LGAT Athens Hellinikon (closed)

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα αεροδρόμια «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Ελληνικό»
panos81c
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 441
Εγγραφή: 20 Αύγ 2008, 22:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό panos81c » 15 Μάιος 2017, 17:58

Για όσους νοσταλγούν τον Ανατολικό Αεροσταθμό στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, στην ταινία "Συνωμοσία στην Μεσόγειο" (γνωστή και ως "Επικίνδυνες Σχέσεις" ή "Ομφαλός" για την Ελληνική αγορά και "The Navel" για το εξωτερικό) υπάρχουν κάποιες ενδιαφέρουσες σκηνές.

Την εποχή εκείνη, για να καταλάβουν οι νεότεροι, ο Ανατολικός Αεροσταθμός αποτελείται μόνο από το κτίριο του Eero Saarinen, που μετέπειτα εξυπηρετούσε τις αναχωρήσεις. Δεν υπήρχε το μεταγενέστερο κτίριο αφίξεων, το οποίο κάπως ταιριάζει οπτικά με το αρχικό, ούτε το άκυρο ενδιάμεσο κτίριο που χρησιμοποιούσαν αρχικά οι εταιρείες charter και τα τελευταία χρόνια οι ιδιωτικές Ελληνικές εταιρείες για τις αναχωρήσεις τους (το οποίο δεν είχε δικά του gates αλλά ενώνεται με έναν διάδρομο με την αίθουσα αναμονής του κεντρικού κτιρίου).

Επίσης δεν είχαν κτιστεί οι θύρες αναχωρήσεων 4 έως 11, που ενώνονται με την αίθουσα αναμονής με μια στεγασμένη γέφυρα, πάνω από τον ημιβυθισμένο δρόμο που χρησιμοποιούσαν τα οχήματα επίγειας εξυπηρέτησης. Δεν υπήρχαν ούτε τα δύο fingers προς την πίστα, αλλά ο χώρος που κτίστηκαν αυτά αργότερα καλυπτόταν από δύο πλατφόρμες, υπερυψωμένες, στις οποίες νομίζω ότι όταν κατασκευάστηκε ο αεροσταθμός είχαν διακοσμητικά συντριβάνια. Στον χώρο ανάμεσά τους, εκεί που κτίστηκαν μετά οι θύρες 4-11 και στάθμευαν τα λεωφορεία πίστας αναμένοντας να παραλάβουν επιβάτες από τις θύρες αναχωρήσεων για να τους μεταφέρουν στα αεροσκάφη, στάθμευαν τότε τα μικρά ελαφρά ιδιωτικά αεροσκάφη, καθώς η πίστα τότε ήταν μικρότερη σε σχέση με σήμερα και δεν υπήρχε ο χώρος στο νοτιότερο τμήμα της πίστας, όπου στάθμευαν μέχρι τις 28-3-2001, οπότε και οι εμπορικές πτήσεις μεταφέρθηκαν στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Η ταινία είναι εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=1KxwOm0iHzM

10.56': Η τότε αίθουσα αφίξεων, μετέπειτα αποτέλεσε τμήμα της αίθουσας αναχωρήσεων. Οι αναχωρούντες επιβάτες χρησιμοποιούσαν το βορειότερο τμήμα του κτιρίου και οι αφικνούμενοι το νοτιότερο. Υπήρχε έξοδος και προς την νότια όψη του κτιρίου, προς τον χώρο που κατελήφθη αργότερα από το κτίριο Β των πτήσεων charter.

35.41': Ο έλεγχος διαβατηρίων, που παρέμεινε στο ίδιο σημείο ως το τέλος και δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου, μετά η αίθουσα αναχωρήσεων με μία μόνο σκάλα τότε προς το κατώτερο επίπεδο (αργότερα προστέθηκε δεύτερη σκάλα ακριβώς απέναντι, και ανελκυστήρας δίπλα από την εικονιζόμενη στο video) και πλάνα από την πίστα όπως ήταν τότε. Βλέπουμε και ένα από τα λεωφορεία-νταλίκες, που υπήρχαν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990, και μετά κατέληξαν σε περιφερειακά αεροδρόμια και κάποιες στην Λάρνακα (με άλλους τράκτορες όμως). Σήμερα μία σώζεται δίπλα στα παροπλισμένα αεροπλάνα της Ο.Α. δίπλα στο γήπεδο golf Γλυφάδας, αλλά είναι βαμμένη στον νεότερο χρωματισμό (πιο ανοικτό μπλε κάτω, ασημί πάνω). Βλέπουμε ότι και οι πυλώνες των προβολέων ήταν τελείως άσπροι και όχι ερυθρόλευκοι όπως σήμερα.

1.09.47' και 1.25.00': Σκηνές από τον Δυτικό Αεροσταθμό (αίθουσα αναχωρήσεων και πίστα), με αεροπλάνα και ελικόπτερα της Ολυμπιακής, μεταξύ των οποίων και Β747-200 καινούριο τότε...

Και για όποιον ενδιαφέρεται... η ταινία είναι μια περιπερεια με κατασκόπους και αρκετές σκηνές δράσεις, μια από τις κοσμοπολίτικες ταινίες που πρωταγωνίστησε ο Λάκης Κομνηνός στην δεκαετία του '70, οι περισσότερες από της οποίες ήταν συμπαραγωγές με άλλες χώρες, συμμετείχαν και ξένοι ηθοποιοί και το budget τους ήταν μεγάλο για τα Ελληνικά δεδομένα. Κάποιες (και αυτή) προβλήθηκαν και στο εξωτερικό. Συνέπεσαν όμως με την παρακμή του Ελληνικού κινηματογράφου, και ξεχάστηκαν γρήγορα στην Ελλάδα. Έχει σκηνές γυρισμένες στο Λονδίνο, στην Γενεύη και σε πολλά σημεία της Ελλάδας (Αθήνα, Μετέωρα, Δελφοί κ.ά.), ενώ ο επίλογος αρχικά επρόκειτο να γυριστεί στην Κύπρο, αλλά αυτό ματαιώθηκε λόγω της Εισβολής του 1974 που ακόμα ήταν πολύ πρόσφατη.
5 x


pilot88
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 20 Απρ 2014, 05:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGPZ

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό pilot88 » 07 Ιούλ 2017, 06:04

Ντοκιμαντέρ 77 λεπτών για τις Ξένες αεροπορικές εταιρείες που ερχόταν στο Ανατολικό Αεροδρόμιο https://www.youtube.com/watch?v=uY-7GFWIufw&t=16s
1 x

panos81c
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 441
Εγγραφή: 20 Αύγ 2008, 22:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό panos81c » 07 Ιούλ 2017, 14:05

Το είχε το Remove Before Flight σε DVD ως ένθετο... ήταν το 2ο μέρος της σειράς, το πρώτο ήταν αφιέρωμα στον δυτικό αεροσταθμό. Το τρίτο, που θα αφορούσε τις Ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες και τις εταιρείες charter, δεν κυκλοφόρησε ποτέ.
0 x

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5314
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
Επικοινωνία:

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό GP707 » 07 Ιούλ 2018, 20:22

'Ενα άκρως ενδιαφέρον σχέδιο επέκτασης του Ελληνικού το 1954 που προέβλεπε επέκταση του 15/33 (που και έγινε), πιθανή πρόσθετη επέκταση ως και λίγο πριν τον Αγιο Κωνσταντίνο Γλυφάδας για διάδρομο με μήκος 4χμ και σχέδιο νέου διαδρόμου σχεδόν παραλιακά μήκους 1800μ.

lgat1954.jpg
7 x
Γιώργος
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

http://www.air-born.gr
http://sx-reg.air-born.gr/
http://my.flightmemory.com/GP707


Άβαταρ μέλους
SkyHawk
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 705
Εγγραφή: 21 Απρ 2005, 10:56
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: HELL

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό SkyHawk » 07 Ιούλ 2018, 20:34

Πολύ ενδιαφέρον αυτό που βρήκες!! Μου κάνει εντύπωση που από το 54 κοιτούσαν για διάδρομο 4000 μέτρων που ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα θεώρηται μεγαλος. Εγώ ακόμα ψάχνω εκείνο το master plan που έλεγε για επέκταση στην θάλασσα αντί για νέο αεροδρόμιο από την αρχή
1 x
Wanna make God laugh? Make a plan.

Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό GEM » 08 Ιούλ 2018, 07:24

GP707 έγραψε:'... και σχέδιο νέου διαδρόμου σχεδόν παραλιακά μήκους 1800μ.


Ενδιαφέρον επίσης είναι το γεγονός ότι ο νέος διάδρομος φαίνεται ότι δεν θα ήταν παράλληλος με τον υπάρχοντα 33/15, ο προσανατολισμός του φαίνεται σαν 32/14 ή κάτι τέτοιο.

Ξέρει κανείς τι ραδιοβοηθήματα υπήρχαν (αν υπήρχαν...) τότε στο Ελληνικό;
0 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 08 Ιούλ 2018, 08:56

Μπράβο GΡ707 !!!!! που το βρήκες αυτό το σχέδιο? Βλέπεται τι κρύβονται σε κάποια συρτάρια? Τέλειο σχέδιο και μάλιστα για την εποχή εκείνη. Βλέπετε ότι τα συμφέροντα υπήρχαν και θα υπάρχουν όλες τις εποχές. Την μόνη διόρθωση που θα κάναμε σήμερα λόγω τεχνολογίας και εκμετάλλευσης της παραλίας θα ήταν η υπογειοποίηση της παραλιακής οδού.
0 x


Άβαταρ μέλους
VASMAD1
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 18 Ιουν 2008, 19:56
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGHI
Τοποθεσία: ΧΙΟΣ
Επικοινωνία:

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό VASMAD1 » 08 Ιούλ 2018, 11:09

Καλημερα .Μετα απο αρκετο ψαξιμο μιας και ρωτας απο το 1956 και μετα αναφερονται μονο τα NDB του Σουνιου-Καβουρι-Αιγινας -Ελευσινας -Δεκελειας -Αθηνας με το τελευταιο να ειναι στο LGAT.Αναφερω οσα ηταν στη περιοχη γυρω απο το Ελληνικο.Προφανως αυτα ηταν αρκετα για την τοτε τεχνολογια για προσεγγιση/προσγειωση.Το 1969 σε ενα δυστυχημα ενος DC-6 της Ολυμπιακης προερχομενο απο Χανια για Ελληνικο αναφερει οτι δεν καταφερε να πιασει το CAT1 ILS του Ελληνικου .Αρα φανταζομαι δεκαετια 60 ειχε μπει και το ils.Οποιος γνωριζει περισσοτερα θα ηταν ενδιαφερον να γνωριζουμε.
2 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3689
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 08 Ιούλ 2018, 13:35

CHRISTOS55 έγραψε:που το βρήκες αυτό το σχέδιο? Βλέπεται τι κρύβονται σε κάποια συρτάρια?


Νομίζω πως οι αρμοδιοι φορεις & οι εταιρείες που συμμετείχαν στο σχεδιασμό έχουν άπειρο υλικό στα αρχεία τους.
Αλλά αν δεν πρόκειται για σχέδια που δημιοσιεύτηκαν στον τύπο της εποχής, δεν νομίζω πως υπαρχει καποιος λογος να δημοσιευτουν στο internet. Πρόκειται για επαγελλματικό προϊόν/υλικό.
0 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό Nontas » 08 Ιούλ 2018, 13:48

.Αρα φανταζομαι δεκαετια 60 ειχε μπει και το ils.Οποιος γνωριζει περισσοτερα θα ηταν ενδιαφερον να γνωριζουμε.


Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου της εποχής το ILS αγοράστηκε το 1962 εναντι ποσού 3.600.000 δραχμών μαζί με το ραντάρ προσέγγισης (20.000.000 δρχ) και μετά απο κάποιες καθυστερήσεις για απαλλοτριώσεις κλπ πρέπει να άρχισε να λειτουργεί πριν το τέλος του 1963.

Εικόνα
4 x


Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 09 Ιούλ 2018, 01:59

Αυτό με το ραδιογωνιόμετρο VHF... ξέρει κάποιος αν είχαμε ποτέ ραδιογωνιόμετρα σε ελληνικά πολιτικά αεροδρόμια?
0 x

Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό GEM » 11 Ιούλ 2018, 11:39

Γιατί έχω την εντύπωση ότι με τον όρο "ραδιογωνιόμετρο λίαν υψηλής συχνότητας" το δημοσίευμα εννοεί σύστημα VOR ;
0 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 11 Ιούλ 2018, 16:14

Για το VOR ο δημοσιογράφος χρησιμοποιεί διαφορετική ορολογία: "Σταθμός BOR Υμηττού"
0 x


Άβαταρ μέλους
AirNamibia
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 18 Ιούλ 2018, 12:22

Η μεταφορά των γραφείων του ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α. και των εκθεμάτων του Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας έγιναν.
Δεν μπορώ να βρω πληροφόρηση για τα α/φ, τι θα απογίνουν;

https://polkeoa.gr/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%c ... %ce%b7-12/
0 x

Άβαταρ μέλους
SkyHawk
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 705
Εγγραφή: 21 Απρ 2005, 10:56
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: HELL

Re: LGAT Athens Hellinikon (closed)

Δημοσίευσηαπό SkyHawk » 18 Ιούλ 2018, 12:30

Κατα 90% θα κοπουν/scrap. Δεν νομιζω κανεις να παρει την ευθυνη/κοστος να τα μετακινησει σε καποιο μερος αλλου.
0 x
Wanna make God laugh? Make a plan.



Επιστροφή σε “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης