Τεχνική ερώτηση σχετικά με custom φτερά από εταιρείες

  • Thread starter pingu
  • Ημερομηνία δημιουργίας

pingu

Business-Class-Member
Εγγραφή
31/08/2006
Μηνύματα
308
Likes
0
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Χαίρετε !

Όσοι ασχολούνται και επαγγελματικά με την αεροπορία, θα γνωρίζουν ότι υπάρχουν διάφορες σειρές αεροτομών που χρησιμοποιούμενες μας δίνουν τα πολύ γνωστά μας φτερά. Υπάρχουν λοιπόν "ανοιχτές" σειρές, όπως η NACA, η Y-Clarck, Eiffel κλπ. Παρ'όλα αυτά, εταιρείες όπως η Boeing δημιουργούν δικές τους σειρές και χρησιμοποιούν στα αεροσκάφη τους (σειρές BAC), χωρίς όμως να τις πατεντάρουν ή να τις κρατούν μυστικές.

Άρα λοιπόν, πρακτικά το κομμάτι της εκμετάλλευσης των φτερών και της "inside knowledge" εκμηδενίζεται αφού οποιοσδήποτε μπορεί να βρεί τις σειρές και να κατασκευάσει με αυτές το φτερό του, γνωρίζοντας τα πτητικά χαρακτηριστικά του κλπ.

Η απορία μου είναι η εξής: Ποιό λοιπόν το κέρδος για την Boeing πχ. να κάνει δοκιμές και έξοδα για να κατασκευάσει αυτές τις σειρές; Γιατί οι πολιτικές σειρές της έχουν τόσο εξειδικευμένες αεροτομές ενώ για τα πολεμικά χρησιμοποιεί "απλές" NACA αεροτομές; Πόσο κέρδος (τεχνικό, όχι χρηματικό) μπορεί βγάζει από τόσο extensive customization;

Απαντήσεις παραδειγματικές αλλά αξιόπιστες, αληθινές κλπ. αποδεκτές :D

Ευχαριστώ προκαταβολικά πάρα πολύ για το input σας. :cool:
 
Άντε, λοιπόν, δεν υπάρχει κάποιος αεροναυπηγός ή κάτι συναφές να μας διαφωτίσει επ' αυτού του ξεχωριστού και ενδιαφέροντος θέματος;;;
 
Top