Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα αεροδρόμια «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Ελληνικό»
panos81c
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 440
Εγγραφή: 20 Αύγ 2008, 22:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό panos81c » 29 Μάιος 2012, 14:36

Τις τελευταίες μέρες λόγω πανελληνίων εξετάσεων (noise abatement) , μέχρι τις 12 το μεσημέρι τοπική ώρα αντιστρέφονται οι διάδρομοι και απογειώσεις γίνονται από τον 03L και προσγειώσεις στο 03R.
Δηλαδή τόσα χρόνια τα παιδιά της Γλυφάδας ή του Αλίμου δεν είχαν πρόβλημα... τα τωρινά του Κορωπίου και της Λούτσας απέκτησαν ευαισθησία στον ήχο των μηχανών των αεροπλάνων...

MerNion έγραψε:Οσο για τις απογειώσεις από τον 21R είναι πράγμα σπάνιο όντως γιατί είναι πολύ πιο βολικό (και πολύ πιο κοντά στο terminal και στα parking stands) να φύγουν από τον 21L. Μόνο για λόγους performance μπορεί ίσως κάποιος να ζητήσει να φύγει από τον 21R.


Θυμάμαι όντως ένα Β777-300 της Thai με πλήρες φορτίο, που είχε ζητήσει απογείωση από τον 21R. Ξεκόλλησε από τον διάδρομο στο ύψος που σήμερα είναι το Factory Outlet. Νομίζω ότι στην ευθεία του 21R οι λόφοι έχουν μικρότερο ύψος απ' ότι στου 21L.
0 x


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 29 Μάιος 2012, 14:53

Μήπως γνωρίζει κάποιος να μας εξηγήσει πως η χρήση του 03L για απογειώσεις συνδέεται με τη διαδικασία μείωσης θορύβου;Όταν δηλαδή τα αεροπλάνα απογειώνονται από εκεί οι κάτοικοι Λούτσας Κορωπίου κλπ ακούν λιγότερο θόρυβο;
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό costasim » 29 Μάιος 2012, 17:28

Αρκετές πληροφορίες υπάρχουν στα: "Μελέτη θορύβου αεροσκαφών στο Ελ Βενιζέλος" και Ισοθορυβικές καμπύλες στο Ελ Βενιζ.
0 x

ILSz_Approach
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: 09 Μάιος 2011, 21:36

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό ILSz_Approach » 31 Μάιος 2012, 02:26

Έχει να κάνει με την SID.
0 x


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 31 Μάιος 2012, 13:11

Επειδή δε διαθέτω τεχνικές γνώσεις, είναι εύκολο να εξηγηθεί με απλά λόγια;αν πάλι όχι το αντιλαμβάνομαι.Από το παραπάνω κείμενο πάντως άκρη δεν έβγαλα.
0 x

Άβαταρ μέλους
billos_340
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 272
Εγγραφή: 07 Ιαν 2010, 17:03
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Μαρκόπουλο Αττικής
Επικοινωνία:

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό billos_340 » 01 Ιουν 2012, 09:36

MerNion έγραψε:Οσο για τις απογειώσεις από τον 21R είναι πράγμα σπάνιο όντως γιατί είναι πολύ πιο βολικό (και πολύ πιο κοντά στο terminal και στα parking stands) να φύγουν από τον 21L. Μόνο για λόγους performance μπορεί ίσως κάποιος να ζητήσει να φύγει από τον 21R.


panos81c έγραψε:Θυμάμαι όντως ένα Β777-300 της Thai με πλήρες φορτίο, που είχε ζητήσει απογείωση από τον 21R. Ξεκόλλησε από τον διάδρομο στο ύψος που σήμερα είναι το Factory Outlet. Νομίζω ότι στην ευθεία του 21R οι λόφοι έχουν μικρότερο ύψος απ' ότι στου 21L.


Oντως τον 21L τον χρησιμοποιούσαν η Thai (σχεδόν πάντα) και που και που η Delta,Malev,και καμια Ολυμπιακή-Αιγαίου... :great:
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό costasim » 01 Ιουν 2012, 22:53

Κοιτάξτε και κάποια στατιστικά για την κατανομή των αεροπορικών κινήσεων στους διαδρόμους , από τα στοιχεία της : "Μελέτη Θορύβου Αεροσκαφών Τελική Εκθεση" που αναφέρονται στην κίνηση αεροσκαφών για όλο το έτος 2006. Εγιναν συνολικά περίπου 191000 κινήσεις. Με κατανομή: Αφιξη 03L=25%. Αφιξη 03R = 16%. Αφιξη 21L =0.5%. Αφιξη 21R=8%. Δηλ.από την 03 έγινε το 41% των αφίξεων. Για τις αναχωρήσεις η κατανομή ήταν: 03L=14%. 03R=28%. 21L=8%. 21R=0.5%. Δηλ.από την 03 έγινε το 42% των αναχωρήσεων. Αθροισμα όλων των κινήσεων απο την 03 =83%. Φαίνεται οτι καθοριστικός παράγοντας επιλογής είναι η κατεύθυνση των ανέμων που επικρατούν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του χρόνου (Βόρειοι). Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι οτι ο 03R-21L /21L-03R χρησιμοποιήθηκε λίγο περισσότερο (52,5%), για όλες τις κινήσεις. Αν θεωρήσουμε τώρα ότι το οδόστρωμα ενός διαδρόμου επιβαρύνεται περισσότερο κατά την αναχώρηση (μεγαλύτερο βάρος αεροσκάφους), τότε ο ίδιος ποιό πάνω διάδρομος δέχθηκε το 36% των κινήσεων σε αντίθεση με το 14,5% του άλλου. ( Θα αρχήσει συντομώτερα η φθορά του;). Ευχαριστώ για την υπομονή , αλλά χρειάζονται και οι αριθμοί,ωστε καθένας να βγάζει τα συμπεράσματά του.
0 x


Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1196
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό vassdel » 02 Ιουν 2012, 15:11

costasim έγραψε: Αφιξη 03L=25%. Αφιξη 03R = 16%. Αφιξη 21L =0.5%. Αφιξη 21R=8%. Δηλ.από την 03 έγινε το 41% των αφίξεων. Για τις αναχωρήσεις η κατανομή ήταν: 03L=14%. 03R=28%. 21L=8%. 21R=0.5%. Δηλ.από την 03 έγινε το 42% των αναχωρήσεων. Αθροισμα όλων των κινήσεων απο την 03 =83%.

Κάπου τα έχεις μπλέξει λίγο. Τα 43, 42% κλπ είναι επί των κινήσεων, όχι των αναχωρήσεων/αφίξεων. Κάνε την πρόσθεση και θα καταλάβεις (βγάζουν 49,5-50,5). Αν κάνεις την αναγωγή επί αφίξεων ή επί αναχωρήσεων αντίστοιχα, θα βγάλεις πιο σαφή συμπεράσματα.


costasim έγραψε: Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι οτι ο 03R-21L /21L-03R χρησιμοποιήθηκε λίγο περισσότερο (52,5%), για όλες τις κινήσεις. Αν θεωρήσουμε τώρα ότι το οδόστρωμα ενός διαδρόμου επιβαρύνεται περισσότερο κατά την αναχώρηση (μεγαλύτερο βάρος αεροσκάφους), τότε ο ίδιος ποιό πάνω διάδρομος δέχθηκε το 36% των κινήσεων σε αντίθεση με το 14,5% του άλλου. ( Θα αρχήσει συντομώτερα η φθορά του;).

Εντελώς αυθαίρετο συμπέρασμα. Γιατί το βαρύτερο αεροσκάφος που απογειώνεται, να προξενεί περισσότερη "φθορά" από ένα ελαφρύτερο αεροσκάφος που προσγειώνεται και κατά συνέπεια "χτυπά" με την ορμή και την αδράνειά του συγκεκριμένο μέρος του διαδρόμου κάθε φορά; Επίσης, αυτό το 36/14,5 των κινήσεων που λες, τί ακριβώς είναι;
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36

Re: Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

Δημοσίευσηαπό costasim » 02 Ιουν 2012, 17:46

Καθόλου μπλέξιμο: Αφιξη στους 03L και 03R:25+16=41%. Αναχώρηση απο τους 03Lκαι 03R: 14+28=42%. Δηλ. σύνολο κινήσεων από-προς 03: 41+42=83%. Το 36% είναι οι αναχωρήσεις από τον 03R και 21L (28+8=36%) και το 14.5 οι αναχωρήσεις από τον 03Lκαι 21R(14+0.5=14,5%). Τώρα για το θέμα της επιβάρυνσης στα οδοστρώματα των αεροδρομίων από το φορτίο των αεροσκαφών , όσο και αν φαίνεται παράδοξο, η μεγαλύτερη είναι όταν τα αεροσκάφη τροχοδρομούν ή σταθμεύουν, οπότε όλο το βάρος επιβαρύνει το οδόστρωμα. Σε κάθε άλλη θέση (ακόμη και με την επαφή της προσγείωσης ) το φορτίο προς το οδόστρωμα είναι μικρότερο, καθόσον κάποιο τμήμα του φορτίου έχει απογειωθει ή δεν έχει ακόμη προσγειωθεί. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που τα δάπεδα στάθμευσης, τα δάπεδα αναμονής και τα άκρα των διαδρόμων κατασκευάζονται από άκαμπτα οδοστρώματα (σκυροδέματα) , που είναι περισσότερο ανθεκτικά σε αυξημένα φορτία. Οι δυνάμεις που επιβαρύνουν τις περιοχές επαφής έχουν και τηνοριζόντια συνιστώσα της ταχύτητας , που μπορεί να προκαλέσει ίσως επιφανειακές φθορές στο οδόστρωμα ιδίως αν δεν υπάρχει καλή συνάφεια των αδρανών στο ασφαλτόμειγμα. Σε κάθε περίπτωση όταν αναφερόμαστε στο οδόστρωμα πρέπει να σκεφτόμαστε το συνολικό του πάχος (που μπορεί να φθάνει μέχρι και το 2,0μέτρα), που κατανέμει τα φορτία των αεροσκαφών προς το φυσικό έδαφος με ασφάλεια. Σχετική με όσα ανέφερα παραπάνω είναι και η ονομαζόμενη "κόπωση του οδοστρώματος", που για δεδομένο οδόστρωμα, είναι συνάρτηση της σύνθεσης της κυκλοφορίας (είδος και βάρος αεροσκαφών) και του πλήθους των αναχωρήσεων σε κάποιο χρονικό διάστημα. Με κάποιους αλγόριθμους πρέπει να προκύπτει ποσοστό κόπωσης κάτω απο 100, ώστε να μην απαιτείται επισκευή και να είναι ασφαλές σε παραπέρα χρήση. Οπως καταλαβαίνει κανείς μπορεί και αντίστροφα να υπολογισθεί , αν υπάρχει πρόβλεψη της κυκλοφορίας, σε πόσο χρόνο θα χρειασθεί επισκευή κάποιος διάδρομος , πριν φθάσουμε σε επικίνδυνες αστοχίες. Οπως επίσης οτι είναι σημαντικό να κρατούνται στατιστικά στοιχεία των κινήσεων (είδος , βάρος α/φ απογείωσης ), για κάθε διάδρομο.
0 x



Επιστροφή σε “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης