Αυξήσεις στα τέλη χρήσης του Ελ. Βενιζέλου;

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Akis

Administrator
Staff member
Εγγραφή
22/11/2002
Μηνύματα
5.138
Likes
389
Περιοχή
Dortmund
Website
www.airliners.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Κόντρες στο «Ελ. Βενιζέλος»

Σε μετωπική «κόντρα» με τη διοίκηση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» των Σπάτων οδηγούνται οι αεροπορικές εταιρείες που πετούν στη χώρα μας, με αφορμή τις αυξήσεις στα τέλη χρήσης του αεροδρομίου που επέβαλε η διοίκηση της εταιρείας Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ).

*Η καθολική αντίδραση των αεροπορικών εταιρειών, μάλιστα, απειλεί να εξελιχθεί σε «ανταρσία», καθώς τουλάχιστον δύο από τις γνωστότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες που πετούν προς τη χώρα μας αρνήθηκαν να καταβάλουν τις επιπλέον χρεώσεις, ενώ στο σύνολό τους οι εταιρείες φέρεται να έχουν δηλώσει στη διοίκηση του «Ελ. Βενιζέλος» ότι επιφυλάσσονται να αντιδράσουν με όποιον τρόπο κριθεί απαραίτητος.

*Η διοίκηση του ΔΑΑ από την 1η Νοεμβρίου επέβαλε (μεταξύ άλλων) αυξήσεις 3,5% στα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, 5% στα τέλη εξυπηρέτησης επιβατών και 29% στο τέλος ασφάλειας. Επιπλέον, έχει ενημερώσει τις αεροπορικές εταιρείες ότι θα προχωρήσει σε νέες αυξήσεις 3,5% από τον Απρίλιο του 2005.

*Τα περιθώρια που έχει η εταιρεία να αυξάνει τα τιμολόγια καθορίζονται από τη σύμβαση που υπογράφτηκε το 1995 με το ελληνικό Δημόσιο.

Η διοίκηση του «Ελ. Βενιζέλος», ωστόσο, διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει τις χρεώσεις έχοντας ως δικλίδα ασφαλείας το ότι πρέπει να καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα προσαυξημένα κατά 15%, που θα είναι το κέρδος του.

Αύξηση του κόστους λειτουργίας

*Η διοίκηση των Σπάτων υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις που επέβαλε αντιστοιχούν στα επίπεδα πληθωρισμού των τελευταίων 14 μηνών. Οι αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά τους θεωρούν ότι η διοίκηση του ΔΑΑ λειτουργεί περίπου ανεξέλεγκτα, αφού δεν διαπραγματεύεται μαζί τους τις αυξήσεις, όπως προβλέπει η πρακτική που ακολουθείται διεθνώς, αλλά απλώς τις ανακοινώνει.

*Η «ανταρσία» των αεροπορικών εταιρειών υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από την άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει, ιδιαίτερα μετά την αύξηση της τιμής των καυσίμων, που ανεβάζει τα κόστη λειτουργίας τους.

*Στελέχη της αγοράς, ωστόσο, εκτιμούν ότι με την «κίνησή» τους οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να προλάβουν τα χειρότερα. Τον επόμενο Ιούλιο ο ΔΑΑ έχει τη δυνατότητα να αναδιαπραγματευθεί με το ελληνικό Δημόσιο τα αρχικά τέλη που καθορίστηκαν με τη σύμβαση του 1995.

*Ενόψει αυτής της εξέλιξης οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική θέση του ελληνικού Δημοσίου, ελπίζοντας να εξασφαλίσουν χαμηλότερα τέλη χρήσης, αφού στην περίπτωση που το ΔΑΑ δεν τα «βρει» με το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα να κρατήσει τις σημερινές χρεώσεις, που κατατάσσουν το αεροδρόμιο της Αθήνας ως ένα από τα ακριβότερα της Ευρώπης.

*Σε ρόλο «πυροσβέστη» στη διαμάχη του ΔΑΑ με τις εταιρείες καταφθάνει την ερχόμενη εβδομάδα κλιμάκιο της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΤΑ) σε μια προσπάθεια να εξευρεθεί η «χρυσή τομή» για το ύψος των τελών χρήσης.

Πηγή: http://www.enet.gr/online/online_text?c=114&id=35515292


Χμμμ .... δε ξέρω τι να γράψω γι΄ αυτά που διαβάζω :wall:
 
Nomizw oti i Hochtief tha prepei na sovareutei ligo kai na katalavei oti oi pelates enos aerodromiou einai oi aeroporikes etaireies kai kanenas allos. Nomizw oti einai kairos na paremvei to dimosio, oso kai an eimai enantia se tetoies kiniseis... :rolleyes:
 
Εγώ κυρίως ανησυχώ για τα αποτελέσματα της αύξησης. Γιατί οι αεροπορικές εταιρίες δε θα σταματήσουν ξαφνικά να πετούν εδώ όσο υπάρχει ζήτηση θέσεων. Απλώς, θα αυξήσουν την τιμή του εισιτηρίου. Και όσο για πτήσεις χαμηλού κόστους, ας μην το συζητάμε...

Αλήθεια, υπάρχει περιθώριο αντίδρασης του Δημοσίου στο συγκεκριμένο θέμα; Γιατί έχω την εντύπωση ότι αυτό από τη Σύμβαση δεν είναι και τόσο μεγάλο (έως μηδαμηνό). Αλλά αν κάνω λάθος, διορθώστε με.

Νομίζω, όμως, ότι το όλο θέμα είναι ένας φαύλος κύκλος, που έχει να κάνει και με το πώς λειτουργούν οι αερομεταφορές στην Ελλάδα. Ο κύριος χρήστης του αεροδρομίου είναι μια αδύναμη εταιρία, που ούτε μπορεί να φέρει τα ποσοστά αύξησης επιβατικής κίνησης που θα ήθελε το αεροδρόμιο, ούτε μπορεί να το μετατρέψει σε hub. Αν αυτά συνέβαιναν, τότε ίσως η αύξηση των τελών να μην ήταν αναγκαία ή έστω να ήταν περιορισμένη. Από την άλλη, η αύξηση αυτή επιβαρύνει σημαντικά τον κύριο χρήστη (και τις υπόλοιπες εταιρίες που έχουν μεγάλο μερίδιο χρήσης του αεροδρομίου φυσικά -πχ Aegean), οπότε η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη για το μέλλον.

Όσο για τις υπόλοιπες μεγάλες ξένες (και υγιείς) εταιρίες που χρησιμοποιούν το ΔΑΑ, οι αντιρρήσεις τους μου φαίνεται ότι είναι περισσότερο μια κίνηση διαπραγματευτική. Βεβαίως και δε βοηθιούνται από την αύξηση των τελών χρήσης, αλλά δε νομίζω ότι κινδυνεύει η βιωσιμότητα των δρομολογίων τους προς Αθήνα από αυτήν, τουλάχιστον όσο οι πληρότητές τους είναι καλές. Θα είναι μεγάλο χτύπημα για τις low cost, όμως, των οποίων τα τέλη χρήσης αεροδρομίου μπορεί να φτάνουν και το 30% των εξόδων τους (έτσι δηλώνει τουλάχιστον η Ryanair).
 
AIA No. 1 στην Ευρώπη. Μια μεγάλη τιμή :stupid:

Source: Transport Research Laboratory, UK (2003) for European Airports

Airport charges 2003 (Athens = index 100)
Athens 100
Paris CDG 82
Vienna 80
Budapest 77
Amsterdam 72
Dusseldorf 71
Berlin 71
Frankfurt 71
Munich 65
Stockholm 63
Zurich 61
Lisbon 60
Milan MXP 59
Rome 58
Brussels 57
Copenhagen 56
Oslo 53
London LHR 51
Helsinki 50
Madrd 44
Dublin 37
London LGW 35

Αλλοι αερολιμένες κοιτάζουν για να κερδίσουν τις περισσότερες αερογραμμές και διαδρομές, ενώ AIA ψάχνει τη λιγότερη επιχείρηση. Πολύ έξυπνη :rolleyes:
 
Tha mas anagash kyrios emas poy menoyme se nhsia na phgainoyme me to ploio poy ki ayto einai poly akrivo!
Hdh sto AIA h kinhsh einai meiomenh apo pleyras syxnothton.
H AF petaei fetos 3*daily enanti 4 persi.
H LH kai AZ tha mporoysan mia xara na synexizan ta DUS kai LIN ean den eixan ayta ta yperoga telh opos kai h BA to GWK.
Parolo poy einai toso poly akrivo exei thn xara na petaei se ayto h deyterh alla pio poiotikh Low Cost etairia sthn Eyroph h Easyjet poy anagasthke na kopsei th mia pthsh apo to LTN.
Ta mona fetos poy ayksthikan htan ta kapoia esoterika ta opoia den provlepo na exoyn poly mellon ean ayksithoyn ki allo ta telh.
H lysh einai mono mia na ftiaxtoyn ki alla idiotika aerodromia sthn Ellada kai na mhn kremete apo to AIA alla kai thn kratikodiaith YPA!
 
Ο αερολιμένας Elefsina LGEL έχει το διάδρομο 2739 X 40 μ. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αναπτυχθεί σε έναν αερολιμένα LOCO;

Ο διάδρομος θα μπορούσε εύκολα να χειριστεί όλη την ευρωπαϊκή κυκλοφορία. Όλο ανάγκες είναι ένα φτηνό Terminal Building.

Φυσικά η Πολεμική Αεροπορία θα πρεπεi να φύγει.

Γιατί όχι;
 
Ayto poy les kyriako einai ena poly kalo endexomeno.
Ayth th stigmh sthn Attikh yparxoyn gyro sta 3 stratiotika aerodromia den nomizo oti ola ayta briskontai se aktina mikroterh ton 100Km apo to AIA.
Alla akoma ki an einai etsi ti ta thelei 3 stratiotika aerodromia?
Epishs yparxoyn polles alles megales Ellhnikes poleis poy dystyxos aeroporika den kanoyn tipota(Patra,Larissa) ayto deixnei poso piso einai h Ellada aeroporika se sxesh me alles xores melh sth E.E.
 
Sxetika me ayto poy eipa peri allon megalon poleon,shmera yparxei mia poly endiaferoysa eidhsh sto TRAVELDAILYNEWS.GR.
Gia na mhn ta polylogo grafei gia thn anadeiksh toy aerodromioy tis N.Agxialoy os kentriko aerodromio ths Kentrikhs Elladas mesa apo ena programma tis E.E opoy symetexoyn 6 perioxes.
Epidh omos den thelo na gino OFF TOPIC protino na diavasete apo to idio to site.
Ean ginei tha apotelesei mia poly sovarh elpida gia allagh sta aeroporika mas pragmata.
 
Σχετικά με την Ελευσίνα...

Πρώτον: Υπάρχει ζώνη συγκεκριμένης ακτίνας γύρω από το LGAV στην οποία απαγορεύεται -σύμφωνα με τη σύμβαση-η λειτουργία αεροδρομίων για εμπορικές πτήσεις. Μην το ξεχνάμε αυτό!

Δεύτερον: Στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας λειτουργούν αυτή τη στιγμή 6 μοίρες! !(ρίξτε μια ματιά εδώ https://www.airliners.gr/el/air/port2.php?id=12)... Είναι πιθανότατα το πιο "πολυάσχολο" αεροδρόμιο της Πολεμικής Αεροπορίας ως βάση των C-130, των πυροσβεστικών CL-215/-415, των ελικοπτέρων αεροδιακομιδών, των ιπταμένων ραντάρ, των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας και πολλών ακόμα... Η κίνηση στο αεροδρόμιο είναι αυξημένη καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ιδιαίτερως το κλείσιμο του αεροδρομίου του Ελληνικού και η μεταφορά ακόμα περισσότερων υπηρεσίων στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, το έχει φέρει σε σημείο κορεσμού. Βρείτε πρώτα που θα πάνε όλα αυτά, και μετά θα έρθουν και οι loco... ! :D :p
 
Top