Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό gioannis » 08 Ιουν 2006, 19:48

Δεν υπαρχει κατι τετοιο αναμεσα στα χιλιαδες αρθρα και φανταζομαι οτι προκειμενου να ανοιγουμε καθε τοσο νεα τοπικ για μια απλη ερωταπαντηση ,ξεκινω με την εξης ερωτηση, -- Γνωριζει κανεις σε τι θερμοκρασια βγαινουν τα καυσαερια των α/φ στο επιπεδο πτησεως ?
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/


Άβαταρ μέλους
flying_sotoman
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 21 Φεβ 2006, 22:06

Δημοσίευσηαπό flying_sotoman » 08 Ιουν 2006, 21:34

αναλογα το αεροπλάνο υποθέτω...
0 x

Άβαταρ μέλους
gonso
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 23 Απρ 2005, 15:16
Τοποθεσία: 52N00W

Δημοσίευσηαπό gonso » 08 Ιουν 2006, 22:50

Υποθέτω εννοείς τα contrails, γιατί καυσαέρια βγάζει πάντα το αεροσκάφος (όταν δουλέυουν οι μηχανές :roll: )

Εξαρτώνται κυρίως από τις ατμοσφαιρικές συνθήκες στον συγγεκριμένο τόπο και χρόνο. Δηλαδή έχει να κάνει με την θερμοκρασία και την σχετική υγρασία. Χωρίς να μπάινω σε λεπτομέρειες, την μία μέρα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται από τα 27000 πόδια και την άλλη από τα 31000 στο ίδιο αεροσκάφος.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένα αεροσκάφος που πετάει σε ένα συγκεκριμένο ύψος (31000πχ) πάνω από την Ελλάδα (πχ) μία συγκεκριμένη μέρα, μπορεί να μην έχει contrails. Συνεχιζοντας όμως την πορεία του προς κάποιο άλλο μέρος, θα αρχίσει να βγάζει contrails χωρίς να αλλάξει ύψος, μόνο και μόνο επειδή οι συνθήκες είναι τέτοιες.

Ρόλο παίζει επίσης (σε πολύ μικρό βαθμό όμως) ο τύπος του κινητήρα και το βάρος του αεροσκάφους. Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα). Η διαφορά της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τις εξωτερικές συνθήκες, μπορεί να εμφανίζει ή όχι contrails.
Αυτή η διαφορά όμως έιναι αμελητέα.
0 x

Άβαταρ μέλους
flying_sotoman
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 21 Φεβ 2006, 22:06

Δημοσίευσηαπό flying_sotoman » 08 Ιουν 2006, 23:30

gonso έγραψε:Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα).

αυτο προέρχεται οτι το βαρύ χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ απο ότι το ελαφρύ για να πετάνε στην ίδια ταχύτητα.
0 x


Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 09 Ιουν 2006, 08:43

gonso έγραψε:Υποθέτω εννοείς τα contrails, γιατί καυσαέρια βγάζει πάντα το αεροσκάφος (όταν δουλέυουν οι μηχανές :roll: )

Εξαρτώνται κυρίως από τις ατμοσφαιρικές συνθήκες στον συγγεκριμένο τόπο και χρόνο. Δηλαδή έχει να κάνει με την θερμοκρασία και την σχετική υγρασία. Χωρίς να μπάινω σε λεπτομέρειες, την μία μέρα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται από τα 27000 πόδια και την άλλη από τα 31000 στο ίδιο αεροσκάφος.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένα αεροσκάφος που πετάει σε ένα συγκεκριμένο ύψος (31000πχ) πάνω από την Ελλάδα (πχ) μία συγκεκριμένη μέρα, μπορεί να μην έχει contrails. Συνεχιζοντας όμως την πορεία του προς κάποιο άλλο μέρος, θα αρχίσει να βγάζει contrails χωρίς να αλλάξει ύψος, μόνο και μόνο επειδή οι συνθήκες είναι τέτοιες.

Ρόλο παίζει επίσης (σε πολύ μικρό βαθμό όμως) ο τύπος του κινητήρα και το βάρος του αεροσκάφους. Δηλαδή ένα Α320 που πετάει στα 35000 και είναι άδειο, έχει λιγότερη θερμοκρασία στις εξαγωγές του κινητήρα από ένα γεμάτο Α320 (εφόσον πετάνε την ίδια ταχύτητα). Η διαφορά της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τις εξωτερικές συνθήκες, μπορεί να εμφανίζει ή όχι contrails.
Αυτή η διαφορά όμως έιναι αμελητέα.


Eyxaristo gia oles aytes tis plhrofories alla htela thn thermokrasia ton kausaerion sthn exagogi.Thank's
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/

Άβαταρ μέλους
Hastaroth
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2271
Εγγραφή: 28 Ιουν 2004, 23:53
Τοποθεσία: Urantia

Δημοσίευσηαπό Hastaroth » 09 Ιουν 2006, 10:27

Μά και αυτό δέν είναι κάτι ενιαίο γιά όλα τά α/φη.Εξαρτάται από τον τύπο τού κινητήρα,την ισχύ κλπ κλπ.Αλλωστε γι'αυτό υπάρχει ειδικό όργανο (θερμόμετρο),τό EGT (exhaust gas temperature) indicator,γιά κάθε κινητήρα τού α/φους.
0 x
Αρθρουν πρωτουν,ου κυβερνητς ιεχει δικαιουμα ζωης και θανατ στου πλερωμα και στς επιβατς

Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 09 Ιουν 2006, 10:32

Αν ηξερα οτι θα ηταν τοσο μεγαλο θεμα δεν θα ρωταγα ρε παιδια ενα περιπου ζητησα ........................ απο 500 c εως 700 c η 200 c με 300 c δεν ζητησα 289.5 c .......................... :( :( :(
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/


Άβαταρ μέλους
Blade
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2005, 16:43
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Blade » 09 Ιουν 2006, 12:21

B737-400
FL 320
GW 53 tonnes
OAT = ISA + 5
EGT = 665 βαθμοί Κελσίου
Δουλεμένοι κιντήρες (έχει μεγάλη σημασία μια και το αυξημένο EGT οφείλεται - σε ίδιο thrust setting - στη φθορά του κινητήρα)
0 x
Όταν δεν έχεις κάτι να πεις, καλύτερα άκου...

Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 09 Ιουν 2006, 13:06

Blade έγραψε:B737-400
FL 320
GW 53 tonnes
OAT = ISA + 5
EGT = 665 βαθμοί Κελσίου
Δουλεμένοι κιντήρες (έχει μεγάλη σημασία μια και το αυξημένο EGT οφείλεται - σε ίδιο thrust setting - στη φθορά του κινητήρα)


S'EYXARISTO POLY...................KATATOPISTIKOTATOS.
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/

Άβαταρ μέλους
Phantom Phixer
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 18:09
Τοποθεσία: Over and above.
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Phantom Phixer » 09 Ιουν 2006, 17:15

flying_sotoman έγραψε:αυτο προέρχεται οτι το βαρύ χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ απο ότι το ελαφρύ για να πετάνε στην ίδια ταχύτητα.


Και γιατι συμβαινει αυτο?
0 x
Κώστας

Σύλλογος Φίλων Αεροπορίας "ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ"
http://www.air-born.gr


Άβαταρ μέλους
makedonas
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5934
Εγγραφή: 06 Σεπ 2003, 14:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDM
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό makedonas » 09 Ιουν 2006, 17:59

Phantom Phixer έγραψε:
flying_sotoman έγραψε:αυτο προέρχεται οτι το βαρύ χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ απο ότι το ελαφρύ για να πετάνε στην ίδια ταχύτητα.


Και γιατι συμβαινει αυτο?




Διοτι λογω βαρους χρειαζεται ενα πιο "χοντρο" στρωμα αερα για την πλευση, το οποιο επιτυγχανεται με πιο υψηλη ταχυτητα. Αλλιως θα επερνε "φουντο" ... ;) (απωλεια στηριξης)
0 x
.oO(Στέφος)Oo.
[AVNews]

Άβαταρ μέλους
Phantom Phixer
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 18:09
Τοποθεσία: Over and above.
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Phantom Phixer » 09 Ιουν 2006, 18:43

Διοτι λογω βαρους χρειαζεται ενα πιο "χοντρο" στρωμα αερα για την πλευση, το οποιο επιτυγχανεται με πιο υψηλη ταχυτητα. Αλλιως θα επερνε "φουντο" ... (απωλεια στηριξης)


Προσεξε τι γραφει σε αυτα που εχεις παραθεσει Μακ...

Η απορια μου απο τα λεγομενα σας ειναι γιατι θελει περισσοτερη ισχυ για να πετανε στην ιδια ταχυτητα. Και οχι το εαν χρειαζεται υψηλοτερη ταχυτητα για να πετανε.

Και να ρωτησω και για αυτο το στρωμα αερος η να το αφησουμε για αργοτερα?
0 x
Κώστας



Σύλλογος Φίλων Αεροπορίας "ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ"

http://www.air-born.gr

Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 09 Ιουν 2006, 19:10

Παμε για αλλη απορια-ερωτηση τωρα ,ενα 737 (μην αρχισετε οι specialistes και ρωτατε 200αρι,400αρι,800αρι κλπ,ενα οτι να ναι 737)ποσα μιλια (με νορμαλ συνθηκες)και απο καποιο level μεγαλο 350-370 μπορει να κανει σαν ανεμοπλανο χωρις μηχανες και φυσικα χωρις να στολαρει ,ωστε να φτασει σε καποιο αεροδρομιο...................?THANK'S
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/


Άβαταρ μέλους
flying_sotoman
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 21 Φεβ 2006, 22:06

Δημοσίευσηαπό flying_sotoman » 09 Ιουν 2006, 19:57

τι 737? :D
σοβαρα τι 737 αλλες αεροδυναμικές επιδόσεις εχει ενα 200 αλλες ενα 700 αλλες ενα 600 με winglets

αλλα για να μήν στεναχωριέσαι....
ας παρουμε ενα 737 με μεσαίο φορτίο και τα μισά καυσιμα, stallαρει περιπου στoyw 160 κόμβους. Ας πούμε για να διατηρήσουμε 160 κόμβους κατεβαίνουμε με μία ταχύτητα 1400 ft/min (μπορεί να λέω πολλά).
οποτε απο τα 3500 θα φτασουμε στα 0 σε 35000/1400=25 λεπτάκια.
σε αυτα τα 25 λεπτα αν η μέση ταχύτητα μας ειναι περίπου 200 κόμβοι εχουμε διανύσει 3,3 χ 25 = 82,5 ναυτικά μίλια. αστο λαθος βγαινει :roll:
παντως το μακρύτερο glide στην ιστορία τον heavy jets ειναι ενα Α330 της air transat περιπου 65 ναυτικά μίλια
0 x

Άβαταρ μέλους
flying_sotoman
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 21 Φεβ 2006, 22:06

Δημοσίευσηαπό flying_sotoman » 09 Ιουν 2006, 20:15

Phantom Phixer έγραψε:
Διοτι λογω βαρους χρειαζεται ενα πιο "χοντρο" στρωμα αερα για την πλευση, το οποιο επιτυγχανεται με πιο υψηλη ταχυτητα. Αλλιως θα επερνε "φουντο" ... (απωλεια στηριξης)


Προσεξε τι γραφει σε αυτα που εχεις παραθεσει Μακ...

Η απορια μου απο τα λεγομενα σας ειναι γιατι θελει περισσοτερη ισχυ για να πετανε στην ιδια ταχυτητα. Και οχι το εαν χρειαζεται υψηλοτερη ταχυτητα για να πετανε.

Και να ρωτησω και για αυτο το στρωμα αερος η να το αφησουμε για αργοτερα?

εχουμε 2 ανθρώπους.
εναν χαλαρο και εναν φορτομένο με 2 βαλίτσες
ποιος θα σπαταλήσει περισσότερη ενέργεια αν περπατανε στην ίδια ταχύτητα? :wink:
0 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης