Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα αεροδρόμια «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Ελληνικό»
Luz
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1145
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:31
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Περιστέρι
Επικοινωνία:

Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό Luz » 22 Απρ 2008, 00:20

Με ποιο κριτήριο επιλέγεται για προσγείωση,άλλοτε ο 21 (L& R) και άλλοτε ο 3;Έχω δει πολλές φορές αεροπλάνα να περνούν σε πολύ χαμηλό ύψος από τη Λούτσα και άλλες φορές έρχονται από τη Βάρη.
0 x


jetflight
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1118
Εγγραφή: 30 Οκτ 2004, 04:23

Re: Κριτίριο επιλογής αεροδιαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό jetflight » 22 Απρ 2008, 01:46

Αναφερεσαι στους 2 διαδρομους του Ε.Βενιζελος που ειναι οι 03R/21L και 03L/21R. Προφανως το κυριοτερο κρητηριο ειναι οι ανεμοι ενω σε περιπτωση απνοιας οι πρωσγειωση γινεται συνηθως οπως βολευει τον πιλοτο αναλογα και απο που προερχεται η πτηση.Χωρις απολυτη σιγουρια οταν φυσουν βορειοι ανεμοι καποιας σημαντικης εντασης οι προσγειωσεις γινονται ειτε στον 03L η στον 03R αναλογα ποιος απο τους 2 εχει επιλεγει για προσγειωσεις .Το αντιθετο συμβαινει οταν φυσουν νοτιαδες. Οταν οι ανεμοι ειναι ασθενεις η με ισχυει απνοια απο οπου θελει μπορει να προσγειωθει αλλα επειδη υπαρχει κινηση και παλι ο πυργος ελεγχου θα υποδειξει. Στη Θεσσαλονικη που εχει πολλες απνοιες οι περισσοτεροι ειδικα βορειοευρωπαιοι πιλοτοι που ερχονται απο βορεια προσγειωνονται απο το Θερμαικο που βρισκεται βορεια.Αναγκαστηκα σε δυνατους βοριαδες αυτο δεν γινεται.
0 x

Άβαταρ μέλους
George
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1432
Εγγραφή: 29 Μαρ 2003, 14:23

Re: Κριτίριο επιλογής αεροδιαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό George » 22 Απρ 2008, 02:06

Οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις γίνονται όπως αναφέρεται στο παρακάτω link:
http://www.air-born.gr/planespotting/He ... ata_hl.php

Με χρήση των 03 (όπως φαίνεται στο link) κάποιες ώρες "κοινής ησυχίας" εφαρμόζονται διαδικασίες μείωσης θορύβου, ώστε από το θόρυβο των απογειώσεων να επηρεάζονται οι λιγότερες δυνατές κατοικημένες περιοχές. Με τους 21 σε χρήση, δε θεωρείται ότι υπάρχει λόγος διαφοροποίησης τις ώρες αυτές και η χρήση των διαδρόμων δεν αλλάζει.

Το ποιο σετ διαδρόμων χρησιμοποιείται (οι 03 ή οι 21) σχετίζεται βασικά με τους ισχύοντες ανέμους όπως προαναφέρθηκε. Σε άπνοια, συνήθως προτιμώνται οι 03.
0 x

Luz
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1145
Εγγραφή: 02 Δεκ 2007, 21:31
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Περιστέρι
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής αεροδιαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό Luz » 22 Απρ 2008, 07:35

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.Κατατοπίστηκα :great:
0 x


flyer
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 93
Εγγραφή: 20 Μαρ 2007, 11:18

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό flyer » 22 Απρ 2008, 15:36

Να ρωτησω και εγω κατι που μου εκανε εντυπωση . .
στο τελευταιο μου ταξιδι για Bahrain και ενω ο διαδρομος σε χρηση για απογειωσεις ηταν ο 3R (ολα τα αεροπλανα απο εκει εφευγαν) εμεις απογειωθηκαμε απο τον 3L

Για ποιο λογο γινεται αυτος ο διαχωρισμος,ξερει κανεις ?
0 x

Άβαταρ μέλους
jerry
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3728
Εγγραφή: 04 Ιαν 2003, 20:02
Τοποθεσία: Ψηλά, πολύ ψηλά...
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό jerry » 22 Απρ 2008, 16:22

Μήπως ήταν κοντά στις 3? Διαφορετικά δεν υπάρχει λόγος να έγινε αυτό. Συνήθως τα αεροσκάφη που εκινούν κατά τις 1450 και μετά πηγαίνουν από τον 03L.

Επίσης, όταν είναι σε χρήση για προσγειώσεις ο 03L, υπάρχει περίπτωση κάποιο αεροσκάφος να ζητήσει από την προσέγγιση τον 03R (για λόγους εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων στο taxi), εφόσον δεν υπάρχει traffic. Συνήθης τακτική για τις ελληνικές εταιρείες και για τις... έμπειρες ξένες. Ανάλογα και αν είναι σε λειτουργία ο 21 (Προτιμάται ο 21L από τον 21R)
0 x
-
Μην ταΐζεις το αδηφάγο κήτος!
"Οι παροικούντες αυτό το forum ΔΕΝ αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα κοινού. Είμαστε biased" by mrk
ΚΑΤΩ ΤΟ TRASH AREA

flyer
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 93
Εγγραφή: 20 Μαρ 2007, 11:18

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό flyer » 22 Απρ 2008, 17:18

Δικιο εχεις.
Κατα τις τρεις και κατι ειχαμε φυγει.

Δεν τοξερα αυτο,ευχαριστω

:D :D
0 x


seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5112
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 22 Απρ 2008, 17:19

Συνήθης τακτική για τις ελληνικές εταιρείες και για τις... έμπειρες ξένες. Ανάλογα και αν είναι σε λειτουργία ο 21 (Προτιμάται ο 21L από τον 21R)


Και απο εταιρειες με καλλο ασφαλειας στον εγκεφαλο, (βλ.ELAL) που ο,τι traffic και να εχει, χρησιμοποοιουν (νταβατζιλικι σχεδον) τον ανατολικο διαδρομο. Μιας και αν πανε απο τον δυτικο θα τους περιμενουν ολοι με τα μπαζουκας.
0 x

Άβαταρ μέλους
jerry
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3728
Εγγραφή: 04 Ιαν 2003, 20:02
Τοποθεσία: Ψηλά, πολύ ψηλά...
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό jerry » 22 Απρ 2008, 17:49

Σκανδαλώδεις τακτικές.. Για λόγους ασφαλείας της εταιρείας, η ELAL ποτέ δεν προσγειώνεται/απογειώνεται από τον 03L/21R.

Χαρακτηριστική η περίπτωση της Παρασκευής που η πτήση της ELAL φεύγει στις 3, και χρησιμοποιεί τον 03R (σε κάθε περίπτωση), ενώ για όλες τις άλλες εταιρείες απαγορεύεται λόγω περιορισμών θορύβου...

Ας όψεται η οργάνωση του κόσμου αυτού..
0 x
-
Μην ταΐζεις το αδηφάγο κήτος!
"Οι παροικούντες αυτό το forum ΔΕΝ αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα κοινού. Είμαστε biased" by mrk
ΚΑΤΩ ΤΟ TRASH AREA

Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2673
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό MerNion » 22 Απρ 2008, 21:03

Και όμως στις 24/10/2007 κατέβηκε στον 03L και έφυγε και από τον 03L γιατί ο R ήταν κλειστός.. Και εννοείτε οτι αποτυπώθηκε το φωτογραφικά γεγονός :twisted: :twisted:
0 x
http://athensairport.blogspot.com - Τελευταία αεροπορικά νέα (κυρίως από Ελ. Βενιζέλο - ATH/LGAV)
http://twitter.com/AthensAirport

Σύλλογος Φίλων Αεροπορίας "Απογείωση" (http://www.air-born.gr)


seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5112
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 22 Απρ 2008, 21:05

Δεν τον επαιρνε και αλλιως. Εκτος κ αν ηθελε να ειναι το πρωτο αεροπλανο με ενσωματωμενη μπουλντοζα.
0 x

STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 297
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 27 Μάιος 2012, 08:44

Τις τελευταίες φορές που ταξίδεψα πρωί(από τις 07.00 και μετά) παρατήρησα ότι χρησιμοποιείται για απογειώσεις ο 03L, πράγμα σπάνιο αφού παλαιότερα τις ίδιες ώρες οι απογειώσεις γίνονταν από τον 03R.Αυτό δε συμφωνεί και με το συγκεκριμένο πίνακα http://www.air-born.gr/planespotting/He ... ata_hl.php.Γνωρίζει κανείς γιατί επιλέγεται ο συγκεκριμένος διάδρομος;Η διαδικασία της τροχοδρόμησης δε, είναι τόσο χρονοβόρα που πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις αυξάνεται η διάρκεια του ταξιδιού 5-10 λεπτά.
Επίσης όσες μα όσες φορές έχω ταξιδέψει από το LGAV ποτέ δεν έχω απογειωθεί από τον 21R.Υπάρχει κάποιος λόγος;
0 x

Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2673
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό MerNion » 27 Μάιος 2012, 21:21

Τις τελευταίες μέρες λόγω πανελληνίων εξετάσεων (noise abatement) , μέχρι τις 12 το μεσημέρι τοπική ώρα αντιστρέφονται οι διάδρομοι και απογειώσεις γίνονται από τον 03L και προσγειώσεις στο 03R.

Οσο για τις απογειώσεις από τον 21R είναι πράγμα σπάνιο όντως γιατί είναι πολύ πιο βολικό (και πολύ πιο κοντά στο terminal και στα parking stands) να φύγουν από τον 21L. Μόνο για λόγους performance μπορεί ίσως κάποιος να ζητήσει να φύγει από τον 21R.
0 x
http://athensairport.blogspot.com - Τελευταία αεροπορικά νέα (κυρίως από Ελ. Βενιζέλο - ATH/LGAV)
http://twitter.com/AthensAirport

Σύλλογος Φίλων Αεροπορίας "Απογείωση" (http://www.air-born.gr)


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 297
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 28 Μάιος 2012, 21:34

Ευχαριστώ πολύ το φίλο για τη διευκρίνησή του.Ωστόσο το πως οι πανελλήνιες συνδέονται με την επιλογή διαδρόμου μου είναι ακατανόητο.Τέλος πάντων, εύχομαι η ταλαιπωρία όσων ταξιδεύουν από το ΕΛΒΕΝ να τελειώσει σύντομα.Η διάρκεια τροχοδρόμησης στον 03L ξεπερνά τα 15 λεπτά...
0 x

ILSz_Approach
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: 09 Μάιος 2011, 21:36

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό ILSz_Approach » 28 Μάιος 2012, 23:47

Γενικά, ο διάδρομος σε χρήση, επιλέγεται από τον Πύργο Ελέγχου και συνδυάζει δύο πράγματα: τον άνεμο και την ενοργάνωση του διαδρόμου. Το πρώτο ρόλο φυσικά παιζει ο άνεμος, όσον αφορά το 03 ή 21. Στις περιπτώσεις άπνοιας (γενικά πάλι) επιλέγεται ο καλύτερα ενοργανωμένος διάδρομος. Στην περίπτωση του Ελ.Βελ., όπου και οι 4 διάδρομοι (03L, 03R, 21L, 21R) έχουν όλοι ILS, δεν διαφέρει κάτι.

Παρόλα αυτά επιλέγεται ένας σε χρήση και από εκεί και πέρα, αν κάποιος κυβερνήτης ζητήσει ανάποδο διάδρομο επειδή τον βολεύει (εξοικονόμηση καυσίμου, χρόνου κλπ), αυτός εγκρίνεται μόνο αν δεν θα υπάρξει εμπλοκή με άλλο αεροσκάφος που χρησιμοποιεί τον εν χρήση διάδρομο και δε δημιουργήσει και μεγάλη καθυστέρηση.

Άλλη περίπτωση είναι να ζητηθεί αντί L ο R και ανάποδα. Στις περιπτώσεις αυτές αν βολεύει τον Πύργο όσον αφορά την κυκλοφορία αλλά και τους διάφορους περιορισμούς (noise abatement, performance κλπ) πάλι εγκρίνεται. Πχ στον Ελ.Βελ. όταν είναι σε χρήση ο 03L για τις προσγειώσεις και ο 03R για τις απογειώσεις, κάποιοι κυβερνήτες ζητούν από το Approach τον 03R. Αν δεν υπάρχουν πολλά αεροσκάφη στη σειρά για απογείωση μπορεί να εγκριθεί. Επίσης αποφεύγεται να εγκρίνεται το L<->R (δε θυμάμαι ποιο από τα δύο όμως...) όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, αν εμπλέκονται οι διαδικασίες missed apprach των δύο διαδρόμων, ειδικά αν υπάρχουν ταυτόχρονα παράλληλες προσεγγίσεις κλπ.
0 x



Επιστροφή σε “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης