Επέκταση σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης ΑΙΑ 2046

AirNamibia

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
1.282
Likes
240
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTT
Με απευθείας ανάθεση η κυβέρνηση ήθελε να πουλήσει την εκμετάλλευση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αντί 484 εκατ. € μετά από 12μηνη διαπραγμάτευση
H DG Comp των Βρυξελλών (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ) επενέβη και ως δια μαγείας το τίμημα από τον ίδιο αγοραστή εκτινάχθηκε κατά 127%, στο 1,1 δισ. ευρώ.

https://omadaalithias.gr/politiki/ithel ... -venizelos

http://www.kathimerini.gr/969475/articl ... ena-a8hnwn
 
Αυτός που "ήθελε να πουλήσει την εκμετάλλευση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών" με "απευθείας ανάθεση" είναι το ΤΑΙΠΕΔ και οχι η "κυβέρνηση".
Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ανεξάρτητος οργανισμός που επιβλήθηκε απο την "τρόικα" και δεν ελέγχεται ούτε θα ελέγχεται ποτέ απο καμία κυβέρνηση.
 
Σε αυτη την περιπτωση παντα παιζει η μαρμιτα με την κουταλα...στα 484εκ € θα επαιρναν καλο "μερισμα" καποιοι... Τωρα στα 1.1 δις€ δεν... Γιατι αυτα τα χρηματα μην ξεχνατε οτι θα δωθουν για δοσεις ομολογων κτλ..Οι Ευρωπαιοι δεν ειναι χαζοι...
 
και το ΦΠΑ, έσοδο του Δημοσίου είναι, η εταιρεία θα "σκάσει" 1,382,600,000 ευρώ συνολικά. Το 1,115 δις θα πάει στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων.
 
Το ερώτημα τώρα είναι, με μεγαλύτερο "βάθος" παραχώρησης, λογικά υπάρχει περιθώριο μείωσης των τελών προσγείωσης... Έχει γίνει κάποια μείωση ή θα γίνει;
 
Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Το άλλο 25% ανήκει στο Υπερταμείο. Η AviAlliance, μέσω των θυγατρικών AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, κατέχει σήμερα περί το 40% των μετοχών της ΔΑΑ και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Τέσσερα μέλη της οικογένειας Κοπελούζου (Δημ. Κοπελούζος, Χρ. Κοπελούζος, Κυρ. Κοπελούζου και Ελένη-Ασημίνα Κοπελούζου) ελέγχουν περί το 5%.

Το Δημόσιο όριζε τα τέσσερα μέλη και ανάμεσά τους και τον πρόεδρο. Οι Καναδοί ορίζουν τα άλλα τέσσερα, ενώ το ένατο μέλος ορίζεται έπειτα από συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και των μετόχων πλειοψηφίας. Αν δεν επιτευχθεί συμφωνία, ορίζεται από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων(ΕΤΕπ), που είναι και ο μεγαλύτερος πιστωτής του ΔΑΑ.
Με βάση όρο που υπήρχε στη συμφωνία οι μέτοχοι θα εξέταζαν αλλαγές σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης ώστε το πακέτο πώλησης να γίνει πιο ελκυστικό στον επενδυτή. Η προηγούμενη κυβέρνηση επιδίωξε με σχέδιο νέας συμφωνίας να ορίζει το Δημόσιο κι άλλο ένα μέλος, συγκεκριμένα το ένατο. Ωστόσο αντέδρασε η AviAlliance. Οπότε υπάρχει σε εκκρεμότητα αυτό το θέμα. Η νέα κυβέρνηση παραιτείται της απαίτησης και θα ορίζει 2 μέλη, το καθαρό έσοδο ανέρχεται σε 1,132 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από το συμφωνηθέν τίμημα του 1,115 δισ. ευρώ, πλέον ποσού 16,676 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία προσαρμογή 10,30% ετησίως

https://www.naftemporiki.gr/finance/sto ... 30-tou-daa

https://www.tanea.gr/2019/09/06/economy ... ai-deddie/
 
Παράταση της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως τις 29 Οκτωβρίου 2019 και όχι αργότερα από 17:00.
 
Top