Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
d|m|tr|s
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 545
Εγγραφή: 04 Ιαν 2007, 19:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: Mosquito land
x 25

Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό d|m|tr|s » 15 Αύγ 2019, 14:00

Αναγκαστική προσγείωση της Ural Airlines μετά την απογείωση σε χωράφι με καλαμπόκια ύστερα από bird strike. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι το αεροπλάνο σταμάτησε σχεδόν άθικτο και οριζόντιο αλλά και ότι δεν εκδηλώθηκε πυρκαγιά παρ' όλο που ήταν γεμάτο καύσιμα. :great: :shock:

https://www.in.gr/2019/08/15/world/rosi ... raymaties/
1 x


Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 93

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό 6circles » 15 Αύγ 2019, 16:02

Το βίντεο της απογείωσης ( μέσα από το αεροσκάφος) : https://www.youtube.com/watch?v=MXoBc5S ... e=youtu.be

Το βίντεο της αναγκαστικής προσγείωσης: https://www.youtube.com/watch?v=mkDXwUF ... e=youtu.be

Εξαιρετικά δραματικές στιγμές και ευτυχώς αίσιο τέλος :thx:
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2030
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 182

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό flesland » 16 Αύγ 2019, 13:14

Ξέρει κανείς να μάς πει αν σε αυτές τις περιπτώσεις οι πιλότοι κατεβάζουν τους τροχούς;
0 x

Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1664
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 126

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό george_a » 16 Αύγ 2019, 15:57

Υπάρχουν δύο απόψεις. Η μία είναι να γνωρίζεις (ή να μπορείς να εκτιμήσεις) την ομαλότητα του εδάφους. Αυτό επιτρέπει την χρησιμοποίηση του συστήματος προσγείωσης. Έγινε μια φορά στη Louisiana, https://en.wikipedia.org/wiki/TACA_Flight_110.

Η άλλη άποψη είναι ότι δεν γνωρίζεις (ή δεν μπορείς να εκτιμήσεις) το πόσο ομαλό είναι το έδαφος. Τότε, η χρήση των τροχών μπορεί να συντελέση ακόμα και στην ανατροπή του σκάφους, με ολέθριες συνέπειες. Η επιλογή του να συρθεί το σκάφος με την 'κοιλιά' προσφέρει ένα βαθμό ομαλότητας, όπως και έγινε στο γεγονός που αναφερόμαστε.
3 x


Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 515
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 91

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό AGV » 16 Αύγ 2019, 16:38

Γενικά πάντως από τη στιγμή που ξέρεις ότι κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ολική απώλεια του αεροσκάφους, προτιμάς να μην γίνει κολυβιθρόξυλο που είναι το πιθανότερο, με το σύστημα προσγείωσης κάτω.
2 x

ECO
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: 07 Ιουν 2007, 22:02
x 41

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό ECO » 16 Αύγ 2019, 20:19

Κύριε AGV εκτιμώντας ότι είστε σχετικός με το ζήτημα του παρόντος νήματος, αφού έχω παρατηρήσει διαχρονικά ότι ποστάρετε σχεδόν πάντα μόνο σε θέματα που αφορούν ατυχήματα/δυστυχήματα α/φ, ειλικρινά περίμενα να διαβάσω ως πρωτεύουσα άποψη κάτι ουσιαστικότερο από σας ή έστω σωστότερα διατυπωμένη όπως π.χ η άποψη του παραπάνω μέλους george_a που έχει άμεση σχέση με την εκπαίδευση των πιλότων πρωτίστως για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος και δευτερογενώς του α/φ αλλά όχι αντιστρόφως όπως εσείς αναφέρετε ότι ο κυβερνήτης θα προτιμήσει ανυπερθέτως την προσγείωση με το σύστημα κάτω.
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 515
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 91

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό AGV » 16 Αύγ 2019, 20:54

Προφανώς η έκφρασή μου δεν ήταν σαφής και δημιουργήθηκε παρανόηση!
Σαφώς και εννοούσα ότι εφόσον η προσγείωση δεν γίνεται σε αεροδρόμιο το σύστημα προσγείωσης είναι προτιμότερο να είναι ΠΑΝΩ !
Συγγνώμη για την παρανόηση. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσω ότι δεν είμαι χειριστής και σαφώς οι απόψεις όλων χειριστών είναι ακριβέστερες.
0 x


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό Nontas » 17 Αύγ 2019, 17:12

To emergency check list της Airbus για την περίπτωση dual eng failure/crash landing σε έδαφος επιβάλλει LG down κάνοντας alternate extension στα 3000 πόδια,
Gear up μόνο στην περίπτωση ditching.
Προφανώς έχει μελετηθεί τι είναι ασφαλέστερο στην κάθε περίπτωση.

Το αεροπλάνο της Ural δεν ξεπέρασε τα 750 πόδια. Ακόμη κι αν προσπαθούσαν να κατεβάσουν το σύστημα, δεν θα προλάβαινε να ασφαλίσει, οπότε δεν υπήρχε επιλογή.
4 x

PILOT-737
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 06 Μαρ 2005, 04:19
x 1

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό PILOT-737 » 18 Αύγ 2019, 00:17

Στην dual engine out, το ποιο πιθανό είναι να μην επαρκεί η υδραυλική πίεση με τους κινητήρες σε windmilling και κατά συνέπεια να χρειάζεται gravity gear extension. Στο συγκεκριμένο περιστατικό εφόσον ένας κινητήρας λειτουργούσε σε idle στοιχεία τουλάχιστον, υπήρχε υδραυλικό σύστημα που να υποστηρίζει το κανονικό extension του συστήματος προσγείωσης.
Το πλήρωμα θα καταθέσει στην αναφορά του τους λόγους που επέλεξε να μην κατεβάσει το σύστημα (πχ αμφιβολία αν θα μπορούσαν να φτάσουν στο σημείο που εκτίμησαν ότι θα γινόταν επιτυχώς το emergency landing).
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 515
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 91

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό AGV » 18 Αύγ 2019, 06:06

Χίλια συγγνώμη, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω!
Αν το σκάφος βρίσκεται σε ύψος και μπορεί με κάποιο τρόπο να προσεγγίσει ένα αεροδρόμιο καταλαβαίνω τη χρησιμότητα να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης. Αν όμως πρέπει να προσγειωθεί σε χωράφι δεν το καταλαβαίνω.
Από όσο γνωρίζω, διορθώστε με αν κάνω λάθος, το τελευταίο αεροσκάφος που μπορούσε να προσγειωθεί σε πατημένο χώμα ήταν η Ντακότα (DC-3) των 18 περίπου επιβατών. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε το DC-4 των 45 περίπου επιβατών, τα αεροδρόμια έπαψαν να είναι από πατημένο χώμα και απαιτήθηκε να καλυφθούν με PSPs (pierced or perforated steel plates) για αποφυγή ατυχήματος.
Αν μιλάμε για σκάφος των 120-150 επιβατών με βάρος περί τους 100 τόνους, που προσγειώνεται σε χωράφι, υπάρχει κάποια περίπτωση, με το σύστημα προσγείωσης κάτω, το αεροσκάφος να "αγγίξει" το έδαφος χωρίς να καρφωθεί σε αυτό;
Σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο;
Δεν έχω καμία διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά δεν το καταλαβαίνω (ναι, είμαι βεβαιωμένος Βραδύνους!)
1 x


CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 98

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 18 Αύγ 2019, 08:37

Εδώ μιλάμε για απώλεια ισχύος και στους δυο κινητήρες (μερική ή ολική?) σε ύψος 750 ft !!!!!. Τι έπρεπε δηλαδή να κάνει το πλήρωμα σε αυτά τα 1-2 λεπτά? Να διαβάσει check list, να ενημερώσει τον πύργο, την καμπίνα, τους επιβάτες, να πάρει αποφάσεις και να βρει πεδίο προσγείωσης? Πιστεύω πως το αποτέλεσμα θα ήταν χειρότερο με το σύστημα κάτω (μεγαλύτερη ζημιά και πιθανότητα ανατροπής). Τέλος καλό όλα καλά.
0 x

ECO
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: 07 Ιουν 2007, 22:02
x 41

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό ECO » 18 Αύγ 2019, 11:43

Πιστεύω ότι η άποψη του CHRISTOS55 είναι η σωστότερη, σε παρόμοιες ακραίες καταστάσεις όπως η συγκεκριμένη και ή π.χ του Χάντσον στη ΝΥ, πέραν των όποιων άριστων skills ων των πιλότων και των όποιων σύγχρονων συστημάτων και εγχειριδίων των σημερινών α/φ, ούτε σε simulator δεν σου "βγαίνει" αυτό το αποτέλεσμα των καλαμποκιών και του ποταμού αντίστοιχα, αν δεν έχεις και τη Θεά τύχη με το μέρος σου!
0 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό Nontas » 18 Αύγ 2019, 12:29

Τα σκέλη (όπως και οι κινητήρες) σε όλα τα αεροπλάνα συνδέονται με τη δομή με shear pins. Αυτά είναι υπολογισμένα σε περίπτωση προσγείωσης εκτός διαδρόμου να κόβονται με κάποια συγκεκριμένη αλληλουχία ώστε τα σκέλη να αποσπώνται απο το σκάφος και τις πτέρυγες χωρίς να προκαλέσουν ζημιά. Στο μεταξύ έχουν απορροφήσει κάποιο ποσοστό από την ενέργεια της πρόσκρουσης.
Αυτό είναι το θεωρητικό σενάριο το οποίο είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν σχεδιαστικά σύμφωνα με τους κανονισμούς οι εταιρείες κατασκευής, και απαιτείται από τις αρχές όταν γίνεται το certification.
Στην πράξη βέβαια τα πράγματα δεν εξελίσσονται πάντα μ΄ αυτόν τον τρόπο γιατί υπάρχουν άπειροι αστάθμητοι παράγοντες που αφορούν την κατάσταση του αεροσκάφους το έδαφος, τον καιρό, κλπ.


Στο συγκεκριμένο συμβάν όντως ο διαθέσιμος χρόνος αντίδρασης ήταν ελάχιστος, Ας περιμένουμε το πόρισμα για να μάθουμε τι λειτουργούσε και σε ποιό βαθμό, τι πρόλαβε να κάνει το πλήρωμα κλπ
2 x


Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 515
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 91

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό AGV » 18 Αύγ 2019, 17:44

Ευχαριστώ για την εξαιρετική ανάλυση! Ήταν αρκετά εύπεπτη!
Παρόλα αυτά συμφωνούμε απόλυτα για τους "αστάθμητους παράγοντες". Προσωπικά πιστεύω ότι οι αστάθμητοι παράγοντες γίνονται λιγότεροι με το σύστημα προσγείωσης "πάνω". Βέβαια θα μου πείτε ότι η επιλογή των κατασκευαστών είναι άλλη. Πόσο καλά όμως οι κατασκευαστές έχουν μελετήσει το θέμα της αναγκαστικής προσγείωσης σε χωράφι;
Πιστεύω πραγματικά ότι με το σύστημα προσγείωσης πάνω, αποφεύγονται μια σειρά ανεπιθύμητων ροπών από κτυπήματα στο σύστημα προσγείωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καταστροφή.
0 x

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 47

Re: Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 19 Αύγ 2019, 05:01

Το QRH του Αirbus περιλαμβανει δυο περιπτωσεις:
1) Engine dual failure - fuel remaining
2) Engine dual failure - no fuel remaining

Για να καλυψει ομως περιστατικα οπως της US Airways στον Hundson ή της Ural στα χωραφια προσεθεσε ενα νεο checklist στο οπισθοφυλο του QRH το οποιο περιλαμβανει τα απολυτως απαραιτητα βηματα για αυτου του ειδους τις περιπτωσεις οπου δεν υπαρχει χρονος για troubleshooting.
Οπως βλεπετε το διαχωριζει μονο μεταξυ ditching και forced landing (dry land) και το L/G προβλεπεται/προτεινεται να ειναι κατω.

Εαν το αεροσκαφος της Ural δεν ξεπερασε ποτε τα 750 ft δεν υπηρχε χρονος ουτε κατα διανοια για εκταση του συστηματος προσγειωσης με gravity extension.
Συνημμένα
image.jpeg
3 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες