή παραγωγής ήταν ο περιορισμός του κόστους.

https://www.bbc.com/news/business-49142761

Γενικώς η ιστορία του MAX μπάζει από παντού. Κρίμα για τους ανθρώπους που χάθηκαν τόσο άδικα.
0 x
Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement.


Άβαταρ μέλους
thanosp
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 911
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2005, 04:59
Τοποθεσία: U.K. / KVA
x 60
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό thanosp » 02 Σεπ 2019, 17:10

Η Norwegian αναφέρε στο Reuters ότι δεν περιμένει τα B737 Max της να πετάξουν το 2019 και οποιοσδήποτε προγραμματισμός της δεν τα περιλαμβάνει για φέτος.

Πηγή: Το business live page του BBC.
0 x
Mind is like a parachute, it's better when it's open.
Statistics: http://my.flightmemory.com/thanosp

Άβαταρ μέλους
AirNamibia
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 189

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 13 Σεπ 2019, 11:38

Η European Union Aviation Safety Agency (EASA) μάλλον βάζει τρικλοποδιές στην διαδικασία πιστοποίησης του α/φ ζητώντας και 3 ένδειξη Angle of Attack , η οποία και κοστοβόρα και χρονοβόρα θα είναι. :(

Άντε να αρχίσει πόλεμος και μεταξύ των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας. :cry:
Να δούμε τα Airbus πως θα πιστοποιούνται στις ΗΠΑ και έπεται η Civil Aviation Administration της Κίνας (CAAC) 中国民用航空总局 :?: .

Θα γυρίσει μπούμερανγκ αυτό που κάνει η EASA.
Αλλά μάλλον είναι <Πολλά τα λεφτά … Στέλλα>

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... gs-737-max
0 x

Άβαταρ μέλους
TOGA
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006, 10:49
x 41

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό TOGA » 13 Σεπ 2019, 12:54

Η EASA κάνει το αυτονόητο, που θα έπρεπε να είχε πράξει και η FAA. Το πρόβλημα δεν είναι τι ζητάει η EASA. Ακόμα κι αν, κάνοντας το δικηγόρο του Διαβόλου, υποθέσουμε ότι υπάρχει εμπορικό συμφέρον—το θέμα είναι πιο περίπλοκο, κι ευχαρίστως να το συζητήσουμε—τα κίνητρα είναι άσχετα από το αν οι προϋποθέσεις είναι λογικές ή όχι. Με απλά λόγια, ό,τι ζητάει η EASA θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει, αν η FAA είχε κάνει τη δουλειά που έπρεπε να κάνει.

Το πρόβλημα δεν είναι το ΜΑΧ, αλλά το NG. Ένα από τα κριτήρια που θέτει η EASA είναι το ότι η δύναμη που απαιτείται για τον έλεγχο του trim wheel μπορεί να είναι υπερβολική. Μόνο που το σύστημα αυτό (απ' ότι ξέρω, ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) είναι το ίδιο στο NG.

Ή λοιπόν θα πρέπει η Boeing να αποδείξει ότι η δύναμη που απαιτείτα για το trim wheel δεν είναι υπερβολική, ή καλά κρασιά…
1 x


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Nontas » 13 Σεπ 2019, 14:32

Το πρόβλημα δεν είναι το ΜΑΧ, αλλά το NG. Ένα από τα κριτήρια που θέτει η EASA είναι το ότι η δύναμη που απαιτείται για τον έλεγχο του trim wheel μπορεί να είναι υπερβολική. Μόνο που το σύστημα αυτό (απ' ότι ξέρω, ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) είναι το ίδιο στο NG.

Το σύστημα είναι το ίδιο από το 737-100/200, το αεροπλάνο όμως από τότε έχει μεγαλώσει 3 φορές. To μήκος της ατράκτου, η επιφάνεια του stabilizer, το βάρος, η ισχύς των κινητήρων έχουν αυξηθεί δραματικά, τα αεροδυναμικά φορτία έχουν αλλάξει.
Το max 8 έχει 1 μέτρο μακρύτερη άτρακτο από το 800NG, είναι 4 τόνους βαρύτερο σε empty weight, και η αλλαγή του thrust line με την αύξηση της ώσης στο max κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα για τη δύναμη που απαιτείται σε manual trim. Όπως αποδείχτηκε σε πρόσφατες δοκιμές του FAA ούτε καν το ηλεκτρικό τριμ δεν επαρκεί.

Ή λοιπόν θα πρέπει η Boeing να αποδείξει ότι η δύναμη που απαιτείται για το trim wheel δεν είναι υπερβολική, ή καλά κρασιά…

Το οτι η δύναμη είναι υπερβολική αποδείχτηκε με τον τραγικότερο τρόπο στο ατύχημα της aithiopian, ο συγκυβερνήτης δεν μπόρεσε να περιστρέψει το trim wheel. Οι συνθήκες βέβαια ήταν ακραίες (πολύ μεγάλη ταχύτητα, μικρό ύψος, αδυναμία του κυβερνήτη να βοηθήσει) αλλά υποτίθεται οτι τα συστήματα αυτά ώς back-up και emergency πρέπει να είναι αποτελεσματικά κυρίως σε ακραίες συνθήκες.

Τα προβλήματα που προέκυψαν από το μεγάλωμα του 737 η Boeing προσπάθησε να τα λύσει με software για να κάνει οικονομία και απέτυχε.
Σήμερα εξακολουθεί να προσπαθεί με software γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Οποιαδήποτε αλλαγή σε hardware σημαίνει τουλάχιστον 3 χρόνια καθήλωση των max και σταμάτημα της παραγωγής.
Θα τα καταφέρει;

Χλωμό το βλέπω...
2 x

Aris1979
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Αύγ 2017, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL
x 22

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Aris1979 » 21 Σεπ 2019, 02:21

Η Ryanair βλέπει κλείσιμο βάσεων, κόψιμο δρομολογίων και απολύσεις 500-600ων πιλότων. Λογικό να εξαντλήθηκε η υπομονή της και να παγώνει τις προπληρωμες στη Boeing και να ζητά ήδη αποζημίωση για τις καθυστερήσεις που έπονται.
Η ιστορία με τα max φαίνεται ότι θα βάλει την ταφόπλακα στη Norwegian και θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τη Ryanair. Ειλικρινά δε μπορώ να σκεφτώ τις επιπτώσεις όταν, γιατί θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου, ανακοινωθεί ότι το πρόβλημα δεν επιλυνεται με μια απλή αναβάθμιση software

https://www-bloomberg-com.cdn.ampprojec ... ery-delays
1 x

Aris1979
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Αύγ 2017, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL
x 22

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Aris1979 » 24 Σεπ 2019, 12:32

Η FAA ανακοίνωσε πριν λίγες ώρες ότι δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα επιτραπεί στο MAX να ξαναπεταξει και προτρέπει κάθε χώρα να συνδράμει με δικά της τεστ και ουσιαστικά να αποφασίσει η κάθε μία ξεχωριστά αν θα επιτρέψει το MAX να πετάει στους ουρανούς της. Μέχρι τώρα η FAA έδινε τις άδειες, η EASA και οι υπόλοιπες ακολουθούσαν χωρίς δεύτερους ελέγχους. Το MAX όπως φαίνεται θα γίνει η αφορμή να αλλάξουν οι διαδικασίες πιστοποίησης παγκοσμίως και ελπίζω, αν σκεφτεί κανείς τα περιθώρια για εμπορικά αντίποινα, να μην καταλήξουμε στο τέλος τα 737 να πετάνε μόνο στην Αμερική και τα neo μόνο στην Ευρώπη.
Η EASA ανακοίνωσε ότι ξεκινά τα τεστ.

Και σύμφωνα με μια τελευταία πληροφορία που δημοσιεύτηκε στη wall street journal, αλλά δυστυχώς πρέπει κανείς να είναι μέλος για να διαβάσει όλο το άρθρο, οι αρχές της Ινδονησίας βρήκαν 'κατασκευαστικο λάθος στη δομή του αεροσκάφους ' που μπορεί να συνετελεσε στην πτώση του MAX στην Ινδονησία. Τέλος Νοεμβρίου αναμένεται το επίσημο πόρισμα. Ξεκίνησαν τα όργανα....


https://www-spiegel-de.cdn.ampproject.o ... 88271.html
0 x


Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 2
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 11 Οκτ 2019, 00:40

Kι ολα αυτα ξεκινησαν επειδη η Boeing ηθελε σε ενα παλιο αεροσκαφος να βαλει μεγαλυτερους κινητηρες απο οτι αρχικα ηταν στα σχεδια. Ξερετε την παροιμια η φτηνια τρωει τον παρά; Θα τους βγει ο κουκος αηδονι με τις βλακειες των golden boys που εβλεπαν μονο μεχρι τη μυτη τους...
1 x
Terrain ahead, pull up!



Επιστροφή σε “Αεροσκάφη και κατασκευαστές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης