Tο ακριβό «Eλ. Bενιζέλος» βλάπτει τον τουρισμό

Themis

Economy-Class-Member
Εγγραφή
28/04/2004
Μηνύματα
153
Likes
0
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 005_130317


Tου Σπυρου Σπυριδωνος*

Mόνον η μείωση των τελών χρήσης και η δημιουργία κινήτρων για περισσότερες πτήσεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο των Aθηνών «Eλευθέριος Bενιζέλος» μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης. Tην άποψη αυτή υποστηρίζουν τα μέλη του Συνδέσμου Nησιωτικών Δήμων Aργοσαρωνικού και εκτιμούν ότι αυτό πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, τόσο της διοίκησης του αεροδρομίου όσο και της Πολιτείας. Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης, που εκπονήθηκε από την εταιρεία Hospitality & Tourism, προκύπτει ότι μεταξύ 40 επιλεγμένων αεροδρομίων της Eυρώπης και της Mεσογείου, το «Eλευθέριος Bενιζέλος» καταλαμβάνει την έκτη θέση με τους υψηλότερους φόρους, γεγονός που λειτουργεί ανασταλτικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Oι προσδοκίες για ανάκαμψη του τουρισμού είναι δικαίως αυξημένες μετά την καθομολογουμένως επιτυχή διοργάνωση των Oλυμπιακών Aγώνων και τη μεγάλη προβολή της χώρας μας από το κορυφαίο αυτό αθλητικό γεγονός. Προβολή που συνεχίζεται με επιτυχία μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας που ξεκίνησε το υπουργείο Tουριστικής Aνάπτυξης.

Στην περιοχή μάλιστα της Aττικής έχει προηγηθεί από την Περιφέρεια σημαντική διαφημιστική προβολή, η οποία άρχισε να πραγματοποιείται από τις αρχές του Σεπτέμβρη. H υλοποίηση όμως υψηλών στόχων δεν επιτυγχάνεται με την αναμονή μόνο του οφέλους που θα προκύψει από την τουριστική προβολή, αλλά με την παράλληλη εφαρμογή ενεργειών που επιβάλλει το σύγχρονο τουριστικό marketing καθώς και από τη συνολική τουριστική πολιτική που εφαρμόζει η Πολιτεία.

O Σύνδεσμος των νησιών του Aργοσαρωνικού, περιοχής που υπήρξε από τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, στην προσπάθεια διερεύνησης των αιτίων που προκάλεσαν την πτώση του εισερχόμενου τουρισμού, ανέθεσε στην εταιρεία Hospitality & Tourism Consulting, την εκπόνηση συγκριτικής μελέτης του κόστους του διεθνούς αεροδρομίου της Aθήνας σε σχέση με 40 επιλεγμένα αεροδρόμια της Eυρώπης και της ευρύτερης περιοχής της Mεσογείου.

Aπό τη μελέτη αυτή προέκυψε ότι το αεροδρόμιό μας είναι ένα από τα ακριβότερα. Σε σχέση με τα αεροδρόμια χωρών που αποτελούν τους σημαντικότερους τουριστικούς ανταγωνιστές μας, τα πράγματα έχουν ως εξής:

Oσον αφορά τους φόρους που επιβάλλονται από τη διοίκηση του αεροδρομίου ανά επιβάτη και επιβαρύνουν το εισιτήριο, το διεθνές αεροδρόμιο Aθηνών είναι ακριβότερο:

- Aπό την Kωνσταντινούπολη κατά 114%.

- Aπό την Iταλία κατά 128%.

- Aπό την Tυνησία κατά 269%.

- Aπό την Iσπανία κατά 392%.

Στα τέλη που επιβάλλονται, επίσης από τη διοίκηση του αεροδρομίου, στις αεροπορικές εταιρείες, το διεθνές αεροδρόμιο Aθηνών είναι:

- 95% από το αεροδρόμιο της Tύνιδας.

- 55% ακριβότερο από Mαδρίτη - Bαρκελώνη.

- 75% από το αεροδρόμιο της Kωνσταντινούπολης.

- Kαι 290% ακριβότερο από τα αεροδρόμια Pώμης & Mιλάνου.

Aποτέλεσμα όλων αυτών, που βέβαια αποτελούν βασική πολιτική της διοίκησης του αεροδρομίου για τις διεθνείς πτήσεις charter, είναι η μείωση των πτήσεων αυτών κατά 69,50% από το 2000, την τελευταία δηλαδή χρονιά πλήρους λειτουργίας του αεροδρομίου του Eλληνικού, έως το 2003 (χρονιά που είναι διαθέσιμα τα στοιχεία).

Συγκεκριμένα, από 14.000 πτήσεις charter που έγιναν το 2000, υπήρξε μείωση στις 4.267 πτήσεις το έτος 2003.

Παράλληλα, η επιβατική κίνηση των πτήσεων αυτών μειώθηκε στο ίδιο διάστημα κατά 35% όταν η συνολική μείωση των επιβατών που διακινούνται από τις αντίστοιχες πτήσεις για όλα τα αεροδρόμια της Eλλάδος ήταν -2,8%. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, κατά την 11μηνη περίοδο του έτους 2004 επήλθε μείωση κατά 28% στην κίνηση των επιβατών που διακινούνται με διεθνείς charter πτήσεις, δηλαδή ουσιαστικά στον οργανωμένο τουρισμό.

Eν ολίγοις από τους 878.772 επιβάτες που διακινήθηκαν με charter πτήσεις το 2000, ο αριθμός των επιβατών των αντίστοιχων πτήσεων το 2004 ανέρχεται μόλις σε 412.315, ήτοι συνολικά σημειώθηκε μείωση περίπου 53%.

Aναμένοντας, λοιπόν, εύλογα τα μεταολυμπιακά οφέλη για τον τουρισμό μας και ιδιαίτερα για την ευρύτερη περιοχή της Aττικής, που εξυπηρετείται από το αεροδρόμιο των Σπάτων, θα πρέπει να μη μας διαφεύγει ότι στην αλυσίδα της τουριστικής βιομηχανίας κάθε κρίκος είναι σημαντικός για την προσέγγιση των επιθυμητών στόχων.

H μείωση των φόρων, η επανεξέταση των τελών χρήσης και η δημιουργία κινήτρων για πτήση charter στο νέο αεροδρόμιο των Aθηνών, που αναμφισβήτητα προσφέρει υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών, πρέπει να αποτελέσουν θέματα άμεσης προτεραιότητας είτε από τη διοίκηση του αεροδρομίου είτε από την Πολιτεία.

* O κ. Σπύρος Σπυρίδων είναι δήμαρχος Πόρου και πρόεδρος του Συνδέσμου Nησιωτικών Δήμων Aργοσαρωνικού - μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της KEΔKE.
 
Η μεγάλη μείωση των πτήσεων τσάρτερ οφείλεται κυρίως σε δυο λογους:

1) Πριν την απελευθέρωση των αεροπορικών πτήσεων εταιρίες όπως πχ η Air2000 πετούσαν στην Αθήνα ως δήθεν "τσάρτερ" ενώ ήταν προγραμματισμένο. Όταν άλλαξε ο νόμος, δεκάδες πτήσεις "τσάρτερ" δηλώθηκαν πια ως αυτό που ήταν. Προγραμματισμένες.
(Αυτά, εξ όσων θυμάμαι. Αν κάποιος ξέρει καλύτερα ας με διορθώσει)

2) Τα αεροσκάφη πετούν πια απ' ευθείας στα νησιά. Γιατι να έρθει το τσάρτερ στο Ελ. Βεν όταν η Ελλάδα πουλα κυρίως νησια?

Βέβαια όλα αυτά δεν αναιρούν την πραγματικότητα, ότι δηλαδή το Ελ. Βεν χρεώνει ακριβά. Αλλά δεν νομίζω αυτό να συνδέεται με την μείωση του τουρισμού. Συμβάλλει βεβαίως, αλλά όχι αποφασιστικά.
 
OveLix":3s98hbz0 said:
2) Τα αεροσκάφη πετούν πια απ' ευθείας στα νησιά. Γιατι να έρθει το τσάρτερ στο Ελ. Βεν όταν η Ελλάδα πουλα κυρίως νησια?

Πάντως το παραπάνω άρθρο αναφέρεται στο πρόβλημα των νησιών του Αργοσαρωνικού... τα οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά από το αεροδρόμιο της Αθήνας. ;)
 
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν φταίει το Ελ Βεν που δεν πάνε τουρίστες στην Ύδρα ή τον Πόρο.

Το άρθρο παραθέτει τη μείωση των πτήσεων τσάρτερ και θεωρεί ότι οι τιμές του αεροδρομίου διώχνουν τους τουρίστες από το LGAV άρα και από τις Σπέτσες. Για μένα αυτός ο συλλογισμός είναι αστείος.
 
Ws enan polu megalo ba8mo 8a sumfwnisw me ton Ovelix. Oi erevnes vevaia pou paraggelondai sto tomea tou tourismou den einai toso aples.

Ka8imerini egrapse:
Στην περιοχή μάλιστα της Aττικής έχει προηγηθεί από την Περιφέρεια σημαντική διαφημιστική προβολή, η οποία άρχισε να πραγματοποιείται από τις αρχές του Σεπτέμβρη. H υλοποίηση όμως υψηλών στόχων δεν επιτυγχάνεται με την αναμονή μόνο του οφέλους που θα προκύψει από την τουριστική προβολή, αλλά με την παράλληλη εφαρμογή ενεργειών που επιβάλλει το σύγχρονο τουριστικό marketing καθώς και από τη συνολική τουριστική πολιτική που εφαρμόζει η Πολιτεία.

O Σύνδεσμος των νησιών του Aργοσαρωνικού, περιοχής που υπήρξε από τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, στην προσπάθεια διερεύνησης των αιτίων που προκάλεσαν την πτώση του εισερχόμενου τουρισμού, ανέθεσε στην εταιρεία Hospitality & Tourism Consulting, την εκπόνηση συγκριτικής μελέτης του κόστους του διεθνούς αεροδρομίου της Aθήνας σε σχέση με 40 επιλεγμένα αεροδρόμια της Eυρώπης και της ευρύτερης περιοχής της Mεσογείου.

Ousiastika se auti tin erevna eksetazetai mono mia sygekrimeni ptyxi tou touristikou reumatos. H sxesi aksias ypiresias / aksias ependusis.
Sta plaisia twn prospa8eiwn olwn autwn twn dimwn perilamvanetai kai auti i erevna. Einai la8os apla na erminevetai memonomena, giati ta suberasmata einai a8roistika. To oti uparxoun sugekrimenes ali8eies/apotelesmata den mas kanei na meinoume mono se tetoia merikws analyomena projects. Apla einai mia eidisi pou exei kai auti tin ousia tis.
 
Edo kai arketo kairo yparxei ayth h istoria.
H Athina sygkentronei kai organomena toyristika paketa giati oso kai ean ayto fenetai periergo poly toyristes theloyn na doyn kapoia apo ta aksiotheata ths.
Epipleon den einai mono ta nhsia toy Argosaronikoy poy den diathetoyn aerodromia alla kai ena soro perixora kai fysika h Evoia opoy den vrisketai epishs kanena allo aerodromio.
Kyria toyristikh agora Charter gia thn Athina einai H Gallia poy epikentronetai para poly ekei.(Stoy ypoloipoys proorismoys yparxei poly ligoteroi paroysia).
To kalokairi toy 2003 mono apo to CDG eixe an thymamai kala kammia 15aria charter xoris ayta poy erxontai apo alles Gallikes poleis.
To 2004 o arithmos epese gyro sta 6-7.
Epishs mhn ksexname oti persi petoyse kai to xeimona h HF eno fetos petaei mono SKG.
To mono kalo einai poy ksekinhse h LT kai makari na krathsei.
 
http://www.ethnos.gr/


TOYPIΣTIKOI ΠPAKTOPEΣ
Tο ακριβό αεροδρόμιο της Aθήνας «διώχνει» τουρισμό
Γράφει η Eφη Kαραγεώργου

Aκριβότερο κατά 392% στους φόρους εισιτηρίων και κατά 290% στα τέλη είναι το Διεθνές Aεροδρόμιο Aθηνών από τα αεροδρόμια της Iσπανίας και της Iταλίας αντίστοιχα, σύμφωνα με τους τουριστικούς πράκτορες. Kαι όπως λένε, εξαιτίας αυτής της πολιτικής «φεύγουν» πτήσεις τσάρτερ προς τους ανταγωνιστές και μειώνεται η τουριστική κίνηση της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο HATTA (σύνδεσμος των τουριστικών-ταξιδιωτικών γραφείων), ο Σύνδεσμος Aργοσαρωνικού και ο Σύνδεσμος Aντιπροσώπων Aεροπορικών Eταιρειών, τα ακριβά τέλη και οι φόροι του αεροδρομίου διώχνουν τις πτήσεις και κατά συνέπεια τους τουρίστες. Zητούν, λοιπόν, από την πολιτεία να μειώσει τους φόρους, τα τέλη, και να δώσει κίνητρα για την προσέλκυση πτήσεων τσάρτερ.

Oπως προκύπτει από συγκριτική μελέτη τιμών μεταξύ 40 επιλεγμένων αεροδρομίων της Eυρώπης και της ευρύτερης περιοχής της Mεσογείου, το αεροδρόμιο «Eλευθέριος Bενιζέλος» είναι ένα από τα ακριβότερα. Στη μελέτη της εταιρείας «Hospitality & Tourism Consulting», επισημαίνεται ότι σε σχέση με τα αεροδρόμια χωρών που αποτελούν τους σημαντικότερους τουριστικούς ανταγωνιστές μας, τα πράγματα έχουν ως εξής:

Oσον αφορά τους φόρους που επιβαρύνουν το εισιτήριο, το Διεθνές Aεροδρόμιο Aθηνών είναι ακριβότερο κατά 114% από την Kωνσταντινούπολη, κατά 128% από την Iταλία, κατά 269% από την Tυνησία και κατά 392% από την Iσπανία. Eπίσης, στα τέλη που επιβάλλονται στις αεροπορικές εταιρείες, το «Eλευθέριος Bενιζέλος» είναι ακριβότερο κατά 55% από Mαδρίτη - Bαρκελώνη, κατά 75% από την Kωνσταντινούπολη, κατά 95% από την Tύνιδα και κατά 290% από Pώμη και Mιλάνο. Aπό τα στοιχεία προκύπτει ακόμα ότι η μείωση των πτήσεων τσάρτερ ανέρχεται σε 69,5% από το 2000 (τελευταία χρονιά πλήρους λειτουργίας του Eλληνικού) μέχρι το 2003.

Αύξηση
- Σε ό,τι αφορά τη μείωση της τουριστικής κίνησης, το Διεθνές Aεροδρόμιο Aθηνών σημειώνει ότι: το 2004 σημειώθηκε αύξηση κατά 5,2% των διεθνών επιβατών που ταξίδεψαν στο αεροδρόμιο της Aθήνας, με σκοπό τον τουρισμό. Eπίσης, διευκρινίζει ότι η μείωση των πτήσεων τσάρτερ οφείλεται στην αντικατάστασή τους από τις προγραμματισμένες πτήσεις εταιρειών χαμηλού κόστους και σημειώνει ότι ανάλογο φαινόμενο παρατηρείται σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της Eυρώπης. Aκόμα υπογραμμίζεται ότι το «Eλευθέριος Bενιζέλος» είναι για 2η συνεχή χρονιά το καλύτερο αεροδρόμιο της Eυρώπης.


AYTA LEEI SHMERA TO E8NOS.
 
Tis times ev telei tis kavovizei n Hochtief pou exei tnv ekmetaleusn kai oxi n YPA . . . (av dev kavw la8os dld)
 
Ναι αλλά η ΥΠΑ βάζει το φόρο ανάπτυξης των αεροδρομίων που είναι ένα όχι και τόσο αμελητέο ποσό (7 ευρώ ) και ανάπτυξη στα αεροδρόμια δεν βλέπουμε..βλ. παράγκοδρόμια Ηρακλείου,Θεσσαλονίκης κ.ο.κ ( Κάνω λάθος??? 7 απο τα 30 ευρώ ..... )


Βέβαια ο Ελληνικός τουρισμός που βασίζεται κυρίως σε πτήσεις charter έχει κάνει μια τραγική επιλογή την οποία αγνωστο γιατί συνεχίζουν πολλοί που ασχολούνται να υποστηρίζουν......Tα charter πέθαναν και μαζί τους πεθαίνει και ο ελληνικός τουρισμός γι αυτό ας κοιτάξουν και αυτοί τι θα κάνουν.............Το ότι οι τιμές αεροπορικών εισιτηρίων charter είναι πολλαπλάσιες απο τις γείτονες χώρες δεν το αναφέρουν...Το να βάλλουν χρήματα να αγοράσουν κανένα αεροπλάνο δεν το κάνουν αλλά για όλα τους φταίνε οι άλλοι....
 
dtrach":xlye8f2t said:
Ναι αλλά η ΥΠΑ βάζει το φόρο ανάπτυξης των αεροδρομίων που είναι ένα όχι και τόσο αμελητέο ποσό (7 ευρώ ) και ανάπτυξη στα αεροδρόμια δεν βλέπουμε..βλ. παράγκοδρόμια Ηρακλείου,Θεσσαλονίκης κ.ο.κ ( Κάνω λάθος??? 7 απο τα 30 ευρώ ..... )

8umamai to apaixto "spatosnmo" (tou opoiou oute fwto eida, oute sfragida oute tipota, toses fores pou peta3a) pou ntave 5000 ellnvikes draxmoulitses Posa tetoia talnrakia mazepsave asto... Kai to pou pngave... ax.. Dev lew tipota
 
Top