Δικαιώματα επιβατών

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με την Αεροπορική νομοθεσία και τους κανονισμούς
andrits
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 14 Φεβ 2012, 12:34

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό andrits » 14 Φεβ 2012, 12:39

Καλησπέρα
Είχα κανονίσει ένα επαγγελματικό ταξίδι για Ν.Υόρκη με πτήσεις Turkish Airlines. Η αεροπορική εταιρία άλλαξε χθες τις ώρες και το ταξιδιωτικό γραφείο που συνεργάζεται η εταιρία μου μας ενημέρωσε ότι μέχρι σήμερα μπορούσαμε να ζητήσουμε να ακυρωθεί το εισιτήριο. Το ταξίδι έπρεπε έτσι κι αλλιώς να ακυρωθεί και ακυρώσαμε το εισιτήριο χωρίς κάποιο penalty.

Η απορία μου είναι η εξής. Είχα κλείσει και ένα εισιτήριο μέσω άλλου ταξιδιωτικού πρακτορείου με την ίδια αεροπορική εταιρία για την κοπέλα μου. Το δικό της όμως πρακτορείο μας λέει ότι δεν μπορούμε να ακυρώσουμε το εισιτήριο λόγω της αλλαγής των ωρών. 3
Τι ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις;
Γιατί ένα ταξιδιωτικό γραφείο έχει άλλη πολιτική από άλλα;
0 x


Άβαταρ μέλους
Greg.CHQ
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 541
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2010, 13:57
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
x 61
Επικοινωνία:

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό Greg.CHQ » 14 Φεβ 2012, 13:24

Αγαπητέ φίλε andrits Σωστά σου ανέφεραν ότι μπορείς στην πρώτη περίπτωση να ακυρώσεις το εισιτήριο σου και να πάρεις πίσω όλο το ποσό. Σχετικά με το εισιτήριο της κοπέλα σου . Το εισιτήριο είναι στο ίδιο class of service ? (αν και δεν έχει τόσο σημασία). Πρώτη φορά διαβάζω τέτοια αιτιολογία από γραφείο για να μην επιστρέψει τα χρήματα πίσω. Φυσικά και δεν ισχύει (από όσο ξέρω εφόσον αλλάξει η εταιρεία τις ώρες έχεις το δικαίωμα να : a) γίνει το ticket full refund b) να γίνει μηδενικό re - issue σε άλλες πτήσεις εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης c) να γίνει revalidation απευθείας από την εταιρεία σε άλλες πτήσεις εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης )
Σε συμβουλεύω να επικοινωνήσεις με τις Turkish Airlines . Φυσικά και να αναφέρεις στο γραφείο ότι μπορείς να κάνεις ακυρώσει.

Το γραφείο μπορεί να κάνει refund application μέσω του BspLink .

Δυστυχώς πολλά γραφεία έχουν διαφορετικές πολιτικές μεταξύ τους που τις περισσότερες φορές δυστυχώς παραβιάζουν τις επίσημες πολιτικές ακόμα και των ίδιων των ταξιδιωτικών γραφείων,
0 x

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3626
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 754

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό aakunz » 14 Φεβ 2012, 13:33

Αν το επιτρέπει η εταιρεία, ο ταξιδιωτικό γραφείο δεν μπορεί να το αρνηθεί, εκτός εάν αποδέχθηκαν οι ίδιοι την αλλαγή της ώρας, χωρίς πρώτα να σας ρωτήσουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εταιρεία δεν επιτρέπει την επιστροφή χρημάτων.

Υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία, μέσω GDS, που διασφαλίζει όλα τα μέρη.

Έστω ότι έχω την παρακάτω κράτηση:

Κώδικας: Επιλογή όλων

[b]1. TK 1845 Y  10APR ISTATH HK1  0740   0905  TU[/b]


Η εταιρεία αποφασίζει να αλλάξει τις ώρες. Παρατήρησε ότι ο ενδείκτης ΗΚ1 (holding 1 seat OK) γίνεται ΤΚ1 (time change for 1 seat being held):

Κώδικας: Επιλογή όλων

[b]1. TK 1845 Y  10APR ISTATH TK1  1140   1305  TU[/b]


Σε αυτήν την περίπτωση, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να μιλήσουμε με την εταιρεία και να ρωτήσουμε για τα δικαιώματα του επιβάτη. Αν η αλλαγή ξεπερνάει τις δύο ώρες, συνήθως επιτρέπεται επιστροφή χρημάτων χωρίς "πώς;" και "γιατί;". Επίσης, επιτρέπεται η υπό προϋποθέσεις αλλαγή και με άλλη εταιρεία σε βολικότερη ώρα, εάν υπάρχει συνεργασία.

Αν ο πελάτης αποδεχθεί την αλλαγή, τότε αλλάζουμε εμείς το ΤΚ1 σε ΗΚ1. Αυτό ενημερώνει την εταιρεία ότι ο πελάτης αποδέχεται τις αλλαγές. Σε αυτήν την περίπτωση, η αεροπορική εταιρεία θεωρεί το περιστατικό λήξαν, χωρίς άλλη υποχρέωση.

Κώδικας: Επιλογή όλων

[b]@1HK<
1. TK 1845 Y  10APR ISTATH TK1  1140   1305  TU[/b]


Αν ο πελάτης δεν αποδεχθεί την αλλαγή, τότε το ΤΚ1 θα πρέπει να παραμείνει ΤΚ1 και να ακολουθηθεί η διαδικασία reprotection ή refund, σε συνεργασία με την εταιρεία. Στην ΤΗΥ είναι αρκετά εξυπηρετικοί σε αυτό το θέμα.
0 x

Άβαταρ μέλους
chris93
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 17 Μαρ 2012, 03:54
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIR

Back-to-back πτησεις

Δημοσίευσηαπό chris93 » 17 Μαρ 2012, 04:13

Θα ταξιδέψω από το Ηράκλειο για την Θεσσαλονίκη με αλλαγή αεροσκάφους στην Αθήνα. Σε περίπτωση καθυστέρησης της πρώτης πτήσης με αποτέλεσμα να χάσω την δεύτερη τι δικαιώματα έχω. Και τα δυο εισιτήρια (Hράκλειο-Αθήνα & Αθήνα-Θεσσαλονίκη) είναι με Aegean
0 x


Άβαταρ μέλους
flying Doc
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1771
Εγγραφή: 22 Απρ 2007, 13:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EBBR
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
x 181

Re: Back-to-back πτησεις

Δημοσίευσηαπό flying Doc » 17 Μαρ 2012, 07:59

Πιθανότατα κανένα δικαίωμα. Αφού ΟΛΟΚΛΗΡΗ η πτήση εκτελείται από την A3, η εταιρεία θα σε βάλει σε μια από τις επόμενες πτήσης από Αθήνα για Θεσσαλονίκη...
0 x

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3626
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 754

Re: Back-to-back πτησεις

Δημοσίευσηαπό aakunz » 17 Μαρ 2012, 11:17

Όχι πάντα γιατρέ μου. Αυτό ισχύει 100%, όταν και οι δύο πτήσεις είναι τιμολογημένες σε ενιαίο εισιτήριο. Στις άλλες περιπτώσεις, είναι στη διακριτική ευχέρεια της αεροπορικής εταιρείας.
0 x

Άβαταρ μέλους
osc4r
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: 23 Δεκ 2009, 22:16
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 8

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό osc4r » 04 Οκτ 2012, 15:52

Διαβάζω το παρακάτω άρθρο στο πρωτοσέλιδο του in.gr και δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νέο/είδηση! Am I stupid? :?

http://news.in.gr/world/article/?aid=1231216048
0 x


Άβαταρ μέλους
lgav1966
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 980
Εγγραφή: 11 Αύγ 2004, 13:59

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό lgav1966 » 04 Οκτ 2012, 16:03

Η ειδηση απο οτι καταλαβα οτι πχ εγω παω Αθηνα-Φρανκφουρτη-Νεα Υορκη.Το Αθηνα-Φρανκφουρτη με ΟΑ και το Φρανκφουρτη-Νεα Υορκη με Delta και καθυστερησει το πρωτο σκελος και χαθει το αλλο το πληρωνει η πρωτη εταιρια που πεταγε.
0 x

Άβαταρ μέλους
osc4r
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: 23 Δεκ 2009, 22:16
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 8

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό osc4r » 04 Οκτ 2012, 16:10

Ακόμη δηλαδή κι αν πρόκειται για διαφορετικές κρατήσεις με διαφορετικές εταιρίες; Αυτό θα ήταν ενδιαφέρον. (θα τροφοδοτούμε με τις lowcost -αφού μόνο αυτές φαίνεται να επιβιώνουν- τα hub της Ευρώπης άφοβα!)
0 x

pansek
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 92
Εγγραφή: 21 Ιαν 2011, 19:09
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LEBL
Τοποθεσία: Βαρκελώνη
x 8
Επικοινωνία:

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό pansek » 04 Οκτ 2012, 21:01

Η αποφαση του ευρωπαικου δικαστηριου.

http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs ... 0125el.pdf
0 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2156
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 328

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό flesland » 04 Οκτ 2012, 22:04

osc4r έγραψε:Ακόμη δηλαδή κι αν πρόκειται για διαφορετικές κρατήσεις με διαφορετικές εταιρίες; Αυτό θα ήταν ενδιαφέρον. (θα τροφοδοτούμε με τις lowcost -αφού μόνο αυτές φαίνεται να επιβιώνουν- τα hub της Ευρώπης άφοβα!)


Προφανώς μόνο σε περίπτωση codeshare - συνεργασίας.
0 x

ckabi
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 245
Εγγραφή: 05 Οκτ 2006, 10:00
x 30
Επικοινωνία:

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό ckabi » 08 Μαρ 2013, 11:14

Θα ήθελα να ρωτήσω αν σε περίπτωση αλλαγής της ώρα της πτήσης (στη μετάβαση η αναχώριση πάει 75 λεπτα αργότερα, και στην επιστροφή 100 λεπτά αργότερα), μπορεί ο επιβάτης να ζητήσει επιστροφή χρημάτων. Ή επειδή η αλλαγή στην ώρα δεν είναι πολύ μεγάλη δεν μπορεί;
0 x
Ταξιδεύω άρα υπάρχω!

Blog με τα ταξίδια μου και όχι μόνο: http://www.taxidiaris.gr/

Άβαταρ μέλους
mitsubishi
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 01:27

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό mitsubishi » 26 Μαρ 2014, 00:17

Γρηγορη ερώτηση γιατί γράφω από greeklish converter: είχα πτήση VCE-MUC με Air Dolomiti και MUC-ATH με Lufthansa. Layover 1:10 στο MUC. Η πρώτη πτήση καθυστέρησε 1 ώρα, με αποτέλεσμα να χάσω το connection για ATH. Δεν υπήρχε άλλη πτήση την ίδια μέρα, παρα μονο την επομενη με Air China. Συνολική καθυστέρηση στην προγραμματισμένη άφιξη μου στην Αθηνα: σχεδόν 12 ώρες. Έχω καταλάβει σωστά ότι δικαιούμαι αποζημίωση 400 euro ανά επιβάτη;
0 x


Άβαταρ μέλους
jj_lgkr
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2012, 17:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDH
x 94

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό jj_lgkr » 27 Μαρ 2014, 16:53

Σωστό. Φαντάζομαι διαμονή και φαγητό σου έδωσαν. Περισσότερα, καθώς και το EU complaint form που καταθέτεις στην αεροπορική, εδώ
0 x

Άβαταρ μέλους
mitsubishi
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 01:27

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό mitsubishi » 30 Μαρ 2014, 15:30

Ευχαριστώ για την απάντηση και το link. Ναι, διαμονή κλπ τα κάλυψε η Lufthansa.
0 x



Επιστροφή σε “Αεροπορική νομοθεσία και κανονισμοί”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης