Το SR-22 δεν χρειάζεται type rating, μόνο class rating και από ότι μου λένε είναι λίγο ιδιότροπο στον χειρισμό του όσον αφορά την επαναφορά από unusual attitudes, δηλαδή αν το πιέσεις στα όρια, πιθανόν κατά την διάρκεια slow-flight, stall recovery η spin recovery, υπό κάποιες συνθήκες αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία ή σωστή εκπαίδευση στο συγκεκριμένο α/φος, κάποιοι αδυνατούν να το φέρουν πάλι υπό έλεγχο, και αν κάνουν τούς ελιγμούς στο ελάχιστο επιτρεπόμενο ύψος, ένα παραπάνω. Το Βαλλιστικό αλεξίπτωτο επίσης θέλει μια διαδικασία και κάποιες ιδανικές συνθήκες, αλλιώς το ίδιο που σου κάνει.
Για να δώσω ένα άλλο παράδειγμα, το Mitsubishi MU2, ένα καταπληκτικό light twin turboprop κατά την γνώμη μου, χρειαζόταν Class Rating, High Performance και Multi Engine Turbine Rating, αλλά όχι Type Rating. Το αποτέλεσμα ήταν ενώ θεωρούταν ένα πολύ ασφαλές και σταθερό α/φος, να αναμειχθεί σε πολλά ατυχήματα μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, δημιουργώντας αμφιβολίες στην FAA η οποία αναγκάστηκε να ξανά μελετήσει το certification του. Μετά από έρευνες βγήκε το πόρισμα ότι τελικά όλα τα ατυχήματα ήταν λόγο pilot error, και άλλαξε τις προϋποθέσεις από Class σε Type Rating. Απλά ήταν λίγο ιδιότροπο και ήταν κάποιοι παράγοντες για τούς όποιους ένας σωστός χειριστής θα έπρεπε να είχε ενημερωθεί. Φανταστείτε ότι η Mitsubishi νομίζω είχε προσφέρει ένα προαιρετικό πακέτο εκπαίδευσης για χειριστές, ώστε να αποφύγει το υποχρεωτικό Type, αλλά πολύ λίγοι το παρακολούθησαν.