Φρενα

emilek737

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2009
Μηνύματα
95
Likes
0
Περιοχή
Στον αερα...
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
LOT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTT
Γεια σας και παλι!Μου εχει δημιουργηθει μια απορια τοσο καιρο και δν μπορω να βρω απαντηση!ξερω τα παντα για το κοκπιτ αλλα ακομα δν εχω καταλαβει ποτε ενεργοποιουνται τα reverse thrusters και απο που οπως και επισεις πως σταματαει το αεροσκαφος.εννοω στην τροχοδρομηση και στην προσγειωση!
Ευχαριστω.
 
τα thrust reversers ενεργοποιούνται κατά την προσγείωση και κατά την ματαίωση της απογείωσης. Ποτέ στον αέρα (πλήν ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων κάποιων "μυστηρίων" τύπων αεροσκαφών).

Κάθε κινητήρας έχει την δικιά του μανέτα. Πίσω από την κάθε μανέτα υπάρχει η μανέτα reverse thrust. Στην φωτογραφία του λινκ, οι τρείς άσπρες μανέτες με τα νούμερα του κάθε κινητήρα ,είναι οι κανονικές. Πίσω από αυτές φαίνονται τρείς άλλες άσπρες μανέτες. Αυτές είναι. Μετά την προσγείωση, ο πιλότος αφήνει τις κύριες και πιάνει αυτές. Σηκώνοντάς τις (πρός τα πίσω), αυτές ξεκλειδώνουν. Όταν ξεκλειδώσουν, ο χειριστής τραβόντας και άλλο προς τα πίσω, αυξάνει τις στοφές του κινητήρα, ανάλογα πόση επιβράδυνση χρειάζεται. Στις μέρες μας, για λόγους θορύβου, σπάνια χρειάζεται παραπάνω στροφές. Απλά τις ξεκλειδώνει για να είναι έτοιμες αν χρειαστεί, καθώς η διαδικασία ξεκλειδώματος τους παίρνει 2-3 δευτερόλεπτα, τα οποία μεταφρασμένα σε μέτρα, είναι πολλά στον διάδρομο.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Boeing_727.

Τα thrust reversers , είναι ένα μέρος του όλου συστήματος πέδησης. Το βασικό μέρος γίνεται από τα φρένα, ένα σέτ φρένα για σκέλος προσγείωσης καί ένα φρένο για κάθε τροχό. Μόνο οι πίσω τροχοί έχουν φρένα. Ένα Β777 που έχει 6 τροχούς σε κάθε πλευρά, έχει συνολικά 12 φρένα. Το 737, με 2 τροχούς σε κάθε σκέλος, έχει τέσσερα σύνολο. Υπάρχουν ατσάλινα φρένα και φρένα από άνθρακα, ανάλογα τον τύπο αεροσκάφους και λειτουργούν με υδραυλική πίεση. Ο πιλότος έχει δύο πετάλια για φρένα, ένα για τα αριστερά φρένα και ένα για τα δεξιά. Τα πατάει και τα δύο ταυτόχρονα και με την ίδια πίεση για να φρενάρει το αεροπλάνο ίσια και να μην εκτρέπεται.

Τα φρένα στην προσγείωση (σχεδόν πάντα), έχουν αυτόματες προεπιλογές πέδησης. Οι πιλότοι συνήθως τα χρησιμοποιούν μόνοι τους σε χαμηλότερες ταχύτητες.

Μετά τα φρένα, το δεύτερο σημαντικότερο υποβοηθητικό σύστημα πέδησης είναι τα αερόφρενα, τα οποία μετά την προσγείωση σηκώνονται για να πέσει το βάρος του αεροπλάνου στους τροχούς και τα φρένα να είναι πιό αποτελεσματικά. Προσγείωση χωρίς thrust reversers, δεν έχει μεγάλη επίδραση στο μήκος προσγείωσης, αλλά προσγείωση χωρίς αερόφρενα έχει μεγάλη επίδραση (μέχρι και 50%)

Η επόμενη ερώτηση θα ήταν "και τότε τί χρειάζονται τα thrust reversers?"
Η επιρροή τους στο μήκος προσγείωσης είναι τεράστια, όταν τα φρένα δεν είναι αποτελεσματικά, δηλαδή σε γλιστερό διάδρομο ή όταν υπάρχει πρόβλημα στα φρένα (διαρροή υδραυλικού υγρού κλπ)
 
Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες!πληροφοριακα το λινκ δν λειτουργει.αλλα δν πειραζει.καταλαβα τι εννοεις.μια τελευταια ερωτηση θα ηταν απο που ενεργουποιηουνται τα thrust reversers.εκτος αν το αναφερεις καπου και δν καταλαβα εγω... :?
 
gonso":3hsw9v77 said:
Κάθε κινητήρας έχει την δικιά του μανέτα. Πίσω από την κάθε μανέτα υπάρχει η μανέτα reverse thrust. Στην φωτογραφία του λινκ, οι τρείς άσπρες μανέτες με τα νούμερα του κάθε κινητήρα ,είναι οι κανονικές. Πίσω από αυτές φαίνονται τρείς άλλες άσπρες μανέτες. Αυτές είναι. Μετά την προσγείωση, ο πιλότος αφήνει τις κύριες και πιάνει αυτές. Σηκώνοντάς τις (πρός τα πίσω), αυτές ξεκλειδώνουν. Όταν ξεκλειδώσουν, ο χειριστής τραβόντας και άλλο προς τα πίσω, αυξάνει τις στοφές του κινητήρα, ανάλογα πόση επιβράδυνση χρειάζεται. :p
Ακόμη κι αν δεν δουλεύει το link, είναι 3 μανετάκια πίσω απ τις μανετάρες :cool:
 
Να προσθέσω κάτι που δεν έχω δει και στα 2 thread, ότι δηλ. τα reversers είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα σε αεροσκάφη με υψηλό touchdown speed και είναι effective σε βαθμό ικανό και χρήσιμο μέχρι μια ταχύτητα 80-70kts χαμηλότερα όχι και τόσο , ως και καθόλου.

Για παράδειγμα ένα αεροσκάφος που στις 9/10 προσεγγίσεις που θα κάνει έχει χαμηλό touchdown speed πχ 110-115kts, μέχρι να ξεκλειδώσουν τα reverse έχει ρίξει την ταχύτητά του πχ στους 90-80 kts. Ε ο κατασκευαστής σε τέτοια περίπτωση μπορεί να μην εξοπλίσει καν το αεροσκάφος με τέτοιο σύστημα. (Βλέπε το RJ για παράδειγμα).

Από την άλλη όταν το touchdown speed είναι υψηλό λόγω της φύσης του αεροσκάφους, (πχ ένα Heavy πλήρες φόρτίου) με ένα touchdown speed πχ, 155-160 kts τα reversers (μαζί με τα autobreaks βέβαια) είναι όλα τα λεφτά...
 
Να προσθέσω και εγώ πως εκτός του γεγονότος πως η ανάστροφη ώση δεν είναι τόσο αποτελεσματική σε χαμηλές ταχύτητες (κάτω των 70 knots περίπου), υπάρχει και ο κίνδυνος εισρόφησης ξένων σωμάτων (F.O.D.) που μπορεί να προξενήσουν βλάβες στον κινητήρα...
 
Top