Δυστύχημα Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
d|m|tr|s
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 597
Εγγραφή: 04 Ιαν 2007, 19:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: Mosquito land
x 36

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό d|m|tr|s » 05 Φεβ 2020, 22:29

Βίντεο από το overrun
https://www.in.gr/2020/02/05/world/kons ... okoumento/

Επίσης διάβασα πριν λίγο ότι ανακοινώθηκε πως υπάρχει δυστυχώς ένας νεκρός. :cry:
0 x


sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 232
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 61

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 06 Φεβ 2020, 05:40

Ο ανεμος την στιγμη του ατυχηματος ηταν μεταβλητος με μεση τιμη 14-24 κομβους ουριος!
Σε βρεγμενο (κ πιθανοτατα flooded λογω του RESHRA) διαδρομο με τετοιο ανεμο πρεπει να εισαι λιγο αυτοκτονικος για να πιασεις!
image.jpeg
2 x

nikmech
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 05 Δεκ 2008, 17:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 17

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό nikmech » 06 Φεβ 2020, 10:37

Σαφώς και είναι σφάλμα του πιλότου να επιχειρήσει προσγείωση υπό αυτές τις συνθήκες ! Έπρεπε να κάνει divert σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο. Το αεροπλάνο βέβαια συμπεριφέρθηκε περίφημα εάν τελικά μετά από τέτοιο ατύχημα οι νεκροί είναι μόνον τρεις !
0 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 339

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 06 Φεβ 2020, 10:43

Σύμφωνα με το Flight Global, ο πύργος έδωσε άδεια για προσγείωση με tailwind στους 22kt και gust 34 kt. Τουλάχιστον δύο προηγούμενα αεροσκάφη επέλεξαν να κάνουν go around.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι υπάρχουν legal limits στις προσγειώσεις με tailwind.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι πια τρεις.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 06 Φεβ 2020, 11:34

Διαβασα οτι το αεροσκαφος εκανε touchdown αφου ηδη ειχε διανυσει τον μισο διαδρομο! Αυτο και μονο σηκωνει go around, ανεξαρτητα απο τον ανεμο, την βροχη κτλ. Νομιζω πως οι πιλοτοι συμπεριφερθηκαν ως ερασιτεχνες στην συγκεκριμενη περιπτωση και οχι ως επαγγελματιες.
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 232
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 61

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 06 Φεβ 2020, 12:15

OveLix έγραψε:Σύμφωνα με το Flight Global, ο πύργος έδωσε άδεια για προσγείωση με tailwind στους 22kt και gust 34 kt. Τουλάχιστον δύο προηγούμενα αεροσκάφη επέλεξαν να κάνουν go around.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι υπάρχουν legal limits στις προσγειώσεις με tailwind.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι πια τρεις.


Φυσικα! Το tailwind component ειναι αυςτηρα γραμμενο στα limitations του αεροπλανου.
Με τετοιο ουριο ανεμο το αεροπλανο κανει float για παντα μολις μπει στο ground effect κ με δεδομενη την υψηλη ground speed του.
Αυτο, σε συνδυασμο με το braking action του διαδρομου (που λογω του RESHRA πρεπει να ηταν πολυ χαμηλο) δεν αφησαν καμια ελπιδα στο αεροπλανο να σταματησει εντος διαδρομου.
Δεν χρειαζοταν go around, δεν χρειαζοταν καν να ξεκινησει το approach. Πολυ απλα επρεπε να ειχε ζητησει να χρησιμοποιησει τον 24 και ολα θα ειχαν παει καλα.
2 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 339

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 06 Φεβ 2020, 12:19

Υπάρχουν αναφορές ότι το αεροδρόμιο ήταν έτοιμο να «γυρίσει» στον 24 και ότι η Pegasus ήταν το τελευταίο αεροσκάφος στον 06. Δεν θα χρειαζόταν καν να ζητήσει αλλαγή, απλώς θα το καθοδηγούσαν στον 24 αν έκανε go around.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Nontas » 06 Φεβ 2020, 19:59

Η ηχογράφηση του ATC (στα Τουρκικά, μετάφραση σε υπότιτλους):

https://www.youtube.com/watch?v=oRcnQ8bIaEE

Τι να πει κανείς...

"Sunturk 87R, wind 270 degrees 22 knots, gusting 34 knots. runway 06, clear to land"
τα λόγια της κυρίας θα μείνουν στην ιστορία...
0 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 339

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 06 Φεβ 2020, 20:10

Εφόσον το ηχητικό είναι αυθεντικό, τρομάζεις και μόνο που το ακούς.

Τα πυροσβεστικά οχήματα του αεροδρομίου έφτασαν αμέσως στο κατώφλι του 24, ανακάλυψαν ότι δεν έχουν πρόσβαση στο αεροσκάφος και δήλωσαν στον πύργο ότι επιστρέφουν για να πάρουν άλλη διαδρομή. Στη συνέχεια, δήλωσαν ότι ούτε από το πλάι έχουν πρόσβαση και ότι θα επιχειρήσουν να βγουν στον δημόσιο δρόμο και να προσεγγίσουν απ' έξω. Ο πύργος τους είπε αν είναι έτσι, καλύτερα να καλέσουν «την πόλη, την αστυνομία, κάποιον άλλον τέλος πάντων». Τρελίτσα.

P.S. Σε ολόκληρο το βίντεο αναγράφεται λανθασμένα ο IATA κωδικός του αεροδρομίου ως LFTJ. Το σωστό είναι, φυσικά LTFJ (το δεύτερο γράμμα είναι πάντα το αρχικό της χώρας). Αεροδρόμιο LFTJ δεν υπάρχει. Και αν υπήρχε θα ήταν στη Γαλλία.
Τελευταία επεξεργασία από OveLix σε 06 Φεβ 2020, 20:21, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

airfan
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: 11 Φεβ 2018, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 30

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό airfan » 06 Φεβ 2020, 20:11

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πώς οι χειριστές συνέχισαν τη διαδικασία κάτω απο αυτές τις συνθήκες...και το λέω γιατί πιστεύω οτι θα είχαν κάνει δεκάδες προσγειώσεις σε αυτό το κεντρικό αεροδρόμιο που δραστηριοποιείται πολύ η Pegasus. Λογικά θα ήξεραν τις δυνατότητες του αεροπλάνου σε κάθε διάδρομο κάτω από διάφορες συνθήκες που θα είχαν συναντήσει στο παρελθόν. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να περιμένουμε το πόρισμα, για να δούμε αν και κατά πόσον ο ανθρώπινος παράγοντας, η πίεση για εξοικονόμηση καυσίμων και χρόνου κλπ έπαιξαν κάποιο ρόλο.
1 x


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Nontas » 06 Φεβ 2020, 20:24

Πόρισμα δεν θα δούμε ποτέ. Οι Τούρκοι δεν τα δημοσιοποιούν.
Θα γίνει βέβαια κάποτε δίκη για ανθρωποκτονίες εξ αμελείας (αν δεν γίνει "κεκλεισμένων των θυρών"), ίσως τότε κάτι θα μαθευτεί από τις καταθέσεις - .
1 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 339

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 06 Φεβ 2020, 20:27

Αν ισχύουν (το τονίζω) όλα όσα έχουν δημοσιευτεί για τον άνεμο τη στιγμή της προσγείωσης, τότε μιλάμε για ένα απολύτως preventable δυστύχημα. Φυσικά, θα πρέπει να διαπιστωθεί αν υπήρχε κάτι που δεν ξέρουμε (π.χ. κάποια βλάβη; κάποιο emergency?), το οποίο θα συνεκτιμηθεί.

Όποιος έλαβε την τελική απόφαση για προσγείωση (και όποιος πίεσε για να εφαρμόζουν οι χειριστές διαδικασίες που οδηγούν σε τέτοια συμβάντα, τρία παρόμοια μέσα σε δύο χρόνια) έχει αίμα στα χέρια του.
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 134

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 06 Φεβ 2020, 21:15

Εγώ πάντως περίμενα να δω στην TV κάποιον ειδικό με στοιχεία για να μάθω κάτι αλλά και πάλι είδα αυτό τον μαϊντανό που βγαίνει μόνο να τον δει ο κόσμος και όχι να εξηγήσει και σε μας που δεν ξέρουμε τι έγινε. Δυστυχώς πάλι κονσομασιόν στα κανάλια έκανε λέγοντας παπαρολογίες. Ζήτωωωωωωω!!!!
0 x


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 339

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 06 Φεβ 2020, 21:17

Κάποιος πρέπει να σου μιλήσει για την πραγματική αξία της τηλεόρασης :mrgreen:
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 06 Φεβ 2020, 21:18

Αντι ο Πυργος να πει στον πιλοτο οτι οι συνθηκες δεν ειναι καταλληλες για προσγειωση, εδωσε αδεια προσγειωσης. Πρωτο φαουλ.
Οι πιλοτοι ακουγοντας τις καιρικες συνθηκες, αντι μονοι τους να πουν, πλακα μας κανεις; Τι clear to land μας τσαμπουνας; Ειπαν ΟΚ θα κατεβουμε! Δευτερο φαουλ.
Το 737 διανυει σχεδον τα 2/3 του διαδρομου χωρις να κανει touchdown και αντι για go around, το συνεχιζει!!! Τριτο φαουλ.
Ο διαδρομος βρεγμενος και με ουριο ανεμο, αρα πως να σταματησει ακριβως; Θελει μεγαλο μηκος διαδρομου για να ακινητοποιηθει.
Η ταχυτητα προσγειωσης ηταν πολυ πανω απο την κανονικη..... Τεταρτο και τελευταιο φαουλ.

Πανε καλα οι Τουρκοι; Εγω δεν ειμαι πιλοτος αλλα απο τα λιγα που εχω μαθει στο XPlane ειναι οτι δεν προσγειωνεσαι μετα τη μεση του διαδρομου αλλα το πολυ στο οριο του ενος τριτου και οχι με ουριο ανεμο! :wall:
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: kalidim και 2 επισκέπτες