Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Να εισαι καλα φιλε.

Οσο για τους πιλοτους της PIA. O Captain ειχε 15,000 ωρες και ο συγκυβερνητης 3,000.

Εταιρειες που ολοι εχουμε ταξιδεψει (RYR,WZZ κτλ.) εχουν κυβερνητες με 3,000 ωρες και συγκυβερνητες με 300! (nothing wrong with that)

Το πληρωμα της PIA ειχε πολλα sim checks και ωρες στο ενεργητικο τους. Κι ομως δεν υπηρχε τίποτα που να πηγε σωστα εκεινη τη μερα. Καθε πιθανη προειδοποιηση του αεροσκαφους αγνοηθηκε. Ο ΕΕΚ ηταν ακομα χειροτερος. Τους εδωσε αδεια προσγειωσης ενω ηταν σιγουρος οτι δεν θα τα καταφερναν, και ισως ηταν και ο μονος που θα μπορουσε να αποτρεψει το οτι εγινε.

Ο ανιψιος μου που ειναι 12 να πεταξει καλυτερα ενα 320 approach απο αυτους τους δυο. 15,000 ωρες;; 3,000 ωρες;;;
Ισως ενας απο τους παραγοντες να ηταν το ραμαζανι και το γεγονος οτι ισως και οι δυο νηστευαν.

Δε μπορει να το χωρεσει το μυαλο μου αλλιως.
 
kotobloco":rgd5wzmd said:
Ο ανιψιος μου που ειναι 12 να πεταξει καλυτερα ενα 320 approach απο αυτους τους δυο. 15,000 ωρες;; 3,000 ωρες;;;
Ισως ενας απο τους παραγοντες να ηταν το ραμαζανι και το γεγονος οτι ισως και οι δυο νηστευαν.

Δε μπορει να το χωρεσει το μυαλο μου αλλιως.
Με όλον τον σεβασμό αλλά θέτεις το ερώτημα σε λάθος βάση.
Εάν είχανε ξεκινήσει την κάθοδο στο σωστό σημείο, δεν θα είχανε την συγκεκριμένη κατάληξη.
Ο 12 χρόνος ανιψιός σου θα διαχειριστεί καλύτερα την κατάσταση αν του δώσεις το 320 σε 2-2,5 φορές μεγαλύτερο ύψος από το κανονικό και με κάποιον στα αριστερά του να μην θέλει να διακόψουν την προσέγγιση ;

Κανενός το μυαλό δεν μπορεί να χωρέσει πως χάσανε τη ζωή τους τόσα άτομα.

Από την άλλη σαν χειριστές δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εμείς πετάμε το αεροπλάνο.
Παρ’ολο που το ATC είναι ένα back up, δεν μπορούμε να του ρίξουμε ευθύνες για τις δικές μας αποφάσεις.
Το ανέκδοτο του χειριστή που απάντησε στην ελεγκτή πως τα speed brakes υπάρχουν για τα δικά του λάθη και όχι για τα δικά της το έχεις ακούσει φαντάζομαι :D
 
Αναφέρθηκε και ίσως είναι το σημείο κλειδί του συγκεκριμένου ατυχήματος: ο λόγος για τον οποίο ανασύρθηκε το σύστημα προσγείωσης! Το πιθανότερο να επιχείρησε ένας εκ των δύο χειριστών επανακύκλωση, ή να θεώρησε ότι η επανακύκλωση έχει ξεκινήσει ήδη.
 
Όταν κατεβαίνει ενα αεροσκαφος σαν ανεξελεγκτη ρουκέτα με ταχύτητα τετραπλάσια από την μέγιστη ταχύτητα καθόδου, το gear πανω η κατω δεν ειναι το "κλειδι" του ατυχηματος.
 
Κάτι που δεν καταλαβαίνω 100% είναι η διατύπωση 'action of lowering' και 'action of retracting'. Καταλαβαίνω σωστά ότι το σύστημα προσγείωσης μπορεί να μη κατέβηκε ποτέ κατά την πρώτη προσπάθεια προσγείωσης;

Αυτό που είναι εντυπωσιακό, ενώ έχουν ακουμπήσει στο έδαφος με τους κινητήρες, αυτός που εκτέλεσε την προσγείωση θέτει reverse thrust και brakes. Είναι εμφανές ότι δεν έχει καταλάβει ότι δεν έχει κατέβει το σύστημα προσγείωσης.

Νομίζω ότι η ασυνεννοησία, η σύγχυση, το χάος στο πιλοτήριο δεν πρέπει να έχει προηγούμενο.
 
Αν προσπαθείτε αεροπορικά να κατανοήσετε αυτό το ατύχημα, θα δυσκολευτείτε πολύ γιατί για όλους μας αυτά φαίνονται τόσο έξω από τα δεδομένα μας. Ισως φως να ρίξει κάποιος ψυχολόγος, κάποιος ειδικός σε θέματα συμπεριφορών και ανθρωπίνων λαθών κλπ. Φαίνεται να έχουν παραβιαστεί ΟΛΑ τα SOP και όλες οι δικλείδες ασφαλείας αλλά παρόλα αυτά να μην καταλαβαίνουν τι συμβαίνει. Η απάντηση τελικά μπορεί να είναι πολύ απλή, ας περιμένουμε όπως πάντα το τελικό πόρισμα για να εκπλαγούμε (?)
 
Συνήθως τα πιο φοβερά ατυχήματα συμβαίνουν από τελείως ηλίθιους λόγους.
Κάποτε έλεγα "αν ήμουν εγώ αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ!" .
Μέχρι τη στιγμή που επί ένα ολόκληρο λεπτό (60 ολόκληρα δευτερόλεπτα) στεκόμουν μπροστά στο ανοικτό ψυγείο μου και έψαχνα απεγνωσμένα πού επιτέλους είναι η καταλληλότερη θέση για να βάλω αυτά που κρατούσα στο χέρι! Και αν η γυναίκα μου τελικά γλύτωσε το εγκεφαλικό επειδή τελικά Δεν έβαλα τα παπούτσια στο ψυγείο, ήταν απλά επειδή όλα τα ράφια ήταν κατειλημμένα!
 
Σήμερα ανακοινώθηκε και η αναστολή άδειας πτήσεων της PIA από την easa για την Ευρωπαϊκή Ένωση
 
Τα νέα από τη χώρα-ανέκδοτο συνεχίζουν να είναι διασκεδαστικά.

Ο ICAO «συμβουλεύει» το Πακιστάν να σταματήσει να εκδίδει άδειες πιλότων. Αυτό έρχεται λίγες μέρες αφού το Πακιστάν άσκησε ποινική δίωξη σε 50 πιλότους και πέντε στελέχη της εκεί ΥΠΑ για έκδοση αδειών βασισμένων σε πλαστά πιστοποιητικά.

https://www.reuters.com/article/pakista ... SKCN26G04R
 
Εκδόθηκε το τελικό πόρισμα για το ατύχημα. Προς το παρόν, βρίσκω την είδηση μόνο σε αυτό το πακιστανικό αγγλόφωνο ΜΜΕ.

Συνοπτικά:
-Ο ΕΕΚ είπε τέσσερις φορές ότι η προσέγγιση ήταν λάθος (too high), οι χειριστές επέμεναν να συνεχίσουν, την πέμπτη φορά είπε "καλά, προσγειωθείτε".
-Οι χειριστές «δεν ήταν συγκεντρωμένοι» (προφανώς, είχαν άσχετη κουβεντούλα).
-Δεν εκτέλεσαν τη SOP, δεν όρισαν missed approach strategy, δεν χρησιμοποίησαν FMS.
-Το Σ/Π είχε κατεβεί κανονικά, αλλά στην τελική το ανέσυραν ξανά.
-Ακούστηκαν όλα τα σχετικά προειδοποιητικά σήματα στο πιλοτήριο, αλλά κανείς δεν τα σχολίασε.
-Εκτέλεσαν προσγείωση χωρίς Σ/Π, αλλά εφάρμοσαν reverse thrust και φρένα.
-Ο ΕΕΚ δεν ενημέρωσε το πλήρωμα ότι είδε belly landing, σπίθες κλπ.
-Στα 4 τελευταία λεπτά της πτήσης δεν καταγράφηκε τίποτα σε CVR και FDR λόγω electrical failure.

Λίγο πιο αναλυτικά κι εδώ.
 
Top