Κλίση διαδρόμων

Εδώ όλα τα θέματα για γενικές συζητήσεις περί αεροδρομίων
Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3741
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 115

Re: Κλίση διαδρόμων

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 10 Μάιος 2011, 13:40

dionysisATH έγραψε:η κλιση του φαινεται αρκετα μεγαλη αν και ο αριθμος που υπαρχει στις πληροφοριες του ειναι 0.2 και μου φαινεται σχετικα μικρος.


Από το "φαίνεται"... μέχρι το "είναι" υπάρχει μεγάλη διαφορά. Όλα είναι μια χαρά από κλίσεις στο LGAV κι εντός των διεθνών προδιαγραφών (αρκετά χαμηλά κιόλας σε σχέση με τα όρια). Σκέψου μόνο το γεγονός ότι το "φαίνεται" σου βασίζεται σε μια οπτική παρατήρηση μιας τεράστιας σε μήκος επιφάνειας (4 χιλιόμετρα) που την πατηρείς από μεγάλη απόσταση. Αν στην πραγματικότητα μπεις μέσα στο διάδρομο και τον περπατήσεις (λογικά θα σου πάρει ένα 40λεπτο με χαλαρό περπάτημα από τη μία άκρη ως την άλλη) το πιθανότερο είναι πως δεν θα αντιληφθείς σχεδόν καμία ανηφόρα ή κατηφόρα.
0 x


menelaos
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 803
Εγγραφή: 22 Απρ 2009, 19:32
x 87

Re: Κλίση διαδρόμων

Δημοσίευσηαπό menelaos » 10 Μάιος 2011, 13:56

Η παρατηρούμενη κλίση επηρεάζεται βέβαια και από το υπόλοιπο τοπίο. Υπάρχουν λόφοι και βουνά γύρω γύρω, μπορούν κάλιστα να δημιουργούν λάθος εικόνα σε σχέση με το επίπεδο μηδενικής κλίσης.
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36
x 1

Re: Κλίση διαδρόμων

Δημοσίευσηαπό costasim » 17 Μαρ 2012, 20:09

Ως νέος στη Δ.Συζήτηση ( ξεσκονίζοντας παλιές σημειώσεις μαθήματος Αεροδρομίων), έχω να καταθέσω καί αυτά: (α) Η κατά μήκος κλίση του διαδρόμου αυξάνει πάντοτε το "Βασικό Μήκος" του σχεδιασμού του κατά το ποσοστό της κλίσης % επί 10.( π.χ. για κατά μήκος κλίση 0.7% η αύξηση είναι 7%). Προφανώς έχουμε πάντα αύξηση καθόσον πέρνουμε υπ΄όψη την δυσμενή περίπτωση που η κίνηση γίνεται κατά την φορά της κατωφέρειας. Βέβαια τα πράγματα περιπλέκονται όταν (όπως αναφέρθηκε) το πρόσημο ή η ίδια η κλίση σαν αριθμός αλλάζει κατά μήκος του διαδρόμου. (β)Το ομαλό ανάγλυφο πολλές φορές της περιοχής κατασκευής, μπορεί να έχει θετική επίπτωση στην μείωση του κόστους των χωματουργικών των διαδρόμων , από ένα εντελώς επίπεδο έδαφος , (ανάλογα και με την αντοχή του υπεδάφους σε φόρτιση). Στην πρώτη περίπτωση και με καλό έδαφος ,τα εκχώματα ενός τμήματος του διαδρόμου μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν επιχώματα σε ένα άλλο , στην κατά μήκος ομαλοποίηση των κλίσεων. Στην δεύτερη περίπτωση, όταν το έδαφος δεν είναι κατάλληλο για τα φορτία του διαδρόμου, θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι ποσότητες των χωματουργικών από δανειοθαλάμους κατάλληλων υλικών.(κόστος εκσκαφής, μεταφοράς,διάστρωσης, συμπύκνωσης). Οσα αναφέρονται πιο πάνω για το ομαλό ανάγλυφο, αφορούν μόνο την κατασκευή των διαδρόμων,τροχοδρόμων,δαπέδων, καθόσον το ανάγλυφο αυτό μπορεί να είναι δυσμενές για τους κώνους των επιφανειων προσέγγισης. Να χρειασθεί π.χ. καθαίρεση λόφων , προεξοχών κλπ με προφανή αύξηση του κόστους. Σε κάθε περίπτωση είναι πρόκληση για τον σχεδιαστή η τοποθέτηση στον χώρο αύτων των τεράστιων επιφανειών με το ελάχιστο δυνατό κόστος και ταυτόχρονα την τήρηση των προδιαγραφών των κανονισμών.
0 x



Επιστροφή σε “Λοιπά θέματα ελληνικών αεροδρομίων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης