De Havilland Comet

  • Thread starter solro
  • Ημερομηνία δημιουργίας

solro

First-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2011
Μηνύματα
586
Likes
109
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Η ωραιότερη σκηνή με Commet,. από την ταινία "Το δίκανο".

http://www.youtube.com/watch?v=fjAfpIgVN_c&feature=embed#at=4894

Μπορεί κάποιος να μας πει τον ρόλο του κουβά που βρίσκεται κρεμασμένος στο φτερό;
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Χαχα βαζω στοιχημα οτι το ειδες τωρα στην τηλεοραση και ειπες να το βαλεις ε;Σωστος!
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Πολύ σωστός!!
Από αύριο θα σας δείξω και το αγαπημένο μου 707!!!
 
solro":88ej6mg5 said:
Η ωραιότερη σκηνή με Commet,. από την ταινία "Το δίκανο".

http://www.youtube.com/watch?v=fjAfpIgVN_c&feature=embed#at=4894

Μπορεί κάποιος να μας πει τον ρόλο του κουβά που βρίσκεται κρεμασμένος στο φτερό;

Ήθελα κάποτε να κανω καταγραφή όλων των αεροπλάνων (κυρίως της Ολυμπιακής) που εμφανίζονται στις ελληνικές ταινίες, να κόψω το κομματάκι που εμφανίζονται και να φτιάξω ένα DVD. Και δόξα το Θεό ο πατέρας δεν εχει αφήσει εφημερίδα και περιοδικό που είχε ελληνική ταινία και να μην την πήρε.

αλλά πού χρόνος ρε γαμώ το...
 
Ο Κουβάς !

O κουβάς .....


Αυτή θα ήταν ωραία ερώτηση για το κουίζ....αν ήξερα την σωστή απάντηση!

Φαίνεται ότι εκέι είναι σωλήνας του fuel jettison (απόρριψης καυσίμων). To θέμα είναι ότι δεν είμαι σίγουρος ότι ο Κομήτης είχε τέτοιο σύστημα. Μπορεί να το είχε μόνο σε μερικά μοντέλα.

Αν είχε και από εκεί κρεμιέται ο κουβάς, προφανώς το σύστημα είχε διαρροές που μπορεί να προκαλούνταν από την διαστολή των καυσίμων όταν το αεροπλάνο καθόταν στον ήλιο μετά την πετρέλευση.

Με πιό "βαθύ" ψάξιμο βρήκα αυτα:

http://www.flightglobal.com/airspace/me ... rawing.jpg

Το σχεδιάγραμμα δυστυχώς δεν έχει ανάλυση. Όμως, στη θέση 26 και 28 βλέπουμε το σωλήνα από τον οποίο κρέμεται ο κουβάς. Δείχνει να βγαίνει από την αριστερή δεξαμενή καυσίμων. Το ότι είναι μόνο στη μία μεριά, δεν αποκλείει να είναι κάτι τέτοιο, μιάς και μπορεί να απέρριπτε μόνο τα κάυσιμα στη δεξαμενή της κοιλιάς.

Σε αυτήν την καταπληκτική φωτό:

http://airpixbycaz.co.uk/cazsite/galler ... lhr101.jpg

βλέπουμε πάλι τον σωλήνα στο αριστερό φτερό ανάμεσα σε δύο φλάπ. Το πράγμα βρωμάει όμως. Ο σωλήνας είναι εύκαμπτος. Αυτό φαίνεται και από τη θέση 26 του σχεδιαγράμματος. Μπορεί να είχε "μακακίες" στο σχεδιασμό ο Κομήτης, αλλά έυκαμπτο σωλήνα καυσίμου και μάλιστα υψηλής πίεσης για απόρριψη......χμ. Αμφιβάλλω.

Αυτό το εύκαμπτο είναι γρίφος. Κανένας μηχανικός ρε παιδιά!

(Συγνώμη για το "ξεδίπλωμα", αλλά μιάς και δεν "παίζω" στο κουίζ, κάπου πρέπει και εγώ να εκτονωθώ!)
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Πρέπει να είναι fuel tank vent tube. Στη διάρκεια του ανεφοδιασμού με καύσιμα όλο και κάτι θα ξεχειλίσει απο εκεί.
Μπορεί ο ίδιος σωλήνας να χρησιμοποιείται και για το jettison, δεν ξέρω αν το comet είχε τέτοιο σύστημα. Συνήθως το ακρο αυτών των σωλήνων είναι λαστιχένιο για λόγους αποφυγής στατικού ηλεκτρισμού/σπινθήρων.
Καπου έχω ένα βιβλίο για το comet, αν το βρώ θα επανέλθω για επιβεβαίωση.


Edit:
ναι, αυτό είναι:


Για το λαστιχένιο σωλήνα δεν υπάρχει θέμα αντοχής γιατί είναι ανοιχτοι στην άκρη οπότε δεν "μπλοκάρεται" η πίεση. Ιδιο ακριβώς σωλήνα jettison έχουν όλα τα airbus.
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

gonso":2psx2fa7 said:
Με πιό "βαθύ" ψάξιμο βρήκα αυτα:

http://www.flightglobal.com/airspace/me ... rawing.jpg

Πολυ ωραίο σχέδιο.Αλλά χωρίς το υπόμνημα δεν μας λέει και πολλά...
Btw έχει γίνει 100% με το χέρι :shock:

Ο σωλήνας είναι εύκαμπτος. Αυτό φαίνεται και από τη θέση 26 του σχεδιαγράμματος. Μπορεί να είχε "μακακίες" στο σχεδιασμό ο Κομήτης, αλλά έυκαμπτο σωλήνα καυσίμου και μάλιστα υψηλής πίεσης για απόρριψη......χμ. Αμφιβάλλω.

Επίσης φαίνεται ότι ο σωλήνας κινείται μαζί με τα flaps.
Αν χρειαστει να γίνει fuel dump με extended flaps τότε θα συμβεί μάλλον αυτό.
Ελπίζουμε ότι απαγορευόταν τότε το fuel dump με extended flaps.
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Νώντα, αυτό ακριβώς έψαχνα και βρήκα, αλλά δεν μου άνοιγε. Τώρα έχουμε μία πιό πλήρη εικόνα.

Οι δύδιμοι σωλήνες είναι πιό μεγάλοι και μάλλον είναι της απόρριψης. Ο άλλος πίό δεξιά πρέπει να είναι η υπερχείλιση και εξαέρωση. Όμως, οι εξαερώσεις και οι υπερχειλίσεις, είναι συνήθως κοντά στο υψηλότερο επίπεδο καυσίμων, άρα κοντά στις άκρες των φτερών (λόγω γωνίας φτερού).

Παραμένει το ερώτημα γιατί όλα από την αριστερή μεριά. Έστω ότι οι δύο σωλήνες απόρριψης βγάζουν καύσιμο μόνο από τη δεξαμενή της κοιλιάς. Γιατί όμως δεξιά δεν υπάρχει υπερχείλιση?

Πάντως, ο κουβάς μάλλον ήταν για μικρές ποσότητες καυσίμου και όχι γιά νερά ή λάδια (υδραυλικά ή λιπαντικά)
 
Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Σωλήνες vent υπήρχαν 2, συμμετρικά δεξιά-αριστερά.
Για το dump είχε 2 αριστερά (προφανώς αριστερής πτέρυγας και κεντρικής) και μία δεξιά.
Στο cutaway δεν τις δείχνει δεξιά για λόγους απλοποίησης του σχεδίου. σε όλες τις φωτο όμως διακρίνονται πχ:
http://www.airliners.net/photo/Dan-Air- ... d152936201
 
Φέτος αφού γιορτάσαμε τα 50 χρόνια του Β747 ήλθε η σειρά της επετείου 60 έτη αεριωθούμενα α/φ πάνω από τον Ατλαντικό.
4 Οκτωβρίου 1958 το de Havilland Comet4 *
της BOAC έκανε σε 7 ώρες την πτήση Λονδίνο για Νέα Υόρκη.

https://www.businesstraveller.com/busin ... -atlantic/

Στις 26 Οκτωβρίου 1958 έκανε η Pan Am το δρομολόγιο JFK για Le Bourget Παρίσι με Β707


και να θυμηθούμε και τα 4 Comet4 της ΟΑ που κάποτε τα Ελληνικά φτερά έπαιζαν ανάμεσα στους πρωτοπόρους.

Το 1962

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... I1Ug%3D%3D

και το 1965

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... I1Ug%3D%3D

Τα Comet4 της ΟΑ έκαναν και τα πρώτα codeshare παγκοσμίως, με την BEA.

Το 1966 τα Β707 της ΟΑ πέταγαν για JFK

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... U1lQ%3D%3D

https://www.airliners.net/photo/Olympic ... AY2gNVA%3D


* Πρώτη εμπορική cargo πτήση 2 Μαΐου 1952, το 1953 η BOAC πετούσε με ενδιάμεσους σταθμούς για Γιοχάνεσμπουργκ, Τόκυο, Σιγκαπούρη, Κολόμβο, η Union Aéromaritime de Transport για Δυτική Αφρική και Μέση Ανατολή.
Μετά από σχεδιαστικά προβλήματα, άρχισαν να πετούν ξανά το 1958. Το κόστος του α/φ ήταν £1,140,000, σε σημερινές συνθήκες £24,440,000
 
Top