Είναι το fly-by-wire μειονέκτημα;

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.429
Likes
1.389
Περιοχή
Elbonia
CONFIG2":1b5q2ffc said:
...ενα μοναδικο "μειονεκτημα", το οποιο ακουει στο ονομα flight by wire. Οσοι εχουν πεταξει και τις δυο "σχολες" (BOEING-AIRBUS), ξερουν καλα τι εννοω.
Επειδή φαίνεσαι γνώστης, περίμενα ότι θα το έγραφες και σωστα, ειναι fly by wire.

Δεύτερον, θα έπρεπε να πεις ότι και τα 737NG και τα 777 κλπ, fly by wire ειναι.

Ποιο είναι, λοιπόν, το μειονέκτημα του fly by wire σε σχέση με τους άλλους τρόπους ελέγχου?
 
αν και ξεφεύγουμε από το θέμα μας, είναι κρίμα επιχειρήματα του '80 (το fly-by-wire είναι 'κακό', κλπ) να αναμασώνται σήμερα, 25 χρόνια μετά.
Αν ήταν έτσι, και το extensive Computer-aided-design του 777 & 787 πρέπει να σταλεί στην πυρά...
 
OveLix":143vaqwl said:
Δεύτερον, θα έπρεπε να πεις ότι και τα 737NG και τα 777 κλπ, fly by wire ειναι.


Oriste?? apo pote? kanena boeing den einai Fly-by-wire. ektos apo mia sugkekrimeni ekdosi tou 777 i opoia den kukloforise kiolas. :laola:
 
μάλλον κάνεις κάποιο μεγάλο λάθος, φίλε. Τα 777 είναι full fly-by-wire...
Άλλωστε είναι το μόνο νέο ΑΦ (όχι derivative) που κυκλοφόρησε η Boeing μετά τα Airbus fly-by-wire. Kαι βέβαια, fly-by-wire θα είναι και το 787.

Η τεχνολογία είναι παρούσα εδώ και χρόνια, και καλό θα είναι να μην αρνιώμαστε την παρουσία της...
 
OveLix":10sgj1o1 said:
CONFIG2":10sgj1o1 said:
...ενα μοναδικο "μειονεκτημα", το οποιο ακουει στο ονομα flight by wire. Οσοι εχουν πεταξει και τις δυο "σχολες" (BOEING-AIRBUS), ξερουν καλα τι εννοω.
Επειδή φαίνεσαι γνώστης, περίμενα ότι θα το έγραφες και σωστα, ειναι fly by wire.

Δεύτερον, θα έπρεπε να πεις ότι και τα 737NG και τα 777 κλπ, fly by wire ειναι.

Ποιο είναι, λοιπόν, το μειονέκτημα του fly by wire σε σχέση με τους άλλους τρόπους ελέγχου?

Λογω κεκτημμενης ταχυτητας, εγραψα flight, αλλα ειναι fly. Sory!
Οσον αφορα τα μειονεκτηματα και τα προτερηματα , δεν μπορω να εκφερω γνωμη για αεροσκαφη που δεν πεταξα. Μπορω ομως να σου πω για το 734 (πανω απο 8000 ωρες κυβερνητης), και για το Α340 (πανω απο 2000 ωρες κυβερνητης).
Ειπαμε, θα χρειαστει ενα αλλο "θεμα συζητησης". Ανοιξε το πρωτα, και τα λεμε!
 
george_a":2n2pk4ut said:
μάλλον κάνεις κάποιο μεγάλο λάθος, φίλε. Τα 777 είναι full fly-by-wire...
Άλλωστε είναι το μόνο νέο ΑΦ (όχι derivative) που κυκλοφόρησε η Boeing μετά τα Airbus fly-by-wire. Kαι βέβαια, fly-by-wire θα είναι και το 787.

Η τεχνολογία είναι παρούσα εδώ και χρόνια, και καλό θα είναι να μην αρνιώμαστε την παρουσία της...
όπως και ΟΛΑ τα αεροσκάφη απο εδώ και περα ΘΑ ΕΙΝΑΙ fly-by-wire...
καλώς ή κακως το έκανε η airbus το θάυμα της, καινοτόμησε απο το 88...(αν και στην ουσία το fly by wire υπήρχε σε πολεμικά και το πρώτο πολιτικό ήταν και το καλύτερο(concorde)) ενω η boeing :D :D :D

παντως επειδή πολλοι μπερδεύουν και συγχέουν το fly-by-wire με τα joystick αντί για τα κλασσικά yoke, δεν εχει καμία σχέση. ΑΛΛΟ συστημα το fly-by-wire και αλλη η μαγκιά με τα joystick...

το 737 δεν νομίζω να είναι fbw
 
το fly by wire δεν ειναι υπολογιστης οποιος ελεγχει το αεροσκαφος να μην μπει σε stall,overspeed,ελεγχει τα flaps,δεν επιτρεπει να κανεις επικινδυνους ελιγμους,αποτομη ανοδο,καθοδο κλπ?
 
στα συμβατικά αεροσκάφη καθε κίνηση στο yoke μεταφέρεται στους αιλερόνες και τους ελεβειτερόνες, στα πτερύγια κλπ δλδ μεσω υδραυλικών συστημάτων... fly by... pipe δλδ
στα fly by wire τωρα το πηδάλιο δεν εχει καμια σχεση μηχανικά με τις επιφάνειες που κουνουν το αεροπλάνο. Καθε κίνηση στο πηδαλιο μεταφέρεται σε εναν υπολογιστή και απο τον υπολογιστή στα πτερύγια.
Η airbus εχει αποφασίσει να περιορίσει τον πιλότο και ετσι στα airbusικά fbw δεν μπορείς να υπερβείς κάποια όρια σε bank καί pitch όρια οχι περισσότερο πρακτικα, δλδ για να μήν δυσανασχετίσουν οι επιβάτες, αλλα ασφαλέιας, που 100% κανένας πιλότος στα λογικά του δεν θα έκανε τετοιους ελιγμούς...
Η boeing που ειναι αμερικάνικη και κατα συνέπεια μάχεται για την ελευθερία μας αποφάσισε στα αεροσκάφη της να δώσει πληρη ελεγχο στον πιλότο που σημαίνει οτι και να το αναποδογυρίσει ο υπολογιστής αποκλείεται να "κόψει" το πηδάλιο απο τα πτερύγια...
 
Στο http://en.wikipedia.org/wiki/Fly_by_wire υπάρχει αναλυτική περιγραφή. Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά για την ακρίβειά του αλλά μια σαφή εικόνα τη δίνει.

Περιμένω απο τον κάπτεν να μας πει γιατί το fbw είναι μειονέκτημα σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα.
 
Top