electric power 737 (επιφανειακά)

  • Thread starter g-pal
  • Ημερομηνία δημιουργίας

g-pal

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
07/03/2006
Μηνύματα
56
Likes
0
Καλησπέρα σας..

Θα ήθελα να γράψω κάποιες απορίες-σκέψεις μου προς συζήτηση σχετικά με το ηλεκτρικό κύκλωμα του 737:

1) Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα dark and cold πιλοτήριο. Το πρώτο πράγμα είναι "για να δούμε λίγο φως" να ανοίξουμε τις μπαταρίες οι οποίες παρέχουν συνεχές ρεύμα (DC) και ανάβουν βασικά όργανα. Όσο το έχουμε ανοιχτό τόσο αδειάζουν οι μπαταρίες αυτέ. Από κάπου θα τροφοδοτούνται. ΣΩΣΤΟ;

2) Κάπου εδώ θέτουμε σε λειτουργία την APU η οποία μας τροφοδοτεί με αέρα(κλιματισμό, μηχανές για εκκίνηση) και εναλασσόμενο ρεύμα (AC) όπου ένας από τους κύριους ρόλους του(του AC) είναι να τροφοδοτήσει τους σπινθηριστές για να έχουμε εκκίνηση κινητήρων(σε συνδιασμό με τον αερά της APU). H APU για να ξεκινήσει θέλει DC ρεύμα από τις μπαταρίες και καύσιμο. ΣΩΣΤΟ;

3) Τώρα που έχουμε ανοιχτή την APU στο αεροπλάνο "κυλλάει" DC ρεύμα; υπ' όψιν έχουμε και τις μπαταρίες ανοιχτές από το βήμα1). Το κύκλωμα αυτό του 1) τροφοδοτείται από την APU ή απλά παραμένει ως έχει. Τροφοδοτείται μήπως από το GEN1 και GEN2 που θα πω παρακάτω;

4) Ήρθε η ώρα να εκκινήσουμε τους κινητήρες (είπαμε αέρας-σπινθήρας-καύσιμο και πήρανε!!!). Κάπου έκει ανάβουν τα GEN1 και GEN2. Αυτές οι γεννήτριες παρέχουν DC ρεύμα. Κλείνουμε την APU και τώρα έχουμε τα GEN1 και GEN2. Αυτά τα GEN1 και GEN2 είναι ανεξάρτητα; Δηλαδή αν αποτύχει το ένα το άλλο θα ανταπεξέλθει; Για να αποτύχει κάποιο από αυτά σημαίνει πως πρεπει να σβήσει η μηχανή η και για άλλους λόγους.

5) τι έιναι το left(trasfer) και το right(stand by); Έχουν σχέση με τα GEN1 και GEN2;

σας ευχαριστώ... :D
 
Ξέρεις από GPU;
 
Αν και δεν ειμαι type rated στο 737, θα προσπαθησω να σου απαντησω..εξαλλου τετοια συστηματα ειναι λιγο πολυ ιδιας ''αρχιτεκτονικης'' στα μεγαλα jet.

1) Σωστο.

2) Σωστο. Το APU εχει ηλεκτρικη ''μιζα'' (starter motor) και παιρνει ρευμα απο τις μπαταριες για εκκινηση. Οταν ερθει on line παραγει AC ρευμα ικανο να τροφοδοτησει ολο το ηλεκτρικο κυκλωμα του αεροπλανου και επισης φορτιζει και τις μπαταριες, αυτο γινεται στο 320, αν ισχυει κατι αλλο στο 37ρι ας μας πει καποιος συναδελφος.

3) Μολις το APU ερθει on line, στο 320 γινεται αυτοματα change over και αμεσως τροφοδοτειται ολο το κυκλωμα με AC ρευμα. Στο 737 εχω την εντυπωση πως πρεπει να ''παρουμε'' manualy τα ρευματα του! Ξανα, ας μας διαφωτησει καποιος!

4)Τα Generators των μηχανων παραγουν AC ρευμα και φυσικα ειναι εντελως ανεξαρτητα και ικανα να τροφοδοτησουν ολο το κυκλωμα μονα τους. Εφ'οσον μπορει το APU GEN δεν θα μπορουν οι γεννητριες των μηχανων?? Τωρα ξανα στο 320, μπορουμε να αποσυνδεσουμε το IDG(Integrated Drive Generator) οπως ονομαζεται χωρις φυσικα να επηρεαστει η λειτουργια του κινητηρα. Αυτο μπορει να γινει αν εχουμε υψηλη θερμοκρασια λαδιου για π.χ.(το IDG εχει δικο του κυκλωμα λιπανσης). Λογικα θα γινεται και στο 737!

5) δεν γνωριζω δυστηχως..


Ελπιζω να σε βοηθησα καπως.. :great:
 
Ευχαριστώ πολύ blade...!!!! ήσουν κατατοπιστικότατος..
 
gianestras_kavala εχεις χάσει 4 επεισόδια από το σήριαλ...

1)Electrical power busses ή "μπάρες διανομής ρεύματος"
-είναι "πλατφόρμες" διανομής ρεύματος στα διάφορα συστήματα. Ανάλογα με το τι ρεύμα διανέμουν και το ρόλο τους έχουν και την αντίστοιχη ονομασία πχ: main bus, AC essential bus, transfer bus, battery bus, AC standby bus κλπ
Η διανομή της ηλεκτρικής ισχύος ανάλογα με τις ανάγκες ή τις απώλειες είναι αρχιτεκτονικά σχεδιασμένη πάνω στις busses. Υπάρχει δηλ η δυνατότητα διασύνδεσης/αλληλοτροφοδοσίας μεταξύ τους υπο όρους και προτεραιότητες.

2)Transformer/rectifier (T/R) ή μετασχηματιστής/ανορθωτής ρεύματος
-μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές ρεύμα

3)Inverter ή αναστροφέας ρεύματος
-μετατρέπει το συνεχές σε εναλλασσόμενο ρεύμα

4)Battery charger ή φορτιστής μπαταρίας

Γενικά:
το αεροπλάνο χρειάζεται AC και DC για να λειτουργήσουν οι διάφοροι μηχανισμοί και συστήματα. Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να υπάρχει πάντα τροφοδοσία σε όλα τα συστήματα σε νορμάλ συνθήκες αλλά και σε περίπτωση βλάβης μιας ή περισσοτέρων πηγών ρεύματος. Σε περίπτωση που η βλάβη είναι τέτοια ώστε δεν μπορούν να τροφοδοτηθούν τα πάντα, αυτόματα εξασφαλίζεται η τροφοδοσία των πλέον απαραίτητων κατά σειρά προτεραιότητας. Υπάρχει και η δυνατότητα manual απομόνωσης των κύριων κυκλωμάτων στο πιλοτήριο για περιπτώσεις υπερφόρτωσης, βραχυκυκλώματος, φωτιάς κλπ.

Οι γεννήτριες ηλεκτρικής ισχύος στο αεροπλάνο είναι όλες ΑC (κινητήρων και apu). Τα περισσότερα συστήματα DC τροφοδοτούνται απο τις AC γεννήτριες αφού πρώτα το ρεύμα τους μετατραπεί σε DC από τα T/R.. Εκτός της περίπτωσης "cold and dark", ή βλάβης όλων των γεννητριών ή T/R λοιπόν, οι μπαταρίες νορμάλ δεν χρησιμοποιούνται παρά για ελάχιστα emergency συστήματα (πχ πυρόσβεση κινητήρων), φορτίζονται δε συνεχώς και αυτόματα από το Battery charger όποτε χρειάζεται ώστε να είναι πάντα έτοιμες σε περίπτωση ανάγκης.
Σε περίπτωση απώλειας των γεννητριών τα απολύτως απαραίτητα AC κυκλώματα τροφοδοτούνται από τις μπαταρίες αφού πρώτα το DC ρεύμα τους μετατραπεί σε AC από το Inverter, συν τα πάλι απολύτως απαραίτητα DC συστήματα μέσω των "battery bus" και "hot battery bus".

οι απαντήσεις στα ερωτήματά σου:
1)Σωστό
2)Σωστό,
3)από τη στιγμή που παίρνεις ρεύμα από τη γεννήτρια του APU έχεις AC αλλά και DC σε όλα (σχεδόν) τα συστήματα DC μέσω των T/R τα οποία έχουν προτεραιότητα σε σχέση με την μπαταρία. Άρα δεν παίρνεις ουσιαστικά πια ισχύ από την μπαταρία, (η οποία πλέον αρχίζει και φορτίζεται από το Battery charger για να καλυφθεί η εκφόρτιση από την εκκίνηση του APU ή/και άλλες χρήσεις).
4)Οι GEN 1 και 2 παρέχουν AC ρεύμα, αν η μία βγει εκτός ή άλλη θα τροφοδοτήσει αυτόματα τις busses της άλλης -αυτό είναι το "BUS TRANSFER"- εφ όσον ο διακόπτης είναι στο auto. Αν υπάρχει λόγος να μην γίνει η αυτόματη τροφοδοσία σε περιπτώσεις που περιγράφονται στο checklist o διακόπτης μπαίνει OFF από το πλήρωμα. Οι λόγοι που δεν θα δώσει ρεύμα μια γεννήτρια είναι πολλοί, σβήσιμο του κινητήρα, βλάβη της γεννήτριας, του drive, υπερθέρμανση, βραχυκύκλωμα κ.α
5)ο διακόπτης "STBY POWER BUS" επιλέγει αν η DC Standby bus (η οποία τροφοδοτεί ζωτικά DC συστήματα) θα τροφοδοτείται αυτόματα από όποια πηγή είναι διαθέσιμη, ή αν θα πάρει κατευθείαν από την μπαταρία ή αν θα μπει OFF από το πλήρωμα σε περιπτώσεις που περιγράφονται στο checklist
Το "BUS TRANSFER" εξηγήθηκε στο 4),

http://www.astech.ie/ASTechDrupalWebsit ... matic%20(2)_0.png


Δες και αυτό το βίντεο, νομίζω θα σου λύσει πολλές απορίες
https://www.youtube.com/watch?v=SFNVW6Rzd04
 
Nontas όπως πάντα με πολλές λεπτομέρειες...

Το μελετώ και οτιδήποτε ερωτήσεις θα ενημερώσω.

Ευχαριστω!!!
 
Top