Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.429
Likes
1.389
Περιοχή
Elbonia
Μια μικρή σύνοψη των ως τώρα εξελίξεων που, από ότι φαίνεται, είναι η σοβαρότερη κρίση στις αερομεταφορές μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

- Η IATA εκτιμά ότι οι οικονομικές ζημιές στην αεροπορία μπορούν να φτάσουν και στα 113 δισ. δολάρια. Πολλές μετοχές αεροπορικών είναι σε ελεύθερη πτώση. Οι μετοχές θα ανάμψουν σίγουρα, το πρόβλημα είναι οι πελάτες-ταξιδιώτες, αφού κάθε εισιτήριο που χάνεις είναι ζημιά που δεν ανακτάς.
https://edition.cnn.com/2020/03/05/busi ... index.html

-Πολλές εταιρείες πετούν εντελώς άδεια αεροσκάφη μόνο και μόνο για να μην χάσουν δικαιώματα σε δημοφιλή slots. Η νομοθεσία λέει ότι όποιος δεν χρησιμοποιεί το 80% των slots του σε συγκεκριμένα αεροδρόμια μπορεί να τα χάσει. Η Κίνα έχει αναστείλει προς το παρόν αυτόν τον κανόνα, η Ευρώπη όχι ακόμα.
https://www.businessinsider.com/coronav ... vid-2020-3

-Πολλές εταιρείες καταφεύγουν σε απολύσεις, άδειες άνευ αποδοχών, μειώσεις μισθών κλπ υπό το βάρος της μεγάλης μείωσης εσόδων.
https://www.moneycontrol.com/news/busin ... 91371.html

-Η Lufthansa εξετάζει το ενδεχόμενο να καθηλώσει προσωρινά όλα της τα Α380 λόγω μεγάλης μείωσης της ζήτησης
https://www.flightglobal.com/airlines/l ... 28.article

-Η Iran Air σταματά τις πτήσεις προς Ευρώπη
https://news.yahoo.com/iranair-stops-fl ... 59311.html
 
Σκεφτόμουν κι εγω να γράψω τί διαφορετικό είδα επί κορωνοϊού αλλά δεν ήξερα πού - οπότε ας το γράψω εδω.
Όλα αυτά χθες:
- Στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε πάρα πολλά σημεία έχουν εγκατασταθεί απολυμαντικά
Πτήση Αθήνα - Θεσσαλονίκη (Α3) χθες:
- Εν πτήσει το προσωπικό καμπίνας φορούσε γάντια μιας χρήσης και κατά την εξυπηρέτηση και όχι μόνο κατά τον καθαρισμό
- Τρία μαντηλάκια αντί ενός
- Μόλις κάποιος έβηχε λίγο παραπάνω απο το "ξεροκατάπια / καθαρίζω τον λαιμό μου", το πλήρωμα πήγαινε και του μιλούσε διακριτικά. Δεν ξέρω τί μπορεί να έλεγαν.
- Μάσκες φορούσε περίπου το 5-10% επιβατών, αλλά οι περισσότεροι τις έβαλαν αφού μπήκαν στο αεροπλάνο. Δεν είδα σχεδόν κανέναν με μάσκα πριν επιβιβαστούμε.
- Κανένας άλλος έλεγχος ή αναφορά πουθενά.
- Η 328 για Ηράκλειο χθες ακυρώθηκε ξαφνικά με πύλη ανοιχτή. Μέχρι να φύγουμε εμείς με την 136 ακούγαμε αναγγελίες για την παραλαβή των αποσκευών της πτήσης που ακυρώθηκε. Δεν ξέρω τί μπορεί να ακυρώσει μια πτήση απο Αθήνα για Ηράκλειο τόσο ξαφνικά. Είναι πιθανή κάποια σχέση με τον ιό;
 
YCNZ":nlzsdjbz said:
Δεν ξέρω τί μπορεί να ακυρώσει μια πτήση απο Αθήνα για Ηράκλειο τόσο ξαφνικά. Είναι πιθανή κάποια σχέση με τον ιό;

Οι ισχυροί νοτιάδες που επικρατούν σε όλη την Ελλάδα.....
 
Διάγραμμα του National Geographic (με στοιχεία από πανεπιστημιακές πηγές) σχετικά με το πόσο πιθανό είναι να μεταδοθεί μια νόσος στους γύρω επιβάτες. Μόνο η άμεση γειτνίαση είναι επίφοβη.


Επίσης, όλοι εδώ ξέρουμε ότι ο αέρας στην καμπίνα ανανεώνεται κάθε 2-3 λεπτά. Παρότι δεν είναι ακριβώς «φυσιολογικός» αέρας (με την έννοια ότι έχει άλλες τιμές οξυγόνου και υγρασίας από τον ατμοσφαιρικό αέρα στο έδαφος) είναι πιο «καθαρός» από εκείνον του γραφείου μας ή του σπιτιού μας.
 

Attachments

  • Screen Shot 2020-03-08 at 16.52.15.png
    Screen Shot 2020-03-08 at 16.52.15.png
    153,3 KB · Προβολές: 4.714
YCNZ":33lwfrf3 said:
- Μόλις κάποιος έβηχε λίγο παραπάνω απο το "ξεροκατάπια / καθαρίζω τον λαιμό μου", το πλήρωμα πήγαινε και του μιλούσε διακριτικά. Δεν ξέρω τί μπορεί να έλεγαν.
- Μάσκες φορούσε περίπου το 5-10% επιβατών, αλλά οι περισσότεροι τις έβαλαν αφού μπήκαν στο αεροπλάνο. Δεν είδα σχεδόν κανέναν με μάσκα πριν επιβιβαστούμε.

- Προφανώς το πλήρωμα θα είχε κάποιες οδηγίες να ρωτήσει πώς νιώθουν οι επιβάτες που βήχουν ή κάτι παρεμφερές ωστόσο ένας απλός βήχας, έστω και περισσότερο από το "καθαρίζω το λαιμό μου" δε σημαίνει ότι έχουν τον COVID-19, ούτε ότι πρέπει να ελεγχθούν περαιτέρω. Άλλωστε κάποιος με πνευμονία -γενικώς- δε βήχει απλά, αλλά είναι συνολικά χάλια και δε νομίζω να είχε καν κουράγιο να ταξιδέψει ούτε μέχρι το αεροδρόμιο. Τα ύποπτα κρούσματα άλλωστε έχουν συγκεκριμένα κριτήρια και ο απλός βήχας, με ή χωρίς πυρετό, δεν είναι μέσα σε αυτά.
- Δεν μπορώ να φανταστώ οτιδήποτε πιο άβολο, βέβαια για μισή ώρα πτήση μπορεί να αντέχεται. Εγώ πάντως πάνω από 15 λεπτά σερί δεν αντέχω να τη φοράω. Η απλή μάσκα προστατεύει τους άλλους για να μην κολλήσουν από αυτόν που τη φοράει. Τώρα αν φοριέται από τη λευκή ή τη χρωματιστή πλευρά κάνει μικρή διαφορα. Για να προστατέψει κάποιος τον εαυτό του, χρειάζεται τις ειδικές μάσκες, αν φορούσαν τέτοιες πάω πάσο. Αν φορούσαν τις άλλες είναι ύποπτο, μπορεί οι ίδιοι να είχαν κάτι που δεν ήθελαν να μεταδώσουν. :mrgreen: Αν ήμουν πλήρωμα εκεί θα πήγαινα να ρωτήσω. :oops:
 
Γνωρίζει κάποιος πως λειτουργεί ο αποκλεισμος που έκαναν οι Ιταλοί; Υπάρχει πιθανότητα να πήγε κάποιος στο Μιλάνο, και να μην τον αφήνουν να φύγει;
 
chr04":1xav1p0s said:
Γνωρίζει κάποιος πως λειτουργεί ο αποκλεισμος που έκαναν οι Ιταλοί; Υπάρχει πιθανότητα να πήγε κάποιος στο Μιλάνο, και να μην τον αφήνουν να φύγει;

Το καλύτερο θα ήταν να ρωτήσεις την ιταλική πρεσβεία.
Δε φαντάζομαι να μην αφήνουν ξένους τουρίστες να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Αν πάλι είναι όντως έτσι τα πράγματα, θα πρέπει λογικά να οργανωθεί από διάφορες χώρες κάποιο πλάνο εκκένωσης, όπως έγινε με την Κίνα.
Ωστόσο δεν έχουν διακόψει όλες οι εταιρείες τις πτήσεις τους για Β. Ιταλία από όσα διαβάζω.
 
Aκομα δεν φαινεται να εχει επηρεασει σε δραματικο βαθμο η κατασταση τις πτησεις εσωτερικου..Και λεω ακομα διοτι οσο τα κρουσματα θα ανεβαινουν οι πληροτητες θα κατεβαινουν...Ημουν κ γω χθες στο ATH-SKG των 1920 με καλες πληροτητες..Ειχε..μασκοφορους,οχι πολλους ομως..Οσον αφορα την Α3, εαν χτυπησει ο ιός και την γραμμη ATH-LCA πουναι απτις πιο κερδοφορες,μαζι με LHR,CDG, υπαρχει ενδεχομενο να δουμε περικοπες σε αλλες λιγοτερο κερδοφορες κ την πιθανοτητα να καθηλωσει καποια αεροσκαφη στο εδαφος; (οπως και τα Dash να παρουν την θεση καποιων Α320;)
 
Η Alitalia σταματά από σήμερα όλες τις πτήσεις της από MXP (ενώ η κυβέρνηση της χώρας έχει θέσει σε καραντίνα όλη τη Λομβαρδία). Συνεχίζει μόνο τις εσωτερικές από LIN. Κανονικά (προς το παρόν) από FCO.
https://www.flightglobal.com/airlines/a ... 36.article

Δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το http://www.aero.de, επικαλούμενο εσωτερική πληροφόρηση, υποστηρίζει ότι η η LH αποφάσισε τελικά να καθηλώσει τον στόλο των Α380 μέχρι και τον Μάιο καθώς οι πληρότητες είχαν πέσει στο 35%
https://www.aero.de/news-34362/Lufthans ... eginn.html
και εδώ στα αγγλικά
https://www.aviation24.be/airlines/luft ... least-may/
 
Top