Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1667
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 130

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό george_a » 02 Ιαν 2016, 21:39

Τα floaters, κατά το κοινόν, μυγάκια, είναι είδωλα που οφείλονται σε κάποιες τοπικές 'ανομοιομορφίες' στο ζελατινοειδές υγρό που ονομάζεται vitreous body (υαλώδες), ανάμεσα στον κρυσταλλοειδή φακό και τον αμφιβληστροειδή. Λίγο ή πολύ ο καθένας μας τα έχει. Από μόνα τους, λοιπόν, δεν συνιστούν πρόβλημα.

Άλλωστε, οι πτήσεις ούτε πολλά g ασκούν, ούτε τρελλές αλλαγές συμπίεσης (αν συμβούν αυτά, τα προβλήματα όρασης θα είναι τα τελευταία που θα μας απασχολήσουν). Κανένα πρόβλημα, λοιπόν, για πτήση.

Πάντα θα συνιστούσα πάντως, σε περίπτωση έντονων 'floaters' μια επίσκεψη σε οφθαλμίατρο, για έλεγχο του αμφιβληστροειδή. Μεγάλη συγκέντρωση floaters ίσως να έχει προκύψει από μη ομαλή αποκόλληση του υαλώδους από τον αμφιβληστροειδή (αυτό είναι κάτι που συμβαίνει ομαλά και απολύτως φυσιολογικά σε όλους μας).
1 x


axilleas7
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2011, 00:14

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό axilleas7 » 18 Μαρ 2016, 15:09

Παιδια μια ερωτηση.Πως προκαλουντε αυτες οι σταγονες μεσα στη καμπινα?Πρωτη φορα ειδα και μου κανε εντυπωση.Απο πτηση για παρισι με Ryanair
http://imgur.com/a/JTGTR
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 98

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό AGV » 18 Μαρ 2016, 17:21

Σταγόνες μπορούν να προκληθούν από το σύστημα κλιματισμού αφού ο αέρας προέρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον και στη συνέχεια συμπιέζεται ώστε να υπάρχει επαρκής πυκνότητα για την ομαλή αναπνοή των επιβατών. Ο εξωτερικός αέρας ήδη περιέχει υγρασία η οποία συμπιεζόμενη μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία σταγονιδίων που πέφτουν από τις θυρίδες αερισμού. Η διαδικασία αυτή αν και ενοχλητική για τους επιβάτες είναι φυσιολογική και δεν προέρχεται από κάποιο πρόβλημα των συστημάτων κλιματισμού του αεροσκάφους.
1 x

Bladerunner
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: 21 Ιαν 2010, 03:00
x 37

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό Bladerunner » 19 Μαρ 2016, 22:36

Σωστα. Μια διορθωση μονο αν επιτρεπεται, η πυκνοτητα του αερα και το ποσοστο του σε οξυγονο ειναι επαρκη ακομα και σε μεγαλα υψη, το προβλημα ειναι η πιεση! :great:
0 x


Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 268
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 48

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό GEM » 20 Μαρ 2016, 11:14

Εννοείς μέσα στην καμπίνα ή έξω από αυτήν; Αν ισχύει αυτό γιατί αυξάνουμε την πίεση στην καμπίνα; Περιμένω μια εμπεριστατωμένη εξήγηση από έναν μηχανικό (αν έχω καταλάβει σωστά, μηχανικός δεν είσαι;)
1 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

axilleas7
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2011, 00:14

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό axilleas7 » 20 Μαρ 2016, 20:46

Ευχαριστω οπως και να χει για τν απαντηση.Μου λυσατε την απορια με καθε λεπτομερεια :great:
0 x

Bladerunner
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: 21 Ιαν 2010, 03:00
x 37

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό Bladerunner » 22 Μαρ 2016, 15:04

GEM έγραψε:Εννοείς μέσα στην καμπίνα ή έξω από αυτήν; Αν ισχύει αυτό γιατί αυξάνουμε την πίεση στην καμπίνα; Περιμένω μια εμπεριστατωμένη εξήγηση από έναν μηχανικό (αν έχω καταλάβει σωστά, μηχανικός δεν είσαι;)


Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. :wink:
0 x


Άβαταρ μέλους
jetpipe
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 13:12
x 6

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό jetpipe » 22 Μαρ 2016, 16:18

Να προσθέσω κι εγώ για μία ακόμα πιό πλήρη απάντηση ότι αυτή η υγροποίηση (condensation) είναι ακριβώς το ίδιο φαινόμενο που παρατηρείται μετά από ένα ζεστό μπάνιο στις επιφάνειες όπως ο καθρέπτης, τα τζάμια κ.τ.λ. Δηλαδή, θεωρούμε για ευκολία μία μονάδα αέρα γεμάτη υδρατμούς σε υψηλή σχετικά θερμοκρασία να εξέρχεται απ' το σημείο που κάνουμε μπάνιο και να αιωρείται προς τον καθρέπτη. Στην πορεία αυτή, πέφτει η θερμοκρασία σταδιακά με αποτέλεσμα τη συστολή αυτής της μονάδας αέρα και την σταδιακή μείωση της κινητικής ενέργειας των μορίων της μονάδας και τέλος την υγροποίηση κάποιου ποσοστού των υδρατμών της σε μια προσπάθεια σταθεροποίησης στις συνεχώς μεταβαλόμενες ατμοσφαιρικές συνθήκες (κυρίως λόγω της ψύξης). Αυτά τα υγρά σωματίδια είναι που συσσωρεύονται στον καθρέπτη και στις υπόλοιπες επιφάνειες δημιουργώντας σταγονίδια.

Οι ίδιες αρχές διέπουν την δημιουργία νεφών όπως βέβαια και τα λεγόμενα chemtrails.
Για τα αεροσκάφη μπορώ να μπώ σε λεπτομέριες για τα συστήματα κλιματισμού κ.τ.λ. αλλά νομίζω ότι δεν θα βοηθούσαν στην κατανόηση του φαινομένου.

Δεν είμαι ούτε μετεωρολόγος, ούτε φυσικός οπότε όποιος έχει κάποια διόρθωση, επισήμανση φυσικά και είναι καλοδεχούμενη! :)
1 x

seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 22 Μαρ 2016, 17:46

jetpipe έγραψε:Οι ίδιες αρχές διέπουν την δημιουργία νεφών όπως βέβαια και τα λεγόμενα chemtrails.


Contrails. Τα "chemtrails" ειναι θεωρία συνομωσιας αμορφωτων ηλιθίων.
2 x
SX-796

Άβαταρ μέλους
jetpipe
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 14 Ιαν 2012, 13:12
x 6

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό jetpipe » 22 Μαρ 2016, 18:09

seven4seven έχεις απόλυτο δίκιο, φυσικά και εννοούσα contrails! Ευχαριστώ πολύ για τη διόρθωση! :D
1 x


Άβαταρ μέλους
pulsar
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 152
Εγγραφή: 28 Αύγ 2005, 16:54
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EHAM
x 10

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό pulsar » 22 Μαρ 2016, 18:19

Bladerunner έγραψε:Σωστα. Μια διορθωση μονο αν επιτρεπεται, η πυκνοτητα του αερα και το ποσοστο του σε οξυγονο ειναι επαρκη ακομα και σε μεγαλα υψη, το προβλημα ειναι η πιεση! :great:


Σαν να λέμε δηλαδή πως πίεση και πυκνότητα είναι ανεξάρτητα μεγέθη. :mrgreen:
1 x

Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 268
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 48

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό GEM » 22 Μαρ 2016, 18:20

Bladerunner έγραψε: Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. :wink:


Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...
1 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 98

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό AGV » 22 Μαρ 2016, 21:10

Συμπληρωματικά πολύ κατατοπιστικό και αναλυτικό, είναι το εδάφιο "§1.13.3 Υποξία" (σελ. 62 στο πόρισμα, σελ. 72 στο ψηφιοποιημένο αντίγραφο), από το επίσημο πόρισμα της ΕΔΑΑΠ,
ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ HELIOS AIRWAYS ΠΤΗΣΗ HCY522 BOEING 737-31S ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΤΗΝ 14Η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2005
Τελευταία επεξεργασία από AGV σε 23 Μαρ 2016, 06:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x


Bladerunner
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: 21 Ιαν 2010, 03:00
x 37

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό Bladerunner » 23 Μαρ 2016, 01:05

pulsar έγραψε:
Bladerunner έγραψε:Σωστα. Μια διορθωση μονο αν επιτρεπεται, η πυκνοτητα του αερα και το ποσοστο του σε οξυγονο ειναι επαρκη ακομα και σε μεγαλα υψη, το προβλημα ειναι η πιεση! :great:


Σαν να λέμε δηλαδή πως πίεση και πυκνότητα είναι ανεξάρτητα μεγέθη. :mrgreen:


Έχεις δίκιο, έγραψα λανθασμένα για την πυκνότητα..εννοούσα το ποσοστό σε οξυγόνο.. :great:
0 x

Bladerunner
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: 21 Ιαν 2010, 03:00
x 37

Re: Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Δημοσίευσηαπό Bladerunner » 23 Μαρ 2016, 01:26

GEM έγραψε:
Bladerunner έγραψε: Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. :wink:


Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...


Πιθανόν να μην καταλάβατε καλά, δεν έδωσα και πολύ καλή απάντηση! Αυτά που γράφεις ισχύουν, δίκιο έχει επίσης και ο pulsar.. Αυτό που συμβαίνει ουσιαστικά είναι πως όσο χαμηλότερη είναι η ατμοσφαιρική πίεση, τόσο τα μόρια όλων των στοιχείων που έχει ο ατμοσφαιρικός αέρας και κατ επέκταση και του οξυγόνου ''αραιώνουν'' για δεδομένο όγκο..όποτε και ο οργανισμός μας δεν μπορεί να λάβει αρκετό οξυγόνο ώστε να εφοδιάσει το αίμα κλπ κλπ...Γιαυτό συμπιέζεται η καμπίνα, η οποία όπως πολλοί γνωρίζεται δεν είναι σε sea level αλλά αρκετά ποιο ''ψηλά''..

Εξάλλου, η ατμόσφαιρα του πλανήτη εκτείνεται και ως τα 10.000 χιλιόμετρα!! Αλλα ακριβώς λόγο της μηδενικής, η σχεδόν μηδενικής πίεσης, είναι εξαιρετικά αραιή..γιαυτό και ο ISS ας πούμε υφίσταται aerodynamic drag και χάνει ύψος συνεχώς, γιαυτό γίνονται και corrections στη τροχιά του, η οποία είναι γύρω στα 400 χλμ ψηλά..

Οπότε με λίγα λόγια η πίεση φταίει γιατί δεν ''κραταει'' τα μόρια του οξυγόνου ''πυκνά'' όπως σωστά υπονόησε ο pulsar. :great:
0 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες