A320 Vs B737: Re-engine or Re-design?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
The million dollar question ή για την ακρίβεια, the billion dollar question...

Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του '10 τόσο θα αυξάνονται τα δημοσιεύματα για το παραπάνω quiz καθώς οι 2 κατασκευαστές είχαν δώσει deadline έως το τέλος του έτους για την ανακοίνωση της τελικής απόφασής τους...

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του reuters, οι 2 μεγάλοι κλίνουν προς διαφορετικές κατευθύνσεις χωρίς ωστόσο να είναι και οριστικό. Η Airbus δείχνει να προτιμάει το re-engine για 2 λόγους. Ο ένας είναι ότι δεν χρειάζεται καμμιά μετατροπή το α/φος κι ο άλλος είναι ότι ένα νέο σχέδιο υπολογίζεται ότι θα τραβήξει έως το 2025 χωρίς ωστόσο να προσφέρει σημαντικότερα πλεονεκτήματα με βάση τις σημερινές διαθέσιμες τεχνολογίες σύμφωνα με τον CEO της EADS Louis Gallois. Βέβαια, με δεδομένο ότι το re-engine θα ξεκινήσει το 2015, η Airbus διακινδυνεύει λιγάκι το portfolio των τρέχουσων παραγγελιών καθώς δεν είναι απίθανο να απαξιωθεί το σημερινό μοντέλο εν αναμονή του βελτιωμένου...

Oι αμερικάνοι, on the other hand, δείχνουν πιό ζεστοί σε επανασχεδιασμό του 737, το 737NG+ σύμφωνα με φήμες, το οποίο θα και θα βασιστεί αποκλειστικά στα οφέλη ενός εκσυγχρονισμένου σχεδίου αλλά όχι σε re-engine για την επίτευξη σοβαρών μειώσεων του κόστους χρήσης απ' τις αεροπορικές. Είχε άλλωστε ακουστεί ότι ακόμη και για re-engine στο σημερινό 737NG θα χρειάζονταν κάποιες κοστοβόρες διαδικασίες λόγω του χαμηλότερου ύψους των φτερών του 737. Η Βoeing υπολογίζει -ανεπίσημα- το επανασχεδιασμένο 737 να είναι διαθέσιμο έως το 2021...
:arrow: http://www.reuters.com/article/idUSTRE6892PP20100910

Και οι κινητηράδες τι λένε? Η P&W, πηγή όλου του κακού με τον κινητήρα του CS της Bombardier, συνεχίζει την ανάπτυξη NG κινητήρων με απώτερο στόχο να είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μεγάλων. Παρ' όλα αυτά, ταυτόχρονα, δηλώνει την απογοήτευσή της για τον χαμηλό αριθμό παραγγελιών του CSeries και αναμένει την αύξηση τους...
:arrow: http://www.reuters.com/article/idUSTRE68751P20100909

Οι τελικές αποφάσεις των 2 αναμένονται λοιπόν με μεγάλη ανυπομονησία, όχι μόνο απο εμάς τους ταπεινούς aviation enthusiasts αλλά από μία ευρεία γκάμα εμπλεκόμενων. Αεροπορικές, κινητηράδες, μικρότεροι κατασκευαστές α/φών, υπεργολάβοι των 2 μεγάλων, τράπεζες, επενδυτές, χρηματιστήρια, ο κακός χαμός...
 
Μήπως οι Αμερικάνοι θα ήταν καλύτερο να "ζεσταθούν" σε κάτι που να διαδέχεται το 737,δεδομένου ότι και ο χρονικός ορίζοντας που δίνουν (11 χρόνια από τώρα) είναι αρκετά μεγάλος;Σε 11 χρόνια μπορεί ακόμα και οι γκαμήλες να έχουν μάθει να μιλάνε.....

Εξ άλλου,τώρα που κάνανε την παλληκαριά και βγάλανε το 787 με τίς τόσες τεχνολογικές καινοτομίες,δέν νομίζω ότι θα είχε νόημα να βγάλουν απλά ένα "ρετουσαρισμένο" 737 γιά να καλύψουν την αγορά τών medium-hauls....
 
Το τί ερμηνεύεται ως "ρετουσάρισμα" είναι λιγάκι σχετικό. Αν κρίνουμε το 737 κοιτώντας την άτρακτό είναι απλά μια εξέλιξη του 707. Αν απ'την άλλη το κρίνουμε κοιτώντας τα φτερά, τότε τα NG και τα Classic είναι διαφορετικά αεροπλάνα με το ίδιο όνομα. Θα ήταν όντως κρίμα να μην δούμε τις τεχνολογικές καινοτομίες του 787 να εφαρμόζονται στον αντικαταστάτη του 737, ωστόσω πολλές από τις καινοτομίες του 787 ίσως να ανεβάζουν πολύ το κόστος για ένα medium-haul airliner. Τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται στο 787 (ανθρακονήματα, συνθετικά κ.α.) μπορεί να εφαρμοστούν στο 737 σε συγκεκριμένα μέρη του αεροσκάφους (φτερά, πόρτες, undercarriage) χωρίς να αλλάζουν δραματικά τη σχεδίασή του έτσι ώστε η Boeing να μπορέσει να αναπτύξει και να παράγει οικονομικά ένα ανασχεδιασμένο 737.
 
Τυπικά νέα υλικά μπορούν να κρατήσουν εως ένα βαθμό την υφιστάμενη σχεδίαση. Αλλά με διαφορετικά βάρη, αντοχές, τεστ κτλ στο τέλος είναι τόσα πολλά που θα πρέπει να αλλάξουν.

Το ίδιο και με άλλους κινητήρες (και για το Α320): ίσως φανταζόμαστε ότι απλά ανεβάζουμε στο φτερό διαφορετικό εξοπλισμό αλλά οι αλλαγές που θα φέρει από τα ηλεκτρολογικά μέχρι την αεροδυναμική συμπεριφορά του α/φους, μάλλον το κάνει ένα πιο περίπλοκο εγχείρημα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι 2 εταιρείες δεν είναι μόνες τους στις αποφάσεις και δεν εννοώ τις μικρές ανταγωνίστριες τους αλλά τα κράτη: αν πχ η ΕΕ επιβάλει και άλλους περιορισμούς σχετικούς με περιβάλλον κτλ τότε οι 2 θα πρέπει να φροντίσουν ώστε το προιόν τους να σταθεί τόσο ώστε να αποσβεστεί η επένδυση και να μείνει και κάτι...
 
To σχετικό άρθρο του Jon Ostrower, που είναι από τις πιο έγκυρες πηγές όσον αφορά την Boeing, επίσης αναφέρει ότι οι προοπτικές για re-engine του 737 απομακρύνονται όντως, με επικρατέστερη λύση το "ρετουσαρισμένο" 737NG+.
 
flesland":3ung7mok said:
Τυπικά νέα υλικά μπορούν να κρατήσουν εως ένα βαθμό την υφιστάμενη σχεδίαση. Αλλά με διαφορετικά βάρη, αντοχές, τεστ κτλ στο τέλος είναι τόσα πολλά που θα πρέπει να αλλάξουν.

Το ίδιο και με άλλους κινητήρες (και για το Α320): ίσως φανταζόμαστε ότι απλά ανεβάζουμε στο φτερό διαφορετικό εξοπλισμό αλλά οι αλλαγές που θα φέρει από τα ηλεκτρολογικά μέχρι την αεροδυναμική συμπεριφορά του α/φους, μάλλον το κάνει ένα πιο περίπλοκο εγχείρημα.

Οι κινητήρες δεν είναι καθοριστικός παράγοντας για τη σχεδίαση. Οι CFM ανασχεδιάστηκαν προκειμένου να χωρέσουν κάτω από το 737 ενώ το Α320 παράγεται τόσο με τους CFM όσο και με τους V2500 που διαφέρουν αρκετά. Πιστεύω πως το δίλημμα είναι μεταξύ ενός οικονομικού re-engine ή re-design και μιας εξ' ολοκλήρου νέας σχεδίασης που θα αναθεωρεί την κατηγορία των medium-haul airliners θέτοντας νέες προδιαγραφές. Ήδη οι επίδοξοι νέοι ανταγωνιστές διαλέγουν διαφορετικούς δρόμους: Η Bombardier με τα Cseries διάλεξε μειωμένη εμβέλεια πτήσης για χάρην ενός οικονομικότερου airliner, ενώ η Irkut φιλοδοξεί με το MS-21 να εντάσσει το 737 και το 757 σε μία κατηγορία.
 
M!ke":1ufr6ei6 said:
Το τί ερμηνεύεται ως "ρετουσάρισμα" είναι λιγάκι σχετικό. Αν κρίνουμε το 737 κοιτώντας την άτρακτό είναι απλά μια εξέλιξη του 707. Αν απ'την άλλη το κρίνουμε κοιτώντας τα φτερά, τότε τα NG και τα Classic είναι διαφορετικά αεροπλάνα με το ίδιο όνομα. Θα ήταν όντως κρίμα να μην δούμε τις τεχνολογικές καινοτομίες του 787 να εφαρμόζονται στον αντικαταστάτη του 737, ωστόσω πολλές από τις καινοτομίες του 787 ίσως να ανεβάζουν πολύ το κόστος για ένα medium-haul airliner. Τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται στο 787 (ανθρακονήματα, συνθετικά κ.α.) μπορεί να εφαρμοστούν στο 737 σε συγκεκριμένα μέρη του αεροσκάφους (φτερά, πόρτες, undercarriage) χωρίς να αλλάζουν δραματικά τη σχεδίασή του έτσι ώστε η Boeing να μπορέσει να αναπτύξει και να παράγει οικονομικά ένα ανασχεδιασμένο 737.

Και το τί ερμηνεύεται ώς "διαφορετικό" είναι επίσης σχετικό.Εγώ όποτε βλέπω ένα 737 δέν μπορώ να ξεχωρίσω άν είναι NG ή Classic (εκτός από τό 732 που κάνει μπάμ από μακρυά).Η άτρακτος είναι ίδια,το ουραίο (fin/stabilizer και elevators) επίσης,οι κινητήρες τό ίδιο.Αν σε όλο αυτό η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι στά φτερά,τότε μιλάμε γιά "ρετουσάρισμα" τού ίδιου τύπου κι'όχι γιά διαφορετικά αεροπλάνα με το ίδιο όνομα.
Σχετικά με την εφαρμογή τών καινοτομιών τού 787 στόν αντικαταστάτη τού 737,μήν ξεχνάμε ότι τό κόστος ανάπτυξης αυτών τών καινοτομιών θα καλυφθή από τά έσοδα που θα προκύψουν από τίς πωλήσεις τών 787,οπότε μετά θα είναι απλό να εφαρμοστούν και σέ άλλους τύπους.Ας αναλογιστούμε πως τά glass cockpits ξεκίνησαν βασικά από εκείνο το πειραματικό 732 τής NASA που είχε ένα δεύτερο cockpit μέσα στην άτρακτο και πως τότε θεωρήθηκαν το άκρον άωτον τής καινοτομίας ενώ σήμερα ακόμα και πολλά εκπαιδευτικά πρα-πράκια έχουν glass cockpit.
Προσωπικά,πιστεύω ότι είναι καλύτερη κίνηση να παρουσιάση η Boeing ένα "medium-haul τού μέλλοντος" παρά ένα "ξαναζεσταμένο" (έστω και με φρέσκιες σάλτσες) 737.
 
Θα συμφωνήσω με τον Hastaroth, λέγοντας πως το 737 θέλει και re-design και re-engine! Κοινώς αντικατάσταση.
Το 737 βασίζεται σε σχεδίαση και συστήματα της δεκαετίας του '60 :shock: Μην θαμπωνόμαστε από το glass cockpit και τις νέες πτέρυγες του NG!
Το αεροπλάνο είναι... αρχαίο!
Το A320 από την άλλη, πιστεύω με ένα φρεσκάρισμα και φυσικά την νέα μόδα -geared turbofan- θα είναι ανταγωνιστικό για πολλά χρόνια ακόμη.
 
Νικο, ναι, αλλα με την ιδια λογικη, τα Α330/340 (ολοοκληρη η οικογενεια) την ατρακτο του Α300 αναπαραγουν και σ'αυτη βασιζονται. Οπως και το 737 με το 707 (στη σχεδιαδη μονο. Τα συστηματα, καμμια σχεση). Δεν ειναι απαραιτητα κακο αυτο. Αν "το σκαρι ειναι καλο", με ενσωματωση τελευταιας τεχνολογιας λογικο ειναι να βγει ενα αξιολογο αεροπλανο.
 
Τότε γιατί η Boeing χώθηκε με τά μούτρα να βγάλη ένα εντελώς καινούργιο long-haul -τό 787- την στιγμή που λίγα χρόνια πρίν είχε βγάλει το 777 (που αναπαράγει την άτρακτο τών 757/767);

Εξακολουθώ να πιστεύω πως ένα π.χ. 797 γιά medium/short θα ήταν καλύτερη κίνηση γιά την Boeing από ένα,έστω και redesigned,737 που θα θυμίζη τό γνωστό "πάλι ρύζι έχουμε σήμερα" ανέκδοτο τών Κινέζων........
 
Top