Έξαρση ατυχημάτων με Cirrus SR 22!

FlyHigh

Economy-Class-Member
Εγγραφή
25/03/2010
Μηνύματα
187
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Και μακάρι να ήταν τα μόνα. Έχω χάσει συνάδελφο από SR-22. Είχαν ανοίξει το αλεξίπτωτο αλλά πάλι σκοτώθηκαν, αν και πιθανόν αυτό έγινε λόγο λανθασμένης χρήσης του. Νομίζω το άνοιξαν χαμηλά με παραπάνω ταχύτητα από την επιτρεπόμενη, πάνω από δασωμένη περιοχή.

Το δεύτερο άρθρο αναφέρεται σε κάποια ατυχήματα του παρελθόντος.
 
Ε, σίγουρα κάτι δεν πάει καλά με τα Cirrus!!Καινούργιο ατύχημα ,ευτυχώς όχι θανατηφόρο,με ένα Cirrus SR20 από κράτηση κινητήρα μετά την α/γ από το Lakefront Airport - KNEW.Ο πιλότος ανέφερε ότι χρησιμοποίησε το αλεξίπτωτο του αφους.

http://www.dailycomet.com/article/20111 ... tchartrain
http://www.fox8live.com/news/local/stor ... x?rss=2085

και φώτο του συγκεκριμένου αφους εδώ:
http://cdn-www.airliners.net/aviation-p ... 646458.jpg
 
Αυτά δεν γίνονται πουθενά!!!
Καινούργιο ατύχημα σήμερα με Cirrus , από λάθος χειριστικό αυτή τη φορά , ευτυχώς χωρίς θύματα.
Συνέβη στο Spring Hill (Florida) όπου ο 23χρονος πιλότος προσγειώθηκε σε δρόμο ,αντί για το α/δ που ήταν 1 1/2 μίλι πιο μακριά εξαιτίας ''σφάλματος του gps'' όπως δήλωσε...!!!
Ενα ευχέλαιο απο την κατασκευάστρια εταιρία δεν θα έβλαπτε καθόλου.

http://www2.tbo.com/news/breaking-news/ ... ar-326621/
http://www.wtsp.com/news/article/222071 ... ubdivision

Φώτο του αφους:
http://www.flickr.com/photos/andrewc75/5822330000/
 
Στην προκειμένη περίπτωση το ευχέλαιο-και όχι μόνο-το χρειαζόταν ο πιλότος.

Καλό είναι το GPS,αλλά δέν βλάπτει να κοιτάμε και έξω από το παράθυρο,λίγο πρίν πάμε να προσγειωθούμε.

Δέν έφταιγε το αεροπλάνο αλλά η ανεπαρκής situational awareness τού χειριστή.

Γιά τα υπόλοιπα συμβάντα που οφείλονται σε βλάβες συστημάτων τού συγκεκριμένου τύπου,σαφώς και πρέπει να προσέχουν οι λοιποί (κατ)έχοντες-ίσως η κατασκευάστρια εταιρία θα έπρεπε να το διερευνήση το θέμα.
 
Επειδή προχθές πετούσα την Κυριακή με ένα SR22, νομίζω πως πρόκειται απλά για τραγικές "συμπτώσεις". Ναι υπάρχει έξαρση, αλλά αν όλα γίνονται όπως πρέπει, συντηρήσεις και κυρίως checklists οι πιθανότητες για ατύχημα μειώνονται. Ας περιμένουμε να δούμε τα πορίσματα να δούμε τι έφταιγε! Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει αποστείλει η εταιρία κάποια οδηγία.

Υ.Γ. Όπως είπε και ο φίλος που πετούσα μαζί του προχθές "αεροπλάνο που έχει στάνταρ το αλεξίπτωτο...άστα" :p
 
Το ότι έχει στάνταρ εξοπλισμό το αλεξίπτωτο δέν λέει τίποτε-όλα τα μαχητικά το έχουν και μάλιστα μαζί με το κάθισμα,δέν σημαίνει αυτό ότι είναι γιά τα μπάζα :D

Επίσης το γεγονός πως συνέβησαν αρκετά ατυχήματα με SR22 σε μικρό χρονικό διάστημα είναι και μιά ένδειξη τού ότι υπάρχουν πολλά από δαύτα-άρα οι πιλότοι ΓΑ τα προτιμούν.Το θέμα είναι και κατά πόσον ακολουθούν τίς προβλεπόμενες διαδικασίες και πόσο καλοί πιλότοι είναι.

Προφανώς πρόκειται γιά συμπτώσεις-θα μπορούσαν να είχαν γίνει τα ίδια συμβάντα,με τίς ίδιες αιτίες και με διαφορετικούς τύπους....
 
Το SR-22 δεν χρειάζεται type rating, μόνο class rating και από ότι μου λένε είναι λίγο ιδιότροπο στον χειρισμό του όσον αφορά την επαναφορά από unusual attitudes, δηλαδή αν το πιέσεις στα όρια, πιθανόν κατά την διάρκεια slow-flight, stall recovery η spin recovery, υπό κάποιες συνθήκες αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία ή σωστή εκπαίδευση στο συγκεκριμένο α/φος, κάποιοι αδυνατούν να το φέρουν πάλι υπό έλεγχο, και αν κάνουν τούς ελιγμούς στο ελάχιστο επιτρεπόμενο ύψος, ένα παραπάνω. Το Βαλλιστικό αλεξίπτωτο επίσης θέλει μια διαδικασία και κάποιες ιδανικές συνθήκες, αλλιώς το ίδιο που σου κάνει.

Για να δώσω ένα άλλο παράδειγμα, το Mitsubishi MU2, ένα καταπληκτικό light twin turboprop κατά την γνώμη μου, χρειαζόταν Class Rating, High Performance και Multi Engine Turbine Rating, αλλά όχι Type Rating. Το αποτέλεσμα ήταν ενώ θεωρούταν ένα πολύ ασφαλές και σταθερό α/φος, να αναμειχθεί σε πολλά ατυχήματα μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, δημιουργώντας αμφιβολίες στην FAA η οποία αναγκάστηκε να ξανά μελετήσει το certification του. Μετά από έρευνες βγήκε το πόρισμα ότι τελικά όλα τα ατυχήματα ήταν λόγο pilot error, και άλλαξε τις προϋποθέσεις από Class σε Type Rating. Απλά ήταν λίγο ιδιότροπο και ήταν κάποιοι παράγοντες για τούς όποιους ένας σωστός χειριστής θα έπρεπε να είχε ενημερωθεί. Φανταστείτε ότι η Mitsubishi νομίζω είχε προσφέρει ένα προαιρετικό πακέτο εκπαίδευσης για χειριστές, ώστε να αποφύγει το υποχρεωτικό Type, αλλά πολύ λίγοι το παρακολούθησαν.
 
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να φτάσεις ένα αεροπλάν στα όριά του! Το αεροπλάνο το "καβαλάμε" τις Κυριακές για τις βόλτες μας και να χαλαρώσουμε και όχι για..."μαγκιές"! Οπότε όποιος το φτάνει στα όριά του...πρόβλημά του!

Το SR22 είναι λιγάκι ιδιότροπο λόγω και των επιδόσεών του! Λίγο άσχημο flare σε χωμάτινο διάδρομο δεν θέλει και πολύ να το...χάσεις γι αυτό εκεί θέλει προσοχή στις ταχύτητες και στα πόσα flaps θα χρησιμοποιήσεις.

Αν ο χειριστής πετάει όπως πρέπει και προβλέπεται (όπως και με όλα τα αεροπλάνα) οι πιθανότητες ατυχήματος είναι ελάχιστες. Εξοικείωση χρειάζεται,προσοχή και CHECKLISTS!
 
Φίλε Socrates, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά θα σου ζητήσω να το δεις μέσα από τα μάτια ενός εκπαιδευτή.

Υπό JAA τα πράγματα είναι κάπως ποιο ήπια, το μόνο που έχεις να κάνεις για ένα PPL SEP όσον αφορά stalls practice είναι ένα fully developed stall in a clean configuration και στα υπόλοιπα (Base to Final & Final Stalls) επαναφέρεις το α/φος στο stall warner μόνο. Υπό FAA όμως πρέπει να είναι όλα fully developed stalls και στο slow flight in landing config θέλουν να δουν 180 μοίρες στροφές και το τελευταίο συγκεκριμένα είναι πολύ επικίνδυνο, καθώς σε περίπτωση Wing drop, μια απότομη κίνηση επαναφοράς απλά θα προκαλέσει ποιο έντονο wing drop καθώς θα βάλει το πεσμένο φτερό σε ποιο βαθύ stall. Σε spin recovery δεν θα αναφερθώ γιατί είναι απαραίτητο μόνο για FI's.

To SR-20 και SR-22 λοιπόν χρησιμοποιείται από πολλές σχολές για εκπαιδευτικό, επομένως και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς οι προαναφερόμενοι ελιγμοί είναι αναπόφευκτοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι με μαθητές σε Solo πτήσεις που εξασκούνται για το PPL Checkride, κάνοντας όλες τις προαναφερόμενες διαδικασίες μόνοι, χωρίς επίβλεψη. Εκεί έχει να κάνει το τι επιτρέπει η κάθε σχολή.
 
Top