Όπως είπε και ο Chris, το alpha floor είναι μια από τις προστασίες μέσω του computer των FLCS που παρέχει η Airbus. Υπάρχουν και άλλα "προγράμματα" προστασίας τα οποία ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται με βάση αυτό που ονομάζουν "Control Laws".
Το alpha floor ουσιαστικά ενεργοποιεί κάποια μέτρα όπως να μαζέψει τα spoiler και να ενεργοποιήσει το TO/GA mode, είναι ένα μέσο προστασίας για extreme καταστάσεις αεροπλάνου. Όπου βασικά το αεροσκάφος έχει πολύ μεγάλη angle of attack και κινδυνεύει να μπεί στις γωνίες AoA που η ομαλή ροή πάνω από το φτερό διακόπτεται και αρχίζει να μπαίνει σε stall. Δύο σημειώσεις εδώ: Αυτή η γωνία είναι γύρω στις 15* AoA να φανταστείς. Το alpha floor ενεργοποιείται γύρω στις 10* AoA αν θυμάμαι καλά. Τα flaps επίσης μετράνε, αφού αλλάζουν το camber της χορδής του
φτερού. Έτσι, για flaps condition 1+F, 2, 3 και 4, το alpha floor ενεργοποιείται σε υψηλότερες ΑοΑ. Μια διόρθωση που θα ήθελα να κάνω στο post του Chris είναι ότι το alpha floor ενεργοποιείται σε οποιεσδήποτε ταχύτητες και εξαρτάται μόνο από την AoA του αεροσκάφους, καθ'ό,τι αν πάει το φτερό σε Aoa ~ 15* τότε έχει απώλεια στήριξης ανεξάρτητα από την ταχύτητά του.
Υπάρχει και άλλο ένα μέσο προστασίας το οποίο σε συνδυασμό με το alpha floor βοηθάει τους πιλότους να βγούνε από επικίνδυνες καταστάσεις. Το mode αυτό επαναφέρει το αεροσκάφος από extreme bank angles κλπ. αλλά δεν θυμάμαι πως το λένε...alpha-κάτι είναι πάλι.
Σε ένα ντοκυμαντέρ του Discovery Channel, ο Bruce Dickinson είχε πάρει το A320 των δοκιμών και έδειχνε και τα 2 modes...Το έχω αν θέλεις να το ανεβάσω σε YouTube....
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=IKBABNL-DDM