Μπορεί ένας άσχετος επιβάτης να προσγειωσει ενα Β737, μόνο με βοήθεια απο Πυργο Ελεγχου;

Βλέποντας το στα γρήγορα, άκουσα κάτι για Autoland, και ILS.
Άρα στην Ελλάδα αυτό (υπό όλες τις συνθήκες) μόνο στο LGAV μπορεί να συμβεί... :rolleyes:
 
Νομίζω για έναν άσχετο επιβάτη, το άγχος, το στρες και η πίεση που θα έχει εκείνη την ώρα καθιστούν πολύ δύσκολη την προσγείωση. Όσα FSX και αν έχεις παίξει, εκείνη την ώρα θα σε καταβάλει το άγχος.
 
Η λέξη κλειδί ειναι το άσχετος. Ο άσχετος επιβάτης καταρχάς δεν θα ξέρει να επικοινωνήσει, πατώντας κάποιο κουμπάκι. Οπότε αμέσως εκεί ξεκινάει το πρόβλημα του να επικοινωνήσει με τον πύργο.

Από την άλλη, αν επικοινωνήσει με πύργο, το αεροπλάνο δεν εχει πρόβλημα, υπάρχει αρκετός χρόνος για να γινει η προσγείωση (οχι 5 λεπτά, emergency landing), και θα ηρεμήσεις, και θα συνηθίσεις, και εντολές θα ακολουθήσεις, και πιστεύω οτι ίσως και να ειναι εφικτό, με την καταλληλη καθοδήγηση, με ιδανικές συνθήκες φωτός και αέρα (πχ heavy crosswind δύσκολα :).

Λίγο πολύ όσοι έχουν παίξει λίγο FS, εχουν σκεφτεί αυτό το ενδεχόμενο, και σίγουρα το οποιοδήποτε FS σου δινει και ενα πλεονέκτημα απο εναν τελείως άσχετο.

Εγώ πάντως, μετά απο χρονια FS9 όταν επισκέφθηκα ενα flight simulator λιγο πιο advanced Στη Φινλανδία, δεν κατάφερα να προσγειώσω σωστά.

(http://ilmailumuseo.fi/en/simulaattorit/#aztec)
 
Γιατί έχω την εντύπωση ότι το θέμα έχει ξανασυζητηθεί και η απάντηση ήταν όχι;
Δυστυχώς η αναζήτηση δε βοηθάει καθώς πρέπει να ψάξω ξεχωριστά σε κάθε ενότητα και δεν υπάρχει αναζήτηση στο σύνολο των συζητήσεων (τουλάχιστον δεν εμφανίζεται κάτι στο smartphone μου).
:7:
 
Δυστυχώς δε θυμάμαι αν έχει συζητηθεί στο παρελθόν αυτό το θέμα. Έχοντας 10 χρόνια εμπειρία μόνο με fsx και p3d και όντως άσχετος μου έρχονται στο μυαλό κάποια ερωτήματα στο υποτιθέμενο σενάριο:
Είναι φορτωμένο ήδη στο mcdu το σχέδιο πτήσης;
Βρίσκεται το αεροπλάνο σε cruising altitude και πριν την κάθοδο ;
Υπάρχει στο αεροδρόμιο άφιξης ils cat3 για autoland;
Είναι ο καιρός καλός χωρίς ανέμους;
Μπορείς να χειριστείς τον ασύρματο;

Αν έστω και μια απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις είναι όχι, τότε ξέχασε το.
Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που καθιστούν αδύνατη την προσγείωση από άσχετο μόνο με καθοδήγηση από τον πύργο ελέγχου.

Υ. Γ Δεν παρακολούθησα το βίντεο
 
O πιλοτος στο βιντεο μας λεει πως εαν ο επιβατης καταφερει να επικοινωνησει με τον πυργο ελεγχου και αν το αεροσκαφος δεν εχει κανενα προβλημα και αν υπαρχει αεροδρομιο που υποστηριζει CAT 3 Auto-land, τοτε ισως ναι.... υπαρχει ελπιδα.

FSX και P3D δεν εχουν τον ρεαλισμο του X Plane 11, αναφορικα με την αεροδυναμικη και την πραγματικη επιδραση των ρευματων αερα πανω στο αεροσκαφος κατα την πτηση, την προσγειωση και την απογειωση. Οι πραγματικοι πιλοτοι που εχουν παιξει αυτα τα παιχνιδια συμφωνουν οτι το πιο ρεαλιστικο ειναι το X Plane 11, που μοιαζει με πραγματικο εξομοιωτη πτησεων.
 
Μια πρόσθετη λεπτομέρεια είναι ότι αν ο επιβάτης καταφέρει να επικοινωνήσει με τον Πύργο Ελέγχου, ο Ελεγκτής ΔΕΝ είναι πιλότος, και δεν μπορεί να δώσει ασφαλείς οδηγίες για την ακριβή λειτουργία του αυτόματου πιλότου του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουν σημειωθεί θανατηφόρα ατυχήματα από αβλεψίες στις μικροδιαφορές μεταξύ διαφορετικών τύπων αεροσκαφών.
 
Αν ο εκάστοτε εξομοιωτής προσφέρει πιο ρεαλιστικές συνθήκες ως προς την αεροδυναμική συμπεριφορά του αεροπλάνου, κάτι τέτοιο σε autoland δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο. Για manual προσγείωση από άσχετο...δε θέλω να πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος που νομίζει ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό.
 
Προσωπικα αμφιβαλλω αν θα γινόταν στην πράξη. Ακόμα και CATIII Ils να υπηρχε, θελεις χρονο να το ρυθμισεις. Πρεπει να βαλεις το σωστο approach στο MCDU, να βαλεις τα minimum, να κανεις arm to approach. Και πως θα γινουν ολα αυτα; ενω εισαι στο cruise η θα σου δινουν vectors?

Ρεαλιστικα, θα χρειαστει πολυς χρονος ωστε να φερουν ενα πιλοτο στον πυργο ο οποιος να ειναι rated στο αεροπλανο το συγκεκριμενο, και να κανουν establish τα βασικα. Πως μιλας στο radio. Πως ρυθμιζεις heading, altitude, speed και τα Autopilot modes. Που ειναι τα φλαπ, το gear lever, το autobrake κτλ.

Το autoland εσφαλμενα θεωρειται μια ευκολη διαδικασια. Στην πραγματικοτητα τρομαζει ακομα και εμπειρους χειριστες. Πλησιαζεις στο εδαφος με 140 knots ταχυτητα σε ενα jet 64 τονων βασιζομενος αποκλειστικα στο σημα ενος ground equipment (ILS) και στο receiver του αεροπλανου χωρις να εχεις τον ελεγχο στα χερια σου. Αν υπαρχει ενα fluctuation στο σημα, αν διαφωνησουν για την θεση του loc οι δυο receivers, αν υπαρχει για οποιοδηποτε τεχνικο λογο καποιο downgrade στο capacity αυτο ηταν.

Επίσης, -στο Airbus, τα thrust levers πρεπει να τα κλεισει ο χειριστης στο σωστο σημειο για το flare.- ΔΕΝ κλεινουν μονα τους.


Πολλά κατα τη γνώμη μου την ίδια στιγμή για κάποιον άπειρο.
 
Top