Άνεμοι, αεροσκάφη και αεροδρόμια

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.449
Likes
1.439
Περιοχή
Elbonia
Μόλις άκουσα στο ραδιόφωνο ότι στο Ελ. Βεν. έχουν προβλήματα λόγω των ανέμων που φτάνουν τους 55 κόμβους (gust) και ότι λειτουργεί μόνο ο ένας διάδρομος προσγείωσης καθώς ο άλλος είναι περισσότερο εκτεθειμένος στα φαινόμενα.

Θυμήθηκα πριν τέσσερα χρόνια στο Ελληνικό που οι άνεμοι είχαν φτάσει τους 60 κόμβους και "τσούλησαν" ένα 737 (ή ένα ελικοφόρο κατά άλλο δημοσίευμα) όπως διαβάζω σε ένα δημοσίευμα. Μάλιστα είχε κλείσει για μία ώρα περίπου.

Ποιος ξέρει να πει δυο λόγια για τους ανέμους, τα αεροσκάφη, το Ελ Βεν κλπ (όρια, περιστατικά κλπ) ή ιστορίες κακού καιρού σε άλλα αεροδρόμια στην Ελλάδα και αλλού?

Thanks

Υ.Γ.
Ήταν η ίδια καταιγίδα στην οποία χάθηκε το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ προερχόμενο από τη Πάτμο.
 
Στο LGAT δεν ηταν 737, αλλα ενα 727 της MACEDONIAN που ηταν παρκαρισμενο στο Charter Terminal και ο αερας το ειχε τσουλησει, ειχε περασει τον κυριο τροχοδρομο (του 33R) και ειχε σταματησει στα χορταρια μεταξυ τροχοδρομου και 33R. Θα ψαξω να βρω τη φωτο που ειχα βγαλει, να την ανεβασω.
Ετσι ευκολα "τσουλανε" τα αεροπλανα ή ειχαν κανει καμμια πατατα? Με parking brakes μπορει να τσουλησει?

Επισης στο LGAT ειχε παθει ζημια ενα ATR42 της ΟΑ:
https://www.airliners.gr/el/dfleet.php?aid=731
 
Opws episis kai ston kuklwna pou perase apo LGAV to 2002, otan kai ena B734 twn Makedonikwn (den 8umamai poio --BMC?) eixe metakini8ei apo ti 8esi tou me apotelesma na uparksei provlima sta skeli twn troxwn.
 
Kαι το 2002, επίσης, στον πρώτο κυκλώνα που έπεσε πάνω στο χάμπ, το -νεοαφιχθέν τότε στο στόλο- SX-BLB (ολόλευκο Β733 της ΟΑ) είχε χτυπήσει πάνω στην φυσούνα του, με αποτέλεσμα να πάθουν ζημιές αμφότερα.
 
Σέβεν κάνεις ένα λάθος. Δεν έπεσε πάνω στο χαμπ. Έπεσε πάνω στο διηπειρωτικό χαμπ. :evil:
 
GP707":u7e0mcyp said:
Στο LGAT δεν ηταν 737, αλλα ενα 727 της MACEDONIAN που ηταν παρκαρισμενο στο Charter Terminal και ο αερας το ειχε τσουλησει, ειχε περασει τον κυριο τροχοδρομο (του 33R) και ειχε σταματησει στα χορταρια μεταξυ τροχοδρομου και 33R. Θα ψαξω να βρω τη φωτο που ειχα βγαλει, να την ανεβασω.
Ετσι ευκολα "τσουλανε" τα αεροπλανα ή ειχαν κανει καμμια πατατα? Με parking brakes μπορει να τσουλησει?

Επισης στο LGAT ειχε παθει ζημια ενα ATR42 της ΟΑ:
https://www.airliners.gr/el/dfleet.php?aid=731

Την ίδια απορία έχω και εγώ,όχι τόσο γιά το άν μπορεί να παρασυρθή από τον άνεμο ένα α/φος έστω και με τα parking brakes on,αλλά γιατί,εφ'όσον στα αεροδρόμια ώς γνωστόν οι αρμόδιοι ενημερώνονται γιά τίς καιρικές συνθήκες εκ τών προτέρων,δέν είχαν φροντίσει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα,ήτοι,να δέσουν τα αεροπλάνα στο έδαφος...
 
Δεν βάζουν parking brakes έτσι ώστε σε κάποιο απρόβλεπτο γεγονός πχ πυρκαγιά να μπορεί να ρυμουλκηθεί το αεροσκάφος χωρίς να χρειαστεί να μπει κάποιος μέσα. Έτσι βάζουν μόνο τα choks και όταν χρειαστει, το προσωπικό για τα emergency να μπορεί να το μετακινήσει.

Το 727 μετακινήθηκε πάνω και από τα τσοκ του, τόσο δυνατά φυσούσε.
 
LGAV óôï íïõìåñï 96 ôçò ëéóôáò.
 
Να είχε και λίγο πιο φαρδύ διάδρομο...
 
Top