Δεν πρόκειται περί 'ρομαντισμού'. Κάτι τέτοιο θα βρεις στην BMW ή στην Alfa Romeo. Στην περίπτωση της Boeing, πρόκειται για συνέπεια του ότι το 737-ΜΑΧ (και οι επόμενες δύο εκδόσεις, η 737 SUPER MAX, που θα βγεί στην αγορά το 2045 και η 737 SUPER DUPER MAX, που θα βγει στην αγορά το 2070), είναι derivative του 737-100. Δηλαδή το πιστοποιητικό του είναι συνέχεια του αρχικού πιστοποιητικού που εκδόθηκε μόλις πριν 48+ χρόνια (Approved December 15, 1967 (
http://www.airweb.faa.gov/REGULATORY_AND_GUIDANCE_LIBRARY/RGMAKEMODEL.NSF/0/8176cb9e577981148625761c006610de/$FILE/A16WE_R44.pdf).
Φρεσκαδούρα, δηλαδή. Γι' αυτό το λόγο, συγκεκριμένα στοιχεία του ΑΦ παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδια. Για να διατηρήσουν την ιδιότητα του derivative. To όφελος; Certification costs σημαντικά μειωμένα. Το παιχνίδι αυτό το είχε αναγάγει σε επιστήμη η μακαρίτισσα McDonnell Douglas, και το συνεχίζει επαξίως η Boeing.
Σε ό,τι αφορά στο σχόλιο για το Α320 ΝΕΟ. Ασφαλώς και αυτό είναι derivative. Είναι, όμως, derivative ενός ΑΦ που πέταξε αρχές δεκαετίας του 1990, και όχι μέσα του 1960. Και, που όταν βγήκε ήταν έτη φωτός (fly by wire, computer controls, LCD screens) από τον χειροκίνητο ανταγωνισμό.