https://www.nytimes.com/2020/01/20/busi ... dents.html
και θυμήθηκα ότι είχε συζητηθεί το θέμα της TK 1951 πριν χρόνια, και ειδικά αυτή η αναφορά μου είχε μείνει.
Nontas έγραψε:Στην περίπτωση πχ των ατυχημάτων της Ηelios και του πρόσφατου της Turkish στο Αμστερνταμ αν οι ίδιοι άνθρωποι είχαν κάνει τις ίδιες παραλείψεις και λάθη και το αεροπλάνο ήταν Α320 δεκάδες συνάνθρωποι μας δεν θα είχαν αποδημήσει εις Κύριον. (air conditioning-pressurization, autothrottle, Radio altimeter)
Στα ανωτέρω προσθέστε τον 1 ΑΟΑ sensor της Ethiopian στο 1 RA της Turkish στο Αμστερνταμ (καρμιριά μερικών δεκάδων χιλιάδων δολαρίων) και το "σαμάρι με χάντρες και καθρεφτάκια" που λέγεται MCAS...
Στο άρθρο των ΝΥΤ δεν αναφέρεται, βέβαια, η Airbus, αλλά αναλύεται διεξοδικά το πώς η κουλτούρα της Boeing για «προαιρετικό» εξοπλισμό ασφαλείας και ο φρικτός σχεδιασμός των συστημάτων (data από ένα σημείο μόνο, πλήρης απόκρυψη στα manual για το πώς μεταφέρονται τα data αυτά, κ.λπ.) άφησε τους χειριστές χωρίς επιλογή (βέβαια, και οι Τούρκοι δεν τα έκαναν όλα σωστά, είναι όλα στο πόρισμα).
Το σοβαρότερο είναι πως το άρθρο υποστηρίζει ότι η αρχική αναφορά των Ολλανδών ήταν πολύ πιο επικριτική για τη Boeing, αλλά η εταιρεία κατάφερε μέσω πιέσεων να διαγραφούν οι πιο επικριτικές αναφορές από το πόρισμα.
Ειδικοί που μίλησαν στους ΝΥΤ λένε ότι το ατύχημα στο AMS θα έπρεπε να λειτουργήσει ως wake-up call, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε, κυρίως επειδή όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαν σκοπό το όποιο πόρισμα (και κατ' επέκταση η FAA και οι αρχές) να απαιτήσουν όσο γίνεται λιγότερες αλλαγές από τον κατασκευαστή.
Η «κληρονομιά» αυτών των αποφάσεων και αυτής της τακτικής οδήγησαν στις επιλογές για το ΜΑΧ με τα γνωστά αποτελέσματα.