Boeing 737 MAX

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και θέματα αεροσκαφών, εξαρτημάτων κτλ.
Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 15 Φεβ 2020, 19:59

Boeing και FAA διαφωνούν στο αν οι καλωδιώσεις πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένα regulations ή όχι.

Στο πλαίσιο των ερευνών για τυχόν αβλεψίες και παραλείψεις της Boeing, διαπιστώθηκε ότι τα ΜΑΧ δεν πληρούν τις προδιαγραφές διαχωρισμού καλωδίων που έχουν τεθεί σε ισχύ από το 2009 (το ΜΑΧ πήρε έγκριση τύπου το 2011).

Η Boeing τοποθέτησε τα καλώδια όπως ακριβώς έκανε στα NG από το 1997. Όμως, ο κανονισμός (μετά τα συμπεράσματα των TWA 800 και SR111) ορίζει από το 2009 διαφορετική διάταξη. Η Boeing έκανε πως δεν το άκουσε, η FAA έκανε πως δεν το είδε και έτσι τα ΜΑΧ έχουν την «παράνομη» καλωδίωση, γεγονός το οποίο ανακαλύφθηκε μέσα στο 2019 κατά τη φάση που τα αεροσκάφη έγιναν φύλλο και φτερό για κάθε πιθανή και απίθανη αιτία.

Το άρθρο των Seattle Times εξηγεί πως όταν ο κατασκευαστής θέλει να συνεχίσει μια πρακτική από το παρελθόν σε νέα σχεδίαση, μπορεί να ζητήσει εξαίρεση και η FAA να συγκαταθέσει ώστε το νέο αεροσκάφος να υιοθετήσει παλιά πρακτική, ακόμα κι αν στο μεταξύ έχει αλλάξει ο κανονισμός. Όμως, η Boeing δεν είχε ζητήσει ποτέ κάτι τέτοιο για την καλωδίωση των ΜΑΧ και η FAA βρίσκεται σήμερα στη δύσκολη θέση να πρέπει ή να εγκρίνει κάτι που δεν προβλέπεται επειδή η ίδια δεν το πρόσεξε τότε, ή να ζητήσει την αλλαγή των καλωδιώσεων σε 800 αεροσκάφη.

Η Boeing έχει ήδη ζητήσει να μην αλλάξει τίποτα. Η FAA κλίνει προς την αλλαγή, αλλά δεν έχει καταλήξει.

Φυσικά, προκύπτει το ερώτημα: αν οι καλωδιώσεις είναι επικίνδυνες, τότε γιατί δεν διατάζουν την αλλαγή τους και στα NG;

Πραγματικά, δεν θα ήθελα να είμαι μέλος σε καμία ομάδα που εμπλέκεται σε αυτό το clusterfuck.


Το εξαιρετικά αναλυτικό άρθρο εδώ
https://www.seattletimes.com/business/b ... ng-missed/
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5566
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 587
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό GP707 » 19 Φεβ 2020, 11:59

Εντάξει, δεν έχει τελειωμό η ιστορία των ΜΑΧ.
https://leehamnews.com/2020/02/18/boein ... 3S4opfKp3k

Ξένα αντικείμενα στις δεξαμενές καυσίμων σε αεροσκάφη που βρίσκονται επί μήνες σφραγισμένα σε κατάσταση storage;;;;;!!!! :roll:
0 x
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 19 Φεβ 2020, 12:09

Η Boeing μόλις ανακάλυψε ξένα σώματα (FOD) στις δεξαμενές καυσίμων των αποθηκευμένων ΜΑΧ.

Τώρα πρέπει να ελέγξει 400+ αεροσκάφη (να αδειάσει τα καύσιμα, να περιμένει να διαλυθούν οι υδρατμοί, να μπουν να ελέγξουν, διαδικασία τριών ημερών για το καθένα). Η ίδια δηλώνει ότι δεν θα επηρεαστεί το EIS.
https://leehamnews.com/2020/02/18/boein ... n-storage/

Τα FOD σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να είναι οτιδήποτε (ξεχασμένα εργαλεία, στουπιά, ρινίσματα από τρυπάνι ή τροχό, μονωτικό υλικό κ.λπ.), και η Boeing έχει πολύ βεβαρημένο ιστορικό σε FOD τόσο στα 787 όσο και στα KC-46 της USAF.

Επιβεβαιώνεται όλο και περισσότερο αυτό που πολλοί έχουν πει γι' αυτήν την εταιρεία, ότι η κουλτούρα της απροσεξίας, της απουσίας σοβαρού ελέγχου και της χαμηλής προτεραιότητας στην ασφάλεια έχουν πια φτάσει στο σημείο όπου συμβαίνουν απίστευτα πράγματα.

P.S. με πρόλαβε ο GP707 :mrgreen:
GP707 έγραψε:Ξένα αντικείμενα στις δεξαμενές καυσίμων σε αεροσκάφη που βρίσκονται επί μήνες σφραγισμένα σε κατάσταση storage;;;;;!!!! :roll:

Όπως προκύπτει από σχετική επιστολή της διοίκησης, τα όποιο λάθος γίνεται στο "tank closure process", δηλαδή στο εργοστάσιο στο Renton κατά τη συναρμολόγηση.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 900
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 89
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό lewton » 19 Φεβ 2020, 19:34

Θεοί. :thx:
0 x
no more FlyBaboo........ :(


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 22 Φεβ 2020, 13:48

Σύμφωνα με τη WSJ, η Boeing βρίσκει ξένα σώματα (εργαλεία, πανιά, καλύμματα υποδημάτων κ.ά) στις δεξαμενές στα 2/3 των αεροσκαφών που έχει μέχρι τώρα ελέγξει.
https://www.wsj.com/articles/boeing-fin ... 1582336382

Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τα αποτελέσματα αντίστοιχων ελέγχων σε ήδη παραδομένα αεροσκάφη και αν οι εταιρείες εξέτασαν το σημείο (ή αν εμπιστεύτηκαν τη Boeing :oops: ).
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 01 Μαρ 2020, 00:54

Ούτε με το ανανεωμένο software του ΜΑΧ είναι ικανοί οι πιλότοι να ανταποκριθούν στα σχετικά emergencies.

Σύμφωνα με το Bloomgerg, πιλότοι των American Airlines, United, Southwest και Aeromexico εκπαιδεύτηκαν στα νέα δεδομένα που έχει εφαρμόσει η Boeing στα ΜΑΧ και στη συνέχεια κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στον εξομοιωτή emergencies παρόμοια με εκείνα που οδήγησαν σε συντριβή τα ΜΑΧ της Lion και της Ethiopian.

Δεν τα κατάφεραν.
https://beta.canada.com/pmn/business-pm ... 70cbd81b2/

Αυτό σημαίνει:
-Καταρρίπτεται οριστικά η άποψη της Boeing ότι η μετάβαση από τα NG στα MAX δεν απαιτεί εκπαίδευση.
-Πιθανότατα και όλοι οι πιλότοι των ΜΑΧ θα πρέπει να περάσουν σοβαρή εκπαίδευση.
-Η «λύση» που η Boeing ισχυριζόταν ότι βρήκε για τις αστοχίες του MCAS (αλλά και για τη γενικότερη συμπεριφορά των πιλότων σε σχέση με τα συστήματά της) θέλει ακόμα πολλή δουλειά.

Εκτίμησή μου είναι ότι η FAA (μετά το ρεζιλίκι που έπαθε) αντιμετωπίζει το ΜΑΧ, έως κάποιον βαθμό έστω, ως νέο αεροσκάφος που πιστοποιείται από την αρχή. Μόνο έτσι εξηγείται η επιμονή της να εφαρμοστούν οι νέοι κανoνισμοί (π.χ. στις καλωδιώσεις και στο redundancy των συστημάτων) και η συνεχιζόμενη καθήλωση που κλείνει σύντομα ένα έτος.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 09 Μαρ 2020, 10:03

Η FAA επιβάλλει πρόστιμο 20 εκατ. δολαρίων στη Boeing επειδή τοποθέτησε σε 800 αεροσκάφη (NG και ΜΑΧ) αισθητήρες σε σύστημα πλοήγησης οι οποίοι δεν ήταν εγκεκριμένοι και δεν είχαν πιστοποίηση.
https://www.flightglobal.com/airframers ... 34.article

Πόσο καθάρματα; Η εταιρεία λέει ότι ήταν απλώς γραφειοκρατικό το θέμα (δεν είχαν προλάβει να υποβάλλουν τα σχετικά έγγραφα) και ότι τα εξαρτήματα είναι λειτουργικά και ασφαλή, αλλά το επιχείρημα είναι επιπέδου «Ναι, προσλάβαμε τον γιατρό χωρίς πτυχίο, αλλά ήταν γιατρός στην πραγματικότητα, μας το έφερε μετά». :mrgreen:

Στο άλλο ζήτημα, η FAA φέρεται να επιμένει στην αλλαγή της δρομολόγησης/τοποθέτησης κάποιων καλωδίων στα ΜΑΧ επειδή σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό η διάταξη είναι ανασφαλής. Θα πρέπει να αλλάξει σε πάνω από 800 αεροσκάφη.
https://www.marketscreener.com/BOEING-C ... -30127963/
Υπενθυμίζω ότι η εν λόγω διάταξη είναι πια απαγορευμένη (δλδ αν ένα νέο αεροσκάφος τη χρησιμοποιούσε δεν θα έπαιρνε certification), αλλά somehow η διάταξη εγκρίθηκε στα MAX επειδή η Boeing δεν το ανέφερε και η FAA δεν το πρόσεξε.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Nontas » 09 Μαρ 2020, 14:18

Αμερικανοί γερουσιαστές και υπηρεσίες όπως η EASA, εκτός από αλλαγές στους κανονισμούς που επέτρεπαν η FAA να εξουσιοδοτεί τα στελέχη των κατασκευαστριών εταιρειών να κάνουν το certification για λογαριασμό της, πιέζουν ώστε το max να πιστοποιηθεί ξανά απ' την αρχή σαν νέος τύπος,
Αν αυτό περάσει, θα χρειαστούν 4 με 5 χρόνια πριν τα max ξαναπετάξουν.
0 x

Άβαταρ μέλους
AirNewZealand
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1161
Εγγραφή: 09 Απρ 2007, 08:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 157

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό AirNewZealand » 09 Μαρ 2020, 14:55

Αν ξαναπετάξουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς ίσως πια να συμφέρει την Boeing να το "παρατήσει" και να αφοσιωθεί στην κατασκευή εξαρχής ενός αντικαταστάτη των 737
0 x
Aircraft flown : AT4/AT7/DH4/DH8/D28/SH3/S20
AR1/100/142/CRJ/CR9/CRK/ER4/ERD/E75/E90
M11/M83/M90
CS3/318/319/320/321/AB3/AB6/313/333/343/346
717/727/732/733/734/73G/738/742/744/748/757/763/77W/788

MyFlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 09 Μαρ 2020, 16:07

Μια πολύ πιθανή πραγματικότητα είναι ότι η FAA έχει θυμώσει τόσο πολύ που η Boeing καταχράστηκε την εμπιστοσύνη της και πιστοποίησε το κάθε πικραμένο component χωρίς έλεγχο, που έχει βαλθεί τώρα να τους ταράξει στη νομιμότητα.

Από όλους τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί είναι φανερό ότι το ΜΑΧ θα ήταν παντελώς uncertifiable αν σχεδιαζόταν/παρουσιαζόταν περί το 2010 ως νέο αεροσκάφος. Αλλά λίγο το grandfathering, λίγο τα exemptions, λίγο το self-certification, λίγο η βιασύνη να προλάβουμε το neo, λίγο που η FAA είναι τραγικά υποστελεχωμένη, λίγο που έπρεπε το καμάρι της αμερικανικής αεροναυπηγικής να δίνει κέρδη με το τσουβάλι, κατέληξαν να σκοτώσουν 346 ανθρώπους μέσα σε 2 χρόνια υπηρεσίας.

Δείτε μόνο πόσα προβλήματα έχουν διαπιστωθεί από το grounding και μετά και πείτε μου ποιος CEO αεροπορικής θα παίξει στο εξής το κεφάλι του επιλέγοντας να αγοράσει ΜΑΧ για την εταιρεία του. Έχει πάψει πια να είναι θέμα λειτουργικού κόστους. Είναι πια το αν θα επιλέξεις να συνεργαστείς για τα επόμενα 20 χρόνια με μια εταιρεία που κουρέλιασε κάθε νόμο και κάθε επιχειρηματική ηθική για να κάνει πλούσια τα στελέχη της και, στην πορεία, σκότωσε και κόσμο.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Στέφος
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 649
Εγγραφή: 15 Απρ 2012, 13:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDMA
Τοποθεσία: Γερμανία
x 97
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό Στέφος » 09 Μαρ 2020, 22:03

OveLix έγραψε: [....]

Δείτε μόνο πόσα προβλήματα έχουν διαπιστωθεί από το grounding και μετά και πείτε μου ποιος CEO αεροπορικής θα παίξει στο εξής το κεφάλι του επιλέγοντας να αγοράσει ΜΑΧ για την εταιρεία του.
[....]


O O'Leary, οπως διαβαζα προσφατα.. :oops:
1 x
Ο κόσμος έχει γεμίσει με δικτατορίσκους και κομπλεξικούς...
Εσύ, συνέχισε να βελάζεις σα να μην τρέχει τίποτε...

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 09 Μαρ 2020, 23:52

Δημοσιεύτηκε σήμερα η ενδιάμεση αναφορά των Αιθιοπικών αρχών για τη συντριβή της ET302.

Αναφέρει ως κύρια αιτία τον ελαττωματικό αισθητήρα της ΑΟΑ, οι ενδείξεις του οποίου ξεκίνησαν μια σειρά ενεργειών και συμβάντων που οδήγησαν στο να παρέμβει το MCAS και, ουσιαστικά, να καταδικάσει το αεροσκάφος.

Η αναφορά σημειώνει ότι οι δύο αισθητήρες ΑΟΑ (που, σημειωτέον, ΔΕΝ τροφοδοτούν με ενδείξεις τον υπολογιστή ταυτόχρονα, αλλά ο ενας κάθε φορά) είχαν διαφορά μεταξύ τους έως και 59 μοίρες. Αλλά στη μοιραία πτήση ο υπολογιστής έπαιρνε στοιχεία μόνο από τον ελαττωματικό.

Σύμφωνα με την αναφορά, το MCAS έριξε το ρύγχος του αεροσκάφους λίγο πριν τη συντριβή στις -40 μοίρες.

Η επιτροπή κατηγορεί τη Boeing ότι έθεσε ανεπαρκείς κανόνες εκπαίδευσης και ότι πιστοποιούσε τις διαδικασίες χωρίς ποτέ οι πιλότοι να ενημερωθούν για έκτακτες καταστάσεις που προκύπτουν από το νέο software.

Ολόκληρη η αναφορά εδώ
http://s3.documentcloud.org/documents/6 ... 9-2020.pdf

Σχόλιο δικό μου:
Το Α320 έχει 3 ΑΟΑ sensors από τη δεκαετία του '80. Οι δύο δουλεύουν συνεχώς και ο τρίτος είναι μόνιμα standby για την περίπτωση ασυμφωνίας των άλλων δύο. To δε Α220 έχει ΕΞΙ αισθητήρες που υπολογίζουν την ΑΟΑ (και άλλες παραμέτρους), τροφοδοτούν 3 υπολογιστές ανεξάρτητους μεταξύ τους που όλοι μαζί συνθέτουν το προφίλ της πτήσης.

Και διαβάζω (αλλά δεν ξέρω αν ισχύει) ότι ο υπολογιστής του ΜΑΧ δεν μπορεί ως σήμερα να «διαβάσει», να αξιολογήσει και να φτιάξει μια ακολουθία ενεργειών που να προϋποθέτει τη χρήση έστω 2 αισθητήρων. Και το πουλούσανε ως state of the art, τα καθάρματα.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 358

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό OveLix » 14 Μαρ 2020, 17:49

Και μ' όλη την αναστάτωση για τον ιό, δεν καταλάβαμε ότι στις 2̶3̶ 13 Μαρτίου το ΜΑΧ έκλεισε ακριβώς έναν χρόνο εκεί ακριβώς όπου ανήκει: στο έδαφος.

(thanks, Mernion)
Τελευταία επεξεργασία από OveLix σε 14 Μαρ 2020, 21:49, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2794
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 123
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό MerNion » 14 Μαρ 2020, 21:41

Ενα μικρό τυπογραφικό ;) Στις 13 ήθελες να γράψεις προφανώς.
0 x

Άβαταρ μέλους
lewton
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 900
Εγγραφή: 03 Αύγ 2007, 12:29
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDHI
Τοποθεσία: Hamburg, Deutschland
x 89
Επικοινωνία:

Re: Boeing 737 MAX

Δημοσίευσηαπό lewton » 17 Μαρ 2020, 10:18

Η τρέχουσα κρίση με τον ιό δεν δίνει εξαιρετική ευκαιρία στον νέο CEO της Boeing να σκοτώσει το MAX και να αρχίσει νέο clean sheet μικρό μοντέλο;
0 x
no more FlyBaboo........ :(



Επιστροφή σε “Αεροσκάφη και κατασκευαστές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες