Ακύρωση ή αλλαγή πτήσης

flyglobesman

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
24/02/2008
Μηνύματα
76
Likes
2
Είμαστε πέντε άτομα που αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα με την επιστροφή των πτήσεων μας στην Ελλάδα . Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ξενοδοχείο στο Νέο Δελχί , πλησίον του αεροδρομίου Indira Gandhi .
Η πτήση της επιστροφής θα γινόταν με την Air Astana με αναχώρηση σήμερα το πρωί 02.05.18 στις 11.35 από Νέο Δελχί για Αλμάτι, θα μέναμε στο Αλμάτι για μια μέρα / νύχτα και η πτήση μας από Αλμάτι για Αθήνα & Ηράκλειο αντίστοιχα είναι αύριο το πρωί στις 03.05.18 με την Aeroflot μέσω Μόσχας .
Λόγω ακύρωσης της πτήσης από την Air Astana, δεν μάθαμε τον πραγματικό λόγο ακύρωσης, και μετά από πολύωρες διατυπωσεις και διαδικασίες μας έχουν φέρει σε ένα ξενοδοχείο κοντά στο αεροδρόμιο και περιμένουμε νεότερα κατά τις 23.00 για το τι θα γίνει.
Παρακαλώ όποιος μπορεί να βοηθήσει τι μπορεί να γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις .
Τα εισιτήρια από το Αλμάτι για Ελλάδα είναι με άλλη αεροπορική εταιρεία (Αεροφλοτ) όπως ανέφερα πριν.
Η πολύωρη καθυστέρηση και η πιθανή αλλαγή ημερομηνίας μάλλον αλλάζει τα σχέδια της επιστροφής μας.
Αν ξέρεις κάποιος πως να το αντιμετωπίσουμε ...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων .
 
Δεν είμαι βέβαια ειδικός αλλά νομίζω ότι είναι λίγο δύσκολα τα πράγματα. Φαντάζομαι ότι τα εισητήρια της Air Astana και της Aeroflot είναι ξεχωριστά. Αυτό σημάινει ότι η Air Astana υποχρεούται να σας πάει στην Almaty και όχι Ελλάδα. Άρα αν σας πάει αύριο Almaty και εσεις εν τω μεταξύ έχετε χάσει την πτήση για Μόσχα, δεν είναι υποχρεωμένοι να σας δώσουν καινούργια εισητήρια για Ελλάδα. Αντίθετα είναι υποχρεωμένοι να σας δόσουν την προβλεπόμενη αποζημίωση για την καθυστέρηση. Πάντως εφόσον η πτήση DEL-ALA είναι εκτός Ε.Ε. δεν ισχύει ο κανονισμός EU261 και άρα δεν γνωρίζω ποιες είναι οι υποχρεώσεις της αεροπορικής απέναντί σας. Άρα φοβάμαι ότι θα καταλήξετε να πληρώσετε την επιστροφή από Καζακστάν για Ελλάδα. Αν ήταν ένα ενιαίο εισητήριο η αεροπορική θα ήταν υποχρεωμένη να σας πάει στον τελικό προορισμό σας, έστω με καθυστέρηση. Ελπίζω κάπως να βοήθησα. Καλή επιστροφή.
 
Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως λέει ο προλαλήσαντας. Ίσως αν το εισιτήριο με την Aeroflot είναι κάπως ευέλικτο να μπορείτε με κάποια επιβάρυνση να το αλλάξετε. Επικοινωνήστε το ταχύτερο με την εταιρεία πριν την πτήση, γιατί σε περίπτωση no show λογικά δεν θα μπορείτε να ζητήσετε τίποτα. Το πιο πιθανό βέβαια θα είναι να πρέπει να αγοράσετε καινούριο εισιτήριο από Καζακστάν για Ελλάδα.
 
Νομιζω οτι θα εχουν ενιαιο εισιτηριο .Γραψε μας τι κανατε για να μπορεσουμε να σας βοηθησουμε.Απο οτι βλεπω η εταιραια ειναι καλη .Θα σας βρει την λυση αυτη.
 
Ευχαριστώ πολύ όλους για τα σχόλια και τις απαντήσεις στο θέμα που προέκυψε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Θα επανέλθω σύντομα με περισσότερες λεπτομέρειες αφού επιστρέψω στην Ελλάδα και έχω τον χρόνο να γράψω.
 
Οι κρατήσεις των εισιτηρίων ήταν ξεχωριστές .
Αυτό έγινε για να έχουμε τη δυνατότητα να επισκεφτούμε τις δύο χώρες Καζακστάν & Ινδία όπως και έγινε .
Η μία εταιρία ήταν η Aeroflot με την οποία είχαμε τα σκέλη ATH - HER/SVO/ALA με επιστροφή και η άλλη η Air Astana με την οποία είχαμε τα σκέλη ALA/TSE/DEL με επιστροφή .
Κατά την άφιξη στην Αλμάτι μείναμε ένα τριήμερο και στη συνέχεια μία μέρα στην Αστανά.
Η επιστροφή με την Air Astana από το Δελχί ήταν προγραμματισμένη στις 02.05.18 με ώρα αναχώρησης στις 11.35 π.μ. και άφιξη στην Αλμάτι στις 15.50 μ.μ.
Θα μέναμε μια επιπλέον μέρα στην Αλμάτι και την επόμενη στις 03.05.18 θα παίρναμε την πτήση επιστροφής με την Aeroflot για την Ελλάδα μέσω Μόσχας.
Αφού ξεκινήσαμε πρωί για το αεροδρόμιο , Indira Gandhi και περάσαμε τους σχετικούς ελέγχους και τις διατυπώσεις εξόδου , κάναμε τις σχετικές αγορές από τα duty free , καταναλώσαμε ότι ρουπία είχαμε πάνω μας και κατευθυνθήκαμε προς την πύλη αναχώρησης 07Β με ώρα επιβίβασης τις 10.40 π.μ.
Και ενώ όλα φαινόταν να είναι στην ώρα τους αναγγέλλεται καθυστέρηση με νεότερα στις 13.00 μ.μ. Μετά τις 13.00 μ.μ. επιπλέον μια ώρα καθυστέρηση με νεότερα κατά τις 14.00 μ.μ. όπου ήρθε η αναγγελία ακύρωσης της πτήσης .
Εδώ να επισημάνω ότι ερχόμενος από ένα καφέ κοντά στην πύλη εξόδου, φίλος από την παρέα μου είπε ότι είδε κάτι σαν κομβόϊ με στρατιωτικούς να κατευθύνεται κάπου - πράγμα το οποίο του φάνηκε παράξενο και το είδε πρώτη φορά σε ένα πολιτικό αεροδρόμιο .
Για την ακύρωση της πτήσης κανένας λόγος . Κανείς από το προσωπικό εδάφους δεν έδωσε απάντηση για το τι πραγματικά συνέβη . Αόριστες και συγκεχυμένες πληροφορίες . Ποτέ δε μάθαμε . Άλλος έλεγε ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη Τζαϊπούρ και θα έρθει αργότερα στο Δελχί , άλλος μιλούσε για πιθανό τεχνικό πρόβλημα , άλλος ότι κανένα τεχνικό πρόβλημα δεν υπάρχει... Ο καθένας ότι του κατέβαινε !
Ο κόσμος άρχισε να διαμαρτύρεται έντονα (έχω και σχετικά βιντεάκια)
Μας είπαν ότι θα πάμε σε ξενοδοχείο κοντά στο αεροδρόμιο και κατά τις 23.00 το βράδυ θα συγκεντρωνόμασταν στο λόμπυ για επιστροφή στο αεροδρόμιο με πιθανή αναχώρηση τα μεσάνυχτα . Έτσι έγινε. Μετά την διαδικασία εξόδου από το αεροδρόμιο για το ξενοδοχείο (ακύρωση σφραγίδας εξόδου, επιστροφή προϊόντων που είχαν αγοραστεί από τα duty free, παραλαβή αποσκευών κλπ) φτάσαμε κατά τις 18.00 στο ξενοδοχείο που θα μας βόλευαν για κάποιες ώρες .
Από το ξενοδοχείο φύγαμε κατά τις 24.00 ξανά για το αεροδρόμιο για να πετάξουμε όπως μας είπαν στις 02.30.
Τελικά η αναχώρηση έγινε κατά τις 03.00 τα μεσάνυχτα και η άφιξη μας στην Αλμάτι ήταν σε ώρα που η πτήση που είχαμε για Ελλάδα ήταν ήδη χαμένη . Αυτό το γνωρίζαμε . Όμως πιστεύαμε και όπως μας διαβεβαίωσε το προσωπικό ότι η Air Astana θα μας έβρισκε καποια λύση στο πρόβλημα μας αφού φτάναμε στο αεροδρόμιο στο Αλμάτι . Το μόνο που μπορούσαν να μας κάνουν αυτοί στο Δελχί η αναβάθμιση θέσεων .
Φτάσαμε λοιπόν στο Αλμάτι πρωί κατά τις 07.00. Πέντε Έλληνες & τέσσερις Ρώσοι οι οποίοι θα ταξίδευαν με Aeroflot το προηγούμενο βράδυ για την Αγία Πετρούπολη ήμασταν οι χαμένοι και οι κυρίως ταλαιπωρημένοι της πτήσης .
Πήγαμε στο γραφείο της Air Astana στο αεροδρόμιο και αφού μπορέσαμε να μιλήσουμε με κάποια "υπεύθυνη" δεν εισπράξαμε απολύτως καμία βοήθεια ή απάντηση . Αντίθετα κάλεσαν την αστυνομία να ξεκουπιστούμε από το γραφείο τους ! Άψογη εταιρία !
Ευτυχώς πολύ κοντά ήταν το γραφείο τουρισμού , στο οποίο η εξαιρετική υπάλληλος προσπάθησε και μας βοήθησε όσο μπόρεσε.
Επιτέλους επαναπατριστήκαμε με δύο μέρες καθυστέρηση .
Θα προσπαθήσω να γράψω τη συνέχεια σύντομα ...
 
Από τη στιγμή που είχατε χωριστά εισιτήρια, δε σας καλύπτει η οδηγία της ΕΕ για προστασία, φροντίδα και αποζημίωση για τις πτήσεις μεταξύ τρίτων σημείων, πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχει προορισμός ΕΕ μέσα στο αντίστοιχο εισιτήριο. Συνεπώς, η Air Astana, δε θα μπορούσε να σας βοηθήσει ή να αποζημιώσει επειδή χάσατε την πτήση της Aeroflot.

Πάντως, από όσα διαβάζω για την Κεντρική Ασία και από την εμπειρία μου με συνεπιβάτες από εκείνα τα μέρη, είναι ότι υπάρχει διαφορετική αντίληψη για τους (καλούς) τρόπους, τη συμπεριφορά και την εξυπηρέτηση. Βέβαια, μία αεροπορική που υποτίθεται, ότι κοιτά προς τη Δύση, όπως η Air Astana, θα έπρεπε να δείχνει περισσότερο σεβασμό και καλύτερη αντιμετώπιση προς έναν επιβάτη που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.
 
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σχετικά με το θέμα μου .
Αναρωτιέμαι όμως τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που κάποιος βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση και δε μπορεί να πληρώσει νέο ναύλο . Θα μου πεις στην Ινδία θα πήγαινε ; Ναι ! Μπορεί να κάνει οικονομίες για να εκπληρώσει ένα όνειρο του.
Σχετικά με το θέμα του ανεμοστρόβιλου εκείνο το απόγευμα το ζήσαμε πραγματικά κατά τις 17.00 το απόγευμα , μόλις που είχαμε επιβιβαστεί στο λεωφορείο που θα μας μετέφερε στο ξενοδοχείο .
Να υπενθυμίσω ότι η αναχώρηση της πτήσης ήταν στις 11.35 π.μ. που σημαίνει ότι δεν υπήρχε κανένα θέμα, ούτε είχε επηρεαστεί κάποια άλλη από τις πτήσεις οι οποίες πραγματοποιούνταν κανονικά .
Εν πάσι περιπτώσει η επιστροφή έγινε από Αλμάτι για Αθήνα μέσω Κων/λης με Turkish airlines για αυτούς που πήγαιναν Αθήνα με κόστος αρκετά υψηλό .
Για την επιστροφή στο Ηράκλειο ήταν πολύ συμφέρουσα η τιμή απο το Bishkek / Kyrgystan με Aeroflot - η μετάβαση από το Αλμάτι στο Μπίσκεκ πολύ εύκολη και φθηνή.
Είχαμε την ευκαιρία να μείνουμε και να δούμε το Bishkek χωρίς να το είχαμε στο πρόγραμμα μας .
Η τιμή της επιστροφής στα μισά από εκεί .
 
Σίγουρα μια ακύρωση πτήσης φέρνει ανακατατάξεις στο πρόγραμμα, αλλά υπάρχουν τρόποι να προστατευθεί κανείς. Το απλούστερο όλων είναι να δόσει κάτι παραπάνω και να κάνει μια ταξιδιωτική ασφάλιση. Υπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι. Η τελευταία "τοπική" πτήση θα πρέπει να απέχει δύο ημέρες από το τελικό ταξίδι επιστροφής. Έτσι, ακόμη και αν ακυρωθεί τη μία μέρα, είναι απίθανο να ακύρωθει και δεύτερη συνεχόμενη. Το ταξίδι επιστροφής πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις πτήσεις σε ένα εισητήριο. Ετσι, σε περίπτωση ακύρωσης η αεροπορική οφείλει να σε μεταφέρει με άλλο τρόπο στον τελικό σου προορισμό. Τα τελευταία χρόνια οι μηχανές αναζήτησης συνδυάζουν πτήσεις από εταιρείες που δεν συνεργάζονται μεταξύ τους για να δόσουν χαμηλότερη τιμη. Π.χ. skg-ath με ryanair και στη συνέχεια ath-her με aegean. Αν όμως καθυστερήσει η πρώτη πτήση και χαθεί η δεύτερη η aegean δεν έχει καμία υποχρέωση να σε βάλει σε άλλη πτήση δωρεάν. Αυτό, είμαι σίγουρος ότι ο πολύς κόσμος δεν το ξέρει. Τέλος, πολλές φορές αξίζει να κλήσει κανείς flex εισητήριο για να έχει τη δυνατότητα να κάνει αλλαγές με μικρό κόστος μέχρι την τελευταία στιγμή. Όπως και να χει ένα ταξίδι έχει πάντα το στοιχείο του απρόοπτου, οπότε καλό είναι να έχουμε προβλέψει χρήματα και για τέτοιες περιπτώσεις. Τώρα πια με τις πιστωτικές κάρτες είναι εύκολο. Τέλος, η επιλογή της αεροπορικής παίζει τον ρόλο της. Σε αυτό τον τομέα οι low cost, υστερούν συνήθως. Όπως και να χει σημασία έχει ότι γυρίσατε όλοι καλά έστω και με ένα επιπλέον κόστος.
 
Top