Παραλίγο σύγκρουση 737-800 με όχημα

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.591
Likes
2.771
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Απο το Aviation Safety Network

Ένα 737-800 που επρόκειτο να αναχωρήσει απο Μαντσεστερ για Κω, πήρε τον o6L που ήταν εν χρήση για απογείωση. Ομως στο τέλος του διαδρόμου γίνονταν έργα και υπήρχαν φορτηγά και άλλα αντικείμενα τα οποία δεν ήταν ορατά όταν το 738 πήρε γραμμή. Τελικά το πλήρωμα τα είδε όταν ήταν στο rotation speed, αλλά πρόλαβε και απογειώθηκε κανονικά περνώντας μόλις 17 μέτρα πάνω από ένα όχημα ύψους 4 μέτρων.
Συγκεκριμένα το άρθρο αναφέρει:

08 DEC 2006 Near collision with equipment on runway - Boeing 737-800 at Manchester

http://aviation-safety.net/news/newsitem.php?id=1740

και ερωτώ: Ο πύργος σαφώς και φταίει γιατί δεν ενημέρωσε το πλήρωμα για τα έργα. Ακόμα όμως και να ενημέρωνε, είναι ασφαλές να εκτελούνται απο-προσγειώσεις σε έναν διάδρομο που εκτελούνται έργα, έστω και στην άκρη του?
 
Καταρχήν αυτό έχει γίνει από τον Ιούλιο του 2003..
Επίσης ο πιλότος θα έπρεπε να έχει διαβάσει τα σχετικά notam που σίγουρα θα είχανε βγεί για τα έργα στον διάδρομο..

Και όπως τελικά διάβασα και στην επίσημη αναφορά του Air Accidents Investigation Branch ( http://www.aaib.gov.uk/sites/aaib/publi ... g_xlag.cfm )
The crew of G-XLAG did not realise that Runway 06L was operating at reduced length due to work-in-progress at its far end, until their aircraft had accelerated to a speed approaching the rotate speed (VR), despite:

• Being in possession of a NOTAM concerning the work-in-progress

• The ATIS broadcast relating to the work-in-progress

ATC passing information on the takeoff distance available

At this point, the aircraft was approaching seven vehicles on the runway and was at a position which precluded an abort within the useable runway length remaining.
 
Pantos na apogionesai pros tin katefthinsi empodion ston diadromo einai sketi trella.

Ap'oti ksero ean px to telos tou diadromou einai mplokarizmeno apo aeroskafos pou ixe atixima
px telos tou 03L apagoreuontai i apo- kai prosgiosis ston 03L, diladi pros tin kateuthinsi tou
empodiou.

Moou fainetai oti apogiosis me kapio intersection take-off ston 21R omos tha itane efiktes.
Gia prosgiosis me offset threshold ston 21R (pano apo to empodio) den gnorizo alla as mas diafotisi kapios apo tou elenktes edo mesa.

Gia mena pantos den einai logiko auto na min isxii kai gia ergotaksia ston diadromo.
 
ακόμα και στον 21R να γινόταν η απογείωση τα συνεργεία θα ζούσαν στιγμές "St.Maarten" :) :)
 
Oxi aparaitita St Maarten, gia intersection take-off elega, ean kani kapios intersection take-off
500-1000m apo eki pou vrikesai den nomizo na iparxi kai poli jet-blast.
 
Top