A380

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και θέματα αεροσκαφών, εξαρτημάτων κτλ.
Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1661
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 123

Re: A380

Δημοσίευσηαπό george_a » 19 Ιαν 2018, 17:37

Carthago delenda est.

Αγαπητέ Κάτωνα,

Εκ των υστέρων, και μετά από χρόνια, ναι, καθισμένοι αναπαυτικά στις πολυθρόνες μας μπορούμε να έχουμε μια σαφή άποψη του τι δεν πήγε καλά στον σχεδιασμό του Α380.

Ως επιβάτης, έχω την χαρά να αναφέρω ότι από τις 1000+ πτήσεις που έχω κάνει (99% στην οικονομική), αυτές που έκανα με το Α380 τις αναπολώ ως τις πιο αναπαυτικές. Δεν γνωρίζω αν έχεις, αγαπητέ Κάτωνα, πετάξει με το Α380.

Αγαπητέ Κάτωνα,

όταν σχεδιαζόταν το Α380 (από το concept μέχρι τα τελικά σχέδια), υπήρχε ένας Άναξ, ένας Καίσαρ. Το όνομα αυτού, 747-400. Αρχικά σχεδιασμένο ως 747-200, κάπου 20 χρόνια μετά εμφανίστηκε ως ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος των αιθέρων. Χωρητικότητα, βεληνεκές, ανέσεις. Η Boeing είχε το πανω χέρι. Το αγόραζαν όλοι - όσοι μπορούσαν, δηλαδή. Και όχι μόνο για τα 'προσόντα' του, αλλά και για το κύρος. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπήρχε πράγματι σοβαρό Business case για να αγοράσει η Royal Air Maroc ένα (1) 747-400. Το αγόραζαν για τη χωρητικότητά του (οι άπονοι Ιάπωνες με την ΑΝΑ και την JAL τα είχαν στα domestic!), το αγόραζαν για το range του (η Cathay Pacific πέταξε για πρώτη φορά HKK LHR nonstop) κλπ κλπ. Ποιος ήταν ο αντίπαλός του; Κανείς. Τα MD 11 μόλις εμφανίστηκε τότε, και τα Α340 (1993) και 777 (1995) ήταν πολύ μακράν των τελικών τους δυνατοτήτων.

Η McDonnell Douglas ετοιμαζόταν για το MD-12, από super-stretch σε διόροφο, αλλά ξέμεινε από ρευστό – μάλιστα είχε σχεδόν έτοιμη συμφωνία με Ταϊβανέζους....
Η Airbus ήθελε να πάρει το στέμμα από την Boeing. Αυτό ήταν το Α380. Και το πέτυχε. Το στέμμα πια της ανήκει. Πολλοί στην εδώ πλευρά του Ατλαντικού δεν μπορούν ούτε καν να ανεχτούν τη σκέψη ότι αυτό συνέβη. Κάπως έτσι δεν αντέδρασαν όταν βγήκε το Concorde? Συνοψίζουμε: κόστος λειτουργίας σχεδόν όσο και το 747-400, χωρητικότητα, δυνατότητες και ανέσεις τουλάχιστο 50% πάνω.

To μόνο πρόβλημα είναι ότι το στέμμα αυτό δεν έχει τα χαρακτηριστικά που θα του δώσουν κυριαρχία στη σημερινή εποχή. Είναι, οριακά, ο βασιλιάς του CASM, αλλά όχι με συντριπτική διαφορά σε σχέση με το 773 (αρχικά) και μια σειρά από μνηστήρες (779, Α359, Α3510, 787, 789, 7810, κλπ κλπ). Έχει range, αλλά δεν είναι το μόνο. Και, ναι, χάνει όταν πρέπει να παλέψει σε αρένα όπου η συχνότητα, και όχι η χωρητικότητα είναι αυτό που θέλουν οι εταιρείες να προσφέρουν (δες συχνότητες JFK – LHR, σχεδόν κάθε ώρα).

Αν δεν το είχε κάνει το Α380? Σήμερα θα ήταν το ‘αδιφιλονίκητο’ # 2. Η Emirates θα είχε 250 748. Το οποίο θα είχε πουλήσει άλλα τόσα στις πρώην των 747-400. Και το καλύτερο που θα είχε να δείξει θα ήταν το Α346.

Ποιο είναι το μέλλον;
Μετά το πρόσφατο φιλί της ζωής, η γραμμή παραγωγής, έστω με το σταγονόμετρο του ενός ΑΦ ανά δύο μήνες, θα μείνει αντοιχτή μέχρι το 2030. Έτος στο οποίο θα γλυκοκοιτάζω τη σύνταξη (μπα, με βλέπω να δουλεύω μέχρι το 2045).... Έτος στο οποίο όμως η πρώτη φουρνιά, που βγήκε γύρω στο 2010 για τις πιο πολλές από τις εταιρείες, θα έχει 20ρίσει. Καιρός για replacement. Και μέχρι τότε, οι τεχνολογίες στους κινητήρες θα έχουν δώσει βελτιώσεις ίσως και 20% σε σχέση με τους σημερινούς, δηλαδή σχεδό 40% σε σχέση με τα δεδομένα που υπήρχαν όταν αρχικά σχεδιαζόταν. Καιρός για ΝΕΟ. Και γιατί όχι, την έκδοση -900.

Long live the King!
1 x


romanosdelios
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 06 Οκτ 2011, 17:35
x 15

Re: A380

Δημοσίευσηαπό romanosdelios » 19 Ιαν 2018, 19:59

Αν εγώ είμαι ο Κάτωνας (Kato) να υποθέσω πως είσαι ο Ζακ Κλουζό :mrgreen: έχω πολλά να μάθω από εσάς μάστορα.

Αλλά ναι, έχεις δίκιο και δεν το σκέφτηκα ότι κρατώντας απλά τη γραμμή ανοιχτή μπορει ισως να είναι αρκετά ώστε σε 10 χρόνια να θέλουν οι αρχικοί πελάτες να πάρουν το αναβαθμισμένο αν βγει. Αλλά και πάλι, τότε στο μέλλον θα αξίζει αν πουλήσουν τόσο λίγα στο δεύτερο γύρο όπως στον πρωτο; Δλδ μπορεί να είναι κερδοφόρο αλλά αν η κερδοφορία είναι $100 αξίζει αυτό μόνο και μόνο για το πρεστίζ;
0 x

Άβαταρ μέλους
Speedbird8
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 305
Εγγραφή: 30 Ιουν 2007, 13:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BOE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 109
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό Speedbird8 » 19 Ιαν 2018, 20:06

Όλοι στον χώρο γνωρίζουν οτι η Airbus εχει σοβαρότερα, εταιρικά, προβλήματα από το A380 αλλά ακόμα και αν δεν είχε, μάλλον κακό κάνει στην Airbus να πουλάει το αεροσκάφος σχεδόν στο κόστος (γιατί αυτό είναι το αντάλλαγμα σίγουρα για την χάρη που τους κάνει η Emirates), γιατί έτσι δείχνει την δύσκολη θέση που έχει φτάσει και καταφεύγει σε παρακάλια.
1 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2000
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LSGG
x 163

Re: A380

Δημοσίευσηαπό flesland » 19 Ιαν 2018, 21:47

Εντάξει μην υπερβάλουμε κιόλας. Διαβάζω ποστ για το Α380 και για την Airbus λες και μιλάμε για την ΕΒΓΑ της γειτονιάς, ή λες και το Α380 δεν έχει πουλήσει ούτε 10 κομμάτια. Υπενθυμίζω 337 παραγγελίες - ναι ίσως να μην είναι ότι περίμεναν αλλά έτσι είναι η αγορά, αλλάζει συνεχώς.

Επίσης είναι αλήθεια ότι πρόσωπα στην εταιρεία δεν περνάνε εύκολες στιγμές, αλλά δεν είναι λίγο να έχεις πλατές την Γερμανία και την Γαλλία, που ότι και να γίνει θα σε βοηθήσουν να μην κλείσεις. Όποιος νομίζει ότι το λάδωμα δεν υπάρχει σε άλλες εταιρείες, γελιέται οικτρά και μάλλον δεν έχει ιδέα για το πώς γίνονται οι δουλειές σε μερικές χώρες.

Το Α380 πωλείται-δεν πωλείται στο κόστος, συνεχίζει να αναπνέει όσο και αν αυτό δεν αρέσει πολύ στον ανταγωνισμό. Εσύ μας λες ότι παρόλο που η Airbus δεν μπαίνει μέσα, ακόμα και με πιθανές μελλοντικές παραγγελίες από αλλού ή τις πωλήσεις υπηρεσιών και ανταλλακτικών, θα έπρεπε να στείλει την ΕΚ να ψωνίζει στους Αμερικανούς και μερικές χιλιάδες εργαζομένων στην ανεργία... Όσο για τα παρακάλια, πραγματικά πιστεύεις ότι στον αεροπορικό χώρο δεν ξέρουν τι γίνεται έτσι και αλλιώς στις μεγάλες εταιρείες; Μην υποτιμάτε την Airbus τόσο εύκολα, παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο. Θυμίζω 1104 παραγγελίες Vs 887 της Boeing (χωρίς αυτό να μειώνει σε τίποτα τον μεγάλο ανταγωνιστή, μόνο κάποιος κολλημένος θα το επιχειρούσε αυτό).

Επίσης όπως έγραψα και παραπάνω, η αγορά αλλάζει και αν τώρα ο πονοκέφαλος μπορεί να είναι οι 4 κινητήρες, το 2030 αυτοί μπορούν να κινούνται με μπαταρίες της Tesla. Υπομονή.

Τέλος συμφωνώ με τον george_a : A380 είναι η καλύτερη περίπτωση που μπορεί να σου κάτσει, ειδικά στην Economy. Αν κάτσεις παράθυρο, τα ντουλαπάκια σου δίνουν 20% παραπάνω χώρο. Αυτό το εκτιμάς με 10 ώρες πτήσης. Η καμπίνα είναι τρομερά καλά ηχομονωμένη, θα έλεγα καλύτερα και από τα 787 και Α350 (απλά δεν ορκίζομαι γιατί είναι και λίγο σχετικό). Μακράν καλύτερα όμως όπως το 777 (το οποίο και λατρεύω).

Τέλος στην Business το μόνο καλύτερο προϊόν είναι για μένα το 748, αν είναι στο upper deck. 'Οχι για λόγους άνεσης, αλλά για λόγους ησυχίας και "exclusivity", είναι σαν να πετάς σε ιδιωτικό αεροσκάφος. Το Α380 δεν είναι άσχημο βέβαια, αν δεν πετάς ΕΚ που λογικά είναι γεμάτο, μπορεί να έχεις την μισή καμπίνα δικιά σου :wink: Στην φωτο η τελευταία μου πτήση business Korean AIr που ήμασταν δεν ήμασταν 5 άτομα, με άπειρο χώρο, συν το μπαρ.
Συνημμένα
380Κ.jpg
1 x


Άβαταρ μέλους
Στέφος
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 15 Απρ 2012, 13:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDMA
Τοποθεσία: Γερμανία
x 77
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό Στέφος » 20 Ιαν 2018, 13:52

Και κάπου εδώ ας τοποθετήσω μια φήμη που θέλει την IAG να ενδιαφέρεται για τουλάχιστον 10 νεας κατασκευής αεροσκάφη, με το deal να κλείνει μάλλον φέτος...
0 x
Ο κόσμος έχει γεμίσει με δικτατορίσκους και κομπλεξικούς...
Εσύ, συνέχισε να βελάζεις σα να μην τρέχει τίποτε...

Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 157

Re: A380

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 23 Αύγ 2018, 08:01

Το πρώτο Α380 που πουλήθηκε για να γίνει ανταλλακτικά,

https://www.ainonline.com/aviation-news ... says-scope
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1196
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 202
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 25 Αύγ 2018, 19:14

Οι άνθρωποι είναι ρεαλιστές, όχι το δικό μας χάλι με τα 4xA340 του Δημοσίου. Αλλά εδώ βλέπετε δεν έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε με το επάνω κεφάλι.
0 x


Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 788
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 21
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό lewton » 08 Οκτ 2018, 20:39

Προβλήματα το deal με την Emirates.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ne-impasse
0 x
no more FlyBaboo........ :(

Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 788
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 21
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό lewton » 14 Δεκ 2018, 11:33

Πολύ ωραίο το πρώτο της ANA.
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ed-454386/
1 x
no more FlyBaboo........ :(

d|m|tr|s
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 531
Εγγραφή: 04 Ιαν 2007, 19:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: Mosquito land
x 17

Re: A380

Δημοσίευσηαπό d|m|tr|s » 16 Δεκ 2018, 01:44

Πολύ ωραίο και για κάποιο λόγο φαίνεται μικρότερο απ' ότι είναι. Στην αρχή το πέρασα για 787 :banana: :oops:
Μου πήρε τουλάχιστον μισό λεπτό μέχρι να διακρίνω τον πάνω όροφο :mrgreen:
0 x


Άβαταρ μέλους
pulsar
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 152
Εγγραφή: 28 Αύγ 2005, 16:54
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EHAM
x 10

Re: A380

Δημοσίευσηαπό pulsar » 17 Δεκ 2018, 08:57

d|m|tr|s έγραψε:Μου πήρε τουλάχιστον μισό λεπτό μέχρι να διακρίνω τον πάνω όροφο :mrgreen:


Και καναδυό κινητήρες παραπάνω :mrgreen:
1 x

Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 157

Re: A380

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 10 Ιαν 2019, 08:15

Η Airbus αφαιρεί 10 Α380 από τον υπολογισμό προς κατασκευή α/φ.

8 Α380 θα κατασκευαστούν εντός του 2019.
87 υπολείπονται να κατασκευαστούν ή 87-10=77, δεν το κατάλαβα :?:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... og-454896/
0 x

Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 788
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 21
Επικοινωνία:

Re: A380

Δημοσίευσηαπό lewton » 10 Ιαν 2019, 09:15

87 μετά την διαγραφή των 10.
0 x
no more FlyBaboo........ :(


Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 157

Re: A380

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 04 Φεβ 2019, 08:39

Ο επικήδειος βρόγχος του α/φ όλο και επιδεινώνεται.
Η Bloomberg αναφέρουν ότι η Emirates ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με την Airbus για αλλαγή των 20 Α380 που έχει παραγγείλει σε Α350.
Η Emirates πετά 110 Α380 και έχει σίγουρες παραγγελίες για 52.(Αν δεν πάνε για αλλαγή και για αυτές)
Τον Φεβρ. 2018 υπέγραψε firm order για 20 και option για 16.
Άρα αν παράγει 8 Α380 και το 2020 παράγει 6 Α380/χρόνο, με το ζόρι το α/φ θα αντέξει την δεκαετία παραγωγής.
Η ιπτάμενη φάλαινα θα σταματήσει να παράγεται. :(
Τώρα αν υπάρξει αναγέννηση όπως το Α330-900 (με 3 παραδόσεις και 230 παραγγελίες και όχι όλες firm), μόνο ο χρόνος θα μας δείξει.
Το Α350 είναι με 894 παραγγελίες εκ των οποίων 235 παραδόσεις.
Στο Α340 πάντως κόλλυβα κάνουμε :( αν και στην Ελλάδα μερικοί το διαφημίζουν για σύγχρονο α/φ. :?: :lol:
0 x

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3430
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 477

Re: A380

Δημοσίευσηαπό aakunz » 04 Φεβ 2019, 20:56

AirNamibia έγραψε:Ο επικήδειος βρόγχος του α/φ όλο και επιδεινώνεται.


"Επιθανάτιος Ρόγχος" είναι...
4 x



Επιστροφή σε “Αεροσκάφη και κατασκευαστές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης