Λευκός καπνός κατά την έναρξη στροβιλοανεμιστήρων α/φων σε κρύο περιβάλλον

preferredpilot

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
10/12/2020
Μηνύματα
4
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Καλημέρα, πολλά αεροσκάφη με turbofan κινητήρες όταν τους ξεκινάνε βγάζουν έναν λευκό καπνό από πίσω ιδίως όταν γίνεται σε κρύα ατμόσφαιρα έχω την εντύπωση.
Οταν η καύση υδρογονανθράκων είναι ατελής νομίζω μόνο μαύρος καπνός εκλύεται και όχι άσπρος ή γκρι.

Που οφείλεται λοιπόν αυτός ο ασπρος καπνός στις κρύες εκκινήσεις αν δεν οφείλεται στην ατελή καύση;

Ξέρω ότι παλιά αεροπλάνα με λιγότερο αποδοτικούς κινητήρες δεν έκαναν τόσο καλή καύση γι'αυτό κ φαίνεται σε πολλά μαύρος καπνός να βγαίνει από πίσω ιδιαίτερα στην απογείωση ή όταν γίνονταν ψεκασμός με νερό.
Δε μιλάω για τον μαύρο αυτόν καπνό λοιπόν αλλά για έναν λευκό παχύ που βγαίνει όταν παίρνουν μπρος οι κινητήρες στο έδαφος

Άλλη μια πιθανή απάντηση που παίρνω από πολλούς είναι συμπύκνωση του νερού που παράγεται από την καύση το οποίο συμβαίνει σε κρύο περιβάλλον αλλά δεν είμαι σίγουρος

(Έχω καιρό να τα δω αυτά οπότε εάν κάνω λάθη στο λιγοστό φυσικοχημικό κομμάτι που αναφέρω συγχωρέστε με κ διορθώσετε με)

Παραθέτω παρακάτω λινκ με βίντεο που το φαινόμενο είναι εμφανές

https://youtu.be/tHCYv53gkmo
https://youtu.be/rIXUNzT3FL4
https://youtu.be/ZEPhgZeZARI
 
Re: ΛΕΥΚΟΣ ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΡΟΒΙΛΟΑΝΕΜΙΣΤΗΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΣΕ ΚΡΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Και στα τρία βίντεο βλέπουμε την πρώτη έναρξη καινούριου κινητήρα. Και στα τρία βίντεο αιτιολογείται ο λευκός καπνός στο description.

"preservation oil burned during the first engine start causing the smoke"
 
Re: ΛΕΥΚΟΣ ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΡΟΒΙΛΟΑΝΕΜΙΣΤΗΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΣΕ ΚΡΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ευχαριστώ για την απάντηση.
Πολλές φορές όμως ακούω από άτομα που το βλεπουν αυτό να λένε ότι γίνεται πρωί όταν ξεκινάει πρώτη φορά για τη μέρα το αεροσκάφος χωρίς απαραίτητα να έχει προηγηθεί κάποια αλλαγή κινητήρα η ο κινητήρας να παίρνει μπρος για πρώτη φορά μετά τη τοποθέτηση του.

Θα μπορούσε να υπάρχει λοιπόν και κάποιος άλλος λόγος που συμβαίνει;
 
Μπορεί να βλέπεις τον πεπιεσμένο αέρα που βγαίνει από το (air) starter του κινητήρα κατά την εκκίνηση.
 
Υγρασία συνήθως μαζί με πλούσιο μίγμα κατά την εκκίνηση. Αν το Α/Φ είχε αλλαγή κινητήρα τότε καίει και τα πρόσθετα λάδια (fuel inhibitors).
 
Top