RNAV P-RNAV B-RNAV

  • Thread starter g-pal
  • Ημερομηνία δημιουργίας

g-pal

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
07/03/2006
Μηνύματα
56
Likes
0
Καλησπέρα σας. Επιγραματικά κάποιος μπορει να μου εξηγήσει ποια η διαφορά των RNAV, P-RNAV, B-RNAV ?
 
Το R-NAV (area navigation) ειναι ο τροπος ναυτιλιας (με χρηση GPS, αδρανειακου κτλ) που σου επιτρεπει να πετας σε routes και να προσδιοριζεις τη θεση σου χωρις να χρειαζεται να εισαι establish σε αεροδιαδρομο απο VOR σε VOR. Το BRNAV (basic RNAV) και το PRNAV (precision RNAV) αφορουν τις προδιαγραφες του RNAV κατα ποσο δηλαδη ακριβεια παρεχει. Η προδιαγραφη αφορα το πιθανο σφαλμα του συστηματος με 95% βεβαιοτητα. Νομιζω οτι το PRNAV εχει ακριβεια μεγαλυτερη απο 0,3ΝΜ ενω BRNAV ειναι 0,5ΝΜ
 
To BRNAV είναι το πρώτο είδος RNAV που εφαρμόστηκε στην Ευρώπη το 1998 και χρησιμοποιείται για En Route navigation από τα αεροπλάνα που έχουν approval για BRNAV. Το αεροπλάνο πρέπει να έχει minimum RNP-5, δηλαδή να μπορεί να κάνει ναυτιλία με ακρίβεια 5 ΝΜ. Στη συνέχεια εφαρμόσανε τo RNAV στα SID και στα STAR, και δημιουργήθηκε το PRNAV, που χρειάζεται RNP-1,ναυτιλία με ακρίβεια 1 ΝΜ. Για το BRNAV και PRNAV δεν χρειάζεται GPS. Τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη χρησιμοποιείται για ναυτιλία και τη πιστοποίηση το αεροπλάνων το RNP. Δηλαδή τα αεροπλάνα πιστοποιούνται με RNP-1, RNP-4, RNP-5, RNP-10 κλπ. Τo RNP-0,5 και 0,3 χρησιμοποιείται για RNAV approaches. Έτσι βλέπεις στην πιστοποίηση των αεροπλάνων να χρησιμοποιούνται και οι δυο όροι στο operation certificate (BRNAV, PRNAV, RNP-5,RNP-1 ) .Επίσης βλέπεις στα STAR και SID να γράφει BRNAV, PRNAV, RNP-1 required για να καλύψει όλα τα αεροπλάνα και τα διαφορετικά approvals που έχει κάθε αεροπλάνο. Γενικά στην Ευρώπη έχουν μπλέξει τα μπούτια τους, έχουν χάσει τη μπάλα :wall: και τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα είδος πιστοποίησης (RNP ) γιατί κάθε εταιρεία και κάθε αεροπλάνο έχει διαφορετικό είδος πιστοποίησης και κάθε airspace, SID, STAR απαιτεί διαφορετικό είδος πιστοποίησης.
 
nanas44":148xqtml said:
.......Γενικά στην Ευρώπη έχουν μπλέξει τα μπούτια τους, έχουν χάσει τη μπάλα :wall: και τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα είδος πιστοποίησης (RNP ) γιατί κάθε εταιρεία και κάθε αεροπλάνο έχει διαφορετικό είδος πιστοποίησης και κάθε airspace, SID, STAR απαιτεί διαφορετικό είδος πιστοποίησης.

Ακριβώς!

Αυτό γίνεται (ως συνήθως) όταν... "δικηγόροι" φτιάχνουν προδιαγραφές για κάλυψη οπισθίων. Αποτέλεσμα; Ζήτημα το 30% των επαγγελματιών χειριστών (των ΑΜΕΣΑ ενδιαφερομένων δηλαδή) να γνωρίζουν πλήρως το τί ακριβώς ισχύει σε κάθε περίπτωση.
 
Top