τα thrust reversers ενεργοποιούνται κατά την προσγείωση και κατά την ματαίωση της απογείωσης. Ποτέ στον αέρα (πλήν ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων κάποιων "μυστηρίων" τύπων αεροσκαφών).
Κάθε κινητήρας έχει την δικιά του μανέτα. Πίσω από την κάθε μανέτα υπάρχει η μανέτα reverse thrust. Στην φωτογραφία του λινκ, οι τρείς άσπρες μανέτες με τα νούμερα του κάθε κινητήρα ,είναι οι κανονικές. Πίσω από αυτές φαίνονται τρείς άλλες άσπρες μανέτες. Αυτές είναι. Μετά την προσγείωση, ο πιλότος αφήνει τις κύριες και πιάνει αυτές. Σηκώνοντάς τις (πρός τα πίσω), αυτές ξεκλειδώνουν. Όταν ξεκλειδώσουν, ο χειριστής τραβόντας και άλλο προς τα πίσω, αυξάνει τις στοφές του κινητήρα, ανάλογα πόση επιβράδυνση χρειάζεται. Στις μέρες μας, για λόγους θορύβου, σπάνια χρειάζεται παραπάνω στροφές. Απλά τις ξεκλειδώνει για να είναι έτοιμες αν χρειαστεί, καθώς η διαδικασία ξεκλειδώματος τους παίρνει 2-3 δευτερόλεπτα, τα οποία μεταφρασμένα σε μέτρα, είναι πολλά στον διάδρομο.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Boeing_727.
Τα thrust reversers , είναι ένα μέρος του όλου συστήματος πέδησης. Το βασικό μέρος γίνεται από τα φρένα, ένα σέτ φρένα για σκέλος προσγείωσης καί ένα φρένο για κάθε τροχό. Μόνο οι πίσω τροχοί έχουν φρένα. Ένα Β777 που έχει 6 τροχούς σε κάθε πλευρά, έχει συνολικά 12 φρένα. Το 737, με 2 τροχούς σε κάθε σκέλος, έχει τέσσερα σύνολο. Υπάρχουν ατσάλινα φρένα και φρένα από άνθρακα, ανάλογα τον τύπο αεροσκάφους και λειτουργούν με υδραυλική πίεση. Ο πιλότος έχει δύο πετάλια για φρένα, ένα για τα αριστερά φρένα και ένα για τα δεξιά. Τα πατάει και τα δύο ταυτόχρονα και με την ίδια πίεση για να φρενάρει το αεροπλάνο ίσια και να μην εκτρέπεται.
Τα φρένα στην προσγείωση (σχεδόν πάντα), έχουν αυτόματες προεπιλογές πέδησης. Οι πιλότοι συνήθως τα χρησιμοποιούν μόνοι τους σε χαμηλότερες ταχύτητες.
Μετά τα φρένα, το δεύτερο σημαντικότερο υποβοηθητικό σύστημα πέδησης είναι τα αερόφρενα, τα οποία μετά την προσγείωση σηκώνονται για να πέσει το βάρος του αεροπλάνου στους τροχούς και τα φρένα να είναι πιό αποτελεσματικά. Προσγείωση χωρίς thrust reversers, δεν έχει μεγάλη επίδραση στο μήκος προσγείωσης, αλλά προσγείωση χωρίς αερόφρενα έχει μεγάλη επίδραση (μέχρι και 50%)
Η επόμενη ερώτηση θα ήταν "και τότε τί χρειάζονται τα thrust reversers?"
Η επιρροή τους στο μήκος προσγείωσης είναι τεράστια, όταν τα φρένα δεν είναι αποτελεσματικά, δηλαδή σε γλιστερό διάδρομο ή όταν υπάρχει πρόβλημα στα φρένα (διαρροή υδραυλικού υγρού κλπ)