Συντριβή Ε/Π Απαche στα Μέγαρα

alex96

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
26/01/2007
Μηνύματα
1.434
Likes
30
Πρόκειται για πτώση ελικοπτέρου Apache με πολύ δυσάρεστες συνέπειες.
 
Ειχε βγει λενε απο συντηρηση και με το που ξεκινησε ειχε αποκωληση στο πισω στροφειο
 
Πρόκειται για συντριβή.Χάθηκαν και οι δυο χειριστές.
 
Συλληπητήρια στους συγγενείς των αδικοχαμένων χειριστών..
 
Η Ελευθεροτυπία επικαλείται πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο σφάλμα...
:arrow: Εnet

Όπως και να έχει, τα θερμά μου συλλυπητήρια. :(
 
Δεν θέλω να βιαστώ, ούτε να εκφέρω γνώμες κ απόψεις για αυτό το συμβάν.

Δύο μόνο πράγματα θα επισημάνω, με βάση αυτά που γνωρίζω από την εμπειρία μου στα ελικόπτερα και γενικά στο aviation:
:arrow: Η πτήση του ελικοπτέρου γενικώς και η αυτοπεριστροφή σαν άσκηση, είναι διαδικασίες που εμπεριέχουν μεγάλη "ποσότητα" τεχνικής και χειρισμού από μέρους του πιλότου. Γνωρίζω περιπτώσεις στην Αεροπορία Στρατού, όπου πολύ δύσκολες ασκήσεις (όπως πχ σε Heuey, βλάβη κινητήρα νύκτα κ εκτέλεση αυτοπεριστροφής με χρήση ραδιοϋψομέτρου) έχουν εκτελεστεί με επιτυχία. Αυτό το γεγονός επιδεικνύει υψηλή τεχνική κατάρτιση. Παρόλα αυτά, σχεδόν σε όλα τα συμβάντα, υπάρχει μικρή ως μεγάλη υπαιτιότητα του χειριστή. Ας μη βιαστούμε να κατηγορήσουμε τον κυβερνήτη για "λάθος τεχνική", ειδικά λαμβάνοντας υπόψη και το ακόλουθο:

:arrow: Η αυτοπερίστροφη είναι αρκετά πιο πολύπλοκη από αυτό που αναφέρει η Ελευθεροτυπία. Σε περίπτωση που εκτελέσεις τόσο εσφαλμένα την άσκηση και σου πέσει η ταχύτητα, τότε δεν πέφτεις σε απώλεια στήριξης, αλλά βάζεις τους κινητήρες πάλι σε πλήρη ισχύ και βρίσκεσαι σε κανονικές συνθήκες πτήσης με χαμηλή ταχύτητα (ή αιώρησης αν η ταχύτητα είναι πολύ πολύ χαμηλή). Δεν είναι λοιπόν τόσο απλό να πέσει έτσι ένα ελικόπτερο, μόνο από κακή τεχνική (αλλά δεν είναι κι απίθανο).

Υπάρχει η πιθανότητα, η τεχνική εκτέλεσης της αυτοπεριστροφής να ήταν τόσο λάθος, που να έπεσαν οι στροφές του κυρίως στροφείου, πράγμα το οποίο οδηγεί σε πτώση του ελικοπτέρου "σαν βάρος". Η τήρηση όμως των στροφών στα "πράσινα" όρια κατά τη διάρκεια της άσκησης αυτής είναι το Α κ το Ω και θεωρώ πως ένας - ή μάλλον δύο, υπολογίζοντας και τον συγκυβερνήτη - χειριστές υψηλής εμπειρίας (λογικά είχαν πολύ μεγάλη εμπειρία, για να οριστούν κ να εκπαιδευτούν ως δοκιμαστές αέρος), μπορεί να εκτελέσει με σχετική ευκολία. Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά για κανέναν και δεν μπορώ παρά μόνο εικασίες να κάνω, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να πιστέψω πως το Ε/Π αυτό έπεσε χωρίς να έχει κάποια βλάβη.

Το defencenet (παρόλο που δεν το συμπαθώ σαν site και διπλο-τριπλο-φιλτράρω τις ειδήσεις του πριν τις αποδεχθώ ως αληθείς), αντιμετωπίζει καλύτερα το θέμα, γράφοντας:
Περί τα 500 πόδια από το έδαφος ή και πιο ψηλά, ο πιλότος δίνει στροφές στους κινητήρες, αλλάζει το βήμα στα στροφεία και επανα-αποκτά τον έλεγχο του ελικοπτέρου. Από τον πύργο ελέγχου έγινε αντιληπτό ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν το ελικόπτερο είχε ξεπεράσει το όριο που έπρεπε να αναλάβει τον έλεγχο της πτήσης ο πιλότος και αυτό δεν συνέβη. Περίπου 30 μέτρα πριν προσκρούσει στο έδαφος, όλοι όσοι παρακολουθούσαν κατάλαβαν τι θα συνέβαινε...

Η αυτοπεριστροφή πρόκειται για δύσκολη άσκηση που χρειάζεται υψηλή εμπειρία, άριστη γνώση του ελικοπτέρου και πάντα εμπεριέχει κινδύνους. Η μαρτυρίες που μιλάνε για αποκοπή του στροφείου κατά την διάρκεια της πτώσης του ελικοπτέρου, ελέγχονται αλλά μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνονται. Το γεγονός ότι πετάχθηκε σε μεγάλη απόσταση η πτέρυγα μπορεί και να οφείλεται στην πρόσκρουση στο έδαφος.

Πάντως είναι πρόωρο να μιλάμε με σιγουριά για τα αίτια της πτώσης, αφού εξίσου πιθανή αιτία είναι και η μηχανική αστοχία, αλλά και η ανεπαρκής συντήρηση.
 
Για αλλη μια φορά οι "δημοσιογράφοι" (της ελευθεροτυπίας αυτή τη φορά) μεσα σε λίγα 24 ωρα βγάλαν πόρισμα.

Τελικά αυτός ο Τσολάκης μαλλον "Βλάξ" θα πρέπει να ήταν που χρειάστηκε κατι μήνες για να βγάλει πόρισμα για την Helios...

Γιατί δεν ρώταγε τους "δημοσιογράφους" της ελευθεροτυπίας...


ντροπή ;) ;)
 
Top